• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez szans na przejście przy Teatrze Miniatura?

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przejście, choć funkcjonowała przez kilka dekad, dopiero w 2010 r. uznano za zbyt niebezpieczne dla pieszych. Przejście, choć funkcjonowała przez kilka dekad, dopiero w 2010 r. uznano za zbyt niebezpieczne dla pieszych.

Gdy w grudniu 2010 r. zamykano przejście przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, zapewniano, że utrudnienia potrwają jedynie kilka miesięcy, a rok później przejście będzie nowe i bezpieczniejsze. Z obietnic nic nie wyszło, a przejścia jak nie ma, tak nie ma.



Kto jest przede wszystkim odpowiedzialny za wypadki z udziałem pieszych?

Zamknięcie przejścia na wysokości Teatru Miniatura było spowodowane rzekomą troską o bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Faktycznie, dochodziło tu do potrąceń, więc w grudniu 2010 r. zdecydowano się zlikwidować przejście.

Jego zamknięcie oczywiście nie poprawiło bezpieczeństwa w tym miejscu, bo piesi przebiegają przez ulicę i torowisko kilkadziesiąt metrów dalej zobacz na mapie Gdańska.

Pod presją mediów i organizacji pozarządowych urzędnicy zadeklarowali przebudowę i ponowne otwarcia przejścia we wrześniu następnego roku.

Choć koszt przebudowy, która zakładała m.in. poszerzenie pasa rozdziału alei, wyniósł 907 tys. zł i przekroczył budżet o 200 tys. zł, urzędnicy zapewniali, że nie wycofają się z inwestycji.

- Nadal chcemy odtworzyć to przejście. Nie wiadomo jednak czy uda się tego dokonać w tym roku czy dopiero w przyszłym - mówił w sierpniu 2011 r. Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Potem miasto zaczęło tłumaczyć brakiem pieniędzy na przejście koniecznością finansowania budowy... tunelu pod Martwą Wisłą.

Dzisiaj już nikt nie zapowiada rychłej przebudowy przejścia. Czy zatem nie lepiej uruchomić ponownie przejście w takim kształcie, jak przed zamknięciem?

- Przejście nie może zostać otwarte w obecnym stanie ze względu na bezpieczeństwo pieszych. Wymaganym elementem dla jego funkcjonowania w tym miejscu, jest przebudowa oraz wprowadzenie sygnalizacji świetlnej. Do czasu realizacji koniecznie stało się zamknięcie przejścia, a decyzję taką podjęto na podstawie opinii Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w skład której wchodzą przedstawiciele policji, straży miejskiej czy straży pożarnej - tłumaczy Dariusz Wołodźko z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Projekt przebudowy z grudnia 2010 r. Jego realizacja przekroczyłaby zarezerwowany budżet na ten cel o ok. 200 tys. zł. Projekt przebudowy z grudnia 2010 r. Jego realizacja przekroczyłaby zarezerwowany budżet na ten cel o ok. 200 tys. zł.
Co więcej, z racji upływu czasu od opracowania dokumentacji, wszystkie uzgodnienia wygasły i wymagają ponownej procedury. Urzędnicy decyzję o odtworzeniu przejścia warunkują ponadto opracowaniem nowych analiz ruchu kołowego i pieszego, z uwzględnieniem planowanej ul. Nowej Politechnicznej.

Do tego czasu mieszkańcom, by legalnie przekroczyć al. Grunwaldzką, pozostaje nadkładać drogi i zamiast pokonywać dystans ok. 30 metrów przez aleję, wybierać okrężną drogę o długości ok. 500 metrów przez skrzyżowanie alei z ul. Do Studzienki-Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni szacował kilka lat temu, że w szczycie komunikacyjnym z przejścia korzystało 30-50 osób w ciągu godziny.

Czytaj też: Będzie bezpieczne przejście na wysepkę we Wrzeszczu?

Opinie (168) 1 zablokowana

  • no podobne przejscie (4)

    nadal jest przy wysepce kilomter wyzej. Pytanie, co za madry zrobil i nadal podtrzymuje przejscie na glownej,zatloczonej,ruchliwej bradzo alterii trzypasmowej?? To tak jakby puscic na miasto stado glodnych dzikow. Na wysepce musi byc sygnalizacja a tak ktos zginie a winnu bedzie kierowca

    • 88 30

    • Nastepnym razem parkuj swoje auto zawsze kilometr od celu a nie jak najblizej. Dlaspalinowych kanapowcow ma byc wygodnie tak?

      • 3 0

    • W Londynie często musiałem przechodzić przez przejście na Hyde Park Road. Bez świateł. Trzy pajsy w każdą stronę.
      Myślałem, że to będzie problem. Myliłem się.

      Można? Można. No ale tam jest cywilizowany kraj.

      • 8 1

    • czyli rozumiem, ze piesi maja isc kilometr w jedna i druga strone, abys ty sobie mogl wygodnie jezdzic

      A mieszkasz chociaz w miescie, czy moze Banino / Cieplewo czy inne Przejazdowo?

      • 15 4

    • oczywiście że winny będzie kierowca debil

      bo niestety tacy nie widzą znaku "przejście dla pieszych" i nagminnie wyprzedzają i omijają przed i na przejściu

      • 21 10

  • (1)

    Czy to sprawia aż taki ból aby pójść do przejścia które jest trochę dalej?. Po co robić nowe przejście i kolejną sygnalizację?... W dzisiejszych czasach ludzie zrobili się bardziej wygodni i wszystko muszą mieć pod nosem.

    • 3 9

    • Zaparkowałbyś 500 metrów od domu? Przecież to jakieś 7 minut spacerkiem.

      • 7 1

  • Po co tam przejscie i dla kogo (3)

    Przeciez po drogiej stronie nie ma nic ciekawego. Jest przejscie na skrzyzowaniu Do studzienki- Miszewskiego i starczy

    • 26 12

    • (2)

      Z jeden strony jest park, a z drugiej gęsta zabudowa. I teraz zagadka: dokąd mieszkańcy chętnie by poszli odpocząć?

      • 5 4

      • Park? Rosną tam trawa i topole, prawie nikt z niego nie korzysta, oprócz ludzi skracających sobie drogę. Mieszkałam przy Grunwaldzkiej z widokiem na "park" i rzadko widywałam odpoczywających tam ludzi. Nawet jako dzieci nie lubiliśmy się tam bawić.

        • 3 5

      • Najchętniej w poprzek Grunwaldzkiej.

        Spalina wygrywa.

        • 3 2

  • przejscie (2)

    bzdura ja sam 30 razy dziennie przechodzilem na tym przejsciu a przejscie ze swiatlami powinno byc. Z morskie auta nabieraja juz takiej predkosci ze na zakrecie do al. zwyciestwa juz zakretu nie wyrabiaja. Na wysokosci budynku nr 6 byl w latach 70 przystanek tramwajowy i tam dochodzilo do najwiecej wypadkow i okaleczen. Samo zamkniete miejsce utrudnia przejscie wszystkim studentom i okolicznym mieszkancom. Przejscie bylo 60 lat i nikomu nie przeszkadzalo dopiero teraz madrala spolki zamknol ktorem to zaprzeproszeniem wisi

    • 10 21

    • (1)

      Morska to w Gdyni chyba?

      • 0 1

      • Morska, potem Hubnera, teraz Do Studzienki. Mieszkałam w pobliżu tego przejścia i sądzę, że w tym miejscu nie jest ono potrzebne. Obok jest skrzyżowanie na Miszewskiego. A babcie z siatkami tamtędy nie chodzą. Nie ma sklepów. Ani też przychodni. Kościół jest na Matejki, spożywczy na skrzyżowaniu z Al. Grunwaldzką i Bohaterów Getta Warszawskiego. Idąc do Lidla i na rynek można przejść na skrzyżowaniu przy Miszewskiego.

        • 2 2

  • (1)

    to przejście to wielka pułapka dla pieszych-z jednej strony tramwaj z drugiej samochody...sama nie raz przechodziłam tamtędy a moja koleżanka została potrącona przez samochód..Dobrze ,,że zniknie

    • 15 9

    • to może siedz w domu

      w przedszkolu nie nauczyli że przed przejsciem przez ulice trzeba sie rozgladac najpierw w lewo, potem w prawo a pozniej znowu w lewo?

      • 1 2

  • Przejść jest zbyt dużo! (1)

    Sporą ich częśćnależałoby zlikwidować 😄😄😂😂

    • 6 7

    • Właśnie!

      • 1 4

  • Przejście... (5)

    Na Hallera( feralne przejście) progi zwalniające są zdemontowane i leżą na poboczu ( w poniedziałek)...Remont?

    • 23 6

    • przejscie hallera (4)

      bo trzeba bylo zlikwidowac to przejscie i pozostawic ze swiatlami kolo opery baltyckiej 220 m- 3 minuty oraz pod wiaduktem kolejowym 120 metrow dalej- 2 minuty
      Sprawdzcie na google.maps

      • 11 13

      • ze co? (1)

        Po pierwsze, jesli ktos wyprzedza na pasach, to dozywotnio powinien tracic prawko, bo jest potencjalnym morderca.

        Po drugie, ludzie, ktorzy byli tam potracani tez nie byli bez winy! Jestes pieszym w Polsce. Antek ze wsi przyjechal najdalej 2 pokolenia temu. Tak, masz pierwszenstwo, ale czlowieku jak mijasz pierwszy samochod to spojrz, czy jakis debil cie nie zabije!

        A pomysly, aby to przjescie zamknac sa zgola idiotyczne. Troche pokory po stronie kierowcow i pieszych oraz wzajemnego szacunku. Drogi maja w miescie laczyc, a nie byc jak wawozy rozdzielajace dwie czesci miasta.

        • 10 2

        • tia...
          @po pierwsze: każdego faceta sadzać do więzienia, bo każdy narzędzie gwałtu nosi przy sobie cały czas.

          @po drugie: instynkt samozachowawczy w narodzie ginie. Zastępują go słuchawki od walkmana, iphony i inne takie wynalazki

          • 4 8

      • albo snajpera postawić żeby strzelał do debili którzy nie stosują się do przepisów (prostych przecież) (1)

        • 14 6

        • przepisy przecież są dla słabych

          jak kogoś chroni stalowa puszka - przepisy przestają obowiązywać.

          • 9 6

  • Nie ma zgody na brak przejścia (3)

    • 30 58

    • cytując klasyka: "spieprzaj trollu!"
      bo matka siedzi z tyłu

      • 0 1

    • ale najpierw by musiał dostać karteczkę z wytycznymi...

      • 4 4

    • Bronek gdyby miał zgodę to by to załatwił

      • 3 3

  • a kiedy przywrócą przejście z Waryńskiego do Sobótki?

    • 4 5

  • Jacy jesteśmy ?

    Zasiedziały WŁODARZ robi sobie z gęby cholewę !

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane