• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przez Grunwaldzką zamknięte do września, potem zyska sygnalizację

Maciej Naskręt
8 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Pod naciskiem mieszkańców i lokalnych organizacji społecznych, drogowcy postanowili przebudować przejście przez al. Grunwaldzką w Gdańsku. Pod naciskiem mieszkańców i lokalnych organizacji społecznych, drogowcy postanowili przebudować przejście przez al. Grunwaldzką w Gdańsku.

Mieszkańcy Wrzeszcza wywalczyli pozostawienie przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura przez al. Grunwaldzką. Zniknie ono tylko na kilka miesięcy, potem wróci wyposażone w sygnalizację.



Jak oceniesz decyzję drogowców o przebudowie przejścia przy Teatrze Miniatura?

O planach zamknięcia przejścia przez al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska przy Teatrze Miniatura informowaliśmy jako pierwsi kilka dni temu. Informacja wywołała zadowolenie wśród kierowców, ale też sprzeciw mieszkańców Wrzeszcza. Głosy tych drugich przeważyły i miasto wycofało się z likwidacji przejścia. Za kilka miesięcy zostanie ono przebudowane.

- W piątek zamkniemy przejście, ale tylko tymczasowo. Będzie ono nieczynne do 1 września przyszłego roku. Do tego czasu poszerzymy nieco al. Grunwaldzką. Przed torami zostanie wykonany tzw. azyl, w którym będą mogli stać bezpiecznie piesi. Do tego wykonamy także sygnalizację świetlną, którą zsynchronizujemy z tą na skrzyżowaniu z ul. Miszewskiego - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu z gdańskiego ZDiZ.

Co na to kierowcy? - To złą decyzja. Korki w tym miejscu będą niemal pewne. Powtórzy się sytuacja ze skrzyżowania z ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, gdzie na odcinku 200 metrów stoją dwie sygnalizacje. Kolejka aut sięga często ul. Miszewskiego - mówi rozczarowany pan Damian, kierowca z Gdańska.

Według pomiarów wykonanych przez gdański ZDiZ, w szczycie z przejścia przy Teatrze Miniatura korzysta ok. 30-50 osób w ciągu godziny. W tym samym czasie przejeżdża tamtędy ok. 5 tys. aut.

Miejsca

Opinie (298) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wygrało lobby pieszych (45)

    Kierowców ma się w Gdańsku w nosie.

    • 225 161

    • i bardzo dobrze ;-) (25)

      • 73 55

      • Mb (12)

        jasne... może w ogóle zrobić z Gruwaldzkiej deptak ?
        Mają kuźwa niedaleko przejście tylko chodzić im się nie chce

        • 57 69

        • (5)

          Tobie sie nie chce chodzic bo jezdzisz samochodem ...

          • 62 20

          • Samochodziarze won! (4)

            Macie tramwaje, rowery, autobusy i SKM. Musicie codziennie dojeżdżać do pracy swoim blaszakiem?

            To jest żałosne myślenie niektórych: "Ja mam samochód to jestem lepszy".
            Ma samochód i myśli, ze wjedzie nim wszędzie i że wszystko mu wolno....

            • 32 28

            • Stać mnie (1)

              Stać mnie, to jeżdżę samochodem...

              • 3 6

              • stać cie?

                To stój w korku

                • 4 1

            • Ale to my płacimy podatki na drogi (1)

              więc won na chodnik

              • 0 3

              • Podatki płacą wszyscy, a do obcych ludzi nie powinno się zwracać w ten sposób. Naucz się kultury.

                • 3 0

        • nie histeryzuj (3)

          sprawa wybuchła, gdy chciano zabrać istniejące przejście, a nie zbudować nowe. Zostanie więc po staremu, choć nowe światła faktycznie mogą kierowcom zaszkodzić, za to pomogą pieszym. A przecież bezpieczeństwo przede wszystkim ;)

          • 48 8

          • jak zrobią na przycisk i zsynchronizują to z pozostalymi swiatłami, to wielkiej szkody kierowcy mieć nie będą (2)

            jestem kierowcą, ale uważam, że to przejście powinno tam pozostać, bo bez niego odcinek bez przejścia dla pieszych będzie zbyt długi (od PG do Miszewskiego). Ulica, to nie rzeka! Jeśli jest do wyboru zamknąć, albo zrobić światła, to zdecydowanie wolę to drugie.

            • 33 0

            • (1)

              czy był tma jakiś wypadek peiszego nie było wiec światła sa tam niepotrzeben ludize sobie jakoś radzą

              • 2 9

              • rozumiem, że Twoim zdaniem należy poczekać, aż dojdzie tam do wypadku?

                zapewne wszyscy mogliby wtedy powykrzykiwać, że "trzeba było czekać na wypadek, aby ktoś coś zrobił"

                • 5 3

        • Ej, burak, a ty na przyczepie

          za ciągnikiem jeździsz?

          • 0 3

        • A ty masz obwodnicę, więc może ten deptak to nie taki zły pomysł? Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów leniwa pupo.

          • 1 0

      • bez sensu (3)

        w szczycie max 50 osób. a poza szczytem nikt. bez sensu. dziwie sie ze piesi chca tego przejscia. przeciez jest niebezpieczne dla nich. jest tuz za wzniesieniem i jak jest slisko to moze nie byc szalu. fakt, ze nalezy jezdzic przepisowo i zatrzymac sie jak ktos inny sie zatrzymal ale wiadomo jak jest w praktyce. ech, moze niech wybuduja tunel tranzytowy pod grunwaldzka dla aut bo z ta sygnalizacja to bedzie szlo sie zaje*ac. ruszanie hamowanie ruszanie hamowanie. a benzyna juz 4.60 za litr. ropa tez drozeje. nawet gaz.bede musial pamietac zeby tamtedy juz nie jezdzic po prostu

        • 13 33

        • za jakim wzniesieniem, przejście jest na zupełnie płaskim terenie

          • 9 0

        • przez 3 lata przechodziłem

          Dzień w dzień, przez 3 lata przechodziłem tym przejściem. Nigdy nie miałem problemów. Nie wiem o co tyle krzyku.

          Przejście jest potrzebne, jest wystarczająco bezpieczne.

          W wypadku jego zamknięcia, do nadrobienia jest łącznie 700m lub 540m,
          dla wielu starszych osób mieszkających w rejonie politechnicznej odetnie to całkowicie dostęp do parku Uphagena

          • 23 0

        • jenyyy

          to weź się Człowieku przesiądź z samochodu na cokolwiek innego, bo żal

          • 8 4

      • bardzo dobrze ??? (7)

        150 metrów dalej jest skrzyzowanie ze swiatłami 200 wstecz jest tak samo!!! - to moze co 150 metrow-no góra 200 porobic swiatla w Gdansku na Grunwaldzkiej i pewnie nie bedzie korkow - TO JAKIS IDIOTYZM - to zabolkuje dodatkowo ta zablokowana juz Grunwaldzką - jak można robic takie głupoty - czy pracownicy teatru i radia będą ustalac ruch w Gdańsku????

        • 11 30

        • tak wyglądają śródmiejskie ulice w cywilizowanych miastach (6)

          proszę pojedź do Berlina Paryża Oslo Wiednia - likwiduje się tunele, przywraca się pasy na jezdni, co 150 - 200 m. Dlaczego? ponieważ miasta są przede wszystkim dla ludzi a nie przede wszystkim dla samochodów. Miasta które stawiają na upłynnianie ruchu samochodowego i poszerzanie jezdni toną w coraz większych korkach. To jest jak walka z otyłością poprze popuszczanie pasa. NIE da się zapewnić płynnego ruchu wszystkim chętnym na prywatny samochód bo zabiera on za dużo miejsca (100 razy tyle co transport zbiorowy, 30 razy tyle co rowery)

          • 34 3

          • (1)

            ale to jest zwiekszanie korkó ja nie móie ze maja poszezac grunwaldzką ale napierdzielanie świateł poteguje korki

            • 2 11

            • przecz z samochodami!

              • 12 4

          • Strasznie często bredzisz (1)

            na ten temat, że miasta są dla ludzi, a nie dla samochodów. W samochodach to kto lub co wg. Ciebie jeździ jak nie ludzie?

            • 6 16

            • Skoro wydaje ci się, że jesteś taki sprytny, to w takim razie rozwinę zdanie:
              "przestrzeń miejska jest dla ludzi, a nie samochodów".

              Może sobie w tym samochodzie i 5 osób siedzieć, ale przestrzeń zajmuje i tak jeden samochód. Capisce?

              • 1 0

          • popieram!

            właśnie!

            • 1 4

          • to się dzieje także w Warszawie

            piesi w mieście winni mieć pierwszeństwo - zwłaszcza blisko centrum

            • 5 0

    • I dobrze! (5)

      Poza tym kierowcy to taka roszczeniowa grupa, że przy nich związki zawodowe bledną.

      • 44 28

      • Sprawdź ile kierowcy wpłacają do budżetu państwa... (4)

        to się nagle, o dziwo, okaże że mają prawo domagać się rozsądku w tego typu sprawach. Podpowiedzią jest słowo "akcyza"!

        • 8 16

        • sprawdz ile wydaje sie z budzetu na drogi (3)

          a ile na kolej, tramwaje, tabor autobusowy, chodniki, sciezki rowerowe. proporcje wydatkow jak 100 do 1 albo gorzej. UE jako najlepszy środek przeciwko korkom, zaleca co najwyżej 2 do 1, wtedy na każdym dystansie są alternatywy dla własnego samochodu

          • 11 1

          • (2)

            to sprawdz ile sie wydaje na te drogi a ile wpłacaja kierowcy do budzetu podpowiem wiecej wpłacamy do budzetu we wszystkich podatkach dam ci bardoz prosty przykłąd kierowca średnio robi 20tys km rocznie teraz policz sobie ze benzyna, ropa kosztuje 4,4zł z czego 60% to podatki czyli 2,64 zł to podatek który sie płaci za jeden litr paliwa. Czyli samochó średnio pali 7 litrów.
            Co daje 7500zł rocznie każdy keirowca wpłąca na drogi teraz policzmy że kierowców w polsce jest szacunkowo w polsce jest koło 9 miln samochodów osobowych nie uwzgledniamy tu żadnych tirów itp.

            Co daje nam w ciagu roku wpływ do budżetu 68 miliardów złotych więc powiedz mi czy tyle piesi wpłacaja do budżetu czastka tego idize na drogi ( do tego trzeba doliczyć OC bo tam tez jest podatek an szpitale) a kierowcy oprócz tego płacą inne podatki takie które płaca piesi więc sory wientoo kierowca ma prawo rościć aby drogi były odśniezone i aby nie było dizór w jezdni i aby przejścia dla pieszych robiono z głowa

            • 5 8

            • w "polsce" może to rzeczywiście Ty mieszkasz my jesteśmy z Polski.... (1)

              może i kalkulacji jakoś Ci się udały ale za to ortografia i gramatyka to trochę u Ciebie leżą... zamiast na paliwo wydaj trochę kasy na książki i słowniki KIEROWCO :) pozdrawiam

              • 5 1

              • Popatrz na siebie!

                Również popełniasz błędy, polonisto za trzy grosze! Zabrakło argumentów, by walczyć z faktami czy zabrakło podstawowych umiejętności matematycznych?

                Polska, niestety, "chómanistami" (błędy celowe) stoi, co to procentu składanego policzyć nie potrafią. I jak tu ma być lepiej kiedykolwiek? Kiedy zrozumiecie, że to nauki takie jak matematyka, fizyka, chemia leżą u podstaw rozwoju kraju i podnoszą standard życia jego mieszkańców?

                • 9 1

    • Każdy kiedyś jest pieszym.

      • 33 2

    • no to teraz wrzeszcz zakorkuje się na maksa (1)

      • 6 20

      • i dobrze

        niech się zapcha całe miasto, może w końcu samochodziarze się opamiętają

        • 10 3

    • nie ma czegoś takiego jak lobby pieszych (2)

      ponieważ pieszym jest każdy - nawet kierowca - od parkingu do celu podróży (a ten dystans będzie się nieuchronnie wydłużał). Co więcej światła sprzężone z fazą sąsiednich na skrzyżowaniu z Miszewskiego/Do Studzienki nie wpłyną na zmianę płynności ruchu. Ale o tym nie wiedzą znerwicowani kierowcy codziennie tracący czas i pieniądze w korkach które sami powodują. Nikt inny tylko oni. 1 pasażer komunikacji zbiorowej zużywa ok 1,5 m2 przestrzeni w mieście. 1 rowerzysta ok 3 - 5 m2, jeden pasażer samochodu osobowego ok 100 m2 (dane do potwierdzenia u każdego specjalisty od komunikacji). Wszystko jasne??? dla mnie od dawna tak.

      • 17 3

      • Kolejna żałosna manipulacja błędnymi danymi wyrwanymi z pełnego konkteksu,

        sporządzonymi przez ćwierć inteligentów, mieniących się specjalistami od ruchu drogowego.
        Wpływy do budżetu z tytułu akcyzy to ponad 25%. Parapodatki w cenie paliwa to ponad 50% ceny końcowej. To kto głównie utrzymuje to państwo? Kierowcy! Wszystko jasne czy trzeba Ci to pokazać na patyczkach?

        • 5 15

      • tylko ciągle ci tłumacze że jazda samochodem wychodzi minimalnie drożej a na troche tylko dłuższych trasach wychodzi taniej więc dopuki komunikacja miejska nie bedize tańsza i naprawde przyjemna bo obecne tramwaje które jezdzą w gdańsku w których piździ jak na uralu takie nie są i co mam jescze płacić drożej niż jadąc ciepłym autem a komunikacją miejską jestem praktycznie w tym samym czasie a niejednokrotnie zjmuje mi to dłużej. Bo nasi włodarze zamiast dodawac połaczenia to je likwidują

        • 2 5

    • ...w demokracji to sie liczy tylko plebs !!!!!

      a za rozdawnictwo płacą m.in kierowcy w cenie paliwa :-)

      to już chyba ostatnia prosta tego zlodziejskiego systez komuchami na czele - sorry z postkomuchami.....

      pzdr ;-)

      • 3 11

    • .. szczyt zginał, a jego idea zakorkowania miasta wciąz zywa, jak komuna w mózgach

      NIEudaczników z PO

      • 2 9

    • Tunele (3)

      we Wrzeszczu załatwiłyby sprawe

      • 0 7

      • dla kogo tunele? (1)

        dla ludzi czy dla samochodów?

        • 0 0

        • Dla szczurów ;).

          • 0 0

      • sam se jezdzij w tunelach, kuzwa najlepiej pieszych do podziemi zagonic, wieczorami jest tam sympatycznie a osoby niepelnosorawne napewno zejda same po schodach, zastanwow sie...przeciez tam nie bedzie sie palilo swiatlo non stop dla pieszych!..

        • 2 0

    • lobby kierowców

      to kierowcy maja pieszych w nosie

      • 1 0

  • kolejne swiatla....super (9)

    kolejne swiatla....super. Przejechanie przez miasto i tak zajmuje duzo czasu a dodatkowe swiatla raczej tego nie poprawiaj
    ...pomijajac fakt ich odpowiedniego zaprogramowania tak zeby ulatwic plynny przejazd a nie stopowac co 200m...

    • 157 51

    • HA HA HA

      Świateł nigdy dosyć w naszym pięknym mieście... tutaj będzie polskie Las Vegas... tylko zamiast neonów sygnalizacje :D

      • 13 12

    • .. szczyt zginał, a jego głupoty kontynują - kolejne swiatła, dłuzszy korek (3)

      oby stało sie lepeij i dłużej!!!
      a moze przejscie podziemne, kładka - róbcie coś wrescie MIERNOTY z POO!!!

      • 9 13

      • ty jesteś wiochą, rusz się pojedź w świat (1)

        zobaczysz zasypywane tunele w Berlinie albo wysadzane kładki w Kopenhadze może otrzeźwiejesz. Gierek i rozwiązania z późnych lat 70 ostatecznie odchodzą do lamusa ale ty myślisz jeszcze PRLem - ty i twój świeżo dorobiony samochód są najważniejsze (tylko że to oznacza mega korek i zniszczenie miasta ale co ciebie to obchodzi ignorancie i egoisto)

        • 10 7

        • Chłopie, przestań ćpać

          W Berlinie to Ty chyba widziałeś Dworzec ZOO w narkomańskim widzie.
          Dorabianie kolejnych świateł jest nieekonomiczne, nieekologiczne i nielogiczne.
          Po pierwsze zwiększy korki, po drugi wzrośnie ilość spalin w tym miejscu a po trzecie - przejścia dla pieszych są jakies 250m przed i za wspomnianym miejscem. I wystarczy - Grunwaldzka to nie jakaś tam osiedlowa uliczka tylko główna arteria miasta i nie może być tak, żę piesi dyktują warunki.

          • 2 3

      • samochody do tuneli! piesi na ulice!

        • 6 0

    • wyprowadz sie na wioche

      tam nie ma swiatel i pieszych jest mniej.

      ps odklej czasem zadek od siedzienia

      • 9 3

    • to światła na przycisk (1)

      więc jeżeli prawdą jest to, jak argumentowali to przeciwnicy przejścia, chodzi tam tylko kilkadziesiąt osób dziennie, kierowcy nic nie zauważą.

      • 2 0

      • pożyjemy - zobaczymy

        j.w.t.

        • 0 0

    • Przesiadz sie na rower / sanki / lyzworolki.

      Zdrowiej, taniej i przyjemniej.

      • 0 0

  • Kładka (11)

    Światła są w tym miejscu bez sensu, chwilę przed jest skrzyżowanie ze światłami znając naszych drogowców będzie się tam stało czekało, zielone po to by zaraz pod miniaturą stać na światłach.

    Zróbcie kładkę w tym miejscu zamiast świateł jeżeli już istnienie tego przejścia jest tak potrzebne

    • 131 45

    • nie kładka ani tunel

      kładki to masz na zaspie co wyglądają jak kupa, wszelkie pomysły typu kładki tunele budujcie sobie na swoich podwórkach a nie ludziom takie buble komunistyczne wciskać

      • 15 9

    • Znając kierowców to mimo zielonego dla pieszych to będą oni uciekali przed jadącymi na póżnym żółtym kierowcami lub już bezczelnie na czerwonym . Takie przejście mamy przy ul. Świętokrzyskiej 47 , pasy prowadzące do filii szkoły .Dzieciaki stoją na przejściu , a bezczelne mędy jadą im prawie po nogach . Nic dodać nic ująć . To jadą jakieś mamuśki lub tatusiowie innych dzieciaków .

      • 15 0

    • (8)

      Kładkę? Przecież piesi nie mogą przejść 100 m. do przejścia z sygnalizacją, a Ty chcesz zmusić ich do chodzenia po schodach? Miej litość!!! Postoimy sobie w koreczku i wszyscy będą zadowoleni.

      • 11 12

      • korki powodują samochody a nie piesi (2)

        światła sprzężone z fazą sąsiednich na skrzyżowaniu z Miszewskiego/Do Studzienki nie wpłyną na zmianę płynności ruchu. Ale o tym nie wiedzą znerwicowani kierowcy codziennie tracący czas i pieniądze w korkach które sami powodują. Nikt inny tylko oni. 1 pasażer komunikacji zbiorowej zużywa ok 1,5 m2 przestrzeni w mieście. 1 rowerzysta ok 3 - 5 m2, jeden pasażer samochodu osobowego ok 100 m2 (dane do potwierdzenia u każdego specjalisty od komunikacji). Wszystko jasne??? dla mnie od dawna tak.

        • 16 2

        • wiesz gdzie masz sprzężoną faze...

          przy rynku we wrzeszczu na jednych zielone a na drugich zapala sie ...czerwone..
          Przejście mogło by być ale na guzik i ustawione w fazie z tymi na krzyżówce ze studzienki

          • 0 0

        • 100m2 ??

          nie wiedzialem że moje auto posiada salon 2 sypialnie kuchnie ...2 łazienki , i pare innych

          • 2 2

      • tak (1)

        zbudujmy kładkę dla samochodów!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 13 0

        • niech zbudują kłądkę dla samochodów ja jestem za

          • 5 0

      • właśnie! stójcie sobie w korkach!

        niech wam rosną pupska dzięki samochodom! w końcu samochód to taki dobrobyt, a! i nie dłubcie w nosie, bo ludzie patrzą

        • 7 1

      • kładka nie byłaby złym pomysłem gdyby np poziom jezdni znajdował sie

        2 metry poniżej poziomu gruntu ... nie myślę tu o tunelu dla samochodów ale o zagłębieniu .... wtedy na taką kładkę było by parę schodków na wysokość np 2 m /.... 2 zagłębienia 2 do góry i mamy 4 metry:)
        a we wrzeszczu to się prosi o tunel jest spora różnica poziomow jak jedziemy od gdańska wystarczy zrobić podkop pod grunwaldzką i zrobić wylot za słowackiego

        • 3 0

      • jakie 100m?

        300m w jedną stronę

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    z 1 strony super że miasto słucha mieszkanców.... a z 2 nie oszukujmy się - jak media (w tym przypadku trojmiasto.pl) nie

    zaczną o czymś trąbić to mamy betonowy mur więc towarzyszu obywatelu - chcesz coś załatwić? Dzwoń po tvny lub nakop komuś do pupy - prośbą nic nie zdziałasz

    • 78 3

  • Rozsądek zwyciężył (11)

    Bardzo się cieszę, że rozsądek zwyciężył. Nie można zmuszać pieszych do kilometrowych wędrówek, albo przechodzenia nielegalnego na krawędzi ryzyka.

    • 61 109

    • Przejście potrzebne, światła nie (3)

      Nie należy zmuszać, ale uważam, że sygnalizacja nie jest tam konieczna. Sama z tego przejścia korzystam, ale przechodząc czekam aż fala samochodów zatrzyma się na wcześniejszych światłach. W ten sposób ruch pieszych nie blokuje samochodów (co spowodują światła), a piesi nie muszą nadkładać drogi.

      • 25 4

      • Popieram w 100% ,, il "

        • 9 0

      • przecież sygnalizacja ma być sprzężona własnie z tamtymi światłami (1)

        więc nie wpłynie na blokowanie samochodów. a korki powodują kierowcy a nie piesi. Nikt inny tylko oni. 1 pasażer komunikacji zbiorowej zużywa ok 1,5 m2 przestrzeni w mieście. 1 rowerzysta ok 3 - 5 m2, jeden pasażer samochodu osobowego ok 100 m2 (dane do potwierdzenia u każdego specjalisty od komunikacji). Wszystko jasne??? dla mnie od dawna tak.

        • 3 5

        • To teraz jeszcze policz ...

          ile odprowadzają do budżetu państwa piesi, kierowcy i rowerzyści, to zobaczysz, że utrudnianie życia kierowcom się nie opłaca.
          Chcesz mieć wyższe podatki, bo spadną wpływy z akcyzy (25% budżetu), gdyby zmniejszyć liczbę samochodów? Chcesz kupować drożej, bo wzrośnie koszt przewozu? Chcesz bardziej zatruwać środowisko spowalniając ruch i wydłużająć czas emisji spalin na postojach co 100 metrów, bo kilka osób nie może przejść 200 metrów więcej?
          Problem ze specjalistami od komunikacji jest taki, że jak prawie wszyscy Polacy są baranami, jeśli chodzi o matematykę i fizykę. Zatem ich wyliczenia są warte tyle, co papier, na którym je wypisali. Jedyne co potrafią, to manipulować danymi, często błędnymi i z pominięciem ważnych aspektów.

          • 2 4

    • ? (2)

      Jakie kilometry? 100 metrów wcześniej i 200 metrów dalej są przejścia z sygnalizacją. Poza kilkoma domami na Uphagena tam nie ma nic, a jak dołożą kolejne światła to będzie powtórka z Traktu Św. Wojciecha.

      • 12 7

      • nie 100 i 200 (1)

        ale 240 i 300. Jak matka z dzieckiem, albo starsza osoba zmierza od Miniatury do Parku Uphagena-na wprost, to przy likwidacji przejścia zrobiłoby się ok. pół kilometra, żeby dojść tam dookoła przez któreś z dostępnych przejść,a to dla starszej osoby jest już kawałek.

        • 7 3

        • Tylko powiedz mi kto tak chodzi !!!!

          Przeciez tam po obu stronach nic nie ma !!!!! Kilka domów i park. 99% osób nie musi tamtedy przechodzić.

          • 1 2

    • 200m to nie kilometrowe wędrówki (1)

      jak cię nogi bolą to siedz w domu

      • 6 10

      • a tobie jak korki przeszkadzaja to jezdzij obwodnica..kretynskie rady...

        • 2 1

    • a gdzie kolego widzisz rozsądek? (1)

      stawianie kolejnych świateł tylko spowalnia ruch. To jest taklie samo rozwiązanie jak z dziurą. Jest dziura w jezdni? hmmm po co naprawiać? Postawimy znak i po sprawie. Tak samo zrobiono i w tym przypadku. Kładka nad jezdnią, tunel pod jezdnią? Tak, ale to kosztuje. Bezpieczeństwo pieszych i wygoda kierowców to za droga inwestycja. Lepiej p[ostawić kolejne światła i po sprawie. Proponuję jeszcze światła postawić przynajmniej jedna na odcinku grunwaldzkiej między ulicami słowackiego i wojska polskiego. Taki długi odcinek bez przejścia dla pieszych. I jeszcze od TOP mebli do Abrahama (chyba ze 500m)

      • 5 3

      • Masz rację, przydałoby się więcej przejść dla pieszych.

        • 5 0

  • 15 minut temu TVPinfo co innego mówili (5)

    ciekawe kto ma rację:)
    Jeśli chodzi o korki-wystarczy jechać dokładnie tyle ile nakazują znaki i korków na Grunwaldzkiej nie będzie. Niestety są osły co muszą się rozpędzić do 90-110 a potem dojeżdżają na krzyżowanie przed zmianą świateł z czerwonego na zielone- muszą się zatrzymać i ruszać od zera....

    • 58 44

    • to chyba tędy kolego nie jeździsz (3)

      poza tym to co napisałem to kompletne brednie
      mylisz korek z brakiem zielonej fali

      • 10 6

      • (2)

        tam zielona fala jest, tylko mało kto rozumie jak ona działa a to ma wpływ na powstawanie korków...

        • 10 7

        • ta, jest, (1)

          jak się jedzie niecałe 40km/h :D

          • 2 0

          • nie prawda

            • 0 1

    • 90-110? spróbuj jechac tamtędy rano - aut jest tyle, że jedziesz 30 na godzinę.. Twój argument w tym przypadku jest totalnie bez sensu... 90-110 haha, ależ się ubawiłam :)

      • 3 1

  • Wyjątkowo kretyński pomysł... (4)

    ...za którym nie przemawiały żadne racjonalne argumenty. Gratulacje.

    • 103 48

    • Zgadzam się w 100%

      • 3 1

    • Szkoda że jedynym argumentem który by cie przekonał jest samochód...

      ...wjeżdżający w twój zad podczas przechodzenia przez te pasy.

      • 2 3

    • ciekawe o jakim pomyśle mówisz? (1)

      o zniesieniu przejścia czy o postawieniu świateł?

      • 0 0

      • Kolejne światła Misiu,

        bo o zamknięciu przejścia było wiadomo od jakiegoś czasu. Po drugiej stronie ulicy (patrząc od strony Radia) i tak nie ma praktycznie niczego co interesowałoby większą liczbę ludzi, która to kieruje sie albo w stronę Miszewskiego (przejście 220m w lewo) albo też w stronę Opery/Multikina (przejście 140m w prawo). Budowa w tym miejscu sygnalizacji świetlnej za grube pieniądze to absurd.

        • 0 1

  • światła? (2)

    Do tej pory nie były potrzebne... skoro będzie azyl to pieszy będzie mógł spokojnie poczekać aby przeskoczyć pomiędzy samochodami nie obawiając się, że tramwaj wjedzie mu na plecy.

    • 55 11

    • jak zwykle wydadzą

      sporo kasy a i tak nikt jak na złość tam nie zginie

      • 1 2

    • Tylko azyl? A przystanek tramwajowy tak daleko...

      I wspomniana wcześniej babcia musi wysiadać przy Miszewskiego i zasuwać całe 300 m do parku...

      • 1 2

  • (7)

    Bardzo dobrze. Mieszkańcy są ważniejsi niż kierowcy, którzy jeżdżą przez dzielnicę. Kierowcy niech sobie pojadą inną drogą jak im nie pasuje. Pieszy nie ma silnika w zadku i nie ma możliwości tracenia ponad pół kilometra na okrążenie drogi o szerokości 25 metrów.

    • 66 65

    • Innej drogi nie ma. Trzeba być ślepym żeby nie zauważyć. (6)

      • 0 5

      • sa objazdy (5)

        skoro piesi moga obchodzic dookola to kierowcy chyba tym bardziej!

        • 6 1

        • Jak ja będę jeździł dookoła ... (4)

          to będziesz musiał zapłacić 20% więcej za każdy produkt w sklepie. Umowa stoi?

          • 1 6

          • nic u ciebie nie kupie (2)

            jezdze raz na tydzien do marketu

            • 2 0

            • a do marketu to kto i jak dostarcza towar? (1)

              ufoludek na hulajnodze?

              • 2 2

              • A ufoludek za każde światła na drodze dolicza do towaru 20% ceny to sie pan ufoludek nie nasprzedaje za duzo.

                • 1 0

          • Płacę więcej , bo wliczasz w koszta wożenie pupy z rodzinką służbowym autem .

            • 1 0

  • Ile na tym przejściu było wypadków,ze robi się taka szopke? (6)

    • 64 15

    • problem w tym że niedużo ale (5)

      mądre głowy z ZDiZ oraz policji chciały się wykazać, bo ogólnie jest dużo ofiar w Polsce i w Gdańsku. Padło na przypadkowe przejście które niebezpiecznie wygląda, ale wg statystyk wcale takie nie jest. Niemniej przebudowa wskazana i na pewno poprawi komfort przechodzenia. A światła mają być sprzężone fazą z sąsiednimi więc nie wpłyną na korki

      • 8 6

      • no niewiem czy mam się śmiać czy płakać (4)

        światła nie wpłyną na korki ?! a co przede wszystkim spowalnia ruch ? może ronda i bez kolizyjne skrzyżowania zorientowany dzbanie

        • 1 5

        • www.traphic.nl (2)

          strona pokazuje korki na sieci drogowej Holandii w czasie rzeczywistym wraz z czasem opóźnien, obrazami z kamer, itd.

          polecam analizę ok godziny 8 rano i 16 popołudniu, może coś zrozumiesz.

          ps. to są same bezkolizyjne węzły i trasy czasem po 3 i 4 pasy x 2

          • 1 0

          • buahhahaha

            gościu a co mnie obchodzi Holandia ? najarany jakiś jesteś ?? mam Ci przesłać link z kamer z tokyo ? Wiesz czemu są korki ? bo takie dzbany jak ty siedzą w samochodach, jak tak samo myślisz w samochodzie jak tutaj to rozwiązałeś zagadkę.

            • 0 0

          • omijamykorki.pl

            tak na marginesie, specu

            • 0 0

        • nie rozumiesz słowa sprzężone?

          Chciaż widząc niektórych dzbanów którzy tam sobie wyscigi urządzają to było by nawet lepiej gdyby ich światła spowalniały.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane