- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (83 opinie)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (32 opinie)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (94 opinie)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (211 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (219 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
Bezpieczniejsza ul. Słowackiego w cenie nowych barierek
240 tys. zł będzie kosztować poprawa przyczepności jezdni ul. Słowackiego na odcinku leśnym . To tyle, ile rocznie miasto wydaje na naprawę uszkodzonych w wypadkach barier energochłonnych na tym odcinku.
Gdy stan ten potwierdza laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić remont nawierzchni. Zwykle, by poprawić przyczepność drogi, nawierzchnię lekko się frezuje. Jednak taki zabieg obniża komfort jazdy i przyczynia się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.
W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.
30 dni na poprawę jakości jezdni
Takie rozwiązanie ma być jeszcze w te wakacje sprawdzone na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Uszorstniona ma być jezdnia w kierunku Wrzeszcza.
- Na ul. Słowackiego wjedzie maszyna, która przy użyciu mikroopiłków, tzw. śruty, skierowanych na nawierzchnię pod wysokim ciśnieniem, usunie zabrudzenia. Sądzimy, że to poprawi parametry drogi - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedyną ofertę złożyła firma z Poznania, która za uszorstnienie około 2-kilometrowego odcinka zainkasuje 240 tys. zł. Firma będzie miała 30 dni na wykonanie prac od chwili podpisania umowy. Na razie harmonogram robót nie jest znany.
Czy to dużo? Raczej nie. Dość powiedzieć, że na wymianę barier drogowych uszkodzonych w wypadkach i kolizjach na ul. Słowackiego GZDiZ wydaje rocznie ok. 200-250 tys. zł.
Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.
Ul. Słowackiego w Gdańsku jest bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość, nie tylko po czy w czasie deszczu, ale i przy dobrej pogodzie. Kilka tygodni temu zginęła tu młoda kobieta w ciąży. W całym 2016 roku policja była wzywana do 333 wypadków i kolizji.
Miejsca
Opinie (219) 4 zablokowane
-
2017-07-10 16:55
(1)
A dlaczego miasto płaci za naprawę barierek, a nie egzekwuje płatności z OC sprawców??!!
- 13 1
-
2017-07-10 18:25
Wielki Szu- po amnestii maturalnej ministra G. w artykule jest napisane że wymiana barierek kosztuje tyle a tyle , nie można wyczytać że miasto płaci ( podali tylko cenę ).
- 3 1
-
2017-07-10 18:07
ograniczyć prędkość !!!!
z jaką prędkością jechał ten na filmie ?
- 5 1
-
2017-07-10 17:02
my tak po polsku (1)
Możecie stosować ograniczenia prędkości, pomiary odcinkowe, jodełki, srełki itd., ale jak jedzie osioł 30 na godzinę w zimę i panikuje hamując na maksa to i barierki będą koszone.
Jak to w Polsce bywa - wybudować drogę krętszą niż górach o natężeniu porównywalnym z obwodnicą i teraz zastanówmy się co zrobić.
jak na Spacerowej - najwięcej wypadków na 2 zakrętach, ale po co je likwidować - lepiej leczyć rannych i pochować zmarłych.
p.s. koszt wypadków to rozumiem tylko koszt barierek. To może zlikwidować barierki? Jak u Bareji.- 2 7
-
2017-07-10 18:04
zderzak w zderzak
Jak mu nie będziesz wjeżdżał w bagażnik to facet przed tobą nie spanikuje.
- 1 0
-
2017-07-10 18:02
Targa
Oznaczcie jakoś ten eksperymentalny odcinek. Spróbujemy zamknąć 200-oczywiście eksperymentalnie.
- 1 0
-
2017-07-10 17:58
radar radarem poganiał
Porządnie zamieść i umyć i pilnować prędkości szaleńców. Jakimi metodami? Nie wiem, zapytajcie tych, którzy dostają za to kasę z naszych podatków.
- 0 1
-
2017-07-10 17:55
Gumowanie ulicy
A mówią, że tor F1 jest dobry dopiero po połowie wyścigu.
- 0 0
-
2017-07-10 17:43
250 tys, to tanio
Dodatkowo w tej cenie Gdańskie Melioracje zażyczą sobie płukania sieci kanalizacyjne na całym odcinku leśnym Słowackiego. Na miejscu tej firmy kazałbym sobie otworzyć każdą studnię i wpust przed przejęciem placu budowy :)
- 3 0
-
2017-07-10 17:31
to nie ulica jest winna
ale brawura....niewspółmierna do umiejętności
- 12 1
-
2017-07-10 17:10
Hehe dobre! Ogloscie uszorstkowienie a zapewniam, ze wypadkow bedzie jeszcze wiecej :D
- 4 0
-
2017-07-10 17:09
proponuję co 200 metrów policjant z radarem. Pensja 5 tys. brutto
Koszt roczny 4 policjantów 240.000 (oczywiście w przybliżeniu, bo sprzęt itd.).
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.