• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezproblemowy przejazd przez tory w Chyloni najwcześniej za 5 lat

Patryk Szczerba
31 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny. Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny.

Nowy wiadukt kolejowy i drogowy przy okazji planowanego przez PKP remontu torów z Chyloni do Słupska ma rozwiązać sprawę tworzącego się zatoru na rogatkach na ul. Północnej i Puckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Inwestycja przygotowywana przez PKP nie jest jednak jeszcze nawet w fazie projektowania i już wiadomo, że prace budowalne zakończą się nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wierzysz, że za 5 lat przejazd przez tory w Chyloni nie będzie sprawiał kłopotów?

Przejazdy kolejowe doprowadzają do sporych nerwów od wielu lat głównie mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wcześniej OPAT, teraz remont torów

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu, więc frustracja mieszkańców zmuszonych czekać na przejazdach narasta, a jej ujście widać m.in. w opiniach pod artykułami dotyczącymi problemów drogowych Gdyni. Ostrze krytyki wymierzone jest głównie we władze miasta.

Nadzieją dla rządzących Gdynią był przez chwilę OPAT, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł, ale szanse powstania drogi poddaje w wątpliwość coraz więcej osób.

Temat korków na znienawidzonych przez kierowców przejazdach powrócił podczas spotkania z mieszkańcami Meksyku, który będzie poddany w najbliższych latach procesowi rewitalizacji.

Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane. Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane.
- Z tego, co usłyszeliśmy PKP chce remontować tory i przy okazji rozwiązać ten problem. Mieszkam po stronie Meksyku już 12 lat, a "reszta świata", tj. praca, szkoła dziecka są po drugiej stronie. Stąd moja prośba. Może są jakieś szanse, by przyspieszyć prace albo w jakiś sposób ulżyć kierowcom, bo jest coraz gorzej - pisze pani Joanna.
O tym, że rozwiązanie związane z budową wiaduktów jest brane pod uwagę pisaliśmy po raz pierwszy półtora roku temu. Jest to możliwe dzięki planowanym przez PKP PLK remontom linii 202 z Chyloni do Słupska i linii prowadzącej do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego.

Wciąż przed projektowaniem

Problem w tym, że kolejarze wciąż nie mogą zdecydować, w jakim zakresie przeprowadzać modernizację torów, by odpowiadała ona potrzebom pasażerów.

- Dokumenty są jeszcze opracowywane, trwają analizy, nie zostały ostatecznie zaakceptowane przez zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tłumaczy lakonicznie Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK.
Studium wykonalności miało pojawić się do końca roku, by w roku bieżącym rozpocząć projektowanie. Kłopot w tym, że inwestycja jest w powijakach, więc o przygotowanych rozwiązaniach dla linii kolejowej 202 i kierowców przejeżdżających przez przejazd w Chyloni wciąż można mówić jako o wariantach. Sprawę komplikuje też fakt, że początkowo udogodnień dla kierowców w ogóle nie planowano.

Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu. Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu.
Czytaj też: Propozycje, którędy pokonać tory na Oruni

- W trakcie opracowywania studium wykonalności zidentyfikowano zasadność ewentualnej budowy wiaduktu przy ul. Puckiej w Gdyni Chyloni. Warunkiem jest zawarcie porozumienia z Urzędem Miasta Gdyni, w którym określone będą warunki współfinansowania realizacji skrzyżowania bezkolizyjnego przez miasto oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn w obrębie stacji Gdynia Chylonia - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter.
Więcej szczegółów o przedsięwzięciu od przedstawicieli PKP trudno uzyskać. Ze wstępnych ustaleń, o których słyszymy od władz Gdyni wynika z kolei, że pojawią się dwa wiadukty w ciągu ulicy Puckiej zobacz na mapie Gdyni.

W planach dwa wiadukty

- Jeden z nich będzie kolejowy, tam, gdzie biegną tory zobacz na mapie Gdyni, po których jeździ m.in. Szybka Kolej Miejska. Wstępnie ustaliliśmy, że finansowanie obiektu oraz tego, co będzie w obrębie pasa kolejowego spoczywałoby na barkach PKP. My zajęlibyśmy się wjazdem i wyjazdem z tunelu. Drugi byłby wiaduktem drogowym finansowanym na takich samych zasadach i pojawiłby się w miejscu, gdzie przebiega infrastruktura kolejowa gdyńskiego portu zobacz na mapie Gdyni, która też będzie przebudowywana - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród propozycji dla infrastruktury prowadzącej do portu pojawia się też kładka pieszo-rowerowa, choć miasto forsuje pełne rozwiązanie uwzględniające też przejazd samochodów. Różnica w kosztach byłaby pokryta z budżetu miasta.

Projektowanie inwestycji na linii z Chyloni do Słupska powinno potrwać do 2019 roku. W tym samym roku zaplanowano rozpoczęcie realizacji. Remont potrwa dwa lata. Jej koszt według analiz studialnych wyniesie od ok. 1,6 mld zł do ok. 2,2 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.

Miejsca

Opinie (212)

  • Naiwni (2)

    To jest Polska czyli gó..no! Żadnego wiaduktu nie będzie.
    Szczurek palcem też nie kiwnie.

    • 8 2

    • To w takim razie my zblokujemy przejazd :) chętnych zapraszam do napisania maila jolka197@wp.pl

      • 4 0

    • To nie jest wytłumaczenie

      W innych miastach też jest Polska a inwestycje tej miary są. Mały Pruszcz Gdański sam sobie obwodnicę wybudował. Ale biednym władzom Gdyni zawsze wiatr w oczy. Kiedyś blokowała ich zua Platforma, teraz pewnie zua #dobrazmiana.

      • 1 0

  • Jestem ciekawa kiedy UM zauważy że nie mieszka już na Meksyku patologia nieplacaca podatków!!! My w 3/4 jesteśmy normalnymi obywatelami! A u nas się nic nie robi!!!! Brak kanalizacji sanitarnej, brak dróg, TIR-y 20 m od płotu jeżdżą, bo ciężko wstawić znak, zieleń wygląda masakrycznie chodniki również!!!!

    • 4 0

  • Nie zgadza się jedna wiadomość z artykułu (3)

    Stoję codziennie o tej samej porze na Puckiej (7.30). Jeżdżą te same pociągi - a jednak szlabany otwierane są różnie - czasem co 10 minut a czasem raz na 30 minut. Wygląda to na dowolność dróżnika a nie zgodę PKP i SKM. Być może rzeczywiście ktoryś z tych dwóch blokuje czasami decyzję - ale to własnie nalezy uregulować i tu widze zadanie dla władz miejskich.

    • 8 0

    • (1)

      Masz racje otwierają różnie w zależności czy np towarowy będzie jechał ale zauważam też (może to zbieg okolicznosci) jak jest inny droznik to otwiera choćby na 1min ale częściej.

      • 3 0

      • Bo jeden woli obalać browara niż pracować :(

        • 0 2

    • Stac na Puckiej to masochizm. Kiedyś na Piaskowej często otwierali - teraz to i tam trzeba kwitnąć.

      • 1 0

  • Inwestycje gynia

    To wstyd dla miasta jak pamietam to juz od 25 lat sa tam problemy z przejazdem i jeszcze czekac 5 lat to juz bedzie 3o lat inwestycje powinny byc nie tylko w centrum miasta ale i dzielnicach a potem znowu sie przedluzy obiecanki cacanki jak z pociagiem do gdyni oksywie przez obluze ktory mialo byc zeby zmniejszyc korek samochodowy na estakadzie kwiatkowskiego tory sa ale przystanki rozebrano,np po co ma byc budowany przystanek gdynia stadion jak niedaleko bedzie przystanek gdynia wzgorze maksymiliana taki maly kawalek drogi ludzie chca miec przystanek na gdyni wielkim kacku nie bedzie, na karwinach po mostem i kolejny korek samochodowy sie zrobi,miasto zapomina ze gdynia konczy sie nie tylko w centrum.

    • 4 1

  • Po jasny gwint wg. mapy wiadukt nad przejazdem kontenerowym ul. Pucka? Tam się nie stoi no tam szlabany sterowane są inaczej :)! Zróbcie w końcu porządek z Północna.

    • 0 2

  • Wiadukt???!!! A koszty późniejsze dozoru, renowacji, przeglądów!!! Tunel to najprostrze i najlepsze rozwiązanie urzędasy!!! (2)

    j/w specjaliści...od...d...strony....jak zwykle - tiry niech walą estakadą i ruch rozładowany będzie...korzyści, aż miło liczyć!

    • 2 0

    • ZDIZ nie potrafi nawet znaków ustawiać a co dopiero tunele budować

      • 1 0

    • Widziałeś dozór estakady? Ja nie a sypie się dopiero teraz

      • 1 0

  • gdyniak (1)

    zamiast wiaduktów przejazdów itd proponuje pomniki, miejsca pamięci a o reszcie zapomnijcie

    • 3 2

    • rąbnij sie

      • 1 0

  • P.Szczurek ma 110% poparcia (1)

    Ma głęboko gdzieś udogodnienia dla mieszkańców podrzędnych dzielnic. A tak na serio to Rumia szybciej wybuduje tunel.

    • 4 1

    • Jakie udogodnienia? Normalny przejazd debilu i jakich podrzednych jak od naszej dzielnicy idzie najwięcej podatków.

      • 1 0

  • A może sprawa cywilno-prawna ? Strata mojego czasu to 2h dziennie (4 razy przejezdzam) razy ilość dni w miesiącu razu ilość lat. Oj PKP szykuje sie

    • 1 0

  • gdynia moje miasto (1)

    to jest patologia,mieszkam na obluzu i z dojazdem jest dramat ,rewa sie buduje pogorze po stronie puckiej tak samo ,na obluzu powstaly dwa nowe osiedla i to spore,mamy mocno rozwijajacy sie terminal kontenerowy no i to wszystko laczy jedna etsakada to jest szok,ale tak jakludzie tu pisza dla szczurka jest wazniejsze zeby wyrastaly apartamentowce dla bogacz i info boxy dla turystow, jak samo polepszanie standardow zwyklych mieszkancow to wszytko jest sztucznie pompowane,ale niech mamy dalej do szkol przeprowadzaj swoje pociechy przez te niebezpieczne szlabany.dziekujemy panie prezydencie

    • 7 1

    • tylko obrastające peryferia Gdyni za miedą

      nie płacą w Gdyni podatków i nie dokładają się do infrastruktury, a państwo nawet nie dało Gdyni schetynówki . Dosyć cwaniactwa prowincji, należy ten proceder ukrócić!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane