• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biegiem z tramwaju na autobus przy Akademii Muzycznej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Teoretycznie motorniczowie powinni czekać do dwóch minut na pasażerów autobusów. Kierowcy autobusów mają natomiast obowiązek czekać nawet trzy minuty na pasażerów tramwajów. W rzeczywistości odjazdy nie są ze sobą zsynchronizowane.


Remont trasy tramwajowej na Przeróbkę daje w kość pasażerom komunikacji miejskiej. Odjazdy tramwajów i autobusów w rejonie Akademii Muzycznej są ze sobą niezsynchronizowane, a zdesperowani pasażerowie biegają po jezdni między pędzącymi autami.



W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem. W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem.
Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego. Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego.

Jak oceniasz przesiadki tramwaj-autobus przy Akademii Muzycznej?

Rozpoczęty pod koniec czerwca remont torowiska tramwajowego na Przeróbkę, wraz z jego wymianą na Moście Siennickim, zmusił pasażerów komunikacji miejskiej do przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej zobacz na mapie Gdańska. O ile oznakowanie drogi przejścia między tramwajami i autobusami zastępczymi oraz uruchomienie tramwajów wahadłowych ze Śródmieścia w rejon ul. Łąkowej należy uznać za bardzo dobre rozwiązania, to już synchronizacja odjazdów zdecydowanie kuleje.

- Kierowcy opuszczają przystanki, mimo że widzą tłumy ludzi, zmierzające w ich kierunku z tramwajów. Ostatnio, kierowca poczekał na zaledwie trzy osoby, które biegły sprintem z tramwaju, a reszcie pasażerów zamknął drzwi przed nosem. Następny autobus był wypchany po brzegi, gdyż skorzystali z niego pasażerowie następnych tramwajów - skarży się nasz czytelnik, pan Korneliusz.

W podobnym tonie wypowiadają się także inni nasi czytelnicy, którzy alarmują także o niebezpieczeństwie potrącenia pieszych w tym miejscu:

- Poza godzinami szczytu sytuacja robi się bardzo niebezpieczna. Ludzie, wiedząc, że kierowcy autobusów niekoniecznie zaczekają, aż pasażerowie tramwaju pokonają przejście podziemne, biegną prosto przez ulicę, po której pędzą, niczym po autostradzie, samochody ze Śródmieścia - alarmuje pan Marcin.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja z przesiadkami i rzeczywiście - trudno nie przyznać czytelnikom racji. Wielu kierowców zupełnie nie patrzy na to, jak wygląda sytuacja na sąsiednim przystanku tramwajowym i odjeżdża według swojego rozkładu. Zdarzają się też sytuacje, że motorniczy opuszcza przystanek nim podjedzie autobus z Przeróbki czy Stogów.

- Dla tramwajów linii 3, 8 i 9 obowiązuje zasada wydłużenia oczekiwania do maksymalnie dwóch minut po rozkładowym odjeździe, o ile autobus linii T3, T8 lub T9, dojeżdżający od strony Przeróbki do miejsca przesiadki, jest w zasięgu wzroku motorniczego. Z kolei kierowcy autobusów T3, T8, T9 oraz 111 w kierunku Przeróbki/Stogów mają obowiązek oczekiwać na pasażerów tramwajów do trzech minut względem rozkładowego odjazdu, o ile tramwaj jest w zasięgu wzroku kierowcy - Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów wyjaśnia, jak powinien wyglądać system przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej.

W sytuacji, gdy dochodzi do złamania zasad oczekiwania kierowców i motorniczych, ZTM Gdańsk może naliczyć karę w wysokości 100 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy tj. 115 zł. Opłata ta obowiązuje przewoźników przy każdym stwierdzonym uchybieniu w zakresie skomunikowania tramwaj-autobus.

- W rejon Akademii Muzycznej wysyłamy i nadal będziemy wysyłać również naszych pracowników Centrali Ruchu, którzy na miejscu mają za zadanie dyscyplinować przewoźników, aby ci czekali na pasażerów - zapowiada Zomkowski.

Niektórzy pasażerowie decydują się przebiegać przez jezdnię, aby zdążyć na autobus.

Miejsca

Opinie (178)

  • Ja żonie kupiłem samochód (3)

    nie pozwolę jej na dwie przesiadki w komunikacji miejskiej - raz przy Akademii Muzyczne a drugi raz na dworcu. Trudno, że wydałem dużo kasy, ale przynajmniej jedzie teraz samochodem bezpośrednio. Czas moi drodzy, tego nigdy nie odzyskamy i warto za to wykładać grube pieniądze.

    Mogę się założyć, że z powodu fatalnego rozwiązania komunikacyjnego wiele osób z Przeróbki i Stogów postąpi tak samo. Gdy już wsiądzie do aut, nie wróci do komunikacji miejskiej (po remoncie) - no chyba, że paliwa w Polsce zabraknie.

    • 10 19

    • Kto wie,

      może faktycznie mieszkańcy Stogów i Przeróbki zdobędą w tej sytuacji samochody, z tym, że niekoniecznie drogą kupna.

      • 4 1

    • fatalna komunikacja

      autobus co 5-7 minut i tramwaj co 4-6 minut - rzeczywiście fatalna

      • 10 3

    • Matko, ja od 6 lat dwa razy się przesiadam ,aby dojechać do Łostowic i jakoś nie umieram , a tu paniusia może zemrzeć .Żenada .

      • 11 5

  • A może podstawić Wam helikopter....

    • 12 15

  • Bzdura...jeżdżę na Stogi i pełny komfort. Ludzie nie nakręcajcie się. .!

    • 10 17

  • bezmózgowcy (2)

    W tej firmie pracuja i decyduja bezmózgowcy! Nie mozna bylo troche pomyslec aby sutobus T8 puscic od dworca głównego? Paranoja debili !

    • 18 9

    • Jakby zaczęły jeżdzić koło dworca co 5-7minut, zawracać przy Zieleniaku, to by zatkały całe centrum.

      Poszukaj mózgu u siebie. I wyobraźni też.

      • 12 0

    • a co zrobić

      z ludźmi zatrudnionymi?? wysłać na 1,5 roku urlopu czy jak wg ciebie?
      I skąd wziąć tyle autobusów zastępczych?

      • 6 1

  • plum

    Autobusy zastępcze równie dobrze mogłyby dojeżdżać chociaż do przystanku Centrum bez konieczności zatrzymywania się na wysokości przystanków Chmielna, Żabi Kruk czy Okopowa to z pewnością odrobinę usprawniłoby komunikację. Kto chciałby, wysiada na Przystanku Akademia Muzyczna a cześć pasażerów mogłaby dojeżdżać do Centrum i spokojnie na poziomie jezdni bez biegania i stresu przesiadłaby się w dogodny tramwaj.

    • 4 5

  • Zawsze będzie Wam źle. Polakowi nigdy się nie dogodzi.

    • 11 13

  • Autobusy do dworca.

    Nie było by problemu gdyby autobusy zastępcze jeżdziły do dworca i tam zawracały. A tak powstała kicha.

    • 7 6

  • to samo na pętli swietokrzyskiej

    tak samo jest na pętli świetokrzyskiej, przyjezdza tramwaj ludzie biegną na autobus a on odjezdza sprzed nosa gdzie pozniej na światłach kilka metrów dalej czeka na zmiane swiatła a połowa tramwaju czeka 15-20 minut na nastepny bus masakra....!!!!!

    • 10 4

  • (1)

    Niech te nieroby z ZTM przejada sie tą trasą. Wysiądą z tramwaju, przejdą przez tunel i zobaczą odjeżdżający autobus.
    Wcześniej dojazd do pracy zajmował mi 40minut, teraz 2x tyle.

    • 24 5

    • Jedziesz przez Orunię?

      • 2 3

  • Hania

    to prawda, przesiadki są utrudnione, mało kto pamięta, że z komunikacji miejskiej korzystają osoby niepełnosprawne i matki z dziećmi czy osoby starsze. Tramwaje odjeżdzają z wyjątkową dokładnością.Korzystałam z podobnej sytuacji w ub. roku na węźle Marynarki Polskiej i było bardzo dobre skomunikowanie.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane