• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety na komunikację miejską w telefonie: przewodnik po aplikacjach

Krzysztof Koprowski
5 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Aplikacje na telefon pozwalają pominąć kasy biletowe oraz biletomaty. Trzeba jednak pamiętać o skasowaniu biletu przed wejściem do pociągu kilka minut przed planowanym przyjazdem. Aplikacje na telefon pozwalają pominąć kasy biletowe oraz biletomaty. Trzeba jednak pamiętać o skasowaniu biletu przed wejściem do pociągu kilka minut przed planowanym przyjazdem.

Malejąca liczba kiosków, rezygnacja ze sprzedaży biletów w tramwajach i autobusach wewnątrzmiejskich w Gdańsku oraz brak biletomatów w Sopocie i Gdyni sprawiają, że zakup biletu na komunikację miejską przez telefon staje się nie tylko technologicznym kaprysem, lecz jedyną metodą na uniknięcie nałożenia kary przez kontrolera. Sprawdzamy, jakie aplikacje umożliwiają swobodne podróże po Trójmieście.




W jaki sposób najczęściej kupujesz bilet na komunikację miejską?

Sprzedaż biletów telefonicznych w Trójmieście prowadzona jest w oparciu o dwa systemy taryfowe:
  1. Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (w tym na tramwaje, autobusy, trolejbusy),
  2. Szybkiej Kolei Miejskiej (w tym z wykorzystaniem tzw. Taryfy Pomorskiej).

Z tego powodu w przypadku biletów niekolejowych istnieją drobne różnice cenowe - na szczęście w większości sytuacji na korzyść pasażera - względem podstawowych cenników ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia, które mają zrekompensować dodatkowy koszt transmisji danych.

Czytaj też:

System Fala: "Nie chcemy konkurować z aplikacjami. Będziemy lepsi"



W Sopocie i Gdyni o zakup biletu szczególnie trudno ze względu na brak biletomatów. W Sopocie i Gdyni o zakup biletu szczególnie trudno ze względu na brak biletomatów.

Tańsze bilety metropolitalne ze względu na transmisję danych



Z drugiej strony jest to kolejny przykład, gdzie tzw. integracja taryfowa zamiast dążyć do uproszczenia zasad, komplikuje jeszcze bardziej i tak już wyjątkowo zagmatwaną ofertę biletową w aglomeracji Trójmiasta.

Bilety metropolitalne dostępne przez telefon (bilet ulgowy stanowi połowę ceny normalnego):
  • jednoprzejazdowe na linie zwykłe i nocne - 3,60 zł,
  • jednoprzejazdowe na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 4,20 zł,
  • jednogodzinne na linie zwykłe i nocne - 4,40 zł
  • jednogodzinne na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 5,40 zł.
  • jednogodzinne ZKM w Gdyni na linie zwykłe, pospieszne i nocne - 4,40 zł.

Ostatni bilet to bez wątpienia "perełka" w systemie taryfowym Trójmiasta, bowiem obowiązuje tylko "na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych organizowanych przez ZKM w Gdyni oraz na liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku, objętych porozumieniami międzygminnymi, których stroną jest miasto Gdynia oraz, w granicach miasta Sopotu - na wszystkich pozostałych liniach organizowanych przez ZTM w Gdańsku".

W ofercie na telefon dostępne są też bilety dobowe oraz trzydniowe (w trzydniowych nie ma biletu kolejowo-komunalnego dwóch organizatorów):
  • 24-godzinny komunalny ważny w ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo - 16 zł,
  • 24-godzinny kolejowo-komunalny dwóch organizatorów ważny w pociągach SKM i PolRegio oraz ZTM Gdańsk albo ZKM Gdynia albo MZK Wejherowo - 22 zł,
  • 24-godzinny kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów - 25 zł,
  • 72-godzinny komunalny ważny jw. dobowy - 32 zł,
  • 72-godzinny kolejowo-komunalnych wszystkich organizatorów - 50 zł.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Telefoniczne bilety metropolitalne na tramwaj, autobus czy trolejbus są nieznacznie tańsze od papierowych odpowiedników dystrybuowanych przez ZTM Gdańsk oraz ZKM Gdynia. Telefoniczne bilety metropolitalne na tramwaj, autobus czy trolejbus są nieznacznie tańsze od papierowych odpowiedników dystrybuowanych przez ZTM Gdańsk oraz ZKM Gdynia.

Bilety SKM w identycznych cenach, jak w kasach biletowych



W przypadku biletów telefonicznych SKM obowiązuje identyczny cennik jak w kasach biletowych czy automatach na stacjach. Dodatkowo dostępne są wszystkie ulgi i ustawowe i zniżki.

Szczegółowe przedstawione oferty kolejowej ze względu na jej skomplikowany charakter mija się z celem, ale na szczęście w aplikacjach po podaniu stacji początkowej i końcowej, liczbie pasażerów oraz uprawnień do zniżek otrzymujemy podpowiedzi najkorzystniejszych ofert. Pozostaje nam zatem zaufać systemowi informatycznemu.

Szybka Kolej Miejska w przeciwieństwie do MZKZG w aplikacjach telefonicznych prowadzi również sprzedaż biletów okresowych.

Czytaj też:

Taryfa Pomorska, czyli podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych



Osiem aplikacji, sześć z biletami metropolitalnymi



Pod względem aplikacji na telefon, na rynku dostępnych jest aż osiem rozwiązań. Aplikacje różnią się między sobą przede wszystkim liczbą oferowanych usług oraz interfejsem. Różnice występują również pod względem regulaminów użytkownika, sposobie weryfikacji danych oraz oczywiście zastosowanych rozwiązań informatycznych, wpływających na szybkość działania.

Przed wybraniem aplikacji, z której będziemy ostatecznie korzystać, polecamy przetestować co najmniej kilka z nich. Warto też pozostawić konta co najmniej w dwóch aplikacjach, ponieważ zdarzają się czasami awarie, które mogą uniemożliwić nam podróż.

Wszystkie aplikacje posiadają oferty biletów w co najmniej kilku miastach, więc z jednej aplikacji możemy korzystać w trakcie podróży po Polsce.

Aplikacja SkyCash. Od lewej: ekran główny, wybór biletu SKM, parkowanie pojazdu. Aplikacja SkyCash. Od lewej: ekran główny, wybór biletu SKM, parkowanie pojazdu.

SkyCash - bilety MZKZG i kolejowe, parkowanie i inne usługi



SkyCash to zdecydowanie najbardziej rozbudowana aplikacja do dokonywania mikropłatności "na mieście". Oprócz biletów metropolitalnych i Szybkiej Kolei Miejskiej, możliwe jest m.in. uiszczenie opłat za parkowanie, przejazd autostradami, a nawet zakup biletów do kina czy wstępu do Tatrzańskiego Parku Narodowego.

W przypadku biletów kolejowych, warto odnotować możliwość zakupu biletów na pociągi PKP Intercity oraz PolRegio. W ofercie są też inni regionalni przewoźnicy kolejowi - m.in. Koleje Dolnośląskie, Śląskie Wielkopolskie czy Mazowieckie.

Minusem rozwiązania w zakresie biletów kolejowych jest potrzeba przełączania przewoźników, jeżeli korzystamy często z usług różnych spółek, a także uciążliwy system weryfikacji danych osobowych, gdy chcemy gromadzić środki w elektronicznej portmonetce.

Aplikacja Jakdojade. Od lewej: ekran wyszukiwania trasy, szczegóły przesiadek, zakupu biletów. Aplikacja Jakdojade. Od lewej: ekran wyszukiwania trasy, szczegóły przesiadek, zakupu biletów.

Jakdojade.pl - planer podróży z biletami MZKZG i SKM



Jakdojade.pl to przede wszystkim doskonały planer podróży, który pozwala znaleźć optymalne i szybkie połączenie pomiędzy nawet najbardziej oddalonymi punktami aglomeracji.

Od niedawna w Trójmieście prezentowany jest też rzeczywisty czas przyjazdu niektórych pojazdów komunikacji miejskiej.

W aplikacji dostępne są bilety MZKZG oraz SKM, a zakup odpowiednich biletów podpowiadany jest już na etapie planowania podróży. Oczywiście wyboru biletu dokonać możemy również bez wskazywania trasy, którą chcemy pokonać.

Minusem Jakdojade.pl są uciążliwe reklamy - ich wyłączenie to koszt 11,99 zł rocznie lub 1,99 zł miesięcznie.

Aplikacja MPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu jednorazowego, zakładka biletów okresowych. Aplikacja MPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu jednorazowego, zakładka biletów okresowych.

MPay - bilety metropolitalne, parkowanie, dodatkowe usługi



MPay pod względem oferowanych usług przypomina nieco aplikację SkyCash. Obok biletów na tramwaj, autobus czy trolejbus, możliwości uiszczania opłat za parkowanie, znajdziemy szereg usług dodatkowych - m.in. doładowania telefonu czy bilety wstępu do zoo (niestety nie gdańskiego) i parków narodowych.

Są też obecne bilety kolejowe wielu przewoźników, ale niestety brakuje wśród nich SKM Trójmiasto i PolRegio.

Pewnym niedopatrzeniem autorów aplikacji jest podpisanie biletów metropolitalnych jako MZK Wejherowo, które odpowiada za informatyzację biletów telefonicznych.

Ponadto jako region nie można wskazać Trójmiasta, lecz trzeba zdecydować się na konkretne miasto i w razie potrzeby dokonywać zmian.

Mylące może być też umieszczenie biletów metropolitalnych 72-godzinnych pod pozycją biletów okresowych, podczas gdy bilety dobowe są w zakładce biletów czasowych.

Aplikacja Mobilet. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, parkowanie pojazdu. Aplikacja Mobilet. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, parkowanie pojazdu.

Mobilet - bilety MZKZG oraz parkowanie



Mobilet to najstarsza aplikacja, która oferuje sprzedaż biletów metropolitalnych. Mimo upływu lat, jej interfejs nie uległ większym zmianom. Jest przejrzysty, szybki i zarazem pozbawiony zbędnych bajerów obciążających urządzenie.

W Mobilecie zapłacimy także za parkowanie samochodu w Trójmieście.

W sprzedaży są ponadto bilety kilku regionalnych przewoźników kolejowych, ale bez Szybkiej Kolei Miejskiej i PolRegio.

Aplikacja GoPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletów okresowych. Aplikacja GoPay. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletów okresowych.

GoPay - bilety metropolitalne, które trzeba dodatkowo kasować



GoPay to aplikacja, w której kupimy wyłącznie bilety metropolitalne. W dodatku odbywa się to w nietypowej formie, przypominającej stacjonarną sprzedaż.

Najpierw wskazujemy bilet, uiszczamy stosowną opłatę, a dopiero przed wejściem do pojazdu aktywujemy (kasujemy) wybrany przez nas bilet. W pozostałych aplikacjach zakup jest tożsamy ze skasowaniem (nadaniem ważności).

Ponadto w aplikacji jest wprowadzająca w błąd opcja wyboru biletu metropolitalnego okresowego. Po jej wskazaniu otrzymujemy komunikat "brak biletów dla wskazanych kryteriów".

Aplikacja Zbiletem.pl. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletu okresowego. Aplikacja Zbiletem.pl. Od lewej: ekran główny, wybór biletu MZKZG, próba zakupu biletu okresowego.

Zbiletem.pl - tylko bilety metropolitalne



Zbiletem.pl to najnowszy partner MZKZG w sprzedaży biletów. Aplikacja jest podobna do GoPay, a przejrzysty interfejs szybko prowadzi nas do poszukiwanego biletu, który aktywny jest zaraz po opłaceniu.

Podobnie jak GoPay, tutaj również mamy błędną informację o możliwości zakupu biletu okresowego, stanowiącą wyłącznie odnośnik do internetowej strony głównej aplikacji.

Aplikacja Koleo. Od lewej: ekran główny, rozkład jazdy, zakup biletu miesięcznego. Aplikacja Koleo. Od lewej: ekran główny, rozkład jazdy, zakup biletu miesięcznego.

Koleo - planer podróży z biletami SKM i PolRegio



Koleo to wygodny planer podróży kolejowych, w którym po wybraniu stacji początkowej i końcowej otrzymujemy propozycje podróży pociągami różnych przewoźników z opcją bezpośredniego zakupu biletów.

W przypadku Trójmiasta bezpośrednio z poziomu planera kupimy bilety SKM oraz PolRegio. Dodatkowo przez aplikację prowadzona jest sprzedaż biletów okresowych obu przewoźników.

Aplikacja Bilkom. Od lewej: planer podróży, zakup biletu, przebieg trasy. Aplikacja Bilkom. Od lewej: planer podróży, zakup biletu, przebieg trasy.

Bilkom - kolejowy planer zintegrowany z mObywatel



Bilkom, czyli autorskie rozwiązanie sprzedaży biletów i planera podróży spółki PKP Informatyka, oferuje zbliżoną funkcjonalność do Koleo.

W ofercie biletów oprócz SKM i PolRegio znajdziemy także PKP Intercity oraz kilku innych regionalnych przewoźników.

Bilkom umożliwia ponadto integrację z aplikacją mObywatel, dzięki czemu zakupione bilety możemy okazywać do kontroli bezpośrednio w aplikacji mObywatel wraz z elektronicznym dowodem osobistym (jest on respektowany przez PKP Intercity).

Pozostając przy rozwiązaniach PKP, należy także wspomnieć o własnej aplikacji PolRegio, która jednak nie zawiera biletów SKM. Można jednak poruszać się z nią po Trójmieście w oparciu o Taryfę Pomorską, w tym na szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

A wy z której aplikacji korzystacie? Podzielcie się opinią w sekcji komentarzy

Problem z kupnem biletów na pętli przy plaży na Stogach (39 opinii)

- Bardzo proszę o pomoc, może redakcji Trójmiasta uda się coś poradzić na problem z kupieniem biletu na przystanku Stogi Plaża, ponieważ ZTM nie reaguje na zgłoszenia.

Na plaże przyjeżdża dużo ludzi, są też tutaj trzy campingi, do których przyjeżdża sporo zagranicznych turystów. Biletu nie można kupić u kierowcy, przystanek jest nowo wyremontowany, ale nie został na nim postawiony biletomat, nie ma też kiosku.

Wiem, że są aplikacje, ale albo nie ma wersji anglojęzycznej, albo (pomimo tego, że aplikacje podane są na stronie ztm Gdańsk) Gdańsk nie występuje w spisie miast. Poza tym, wiele osób nie chce podawać numeru karty oraz swoich danych tylko po to, żeby kupić bilet za cztery zł
- napisał czytelnik.

Trójmiasto.pl: Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM lokalizacje automatów biletowych (należących do spółki Mennica Polska) są wynikiem zarówno wskazania przez Zarząd Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, jak i spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń, spółkę Mennica Polska, amortyzacją urządzeń.

- Dlatego też biletomaty stawiane są m.in. w miejscach, gdzie następuje duża wymiana pasażerów, na węzłach przesiadkowych, pętlach oraz przy dworcach. W przypadku przystanku „Stogi Plaża” mamy do czynienia wyłącznie z sezonowym zapotrzebowaniem, zaledwie przez kilka letnich miesięcy w roku, co w sposób istotny wpływa na rachunek ekonomiczny właściciela i operatora urządzeń. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż właściciel urządzeń, czyli spółka Mennica Polska SA aktualnie nie planuje prac związanych z umiejscowieniem tam automatu biletowego - mówi Gołąb.

Jak dodaje, ZTM rekomenduje zakup biletów za pomocą aplikacji mobilnych, dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety), zaopatrzenie się w zapas biletów w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, w placówkach pocztowych/handlowych, prowadzących sprzedaż biletów na gdańską komunikację miejską lub w jednym z pozostałych biletomatów (najbliższa lokalizacja na Stogach znajduje się na przystanku autobusowym „Zimna”, przy ul. Stryjewskiego).
Zobacz więcej
- Bardzo proszę o pomoc, może redakcji Trójmiasta uda się coś poradzić na problem z kupieniem biletu na przystanku Stogi Plaża, ponieważ ZTM nie reaguje na zgłoszenia.

Na plaże przyjeżdża dużo ludzi, są też tutaj trzy campingi, do których przyjeżdża sporo zagranicznych turystów. Biletu nie można kupić u kierowcy, przystanek jest nowo wyremontowany, ale nie został na nim postawiony biletomat, nie ma też kiosku.

Wiem, że są aplikacje, ale albo nie ma wersji anglojęzycznej, albo (pomimo tego, że aplikacje podane są na stronie ztm Gdańsk) Gdańsk nie występuje w spisie miast. Poza tym, wiele osób nie chce podawać numeru karty oraz swoich danych tylko po to, żeby kupić bilet za cztery zł
- napisał czytelnik.

Trójmiasto.pl: Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM lokalizacje automatów biletowych (należących do spółki Mennica Polska) są wynikiem zarówno wskazania przez Zarząd Transportu Miejskiego miejsc, w których występują duże, stałe potoki pasażerskie, jak i spodziewaną przez właściciela i operatora urządzeń, spółkę Mennica Polska, amortyzacją urządzeń.

- Dlatego też biletomaty stawiane są m.in. w miejscach, gdzie następuje duża wymiana pasażerów, na węzłach przesiadkowych, pętlach oraz przy dworcach. W przypadku przystanku „Stogi Plaża” mamy do czynienia wyłącznie z sezonowym zapotrzebowaniem, zaledwie przez kilka letnich miesięcy w roku, co w sposób istotny wpływa na rachunek ekonomiczny właściciela i operatora urządzeń. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż właściciel urządzeń, czyli spółka Mennica Polska SA aktualnie nie planuje prac związanych z umiejscowieniem tam automatu biletowego - mówi Gołąb.

Jak dodaje, ZTM rekomenduje zakup biletów za pomocą aplikacji mobilnych, dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety), zaopatrzenie się w zapas biletów w jednym z naszych Punktów Obsługi Klienta, w placówkach pocztowych/handlowych, prowadzących sprzedaż biletów na gdańską komunikację miejską lub w jednym z pozostałych biletomatów (najbliższa lokalizacja na Stogach znajduje się na przystanku autobusowym „Zimna”, przy ul. Stryjewskiego).
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Największym problemem są nie jasne zasady przejazdu na bilecie. (7)

    Jeszcze na busy i trajtki to okej ale bilety na SKM/PKM to jakieś pogmatwanie. Bilet miejski ważny przez godzinę na Gdańsk nie oznacza że mogę wrócić z miejsca wyruszenia i z powrotem w ciągu godziny. A może to taki haczyk na ludzi ?

    • 27 6

    • Największym problemem jest pisownia (1)

      Największym problemem są niejasne zasady przejazdu z biletem

      • 6 3

      • kropek nie używasz

        • 0 3

    • Można

      Przynajmniej w aplikacji jakdojade.pl . Masz w zakładce aktywne bilety - w razie kontroli pokazujesz. Na każdym bilecie widnieje ile jeszcze czasu do końca zostało.

      • 3 2

    • Odp.

      To nie haczyk na ludzi.To dwudziesty pierwszy wiek.To czas tak poleciał szybko do przodu,nie wszyscy zalapali.Mam 72 lata i po paru potknieciach,obczailam cudo biletowe...haczyka nie widziałam ha, ha,ha.

      • 3 4

    • no właśnie (2)

      a co ma robić starszy człowiek? siedzieć w domu!, słabe oczy, brak smartfona, niedołężność,

      • 10 0

      • Hmm, wydać 300pln na smartfona? (1)

        Jakoś program TV napisany czcionką 6 staruszki przeczytać potrafią :)

        • 4 10

        • a jak...

          masz stary smartfon i napchany jeszcze aplikacjami po same pachy to wolisz czasem kupić papierowy bilet. Szczególnie jak nie często jeździsz i każda apka ma swoje plusy i minusy, o których tu piszą korzystający (za długie kupowanie, w jednej bilet od razu skasowany w innej nie (powinno być do wyboru), jak kupisz dla siebie to nie możesz kolejnego dla kogoś z kim jedziesz-z tego co czytam). Ogólnie to, żeby było ok to trzeba mieć mega dużo pamięci w smatfonie i ściągnąć wszystkie... wtedy będziesz bezpiecznie jechać nie bojąc się kontroli. Jeszcze musisz mieć baterie naładowaną, bo jak padnie to.... no i dostęp do neta

          • 2 0

  • wymienione aplikacje mają sporo wad (8)

    o czym można poczytać w opiniach, żądają też dostępów do sporej ilości danych na telefonie, które nie wiadomo z jakiego powodu są im potrzebne

    • 82 5

    • Po prostu nie dajesz im tych dostępów. (2)

      A jak nie będą bez tego działać - trudno, idziemy do konkurencji.

      Szkoda tylko że większość ludzi ma to gdzieś.

      • 7 8

      • W tej branży konkurencja prowadzi do chaosu (1)

        Ilość prowadzi do byle jakości, bo wartość rynku jest stała i producenci muszą się tym podzielić. Więcej aplikacji nie spowoduje, że wzrośnie ilość sprzedanych biletów.

        • 4 2

        • Dwie rzeczy na które nie zwróciłeś uwagi:

          - Aplikacje nie służą tylko do kupowania biletów
          - Rynek nie jest nasycony - ciągle mamy papierowe bilety.

          • 1 6

    • Zgadza się (4)

      Aplikacje są niestabilne. To prawdopodobnie efekt braku testowania, bo testowanie na różnych poziomach jest bardzo kosztowne dla producenta aplikacji. Za to jest dla mnie już aberacją, że ignorują uwagi i problemy zgłaszane przez użytkowników. Zgłaszałem uwagi na temat stabilności i zwykle dostawałem wskazówkę : Proszę odinstalować i zainstalować ponownie. Natomiast mnożenie ilości aplikacji zamiast jednej stabilnej to droga do nikąd.

      • 10 2

      • Jesteś pewien że niestabilność jest winą aplikacji? (3)

        Jakoś mi się nigdy nie wykrzaczyła...

        • 3 5

        • (2)

          aplikacja powinna działać na każdym smartfonie; nie każdy potrzebuje najnowszy i najdroższy model; ci z tańszymi telefonami też powinni móc jeździć komunikacją i mieć dostęp do biletów. (bogaci i tak jeżdżą samochodami). Ja mam problem z aplikacją dość często; może dlatego że rzadko jeżdżę, tylko że gdybym jeździła autobusami codziennie to bym po prostu kupiła tańszy bilet miesięczny.

          • 7 2

          • Jeżeli Twój Fiat 126p nie jest w stanie rozpędzić się do 140 (1)

            To nie krzyczysz że autostrady powinny mieć niższy limit.

            • 1 7

            • to jest aplikacja do zakupu biletu a nie wiedzmin 4

              • 0 0

  • (3)

    Co za bajzel :)
    Nie może być jedna apka, jedna "metropolia" i jeden bilet na wszystko?

    • 67 6

    • W Trójmieście: Nie da się! (1)

      • 8 3

      • Jak się nie da, jak od paru lat taki bilet jest?

        Chyba zapomnieli zaktualizować przekaz...

        • 0 4

    • a dlaczego chcialbys monopolizowac rynek? to ze nie radzisz sobie to nie znaczy ze inni ludzie wykazuja taka sama indolencje umyslowa

      • 1 3

  • Gdynia. Brak automatów biletowych. Dlaczego? (4)

    • 52 2

    • Po co?

      Masz aplikację. Jak nie ogarniasz elektroniki - masz kioski.

      Po co komu opcja łącząca wady obu?

      • 4 21

    • Przecież są (2)

      Na dworcu Gdynia Główna widziałem z 4 biletomaty. W tym dwa SKM (płatność tez kartą) i dwa urządzenia do zakupu innych biletów.

      • 0 3

      • Miasto

        Na dworcu Gdynia główna świat się nie konczy

        • 8 0

      • żeby te automaty

        jeszcze działały.... Często trzeba nieźle poszukać, żeby znaleźć taki, który nie ma awarii

        • 2 0

  • Brak w kraju integracji taryfowej PKP z komunikacją miejską (1)

    Trójmiasto, Kraków, Wrocław itd mają ten sam problem jakim jest pełno dziwnych ulg na PKP nie stosowanych w komunikacji miejskiej. Dziwne zasady zniechęcają do korzystania z transportu zbiorowego.

    • 34 5

    • Transport indywidualny ma książkę zasad grubiści Biblii

      A jednak nikogo to nie zniechęca do jazdy samochodem :)

      • 3 4

  • Systemy taryfowe Trojmiasta. Studium nieudolnego zarzadzania. (5)

    • 56 6

    • Nie zapomnij o Trzaskowskim i Tusku. (3)

      W końcu normę trzeba wyrobić na farmie trolli.

      • 4 10

      • (1)

        Nie, nie wszędzie polityka jest podstawą oceny, ale przede wszystkim "owoce" pracy. I tu w Warszawie jak na polskie warunki jest nieźle, a wręcz dobrze, natomiast zarządzanie komunikacja miejska w Trójmieście, zagmatwanie taryf, niekompatybilność i do tego dziesiątki spółek i fundacji z prezesami, które powstawały żeby ten b.del uporządkować, powinni pokazywać jako modelowy przykład nieudolności i indolencji władz. Ale skoro mieszkańcy to tolerują, po 70 proc poparcia w wyborach, to znaczy że im odpowiada, a może po prostu nie wiedzą że można inaczej.

        • 5 1

        • W Warszawie, gdzie "Trzaskowski osobiście wsadza ćpunów za kierownicę"?

          Zresztą, co za sztuka to zrobić w jednym mieście? Z Katowicami porównuj :)

          • 0 5

      • Akurat systemy taryfowe w Trójmieście wołają o pomstę do nieba.

        I gwoli ścisłości, jestem przekonany że PiS tylko by je popsuł jeszcze bardziej, przy okazji obsadzając wszystkie stanowiska krewnymi i znajomymi królika.

        • 7 3

    • A może chodzi o ilość etatów?

      Rozbudowany system biletów, zniżek wymaga rozbudowanej biurokracji, szkoleń dla kontrolerów a to przekłada się na ilość etatów.

      • 3 0

  • już się boję (8)

    jak będzie wyglądać mój zakup biletów online na przystanku tramwajowym- nos w komórce i dwójka biegających przedszkolaków naokoło mnie; brak biletów w klasycznej wersji przyjmuję ze smutkiem i obawą

    • 64 18

    • Kuni też ni ma i furmanek

      i maszyny parowej . Złooooo..............

      • 3 11

    • Za to nos w kiosku jest już całkowicie ok?

      • 11 11

    • Nie bądź tak złej myśli (3)

      To nowe rozwiązanie -fala- mam nadzieję umożliwi używanie dedykowanej (nie bankowej) karty. W normalnych rozwiązaniach możesz kupić taką kartę w kiosku lub podobnym miejscu. Jest oczywiście obawa, że tu będziemy mieli tzw. "pomysł polski".

      • 3 3

      • (2)

        Póki co mamy kolejnych prezesów i kolejne przetargi. A z szumnie zapowiadanej wspólnej, korzystnej taryfy zrobi się kolejna aplikacja, dziewiąta, za grubą kasę publiczna. Gdyby ktoś chciał regularnie korzystać z komunikacji miejskiej w Trójmieście zamiast auta, to zapłaci nie mniej niż w europejskiej metropolii, a z czasu wyportkuje się totalnie.

        • 4 1

        • O czym Ty gadasz? (1)

          Miesięczny kosztuje 8 dych, w tydzień tyle paliwa przepalam na dojazdy do pracy...

          • 2 1

          • Zaktualizuj swoją wiedzę,

            od ponad roku miesięczny kosztuje 10 dych

            • 0 0

    • Wracaj na wieś do siebie

      • 0 2

    • Xxx

      Madki w natarciu, narzekania ciąg dalszy

      • 0 0

  • Szkoda że kolejne miasta nie dołączają się do taryfy Gdańska 99zl za całą komunikację

    • 14 2

  • Korzystam z jednej aplikacji (1)

    Jeżdżę z pętli we Wrzeszczu i już kilka razy zdarzyło się, że stał autobus, ja kasowałem bilet, ale jak kierowca odpalał i ruszał to autobus psuł się i nie jechał.

    W takim przypadku nie mamy szans na zwrot pieniędzy za bilet!

    Dlatego kasuję dopiero po wejściu do pojazdu.

    • 27 10

    • Za zwrot nie ale zgodnie z regulaminem masz prawo jechać następnym sprawnym w tym samym kierunku pojazdem

      Jako podstawkę wystarczy wpisać numer wozu boczny

      • 1 2

  • (8)

    Aplikacje są bardzo przydatne, ale mimo wszystko to elektronika, która czasem zawodzi, dlatego dobrze mieć chociaż jeden zapasowy papierowy bilet przy sobie, tylko szkoda że coraz trudniej je kupić zwłaszcza w Gdyni.

    • 137 7

    • (1)

      Nauczona doświadczeniem (brak Internetu, wifi, dostępu do apki bankowej) kupiłam 2 zapasowe papierowe bilety i zawsze mam je przy sobie.

      • 20 0

      • Zatem gdzieś papierowe kupić jednak trzeba...

        • 3 0

    • Elektronika jest raczej stabilna (1)

      Natomiast oprogramowanie jest niskiej jakości. Niestety producenci aplikacji zamiast poprawić ewidentne błędy wskazują na sieci komórkowe, serwery. To nie ja, to kolega jest winien.

      • 8 3

      • bo trudno jest zrobić dobrą aplikację do obsługi złej, pogiętej, bizantyjskiej taryfy

        • 3 1

    • Dobrze to jest mieć (2)

      samochód i nim się przemieszczać po Trójmieście. Wolę stać w korku, niż w zbiorkomie.

      • 5 8

      • Oczywiście. (1)

        Wiadomo że i tak bez TV nie byłbyś w stanie wykorzystać czasu zmarnowanego na gapienie się w lampy samochodu przed Tobą.

        • 5 2

        • Niby tak, ale ja

          z pokolenia, co to Netflix i HBO GO, nie oglądam telewizji.

          • 2 0

    • Fakt.

      Zaledwie wczoraj chciałam kupić bilet na tramwaj, ale za każdym razem zbiletem wieszało mi się po przejściu do płatności (internet działał, środki na karcie były). Ostatecznie musiałam poleciec do biletomatu, który na szczescie był po drugiej stronie ulicy, jednak teraz już nigdy nie bede polegać na samej aplikacji.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane