Fakty i opinie

stat

Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze

Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.





Czy planując podróż sugerujesz się tablicami SIP?

tak, właściwie nie patrzę na tradycyjny rozkład 58%
tak, ale dla pewności spoglądam też na gablotę na przystanku 27%
nie, komunikaty są dla mnie nieczytelne 15%
zakończona Łącznie głosów: 1118
Błędne dane do niedzieli

Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.

Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.

W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.

Na pełnych obrotach

- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.

Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.

- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami

To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.

Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.

Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni

Opinie (102)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.