- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (185 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (125 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (122 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Krok w stronę buspasa na ul. Spacerowej
Gdańscy drogowcy kończą opracowanie koncepcji buspasa na Spacerowej. Między Oliwą a Osową jezdnia zostałaby poszerzona do trzech pasów ruchu. Środkowym z nich autobusy jeździłyby w obu kierunkach - rano w stronę Oliwy, a wieczorem w kierunku Osowej. Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować budowa nowej jezdni, ani kiedy miałaby ona powstać. Miasto chce szukać jej finansowania ze środków zewnętrznych.
W 2015 r. była przedmiotem dyskusji mieszkańców oraz radnych podczas głosowania nad sporządzeniem dokumentacji umożliwiającej unijne dofinansowanie do budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.
Ostatni raz kwestia pasa dedykowanego pojazdom komunikacji miejskiej wróciła przed dwoma laty w kampanii prezydenckiej, gdy najpierw pomysł budowy buspasa zaproponował Jarosław Wałęsa, a następnie Kacper Płażyński.
Teraz nad pomysłem pochylili się urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak powiedział w tygodniu Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, prace nad opracowaniem koncepcji buspasa są już na ostatniej prostej. Docelowo między Osową a Oliwą miałby powstać trzeci pas ruchu z rozwiązaniem przypominającym zmienną organizację ruchu zastosowaną z powodzeniem na kontrapasie na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
- Jesteśmy na ukończeniu koncepcji, którą musimy jeszcze wewnętrznie przepracować z jednostkami w urzędzie. Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - powiedział Grzelak.
Dodatkowy pas miałby powstać kosztem poboczy po obu stronach jezdni. Autobusy pasem dedykowanym pojechałyby środkiem, a ok. 5-km odcinek zaczynałby się za skrzyżowaniem z Opacką i ciągnął do zjazdu na obwodnicę. Dalej w kierunku Osowej autobusy jechałyby już po ogólnodostępnej jezdni.
- Kluczowe jest zaprojektowanie buspasa w okolicy węzłów i przystanków autobusowych. Chcielibyśmy też w jak najmniejszym stopniu zaingerować w obecne sąsiedztwo ul. Spacerowej - dodaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ.
Newralgicznym odcinkiem dla drogowców będzie na pewno fragment jezdni od ostrego zakrętu przy kapliczce do leśniczówki w Renuszewie, gdzie jezdnia przebiega na skarpie. Niewykluczone, że poszerzenie jezdni będzie wiązać się też z wycinką drzew, co może spotkać się z krytycznymi głosami leśników. Ze względu na brak miejsca w koncepcji nie jest uwzględniona budowa drogi rowerowej.
Buspas umożliwiłby ewentualne uruchomienie tzw. ekspresowych linii autobusowych w kierunku biurowców w Oliwie (pomysł podnoszony był wcześniej w kampanii oraz przez radnych dzielnic) i znacząco skróciłby czas dojazdu komunikacją miejską na tym odcinku. Z analiz wynika, że przejazd między Osową a Oliwą w godzinach szczytu mógłby trwać ok. kwadransa zamiast obecnych 40-50 minut.
Obecnie ul. Spacerową kursują autobusy trzech linii: 169, 171 i 179.
Punktem odniesienia dla gdańskich drogowców jest kontrapas na Chwarznieńskiej w Gdyni
Co z buspasami na Słowackiego?
Nieco bardziej zaawansowane są prace przy projekcie buspasów między Matarnią a Wrzeszczem. Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.
- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów, podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.
Opinie (296) 6 zablokowanych
-
2020-10-19 10:23
Wstyd i bez sensu (3)
Priorytety inwestcji !!!!
Najpierw niech zrobią względnie normalny dojazd / zjazd z obwodowej z 4 pasami jak np. Słowackiego a potem wydają kasę na rzeczy typu stadion, teatr i inne nie kluczowe inwestycje. Ten buspas w obecnej sytuacji będzie tam pasował jak wypasione drzwi wejściowe do rozpadającej się rudery.- 12 6
-
2020-10-19 20:35
Ty masz czelność analfabeto umysłowy
pisać o teatrach, że niepotrzebne ?
- 1 1
-
2020-10-19 10:37
(1)
To są akurat twoje priorytety, żebyś z Szemudu mógł szybko dojechać busem z wykończeniówki. Inni mają inne priorytety
- 3 4
-
2020-10-19 13:48
Nie z Szemudu a z Sopotu
Czyli w drugą stronę, raczej mam okazję widzieć tych z "wykończeniówki" jak rano stoją w korku gdy jadę do pracy którymi ty jak sądzę gardzisz.
- 2 1
-
2020-10-19 10:47
należy zlikwidować światła na skrzyżowaniu do centrum handlowego (1)
- 8 6
-
2020-10-19 20:32
Aby były tam wypadki ?
- 0 1
-
2020-10-19 07:02
Powinni dołożyć tam 3 pasy w każdym kierunku (17)
A nie buspasy. Drogi są dla kierowcow. Płacimy akcyzę. Zlikwidować ścieżki rowerowe i zalać asfaltem dla nas.
- 139 173
-
2020-10-19 07:22
Haha (2)
Co by to dało?
Na końcu trzech pasów by się korkowało gdyż ludzie nie mają kultury jazdy i lubią jeździć w korku na zderzaku niż wpuścić inne auto na "suwak" ...- 17 7
-
2020-10-19 20:26
Jaki suwak?
Srodkowy pas ma byc buspasem. Buzpasem poruszac sie moga autobusy, taxi i jak pod znakiem dopisza, to jeszcze motocykle. Ten buspas w niczym nie pomoze odkorkowac Spacerowej. Tylko autobusy nie beda staly w korku na odcinku lesnym bo w Oliwie do mlyna bedzie jak jest.
Tunel jest rozwiazaniem korkow, ktore sie zwieksza jak oddadza trase kaszubska.- 1 1
-
2020-10-19 15:21
da się pokonać polactwo lepszą organizacją:
buspasem zrobić zawsze pas boczny
czyli albo 1 w dół 2 w górę 3 buspas w górę
albo 1 buspas w dół 2 w dół 3 w górę
i ustawić tam na kilka miesięcy stały posterunek policji
ORAZ kamery
no i oczywiście pominęli autobus linii 807
karetki pogotowia, straży pożarnej i policji...- 1 1
-
2020-10-19 07:11
Wyciac las i zburzyc wszystkie budynki (4)
w całym Trojmiesice a później wszystko zalać asfaltem dla nas kierowców !!
- 40 8
-
2020-10-19 11:25
I stawy w Oliwie zasypać (1)
Nie zapominaj o stawach - tam mogły by być piękne drogi.
- 11 3
-
2020-10-19 14:55
I parkingi. Oraz mały pas startowy.
- 5 1
-
2020-10-19 07:45
przecież dopiero pobudowali apartamentowce przy Spacerowej? (1)
deweloper się zapłacze
- 12 4
-
2020-10-19 08:20
Mieszkania sprzedane developer nie będzie płakać
- 18 0
-
2020-10-19 13:52
bredzisz
I te 3 pasy dokąd by dojechały? Ile pasów ma mieć Grunwaldzka aby to udźwignąć? Jaka część budżetu miasta ma iść na budowę i utrzymanie dróg?
I jeszcze podpowiem - akcyza idzie do budżetu centralnego. Jak zapłaci pan za kiełbasę w sklepie mięsnym to też się kłóci w warzywniaku, że nie powinien płacić za kapustę?- 1 0
-
2020-10-19 10:04
akcyza? (1)
Idąc tym tropem. Akcyza obowiązuje też na alkohol i papierosy. W związku z tym niech każdy, wszędzie i bez względu na wiek pije i pali? Bo jest akcyza?
- 4 1
-
2020-10-19 11:58
Tak!
A najlepiej jadąc samochodem. Bohastwo!
- 2 0
-
2020-10-19 11:03
nie powinni
buspas to dobry pomysł. jak się ktoś wyprowadził na obrzeża, to powinien być motywowany do podróży komunikacją miejską zamiast samochodem.
- 3 1
-
2020-10-19 09:59
Jaki bus pas tam powinien iś tramwaj i to minimum 2 linie tramwaju zrobic my lobby tramwajowe jestesmy zawiedzeni
- 5 2
-
2020-10-19 07:34
Zlikwidować las i zrobić po 10 pasów (1)
Taką mam koncepcję
- 31 3
-
2020-10-19 08:30
No to jest słuszna koncepcja.
- 10 0
-
2020-10-19 08:16
zlikwidować ludzi, zostawić las, a resztę dróg przerobić na ścieżki rowerowe
- 10 9
-
2020-10-19 08:01
Doczytaj sobie na co idzie ta wasza akcyza i z jakich źródeł są finansowane drogi w mieście.
Bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego.- 15 3
-
2020-10-19 20:24
Osowe, Wieś w miescie z nigdy nie dokonczonymi ulicami z plyty yumbo a nadecie jakby to byla Trojmiejska Sadyba
- 1 2
-
2020-10-19 19:25
S...btabaka !
- 1 0
-
2020-10-19 19:22
Opracujcie koncepcje lotu w kosmos !!! HA ! HA ! HA !
- 1 0
-
2020-10-19 18:36
W Gdańsku kierowniczka BRM to kukiełka po Adamowiczu
Sama aktywnie jeździ na zebrania z mieszkańcami i kłamie ich w żywe oczy. Potem jest jak jest czyli jak mi pasuje. CBA chyba bierze łapówki bo od lat są cuda w Gdańsku związane z expressowymi zmianami MPZ.
- 4 1
-
2020-10-19 18:31
Wstrzymać na 5 lat wszystkie pozwolenia na budowę nowych ,,apartamentowców"
Póki nie zmienią się MPZ dotyczące infrastruktury . Najpierw ulice potem kamienice.
- 7 1
-
2020-10-19 18:27
Ta ulica i nie tylko
To wizytówka rządów Adamowicza i obecnych klakierów. Nie liczą się ludzie tylko developerzy.
- 8 1
-
2020-10-19 07:05
BMW (3)
Niech budują. Będzie gdzie wyprzedzać
- 59 42
-
2020-10-19 16:06
Będą murki, jak w Sevilli
- 0 0
-
2020-10-19 13:53
liczę na to, że będą odpowiednie kamery. (1)
- 3 0
-
2020-10-19 15:23
z kamerą przeciw bmw? lol rotfl ymmd
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.