- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (40 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (52 opinie)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (306 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (82 opinie)
Bliżej do wznowienia prac na Trasie Słowackiego
Władze Gdańska zgodziły się na zamianę lidera konsorcjum budującego Trasę Słowackiego we Wrzeszczu. Firmy OHL i Hydrobudowa uzgadniają zasady, na których ta pierwsza przejmie rolę lidera w konsorcjum. Jeśli prace nie zostaną wznowione do przełomu lipca i sierpnia, inwestor rozpisze nowy przetarg na dokończenie prac.
Jest jednak szansa, że budowa zostanie dokończona przez to samo konsorcjum, którego liderem będzie jednak hiszpańska firma OHL. Obie spółki - OHL i Hydrobudowa - negocjują zasady, na jakich zamienią się rolami.
O zgodę na taką zamianę zapytał sędzia prowadzący sprawę upadłości Hydrobudowy, a miasto się na to zgodziło.
- Wydaliśmy nadzorcy sądowemu w procesie upadłościowym zgodę na zamianę lidera w konsorcjum budującym Trasę Słowackiego z Hydrobudowy na firmę OHL - powiedział radnym podczas czwartkowej sesji Ryszard Trykosko, prezes miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Władze miasta jednak zastrzegają, że jeśli konsorcjum nie wróci na plac budowy na przełomie lipca i sierpnia, to miasto odstąpi od umowy na roboty i rozpisze nowy przetarg na dokończenie Trasy Słowackiego. Jeśli zrealizowałby się taki, niekorzystny, scenariusz, inwestycja zostałaby zakończona wiosną 2013 r., a więc kilka miesięcy później, niż zakładano.
Oprócz problemów z generalnym wykonawcą Trasy Słowackiego we Wrzeszczu, władze miejskiej spółki GIK prawdopodobnie czeka przeprawa w sądzie z podwykonawcami pracującymi dla wspomnianego konsorcjum. Mniejsze firmy budowlane domagają się od inwestora wypłaty ok. 49 mln zł. Powód? Podwykonawcy przekonują, że spółka GIK nie zabezpieczała zobowiązań Hydrobudowy Polska względem firm pracujących na budowie we Wrzeszczu. Podwykonawcy nie wykluczają także zawiadomienia o zaistniałej sytuacji CBA i blokad ulic Gdańska.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (132) 10 zablokowanych
-
2012-06-28 16:38
MEDIACJA GOSPODARCZA..!
Idealna sprawa do mediacji - zarówno w sprawie dogadania się obu zamieniających się miejscami firm, a już w szczególności w sprawach zaległych wypłat dla podwykonawców. Jak to ugrzęźnie w sądzie, to nigdy nie zobaczymy "Nowej Słowackiego".
- 4 1
-
2012-06-28 15:55
Znamy prawdę...
- 3 4
-
2012-06-28 15:53
*Prypeć
- 0 0
-
2012-06-28 15:49
trzeba by ich zamknąć w klatce
z głodnymi wilkami i niech siedzą aż się nie dogadają
- 39 6
-
2012-06-28 15:45
Panowie ze zdjęcia będą patronami nowej ulicy
Ich zdjęcia będą przy wjeździe na Slowackiego przy lotnisku i przy Hynka.
Na krawężniki będą zbierać kasę przez podwyżkę cen wody.- 43 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.