• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim. Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim.

Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.



Buspasów w Trójmieście jest:

O planach wytyczenia nowych buspasów we Wrzeszczu pisaliśmy już w 2017 r. Mają one powstać na odcinku od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza oraz od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem).

DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Planowany buspas na Słowackiego.
  • Trzeci pas powstanie także na al. Żołnierzy Wyklętych między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem.

- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.

Opinie (250) 2 zablokowane

  • droga oddana 7 lat temu (1)

    (dolny odcinek słowackiego) i tak przemyślana, że teraz będą robić poważną przebudowę. Niespodzianka: szersza droga = więcej aut i co teraz? Robimy buspas. Nie dosyć, że zrobili autostradę przez Górny Wrzeszcz (ekrany, przejścia podziemne), to teraz jeszcze "okazało się", że brakuje infrastruktury dla sprawnego przemieszczania się autobusów. To było kompletnie nie do przewidzenia! Wow!

    Przestawianie barier, ekranów, a jeszcze nie wiadomo, co pod ziemią znajdą, same niespodzianki, bo przecież to taka stara realizacja, że nie można sprawdzić na planach sprzed niespełna 10 lat...

    • 18 2

    • Normalnie mogliby zwalić na syf w dokumentacji z winy poprzedników. Ale trochę ciężko, gdy rządzi się od 25 lat...

      • 7 0

  • (1)

    trzeba było słuchać mądrzejszych kiedy projektowało się tę drogę 9 lat temu i zrobić buspasy od razu. ale nie, gdańscy "drogowcy" + bpbk i teraz trzeba dziergać jakieś przebudowy.

    • 10 0

    • To samo będzie z nową Politechniczną. Zrobią przez Morenę, a za 5 lat, ojej, może jednak można było wykorzystać rezerwę terenową przy rondzie 3 Lipy.

      • 0 1

  • Czy po buspasach mogą jeździć pojazdy elektryczne? (7)

    Czy ktoś wie?

    • 5 4

    • (1)

      Tak, ale tylko do któregoś roku.

      • 0 4

      • Kopernik była kobietą !

        • 1 1

    • Nie mogą, z jakiej racji miałyby? (1)

      To transport indywidualny

      • 2 3

      • zanim cos napiszesz doucz sie i nie pisz glupot

        • 1 1

    • Oczywiście, że mogą ale muszą to być pełne elektryki a nie hybrydy plug in.

      Te przepisy weszły w życie ok rok temu.

      • 1 0

    • Mogą (1)

      Art. 148a prawo o ruchu drogowym. Polecam.

      • 0 1

      • Dziekuje

        • 0 0

  • Armi krajowej?? (1)

    Kiedy bus pas Armi krajowej az do obwodnicy??

    • 3 8

    • tam żaden autobus nie jeździ - tam powinien iść środkiem tramwaj do Karczemek

      • 3 0

  • (2)

    Na Grunwaldzkiej od Oliwy do Wrzeszcza ! Tam autobusy zawsze się wloką stojąc w korku.

    • 8 5

    • (1)

      masz tramwaj

      • 1 5

      • Ten tramwaj, obok którego idą piesi, bo się zepsuł?

        • 3 0

  • (1)

    W Gdyni wystarczy zepchnąć wszystkie auta na jeden pas, a drugi przemalować na buspas....nie trzeba nic dobudowywać ...wystarczy farba ....koszt 100 zł

    • 8 2

    • 100 złotych?

      Ty chyba nie znasz cen gdyńskiej farby.

      • 1 0

  • (2)

    Gdańsk cały objąć strefą płatnego parkowania, 10 zł za godzinę i po kłopocie i korkach

    • 10 12

    • będziesz miał nowy kłopot - dostać się do tramwaju czy autobusu.

      • 6 1

    • I biurowce korporacyjne będą puste.

      • 1 1

  • 2 bus pasy rocznie? haha w tym tempie dogonimy zachód za 15 lat!!Europa zachodnia wprowadza strefy wolne od spalin aut!

    U nas dopiero buspasy :) Polska jest zaściankiem Europy!!

    • 4 10

  • No i super, buspasów powinno być jak najwięcej.

    • 2 4

  • Na Myśliwskiej w kierunku miasta poprosimy

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane