• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim. Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim.

Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.



Buspasów w Trójmieście jest:

O planach wytyczenia nowych buspasów we Wrzeszczu pisaliśmy już w 2017 r. Mają one powstać na odcinku od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza oraz od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem).

DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Planowany buspas na Słowackiego.
  • Trzeci pas powstanie także na al. Żołnierzy Wyklętych między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem.

- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.

Opinie (250) 2 zablokowane

  • (2)

    Najbardziej potrzebne buspasy:
    1) Małomiejska
    2) Trakt św. Wojciecha przed Sandomierską
    3) Havla w stronę Łostowickiej
    4) Łostowicka w stronę Havla

    Tak, wiem, na 2) nie ma miejsca, a na 1) za 50 lat powstanie SKM

    • 5 3

    • Bzdura (1)

      Bus pasów nie powinno być nigdzie bo korkują miasto. Chyba że autobusy miały by swoje osobne pasy bez kontaktu z drogą ogólnie dostępną, wtedy zgoda

      • 3 3

      • Buspasy korkują miasto. A ja myślałem, że samochody.

        • 3 1

  • (1)

    Szkoda, że gdy budowano ul. Żołnierzy Wyklętych nie było w Gdańsku autobusów, bo na pewno pomyślano by o budowie buspasów, a tak pieniądze podatników zostaną zmarnowane.

    • 8 0

    • Co za problem zrobic tam buspas?

      • 0 0

  • Nie mozna było tego przewidzieć budując Słowckiego?

    Ludzie, którzy w UM odpowiadają za sieć dróg są do zwolnienia - nie rozumieją co robią ani jakie to przynosi skutki w perspektywie ledwie kilku lat. Efekt jest taki, że robią drogi "na czuja", a jak coś nie zadziała to za ciężkie miliony to przerabiają. To jest skrajna niegospodarność. BUS-pass, który przyspieszy przejazd o 4 minuty nie jest potrzebny - potrzebny jest taki, który powoduje, że autobus nie stoi w korku - a więc na całej długości Słowackiego i to w obie strony.

    • 12 0

  • Aż ręce się same do oklasków składają

    d**ile, kretyni, jełopy do zwolnienia w trybie natychmiastowym za durne pomysły i niegospodarnosc. To że rozpieprzają publiczne pieniążki to jedno. A drugie to to że przez ten szatanski pomysł gigantyczne korki zmienią się w mega gigantyczne. Już słów brakuje na te pomysły. Miasto stoi prawie całe a zamiast rozbudowywać drogi buduje się przejścia nad tunelami, zwęża się te drogi i wymyśla buspasy. O leżących policjantach nie wspomnę.... Jeszcze tylko wzmianki o smogu brakuje.... Dla ciemnoty wyjaśniam... Więcej korków=więcej spalin i więcej smogu. Brawa dla d**ili

    • 9 2

  • tworzyć buspasy ale nie poszerzać jezdni! (4)

    miasto dla komunikacji miejskiej i pieszych a nie samochodów

    • 8 18

    • Idź się powieś bo powietrza szkoda na ciebie

      • 6 3

    • "Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni w 2018 r." (1)

      "Udział samochodów osobowych w realizacji podróży miejskich (bez taxi) wynosi 48,9%, udział transportu zbiorowego 37,1%, natomiast udział rowerów 2,1%."

      Mieszkańcy, zdaje się, już wybrali...

      • 3 2

      • a Polacy wybrali PIS i co z tego?

        • 0 1

    • Masz rację, a mieszkańcy wybierają samochody. Kolejne głosowania w BO na usprawnienia komunikacyjne to pokazują. Jednak jako kierowca wspaniałomyślnie uważam, że powinno się dbać o wszelkie mniejszość, nawet rowerzystów i pieszych. Szkoda, że u nas nikt się nie zna na komunikacji zbiorowej, ehh i marnuje się pieniądze. I jeszcze ta nieszczęsna SKM, która należy do PKP, gdyby nie to to już pewnie od 10 lat byłaby sieć kolei miejskiej, a tak to w międzyczasie powstała osobna spółka PKM która funkcjonuje w sposób nie prawidłowy, szkoda gadać.

      • 1 0

  • Jak już będzie przebudowa, to najlepszym rozwiązaniem byłby tramwaj.

    Linia PKM powinna być zmieniona w linię tramwajową, a te wyjące spalinówki oddane do producenta.

    • 4 1

  • Kochani, co się kłócicie jak małe dzieci. Jak pojawi się sprawna sieć komunikacyjna to stosunek czynnych kierowców na 1000 mieszkańców spadnie, ale nie wcześniej. Proste. Jest to jedyne rozwiązanie i najprostsze. Rozbudowa sieci szybkiej kolei i najlepiej przejęcie SKM od PKP, bo to co państwowe nigdy nie działa (mylę się?), a samorząd to ma jeszcze szansę to rozwiązać. Choć akurat w Gdańsku z urbanistyka są problemy, albo zwyczajnie brak podstaw w UM

    • 3 0

  • Dla linii 110 to żadna różnica. Mieszkam na Złotej Karczmie i wiem że problem to światła obok Ikei. Autobus dalej będzie jeździł nieregularnie....

    • 9 1

  • PO co?

    • 2 0

  • Na Słowackiego to może faktycznie dobrze, matolstwo może wolniej będzie jeździć

    a nie teraz - jak w Formule 1... i te passaty dachujące OMG...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane