• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim. Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim.

Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.



Buspasów w Trójmieście jest:

O planach wytyczenia nowych buspasów we Wrzeszczu pisaliśmy już w 2017 r. Mają one powstać na odcinku od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza oraz od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem).

DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Planowany buspas na Słowackiego.
  • Trzeci pas powstanie także na al. Żołnierzy Wyklętych między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem.

- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.

Opinie (250) 2 zablokowane

  • Taka anegdotka... (2)

    Różnie dostaje się pracę, zakup mieszkań tani nie jest. Czasami wymogiem pracy jest wożenie ze sobą narzędzi w różne miejsca miasta, lub by były one pod ręką. Nie mówię tylko o jakichś skrzynkach, ale elektronice i dokumentach.
    Kiedyś miałem opcję iść na przystanek, czekać na autobus jadący bez rozkładu (bo korki, to się spóźnia), już miałem 20 minut powrotu. Potem jazda w korku trasą wybraną przez mieszkańców, czyli w zatłoczonym autobusie z wrednym kierowcą i niekulturalnymi współpasażerami. 5 minut piechotą do domu z przystanku. W sumie 45 minut. W dwie strony daje 1,5 godziny życia mniej celem wykonywania pracy. Alternatywą była jazda skrótem samochodem w 10-15 minut. Możecie się domyślić, co wybrałem. Teraz pracę mam blisko i chodzę na piechotę obserwując pędzących rowerzystów i pieszych przebiegających przed maskami samochodów na czerwonym do tramwaju. W nagrodę samochód odstawiony na parę dni jest obsrywany przez ptaki i w tak pięknym klimacie niszczeje, jak się go nie używa.

    • 4 2

    • Tylko dziwne, że ci wszyscy, którzy muszą pracować "z samochodem", pracują w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, gdy wszyscy wracają do domu z pracy. Czyli korki nie tworzą osoby pracujące autem, tylko jadące do i z pracy.

      • 1 0

    • No fajnie

      Ile jest osób, które muszą wozić sprzęt? 5%?

      • 0 0

  • Czekam na dpciagniecie buspasa na Podwalu Przedmiejskim az do Okopowej

    • 0 0

  • To od razu postawic tam staly patrol Policji bo kolo dworca tez jest, a wiecej tam osobowek niz autobusow

    • 0 0

  • Jest prostrza i tańsza metoda

    Wystarczy zlikwidować busy, które nikomu nie są potrzebne.

    • 3 1

  • Tylko jako poszerzenie drogi !

    W innym wypadku powodują dodatkowe korki!!!!

    • 1 1

  • Buspasow jest zdecydowanie zbyt mało.

    Wszędzie tak gdzie są przynajmniej dwa pasy w jednym kierunku, powinien być buspas.

    • 2 2

  • a co ze spacerową tutaj to jest meksyk. kiedyś Osowa spokojna dzielnica domków jednorodzinnych rozrosła sie do niebotycznych rozmiarów z zabudową kilkupiętrową. Kazdy ma auto i kazdy pcha sie na Spacerową dodatkowo GWE różnież chce dostach sie do swoich posiadłości w Chwaszczynie. Komuniukacja miejska jest tragiczna a PKM-ka jadąca tylko do wrzeszcza jest utrapieniem. Dodatkowy przystanek przy Kielnienskiej rozwiązałby wiele problemów. A ten kto projektował Spacerową w latach 90 nie uwzględniając drugiego pasa powinien teraz stuknąć sie w glowę. Mimo ze mieszkam tutaj od 25 lat marzy mi się wyprowadzka mam dosyć wiecznego stania w korkach

    • 0 1

  • Czy przyspieszenie autobusu o 4 i 6 minut jest warte tej inwestycji? Śmiem w to wątpić. Urealinicie czasy przejazdów autobusów w rozkładach a nie wydawajcie tysiące i miliony na rozwiązanie które przyspieszy kurs tylko o 4 lub 6 minut. Przecież to parodia!

    • 0 2

  • Po co budować ?

    Po co nowe drogi , zrobią bus pas i wszystko zakorkowane ktoś tam myśli hallo??

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane