- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (155 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (340 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (116 opinii)
- 4 Jak zaprojektować centrum Południa? (218 opinii)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (472 opinie)
- 6 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (90 opinii)
Bliżej odcinkowego pomiaru prędkości na Obwodnicy Trójmiasta
Generalny Inspektorat Transportu Drogowego przychylił się do wniosku gdańskiego oddziału GDDKiA i wpisał dwa odcinki obwodnicy Trójmiasta do instalacji odcinkowego pomiaru prędkości. Zgodnie z deklaracją GITD rejestratory mogłyby pojawić się na trasie S6 pod koniec 2020 r.
W wakacje wniosek gdańskich drogowców został przeanalizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Właśnie nadeszła odpowiedź, że był on zasadny.
- GITD przychylił się do naszego wniosku i po analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego wpisał dwa odcinki drogi ekspresowej S6 między Gdynią Chylonią a węzłem Gdynia Port oraz Gdańskiem Owczarnią i węzłem Gdańsk Lotnisko do wykazu wniosków o instalację urządzeń rejestrujących - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - Obecnie będą prowadzone pogłębione analizy bezpieczeństwa dotyczące miejsc szczególnie niebezpiecznych w Polsce, gdzie urządzenia rejestrujące powinny zostać zainstalowane. W tych miejscach rejestratory powinny się pojawić - zgodnie z deklaracją GITD - pod koniec 2020 r.
Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ostatnich kilku latach GDDKiA wprowadziła na niej kilka usprawnień inżynieryjnych, w postaci zmian w organizacjach ruchu na węzłach Gdańsk Lotnisko i Gdynia Port, Gdańsk Południe i odcinkach między węzłami.
- Kolejną zmianą, która może efektywnie poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego jest odcinkowy pomiar prędkości, ponieważ głównymi przyczynami zdarzeń drogowych na obwodnicy Trójmiasta jest nadmierna prędkość i wiążące się z nią nieprzestrzeganie bezpiecznych odległości między pojazdami - dodaje Michalski.
Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy do Helu.
Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy ma zostać sfinansowany w ramach projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Jest on dofinansowany ze środków UE w kwocie 137,7 mln zł.
Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD.
Statystyka zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta w latach 2016-2018 | |||
2016 | 2017 | 2018 | |
wypadki | 44 | 57 | 43 |
wypadki ze skutkiem śmiertelnym | - | 3 | 1 |
zabici | - | 3 | 1 |
ranni | 56 | 75 | 56 |
kolizje | 600 | 688 | 783 |
zdarzenia drogowe | 644 | 745 | 826 |
Opinie (399) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-17 09:00
Czyli tu się zwolni a tam przyspieszy. Co za bzdury.
- 2 0
-
2019-10-17 09:06
Opinia wyróżniona
A co z pomiarem odcinkowy na Słowackiego? Poszła niemała kasa na urządzenia, które są teraz bezużyteczne. (11)
- 166 32
-
2019-10-17 09:25
No (1)
Jest I mierzy.Nie jest to przecież fotoradar
- 8 12
-
2019-10-17 10:02
ale co z tego wynika?
- 10 3
-
2019-10-17 10:15
(1)
nic - nie da się go uruchomić, bo został wybudowany w sposób nie spełniający wymagań z rozporządzenia o pomiarach prędkości.
Zbudowany jest też tak, że nie ma możliwości go poprawić.
Zresztą nie ma też instytucji która mogłaby go obsługiwać, bo plan był żeby to robiła Straż Miejska, a te nie mają już prawa wykrywać wykroczeń w ten sposób.
Z kolei ITD (jedyna instytucja obsługująca fotoradary), ma swoje urządzenia w zupełnie innym systemie i nie jest zainteresowana integrowaniem się z obcymi.- 21 2
-
2019-10-18 14:44
Co ty??
Piszesz za bzdury?? Na Słowackiego i na Wielkopolskiej są takie same systemy jak np na drodze na Hel (i jak reszta w Polsce).
Co nie zmienia faktu, że GITD ich nie chce.- 0 0
-
2019-10-17 11:26
Nic, to kolejny miś i on sobie spokojnie zgnije. (3)
Celem nadrzędnym była właśnie ta wywalona kasa :{
- 18 0
-
2019-10-17 11:49
On prędkość mierzy (1)
ale jej nie zaPiSuje
- 8 8
-
2020-04-22 14:12
Zapisuje zapisuje, miej wypadek na Slowaka to obejrzysz sobie swoja predkosc jak Policja Cie wezwie.
- 0 0
-
2019-10-17 12:18
typowo po polsku
- 3 0
-
2019-10-17 14:56
Na Słowaka odcinkowy pomiar zastąpiła najstarsza z metod - codzienne korki (1)
A jak są korki to przynajmniej zamiast wypadków co najwyżej stłuczki, więc bezpiecznie. Tylko służby na sygnale muszą się przeciskać i spaliny idą w las, ale kogo to obchodzi.
- 3 0
-
2019-10-17 16:00
A co ma odcinkowy pomiar prędkości do korków? korki będą jeszcze większe, bo się będziecie wszyscy wlec:(
- 3 7
-
2019-10-19 21:29
kiedyś był artykuł
że na Słowaka są zakręty i nie można precyzyjnie zmierzyć prędkości. Chyba chodzi o to, że można jechać albo po zewnętrznej albo po wewnętrznej.
- 0 0
-
2019-10-17 09:12
Na obwodnicy powinno być max 90...
Przy takim natężeniu ruchu powinno zmniejszyć się prędkość. Tak Janusze RP jadą po120-150 trzy metry za sobą. Cokolwiek się dzieje to jest od razu kolizja kilku aut. A obwodnica to auto za autem. Zwykła miejska droga....
- 3 5
-
2019-10-17 09:26
(1)
Odcinkowy pomiar powinien być także w stronę Gdyni od Karwiny do Witomina. Tam najczęściej są kolizje. A codziennie i**otów za kółkiem widuję przed zjazdem na Karwiny od strony Gdyni: wyprzedza lewym, aby zaraz wcisnąć się przede mnie i na zjazd.
- 2 0
-
2019-10-17 10:13
Czy ktos sprawdził czy do wypadków dochodzi tam przy nadmiernej czy przy dopuszczalnej prędkości ?
Bo mierzenie czy wszyscy jadą z dopuszczalna moze nic nie dać. Tam powinna być elektroniczna sygnalizacja ograniczająca prędkość gdy jest korek lub cos blokuje pas. E normslnych warunkach nic się nie dzieje
- 0 1
-
2019-10-17 09:28
Weseli statystycy
Zabici i ,,skutek śmiertelny,, - różnica to czas. Z prewencyjnego punktu widzenia różnicy nie ma, a przecież o prewencję chodzi. Pytanie, czy z tym pomiarem to aby o prewencję właśnie chodzi, czy to czysty fiskalizm.
- 0 0
-
2019-10-17 09:32
Genialne.
Do OPP wybrali najbardziej zakorkowane fragmenty Obwodnicy :)
- 2 1
-
2019-10-17 09:37
zle miejsca wybrane
Po częstych obserwacjach ewidentnie widać ze największe prędkości można osiągnąć od lotniska do kowal - od owczarni do lotniska to są korki i pomiar nic tam nie da. Jest tam łuk na którym auta zbliżają się do krawędzi drogi nawet przy nieprzekraczaniu dozwolonej prędkości. To kwestia złego profilu drogi.
- 0 1
-
2019-10-17 09:53
Pytanie do (3)
wszystkich korzystających z obwodnicy.
Kto , waszym zdaniem , stwarza większe zagrożenie dla ruchu na obwodnicy?
a/ pojazd jadący z prędkością 150 km/h ?
b/ pojazd jadący z prędkością 50 km/h ?- 7 6
-
2019-10-17 10:03
W punkt!
Właśnie obnażyłeś głupotę fetyszyzowania tzw. nadmiernej prędkości. Ale oczywiście i tak zaraz zaleją cię jedynym im znanym "kontrargumentem" - minusami, bo po co przez chwilę pomyśleć, to zbyt trudne, lepiej ślizgać się po temacie.
- 3 3
-
2019-10-17 17:37
Jeszcze sa pojazdy zatrzymujące się na poboczu na siku
- 0 0
-
2019-10-22 16:11
Najbardziej boil mnie to
Że ludzie zupełnie nie umieją włączać się do ruchu na obwodnicy. Zwalniają do 40 km i oni chcą się włączyć.. Zero pomyślunku
- 0 0
-
2019-10-17 09:56
To bardzo mocno pokazuje podejście polityków do poszanowania prawa
Jeśli gazety już piszą o tym, że na jednym procencie wojewódzkich dróg będzie trzeba przestrzegać tylko jednego z przepisów, jak o wielkim wydarzeniu. Mamy obraz całokształtu polskiego myślenia o przestrzeganiu prawa i zasad społecznych.
- 1 1
-
2019-10-17 10:04
Za mało odcinków
Te 2 nie wpłyną znacząco na ilość wypadków
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.