• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej odcinkowego pomiaru prędkości na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
17 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Urządzenia rejestrujące prędkość na obwodnicy miałyby się pojawić w 2020 r. Urządzenia rejestrujące prędkość na obwodnicy miałyby się pojawić w 2020 r.

Generalny Inspektorat Transportu Drogowego przychylił się do wniosku gdańskiego oddziału GDDKiA i wpisał dwa odcinki obwodnicy Trójmiasta do instalacji odcinkowego pomiaru prędkości. Zgodnie z deklaracją GITD rejestratory mogłyby pojawić się na trasie S6 pod koniec 2020 r.



Czy odcinkowy pomiar prędkości poprawi bezpieczeństwo na obwodnicy?

Przypomnijmy: w czerwcu GDDKiA w Gdańsku, zarządzająca Obwodnicą Trójmiasta zwróciła się z oficjalnym wnioskiem do GITD o instalację na trasie S6 odcinkowego pomiaru prędkości. Do montażu urządzeń rejestrujących prędkość kierowców wytypowano dwa odcinki: w Gdyni między Chylonią zobacz na mapie GdyniTrasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni oraz w Gdańsku między Owczarnią zobacz na mapie Gdańskawęzłem Lotnisko zobacz na mapie Gdańska.

W wakacje wniosek gdańskich drogowców został przeanalizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Właśnie nadeszła odpowiedź, że był on zasadny.

- GITD przychylił się do naszego wniosku i po analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego wpisał dwa odcinki drogi ekspresowej S6 między Gdynią Chylonią a węzłem Gdynia Port oraz Gdańskiem Owczarnią i węzłem Gdańsk Lotnisko do wykazu wniosków o instalację urządzeń rejestrujących - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - Obecnie będą prowadzone pogłębione analizy bezpieczeństwa dotyczące miejsc szczególnie niebezpiecznych w Polsce, gdzie urządzenia rejestrujące powinny zostać zainstalowane. W tych miejscach rejestratory powinny się pojawić - zgodnie z deklaracją GITD - pod koniec 2020 r.
Odcinki trasy S6, na których ma się pojawić odcinkowy pomiar prędkości. Odcinki trasy S6, na których ma się pojawić odcinkowy pomiar prędkości.
Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ostatnich kilku latach GDDKiA wprowadziła na niej kilka usprawnień inżynieryjnych, w postaci zmian w organizacjach ruchu na węzłach Gdańsk Lotnisko i Gdynia Port, Gdańsk Południe i odcinkach między węzłami.

- Kolejną zmianą, która może efektywnie poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego jest odcinkowy pomiar prędkości, ponieważ głównymi przyczynami zdarzeń drogowych na obwodnicy Trójmiasta jest nadmierna prędkość i wiążące się z nią nieprzestrzeganie bezpiecznych odległości między pojazdami - dodaje Michalski.
Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy do Helu.

Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy ma zostać sfinansowany w ramach projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Jest on dofinansowany ze środków UE w kwocie 137,7 mln zł.

Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD.
Statystyka zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta w latach 2016-2018
201620172018
wypadki445743
wypadki ze skutkiem śmiertelnym - 31
zabici - 31
ranni567556
kolizje600688783
zdarzenia drogowe644745826

Opinie (399) ponad 10 zablokowanych

  • Czyli tu się zwolni a tam przyspieszy. Co za bzdury.

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    A co z pomiarem odcinkowy na Słowackiego? Poszła niemała kasa na urządzenia, które są teraz bezużyteczne. (11)

    • 166 32

    • No (1)

      Jest I mierzy.Nie jest to przecież fotoradar

      • 8 12

      • ale co z tego wynika?

        • 10 3

    • (1)

      nic - nie da się go uruchomić, bo został wybudowany w sposób nie spełniający wymagań z rozporządzenia o pomiarach prędkości.
      Zbudowany jest też tak, że nie ma możliwości go poprawić.

      Zresztą nie ma też instytucji która mogłaby go obsługiwać, bo plan był żeby to robiła Straż Miejska, a te nie mają już prawa wykrywać wykroczeń w ten sposób.

      Z kolei ITD (jedyna instytucja obsługująca fotoradary), ma swoje urządzenia w zupełnie innym systemie i nie jest zainteresowana integrowaniem się z obcymi.

      • 21 2

      • Co ty??

        Piszesz za bzdury?? Na Słowackiego i na Wielkopolskiej są takie same systemy jak np na drodze na Hel (i jak reszta w Polsce).
        Co nie zmienia faktu, że GITD ich nie chce.

        • 0 0

    • Nic, to kolejny miś i on sobie spokojnie zgnije. (3)

      Celem nadrzędnym była właśnie ta wywalona kasa :{

      • 18 0

      • On prędkość mierzy (1)

        ale jej nie zaPiSuje

        • 8 8

        • Zapisuje zapisuje, miej wypadek na Slowaka to obejrzysz sobie swoja predkosc jak Policja Cie wezwie.

          • 0 0

      • typowo po polsku

        • 3 0

    • Na Słowaka odcinkowy pomiar zastąpiła najstarsza z metod - codzienne korki (1)

      A jak są korki to przynajmniej zamiast wypadków co najwyżej stłuczki, więc bezpiecznie. Tylko służby na sygnale muszą się przeciskać i spaliny idą w las, ale kogo to obchodzi.

      • 3 0

      • A co ma odcinkowy pomiar prędkości do korków? korki będą jeszcze większe, bo się będziecie wszyscy wlec:(

        • 3 7

    • kiedyś był artykuł

      że na Słowaka są zakręty i nie można precyzyjnie zmierzyć prędkości. Chyba chodzi o to, że można jechać albo po zewnętrznej albo po wewnętrznej.

      • 0 0

  • Na obwodnicy powinno być max 90...

    Przy takim natężeniu ruchu powinno zmniejszyć się prędkość. Tak Janusze RP jadą po120-150 trzy metry za sobą. Cokolwiek się dzieje to jest od razu kolizja kilku aut. A obwodnica to auto za autem. Zwykła miejska droga....

    • 3 5

  • (1)

    Odcinkowy pomiar powinien być także w stronę Gdyni od Karwiny do Witomina. Tam najczęściej są kolizje. A codziennie i**otów za kółkiem widuję przed zjazdem na Karwiny od strony Gdyni: wyprzedza lewym, aby zaraz wcisnąć się przede mnie i na zjazd.

    • 2 0

    • Czy ktos sprawdził czy do wypadków dochodzi tam przy nadmiernej czy przy dopuszczalnej prędkości ?

      Bo mierzenie czy wszyscy jadą z dopuszczalna moze nic nie dać. Tam powinna być elektroniczna sygnalizacja ograniczająca prędkość gdy jest korek lub cos blokuje pas. E normslnych warunkach nic się nie dzieje

      • 0 1

  • Weseli statystycy

    Zabici i ,,skutek śmiertelny,, - różnica to czas. Z prewencyjnego punktu widzenia różnicy nie ma, a przecież o prewencję chodzi. Pytanie, czy z tym pomiarem to aby o prewencję właśnie chodzi, czy to czysty fiskalizm.

    • 0 0

  • Genialne.

    Do OPP wybrali najbardziej zakorkowane fragmenty Obwodnicy :)

    • 2 1

  • zle miejsca wybrane

    Po częstych obserwacjach ewidentnie widać ze największe prędkości można osiągnąć od lotniska do kowal - od owczarni do lotniska to są korki i pomiar nic tam nie da. Jest tam łuk na którym auta zbliżają się do krawędzi drogi nawet przy nieprzekraczaniu dozwolonej prędkości. To kwestia złego profilu drogi.

    • 0 1

  • Pytanie do (3)

    wszystkich korzystających z obwodnicy.
    Kto , waszym zdaniem , stwarza większe zagrożenie dla ruchu na obwodnicy?
    a/ pojazd jadący z prędkością 150 km/h ?
    b/ pojazd jadący z prędkością 50 km/h ?

    • 7 6

    • W punkt!

      Właśnie obnażyłeś głupotę fetyszyzowania tzw. nadmiernej prędkości. Ale oczywiście i tak zaraz zaleją cię jedynym im znanym "kontrargumentem" - minusami, bo po co przez chwilę pomyśleć, to zbyt trudne, lepiej ślizgać się po temacie.

      • 3 3

    • Jeszcze sa pojazdy zatrzymujące się na poboczu na siku

      • 0 0

    • Najbardziej boil mnie to

      Że ludzie zupełnie nie umieją włączać się do ruchu na obwodnicy. Zwalniają do 40 km i oni chcą się włączyć.. Zero pomyślunku

      • 0 0

  • To bardzo mocno pokazuje podejście polityków do poszanowania prawa

    Jeśli gazety już piszą o tym, że na jednym procencie wojewódzkich dróg będzie trzeba przestrzegać tylko jednego z przepisów, jak o wielkim wydarzeniu. Mamy obraz całokształtu polskiego myślenia o przestrzeganiu prawa i zasad społecznych.

    • 1 1

  • Za mało odcinków

    Te 2 nie wpłyną znacząco na ilość wypadków

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane