• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy

Rafał Borowski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami. Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami.

Budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska będzie realizowana w całości. Poprzednie postępowanie przetargowe, które zakładało podział inwestycji na dwa etapy, zostało właśnie unieważnione. Złożone oferty znacznie przekroczyły zakładany budżet. - Stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy, nie przynosi oczekiwanych rezultatów - komentuje zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.



Czy będziesz korzystał z linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: pod koniec stycznia informowaliśmy, że budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Jak tłumaczyli urzędnicy, to jedyna szansa, aby udało sie dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji, który wyznaczono na czwarty kwartał 2021 r.

Czytaj więcej: Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy

Aż kilkanaście mln zł różnicy



W ubiegłym tygodniu otwarto oferty złożone w postępowaniu na budowę pierwszego etapu. Warto wspomnieć, że było to już trzecie postępowanie przetargowe, ogłoszone w celu powstania omawianej linii tramwajowej. Również i tym razem postępowanie należało unieważnić. Powód? Podobnie jak podczas poprzednich prób, również i tym razem oferty znacznie przekroczyły budżet inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

- W przetargu złożone zostały cztery oferty. Najniższa z nich opiewała na kwotę 30,4 mln zł i przewyższała o 15,4 mln zł kwotę środków przeznaczonych na sfinansowanie tego etapu - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa. Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa.

Nowy przetarg wczesną jesienią



Urzędnikom nie pozostało nic innego, jak po raz kolejny rozpisać przetarg. Jednak tym razem postępowanie będzie dotyczyć budowy całej linii, bez dzielenia jej na odcinki. Termin nowego, czwartego już przetargu, został wyznaczony na wczesną jesień, a dokładnie na przełomie III i IV kwartału tego roku.

- Po przeanalizowaniu złożonych ofert oraz możliwości finansowych miasta, stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy realizacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów i podjęto decyzje o unieważnieniu postępowania - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Tramwaj pojedzie najwcześniej w 2023 r.



Niestety w praktyce oznacza to, że na tramwaj między alejami Havla i Adamowicza nie pojawi się w zakładanym pierwotnie terminie. Nowy termin został wyznaczony na rok 2023, czyli blisko dwa lata później niż pierwotny. Uda się go dotrzymać, o ile kolejny przetarg uda się rozstrzygnąć, a prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem.

Władze Gdańska dają do zrozumienia, że podczas kolejnego przetargu budżet inwestycji powinien zostać dostosowany do sytuacji na rynku.

- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej to zadanie priorytetowe i jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej - uspokaja Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Miejsca

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    I potrwa 5 lat ;)

    • 26 7

    • Optymista. Nowa Bulonska od planów robią już 8 rok.

      Robią, bo jeszcze nie skończyli.

      • 1 0

  • I jak zwykle (3)

    inwestycja niedoszacowana :D

    • 45 6

    • Ścieżka rowerowa przy terenach Nowaka

      miała budżet 9 milionów, bo chcieli wybudować.
      Na tramwaj dla mieszkańców przeznaczyli 15, za to 100 urzędników będzie mogło się przerzucać papierkami za nasze pieniądze.
      Klasa próżniacza.

      • 0 0

    • Ceny rosną jak oszalałe (1)

      a urzędnicy kosztorysują z oficjalnych tabel. Takie czasy.

      • 9 1

      • Ale cały czas słyszysz, że nie ma żadnej inflacji

        A tu wszystkie przetargi po 2 latach mają 2x wyższe ceny.

        A Włosi uciekają z budowy torów :D

        • 2 0

  • Wodnika w Osowej (6)

    Buduja od 30 lat.
    Zostalo ostatnie 200m bo jakis urzednik o nich zapomnial...

    • 58 9

    • tam jest problem z własnością gruntów, część należy do PKP, pewnie nie uda się tego zrealizować tak szybko :) Ale spoko jest nowa Koziorożca

      • 1 0

    • no niestety, obawiam się że z Warszawską może być podobnie jak

      z Twoją ul. Wodnika. Taki krótki odcinek do zbudowania, a może to potrwać kilka ładnych lat.

      • 7 1

    • (3)

      Sprawdź słowo "priorytety" i miasto takimi się najwyraźniej kieruje. Wiadomo było, ze wyprowadzka na obrzeża wiąże się z niedogodnościami. Chyba nie oczekiwałeś, że poprowadzą SKM i najlepsze drogi, abyś mógł dojeżdżać. Było kupić w centrum czy na dolnym tarasie...

      • 6 18

      • Masz pecha bo SKM(PKM) pociagneli na Osowa kilka lat temu... (2)

        Chcesz zyc w smrodzie to zyj se tam na dolnym tarasie... ale o ile dobrze widze to tam tez nie jest lepiej.
        No i jak juz zaczniesz zwiedzac swiat to zobaczysz, ze ul. Wodnika na Osowej to jest druga najwazniejsza ulica w tej dzielnicy...

        • 12 4

        • (1)

          to jest PKM z nie SKM... mieszkasz w Gdańsku czy przyjezdny? No i chyba nie myślałeś, że PKM na końcu Osowej pomoże tym mieszkającym w jej centrum...

          • 6 8

          • Jestem z Gdanska

            I dobrze wiem, ze linia nalezy do PKM, ale Obsluguje ja SKM. A Ty o tym nie wiesz? Szok.
            Pewnie z 5 lat juz mieszkasz w Gdansku?

            Czy probujesz mi powiedziec, ze z Przymorza nikt nie korzysta z SKM bo za daleko???
            Ciekawe, ciekawe

            • 10 3

  • Tramwaj oznacza tylko strate pieniedzy i opóznienia w realizacja o 3 lata jak na Stogach!!Tam powinny byc byus pasy zamiast (1)

    17 godzin blokady całej linii tramwajowej w gdańsku to norma ,podobnie jak awarie tramwajów codzienne!!Tramwaj to już dawno przeżytek

    • 6 3

    • Sam jesteś przeżytek

      • 2 0

  • Wszędzie tramwaj i tramwaj, jakby to było jakieś panaceum na wszystkie bolączki komunikacyjne miasta. (6)

    A kiedy w końcu porządna siatka dróg zaprojektowana z sensem, a nie wycinkowo od sasa do lasa?

    • 30 18

    • przyszłoscią komunikacyjna jest Autobus bez emisji spalin i bus pasy.

      • 0 2

    • przyszłość komunikacji miejskiej to system rower + SKM/PKM (2)

      stawianie na drogi z myślą o korzystaniu z samochodu zabija jakość życia w mieście

      • 2 6

      • Jeżeli mówimy o przyszłości to rower ją nie będzie stanowił

        Będzie to raczej coś co zastąpi hulajnogę i będzie bardziej bezpieczne. Rower jest zbyt duży i nie poręczny, aby móc w rzeczywistości pojazdem służącym do dojeżdżania do PKM/SKM. Mimo, że jestem orędownikiem rowerów to rozwoju na dużą skalę tego środka sobie w naszych warunkach nie wyobrażam.
        Ponadto na pewno nie będzie to środek dojazdu do PKM i SKM, a najwyżej ZKM, bo przy przystankach PKP jest mało miejsc na rowery i nie zanosi się aby było ich więcej.

        Ludzie są leniwi, więc na pewno będzie coś elektrycznego na czym będzie się stało, a nie siedziało.

        • 2 0

      • na wieś się wyprowadź tam będziesz mógł jeździć rowerem az ci się znudzi.

        • 5 1

    • (1)

      Zgłoś do Duda-pogotowie!

      • 2 4

      • A ty zgłoś się na izbę przyjęć.

        • 4 0

  • Gdyby - tak jak twierdzi wiceprezydent miasta - inwestycja byłaby priorytetem to już dawno, chwytając za wszelkie możliwe instrumenty prawne i finansowe trwała by realizacja. Póki co, to miasto jest przede wszystkim dla patologii i ludzi żyjących z zasiłku sponsorując im wszelkiego rodzaju, zniżki, dotacje, mieszkania, kilku milionowe remonty mieszkań, kamienic, darmowe pieniądze za to, że nie pracują i nie chcą pracować ani zdobywać nowych kwalifikacji po to by, zdobywać lepiej płatne prace by utrzymać swoje coraz to płodniejsze rodziny wielodzietne, tak jak to robi większość, zwykłych mieszkańców. A co z zwykłymi obywatelami, którzy w pełni opłacają wszystkie rachunki, podatki, bilety? Ani żadne 500+ im nie przysługuje, żadne ulgi, żadne bony turystyczne, żadne darmowe bilety, żadne mopsy, darmowe obiady, darmowa żywność, komunalne mieszkania... Widocznie nie zasługują na tak priorytetową inwestycje jak transport miejski by móc np. szybciej dojechać do pracy a nie do mopsu po darmowe pieniążki za kolejne, 8 dziecko urodzone w wieku 21 lat, mimo, że to z ich kieszeni przychodzą w większości pieniążki dla miasta. Gratulacje dla Pani angażującą się w politykę państwa poseł.. przepraszam prezydenta miasta.

    • 13 1

  • (2)

    Ile pieniędzy będziemy jeszcze pakować w suburbia, podczas gdy centrum, Wreszcz, Oliwa są pozbawiane inwestycji?

    • 8 14

    • Przecież zaraz jest krzyk

      Ja są próby budowania w starych dzielnicach, to zaraz jest krzyk, że zabiera im się ostatnie tereny zielone.

      • 2 1

    • Idac tokiem inteligentnych, Niech ci wspólnota wybuduje:)

      • 5 2

  • Obciążyć developerów kosztami inwestycji (2)

    Dlaczego my mieszkańcy innych dzielnic jak Wrzeszcz , Oliwa czy Nowy Port mamy ponosić koszty tych inwestycji. To są inwestycje rozbudowy nowych osiedli. Developer sprzedał domki trawka obsiał a teraz całe miasto ma się składać na budowę i utrzymanie przez 100 lat dróg dojazdowych. Takim ,,gospodarzom " dziękujemy. Adamowicz to był beznadziejny prezydent. Dbał o własna kieszeń a nie mieszkańców. Mistrz świata wizualizacji i opowiadania bajek.

    • 8 10

    • (1)

      Kto ponosił koszty w waszych dzielnicach?

      • 2 2

      • Wrzeszcz Oliwa ....

        Tereny tych dzielnic były miejskie a nie prywatne. Miasto sprzedało tereny po to żeby wywalić kasę na drogi zamiast utworzyć PPP z developerami i zarobić na inwestycjach a nie gruntach. Taki był Adamowicz gospodarz.

        • 2 1

  • Przecież to wiadomo że tak będzie lepiej. (1)

    Po co było dzielić, im większy fragment do wybudowania tym lepiej dla miasta, może wreszcie będzie taniej. Oby jak najszybciej wybudowali ten fragment.

    • 53 5

    • Ktoś musiał przytulić za nowa dokumentację projektowa.

      • 5 2

  • Co za żenada

    Ludzie czekają z utesknieniem na każdą inwestycję drogową w tej okolicy, a teraz wychodzi że bedzie najwcześniej za 3 lata. Aż się prosiło żeby Nowa Warszawska była robiona jednocześnie z Nową Bulońską wtedy dopiero ta linia będzie miała sens. Nowa Jabłoniowa to samo, droga potrzebna na już, a od wielu lat cisza.

    • 24 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane