• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wiosną intensywne prace i sporo zmian w ruchu

Patryk Szczerba
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

W związku z budową Trasy Kaszubskiej na maj zaplanowano pierwsze poważne zmiany dla kierowców - przełożenie ruchu na nową jezdnię w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej: między PolifarbemMapkaobwodnicąMapka. Będą też weekendowe zwężenia na obwodnicy. Sporo dzieje się także na innych odcinkach budowy.



Czy śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa, co kierowcy mogą codziennie oglądać z okien swoich samochodów. Trudności nie brakuje. Mówią o nich sami drogowcy, wskazując przede wszystkim na prowadzone prace archeologiczne, które kolidują z harmonogramem budowy.

By mogła posuwać się do przodu, jest konieczna odpowiednia koordynacja.

Konieczna współpraca z archeologami



- Staramy się wspólnie z wykonawcami robót budowlanych tak je prowadzić, by zadbać o poszanowanie dziedzictwa znajdującego się w ziemi, a z drugiej kontynuować budowę. Jest to niejednokrotnie bardzo trudne - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi czynnikiem utrudniającym postępy jest konieczność zapewnienia zapisanej w umowach z wykonawcami przejezdności, zwłaszcza w rejonach najbardziej zurbanizowanych. Najtrudniej jest w rejonie Wielkiego Kacka i Chwaszczyna, gdzie zmiany w organizacji ruchu następują co kilka dni.

- Tak było ostatnio w przypadku budowy zjazdów na ul. Nowowiczlińskiej i będzie jeszcze w różnych częściach węzła Gdynia-Wielki Kack - wskazuje Michalski.

W nocy betonowali wiadukt



Bywa, że są sporym utrudnieniem dla kierowców, jak w przypadku marcowych zmian, które spowodowały olbrzymie korki na ul. Wiczlińskiej, której przedłużeniem jest ul. Nowowiczlińska.

Mimo jesiennych zapowiedzi wciąż nie został przełożony ruch na dwa nowe powstające wiadukty, dzięki którym będzie można wyłączyć z użytkowania 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Przypomnijmy, że stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

W piątek można było zaobserwować betonowanie wiaduktu w ciągu ul. Lipowej na wysokości Fikakowa. Prace były prowadzone w porze nocnej, więc nie spowodowały większych utrudnień w ruchu. Zarejestrowaliśmy je kamerą.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Lipowej



Będą zwężenia na obwodnicy i przełożenie ruchu



Przedstawiciele GDDKiA zapowiadają,że pod koniec kwietnia dojdzie do weekendowego zwężenia jezdni na Obwodnicy Trójmiasta, co zostanie powtórzone jeszcze w maju.

Są też dobre wieści. W maju pierwsze auta powinny pojawić się na nowej drodze ekspresowej.

- Na ten miesiąc jest planowane przełożenie ruchu na jezdnię drogi ekspresowej w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej od dawnego Polifarbu do obwodnicy. W kolejnych miesiącach trzeba się liczyć z utrudnieniami m.in. na Chwaszczyńskiej od strony Wielkiego Kacka i Karwin - kończy Piotr Michalski.
Inwestorem S6 Trasy Kaszubskiej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Wykonawcą odcinka między Szemudem i Gdynia jest Polaqua, która za 20-kilometrowy odcinek zainkasuje 817 mln zł. Prace według pierwotnego harmonogramu miały zakończyć się w listopadzie. Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku.

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku. Film z września 2020



Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Opinie (203) 4 zablokowane

  • Kupiłem sporo działek w okolicach Małkowa. (3)

    Teraz wartość idzie w górę. Nie musze pracowac a kaska sama się pojawia. Szyk i elegancja.

    Janusz z Żukowa

    • 9 24

    • Już minusują hejterzy z Trójmiasta.

      Sami pewnie robią na etacie i zazdroszczą biznesowego instynktu.

      Kazik

      • 7 5

    • Po co takie bzdurne wpisy

      • 4 0

    • Super mieszkać koło drogi

      A jak się ciebie zapytają jak sie mieszka odpowiesz ... Suuuupppperrrr

      • 2 0

  • To było do przewidzenia, że nie oddadzą tej drogi w 2021 r. (25)

    Wątpię by oddali ją też w 2022. Będzie podobnie jak z S5 koło Bydgoszczy. Najpierw entuzjazm i praca z rozmachem, a potem marazm i zastój na budowie. Tamta droga też, miała być gotowa dawno temu, a opóźniona jest już ok. trzy lata.

    • 71 97

    • (1)

      Tylko tam prace wstrzymano na pewien czas, u nas robią na okrągło. Do tego był okres zimowy no i covid. ja liczę na przejezdność do końca roku.

      • 26 11

      • Ani jedna budowa w Polsce nie stanela z powodu kowida. Jesli stanely, to kowid byl tylko pretekstem.

        Tak samo jak z reszta w przychodniach, urzedach, spoldzielniach itd.

        • 10 3

    • Porównywanie do problemów na S5 to bzdura (2)

      • 30 6

      • to są zaklęcia POwskie, nawet jeśli zmyślone to łagodzą ich ból istnienia

        S5 to przede wszystkim lipa di Italia

        • 5 4

      • sycylia, jak u nas obecnie

        • 0 1

    • puknij się w czółko fake newsiarzu

      na trasie kaszubskiej zasuwają na okrągło aż miło patrzeć , chcesz zobaczyć marazm zapraszam do Starogardu na ul. Lubichowską , widok made in PRL, snujący się lub śpiący przy maszynach budowlańcy.

      • 30 7

    • Wiesz, że rok 2021 jeszcze się nie skończył?

      • 20 3

    • (9)

      pis i wszystko jasne

      • 8 16

      • Stop fake-komentarzom (8)

        Lepszy PiS niż. PO, które oszukało i nie zbudowało drogi na Euro 2012.

        • 23 24

        • pamiętam jak pis wszystko wstrzymał na lata 2005-2007. (3)

          strach, co by ktoś łapówki nie wziął z tej krótkiej ławki proletariuszy albo innej odpowiedzialności za nieudolność nie poniósł.

          • 7 6

          • (2)

            bo oni najpierw robia pozniej mysla, wymietli fachowcow a potem zorientowali sie ze nie wiedza jak zabrac sie za problem, probowali niektorych wyrzuconych podkupic ale sie nie udalo czym byli bardzo zdziwieni bo sami nie mieliby oporow, firmy szczegolnie te bardziej szemrane widzac ich bezradnisc zaczely robic co chcialy

            • 0 2

            • Srebrzysko czy Kocborowo? A może Pomaska? (1)

              • 4 2

              • nie pomoge, musisz zdac sie na lekarza

                • 1 1

        • widzę tu pełno wierzących w paski TVP

          apeluję- wejrzyjcie w siebie

          • 11 4

        • Jak przejęli władzę 5 lat temu, to wstrzymali i okroili co się da. Mamy przez to około 2 lata w plecy. (2)

          • 11 8

          • co ty chrzanisz? (1)

            za PO na tę drogę finansowania nawet nie było, tylko Donaldowe i Kopaczowe bajania

            • 5 7

            • sprawdziles czy uwierzyles? malo ludzi sprawdza w zrodlach

              • 1 1

    • (2)

      A w którym harmonogramie planowano koniec prac w 2021?

      • 4 6

      • (1)

        w pierwotnym

        • 10 1

        • lipiecc 2021

          • 6 0

    • nie z ta firmą (1)

      Polaqua to dobry wykonawca, mówię tak dlatego że kilka razy z nimi współpracowałem.
      Nie ma porównania z wykonawcami z S5. A to że będzie obsuwka to problem archeologii i zima.

      • 14 4

      • zima zbyt lagodna?

        • 4 2

    • A pomyslales ze byla pandemia i trudnosci z regularna praca? (2)

      • 5 8

      • Co pandemia ma wspólnego z pracą na świeżym powietrzu? (1)

        • 6 7

        • Słowo kwarantanna cokolwiek Ci mówi?

          • 11 5

  • (3)

    Będzie przynajmniej rok opóźnienia w oddaniu tej drogi. Codziennie przejeżdżam z Karwin do Chwaszczyna wzdłuż budowy i nie ma szans że skończą w tym roku. No ale dobrze że ta droga powstaje, kibicuję budowlańcom, bo pracy mają jeszcze dużo. Chyba sami się nie spodziewali że ta inwestycja będzie taka pracochłonna.

    • 42 8

    • Ela inż budownictwa prawdę ci powie (2)

      Nie spodziewali się ze tyle pracy...

      • 1 6

      • he, he, dobre

        • 0 2

      • Widać takich GDDKiA ekspertów z PiS zatrudniło, że się nie spodziewali i teraz są zaskoczeni.

        • 3 0

  • Czy możecie w końcu poprawnie ponumerować zadania na mapce?

    Nie ma żadnego zadania IV, wszystkie inne mają inne numery....

    • 13 1

  • Chwaszczyno (2)

    Chwaszczyno jak zawsze zakorkowane:(

    • 15 5

    • (1)

      Zakorkowane przez zacietrzewionych kierowców. Nikt tam nikogo nie wpuści. Jazda na zamek na rondzie nie istnieje. Ruch idzie z jednego kierunku. Reszta stoi aż ktoś pojedzie z boku i przetnie na chwilę ruch.

      • 9 0

      • slowo klucz kultura

        • 3 2

  • Brawo rząd brawo PiS (24)

    Pomimo że władze trójmiasta nie należą do najlepszych i przy każdej okazji krytykują rząd za wszystko, czy mają rację czy nie, to Rząd wzniósł się ponad to i dał wam tą inwestycję. PiS forever

    • 37 67

    • Powiem tak... (1)

      stuknij się Waść w czerep!

      • 11 11

      • i wzajemnie...

        i wzajemnie...

        • 9 4

    • PiS najpierw zablokował iwestycję. (9)

      Teraz łaskawie buduje. Gdyby nie zablokowali to już dawno byłoby gotowe. Taka cała prawda o sukcesach PiSu.

      • 15 10

      • trudno jest blokować coś, czego nie było (6)

        Stos bezwartościowych kwitów, bez finansowania, wciśniętych butem do planu tuż przed wyborami.
        Typowa "świnka" dla następców...

        • 10 5

        • (5)

          jakos przy takiej samej ilosci kwitow i takim samym finansowaniu s19 dla litwy buduja, czerp dalej swoja wiedze z tvpis

          • 3 8

          • Dalej oglądaj TVNPO i czytaj GWPO (4)

            • 7 4

            • (3)

              nie musze, wystarczy ze przeczytalem kontrakt ktory podpisala Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

              • 4 1

              • daj spokój (2)

                wyznawców sekty nie przekonasz, że białe jest białe. to inny rodzaj ludzi

                • 5 2

              • Dlaczego dzielisz ludzi na rodzaje (1)

                tak robi PO i KOD tylko, ty też?

                • 2 1

              • a kto podzielil na sorty?

                • 1 1

      • Niestety ale to PO blokowało (1)

        • 7 6

        • odblokuj sie, prawda cie wyzwoli

          • 2 5

    • (2)

      a co to jakas laska ze rzadzacy buduja w kraju drogi?

      • 4 2

      • Przez to co robią władze trójmiasta (1)

        Wszystkie inwestycje w pomorskim, a szczególnie w Trójmieście powinny być wstrzymane

        • 4 6

        • i kto bedzie podkarpacie utrzymywal? zobacz sobie jaki procent pkb wypracowuja wschodnie regiony

          • 3 2

    • (2)

      Podobają mi się takie wzniosłe opinie. Jak trzeba mieć zorany mózg, aby coś takiego napisać. Dziękujemy PIS za swą łaskę jaką nam okazali.

      • 5 6

      • dotyczy to wszelkich decyzji "centraly" (1)

        ...niezależnie od sztandarów politycznych.
        Kołdra zawsze krótka.

        No bo czym się w tym kraju wyróżniamy? Tak szczerze.
        Kto ma silniejsze przełożenia, trafniejszą argumentację i jest w tym sprawniejszy, ten wyciąga z budżetu.
        Patrz Elbląg. Może niezbyt sensowne, ale swoje uszarpali. I zrobią marinę dla jachtów. A może barki dla konstrukcji stalowych i przemysłu metalowego. To "kolebka" Schichau...

        Dlaczego pomorskiemu ktoś "ma dać"?
        Bo się należy?

        • 3 1

        • i wyszlo pisie myslenie o gospodarce, jasiowi damy prezencik a kaziowi nie damy, zenada

          • 2 4

    • Bredzisz

      Pierwszą decyzją Adanczyka było wstrzymanie budowy S6 na terenie Pomorskiego. Prace na większości odcinków nie ruszyły do dziś.

      • 5 2

    • za to, że na zaplanowaną od iluś trasę dali zielone światło po 3 latach swoich nieudolnych rządów (1)

      i gnębienia nieposłusznego Pomorza? tylko laik z wypranym mózgiem może nadal bredzić o dobrobycie, w jakim żyjemy dzięki tej sekcie proletariuszy

      • 6 3

      • to nie proletariusze bo ci ciezko pracuja, to ludzie z miernymi albo zadnymi kompetencjami wykozystujacy okazje bo druga sie juz nie pojawi jak pis zniknie

        • 1 1

    • Jaki pis ? (1)

      to nie zasługa pisu 1

      • 2 1

      • a kogo? obudź się. Może wałęsy, Tuska i Dulkiewicz? - oni raczej tylko burzą

        • 0 3

    • Ludzkie Pany z PIS-u

      No przecież mogli nie dać.
      Twoje rozumienie świata jest na poziomie podstawówki ale to nie dziwi : typowy wyborca PIS

      • 0 1

  • czy teren Polfarbu jest odcięty od TK ? (1)

    kiedy miasto naprawi drogi na Polifarbie?

    • 7 9

    • Kiedy miasto naprawi wszystkie drogi ?

      • 1 0

  • Aż się boje co będzie jak wejdzie program Nowy łąd (13)

    Powiem jak Beata Szydło, albo Mati.
    Przez ostatnie 8 lat polski i Polacy doczekali się jedynie kawałka odcinka drogi. Nie jestem zwolennikiem PO ale za ich rządów budowało się więcej autostrad, myślę, że kasa zamiast na inwestycję idzie teraz na propagande Telewizji publicznej i przekupywaniu elektoratu wyborczego

    • 47 23

    • Pinokio mówił: nowy VAT! (1)

      • 7 6

      • Nowy, lepszy VAT.

        • 3 4

    • Chyba nie chcesz żeby złodzieje z PO wrócili? (5)

      • 5 4

      • wole zeby wrocili "zlodzieje" ktorzy nie kadna i ktorych wykreowala pispropaganda niz obeccnych chapiacych miliardy

        • 4 5

      • Chciałbym obejrzeć normalną telewizję (1)

        chciałbym ,żeby w Polsce każdy mógł czuć się wg. własnego JA a nie centralnego układu z wiejskiej

        • 1 5

        • normalną?

          ...czyli jaką?
          Na BBC to raczej nie ma co liczyć...

          • 1 0

      • Ja chce. (1)

        Kradli mniej od pisowcow, wiecej przy tym budowali, nawet jesli nie za swoje pieniadze i nawet w polowie tak szybko nas nie zadluzali. Zamieniliscie 6 lat temu siekierke na kijek.

        • 2 3

        • może i mniej kradli

          ...ale znacznie więcej psuli i niszczyli.
          Bo oddawali "za złotówkę"...

          A ja nie mam zamiaru wybierać "mniejszego zła".
          Zło zawsze dostanie rachunek, prędzej czy później...
          Obecne też.

          • 1 2

    • przekupywanie - dobre sobie... (1)

      A nie wiesz, że interesariusze wchodzą w przedsięwzięcie, gdy widza korzyści. Skoro im nie zaproponowano, to nie weszli.

      Można było kupić, każdy mógł. Tylko nie wszyscy chcieli i w swej aroganckiej ignorancji, do dzisiaj uważają, że "ciemnego luda" kupować nie trzeba. Jemu wystarczy, że stoi za bramą...

      To inni kupili... Prawa rynku.
      I teraz ci łyso...

      • 2 3

      • przekupstwo prawem rynku?!

        • 0 0

    • "za ich rządów budowalo się więcej autostrad" haha padłem.....kropki na mapie synu

      • 1 1

    • Ile dróg szybkiego ruchu (autostrady i drogi ekspresowe) (1)

      Wybudowano za PO, w latach 2008 - 2015, a ile za PiS w latach 2016 - 2019?
      Za rządów PO wybudowano łącznie 2184,4 km w/w dróg, a za PiS 1080 km w/w dróg.
      Źródło info? Raport NIK.
      Do sprawdzenia również na ; demagog.org .pl
      Proszę więc nie bić piany...

      • 2 1

      • drugą Irlandię nam taki jeden już obiecywał

        a na Euro to mieliśmy mieć wzdłuż i wszerz autostrady wybudowane, a te twoje PO ledwo kawałek autostrady A1 wybudowało przed tym Euro 2012. Tak jak Polakom obiecywał, przed wyborami, że pieniądze z ofe są nie do ruszenia. a te twoje PO okradło z każdej zaoszczędzonej złotówki wszystkich Polaków, na pierwszym posiedzeniu sejmu, które odbyły się zaraz po wygranych przez PO wyborach. Tak jak "sławny" minister Nowak, obiecywał pieniądze podwykonawcom tych twoich 2184,4 km w/w dróg i autostrad. Do dzisiaj nie zobaczyli obiecanej złotówki. Więc skończ ludziom lipę i kit wciskać.

        • 0 0

  • Mam pytanie. (6)

    Dlaczego prace od początku nie zostały skoncentrowane najpierw na odcinku obwodnica-dawny Polifarb (czyli tam gdzie tworzą się największe korki) i dalej posuwane w kierunku Bożego Pola?
    Przecież dla płynności ruchu, jest to obecnie najbardziej istotny odcinek. Codziennie jeżdżę tą drogą i widzę ile sprzętu czy ludzi na tym odcinku pracowało...a nie były to duże ilości.
    Proszę o logiczne wytłumaczenie.

    • 16 3

    • Po pierwsze Polaqua robi odcinek od Obwodnicy do Szemuda, a nie do Bozegpola. (2)

      Po drugie w innych częściach trasy też musisz postawić wiadukty, mosty, których wybudowanie też zabiera sporo czasu.

      • 3 1

      • Po pierwsze napisałem "w kierunku" Bożego Pola, ale niech będzie...do Szemudu (1)

        A po drugie, to nie jest argument, że gdzie indziej powstać muszą wiadukty. Wydaje mi się, że wystarczyło najpierw skupić się na tym najważniejszym odcinku i dalej posuwać. Jak budujesz powiedzmy dom, to zaczynasz od fundamentów, później ściany itd.a nie, że stawiasz jedna ścianę w której osadzasz okna, a dalej kolejna ścianę, a w międzyczasie już kładziesz elektrykę...tylko robisz po kolei.
        Chyba nie jeździłeś od początku prac tą drogą, nie stałeś w korkach i nie obserwowaleś postępu i ilości sprzętu na tym samym odcinku.
        Żeby nie było, nie kłócę się tylko polemizuję.

        • 1 2

        • "nie jest argument, że gdzie indziej powstać muszą wiadukty"

          To jest argument i to bardzo istotny.

          Tylko trzeba trochę wiedzieć o organizacji takich przedsięwzięć...
          I wcale nie jest to wiedza tajemna...

          • 4 1

    • (1)

      Po trzecie, jest coś takiego jak ZRID, co warunkuje rozpoczęcie prac na konkretnych odcinkach. Po czwarte, prace zostały skoncentrowane na wspomnianym przez Ciebie odcinku. Problem w tym, że dostrzegasz tylko to, co nad ziemią, a akurat strefa ZOT-Polifarb to Sajgon, jeżeli chodzi o infrastrukturę podziemną. Rozumiem, że Ty najpierw położyłbyś asfalt, a dopiero później pchał pod nim rury i kable...

      • 4 1

      • Nie zgodzę się z tym.

        Rozpoczęcie prac na tym odcinku na nastąpiło we wrześniu 2019, a całość prac miała zakończyć się do końca 2021. Tymczasem, wygląda na to, że tylko ten kawałek czyli od Polifarb do obwodnicy zostanie oddany w tym terminie.
        Tak więc czy wyszło szybciej (jak wspomniał kolega z poniższego posta) to sami widzimy.
        Tak jak pisałem, jeżdżę tą trasą codziennie od samego początku i bardziej wyglądało to na rozkopanie wszystkiego wkoło, na zasadzie "rozkopmy, żeby się nazywało że robimy", niż na organizacji.
        Nawet jeśli wystąpił "sajgon" w infrastrukturze podziemnej, to uwierz mi, że widziałem, jak owy "sajgon" był rozwiązywany. Ciekawe czy GW u prywatnego inwestora, gdzie byłaby możliwość naliczenia kar umownych, też był tak to zorganizował. A pracuję przy realizacji budów komercyjnych (biurowce, hotele itp.), więc coś tam wiem.
        ...

        • 1 0

    • koncentracja działań, różne kryteria optymalizacji

      Wykonawcy łatwiej i szybciej przygotować podobne zakresy prac w różnych punktach i prowadzić je w podobnym rytmie niż rozgrzebać wszystko w jednym miejscu. Logistyka sprzętu, zaopatrzenia i rodzajów prac.

      Plac budowy ma ograniczoną pojemność i jak ustawisz ludzi/maszyny jeden przy drugim, to nie będzie szybciej. I na dodatek, łopatami się pozabijają...

      Wykonanie prac wymaga rytmu technologicznego, a ten wymaga czasu. Więc robienie "wszystkiego" w jednym miejscu wcale nie przyśpieszy pracy. Więc będą stali i się na siebie patrzyli, bo nie wejdą na niestabilny grunt czy niezwiązany beton.

      Korki? Niedogodności? Sprawa przejściowa i nieistotna.
      Chciałoby się budowy jak biegunka?
      Bez przerywania snu?

      • 3 0

  • Obstawiam raczej koniec niż połowę 2022 (1)

    Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku....

    • 14 3

    • Wiosna 2022 to realny termin. Według raportów wykonawcy około 60% robót jest wykonane.

      Gorzej z ostatnim odcinkiem do Bożego Pola. Przez biurokrację wykonawca wszedł relatywnie niedawno i tam jest ledwo 25% gotowe.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane