• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wiosną intensywne prace i sporo zmian w ruchu

Patryk Szczerba
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

W związku z budową Trasy Kaszubskiej na maj zaplanowano pierwsze poważne zmiany dla kierowców - przełożenie ruchu na nową jezdnię w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej: między PolifarbemMapkaobwodnicąMapka. Będą też weekendowe zwężenia na obwodnicy. Sporo dzieje się także na innych odcinkach budowy.



Czy śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa, co kierowcy mogą codziennie oglądać z okien swoich samochodów. Trudności nie brakuje. Mówią o nich sami drogowcy, wskazując przede wszystkim na prowadzone prace archeologiczne, które kolidują z harmonogramem budowy.

By mogła posuwać się do przodu, jest konieczna odpowiednia koordynacja.

Konieczna współpraca z archeologami



- Staramy się wspólnie z wykonawcami robót budowlanych tak je prowadzić, by zadbać o poszanowanie dziedzictwa znajdującego się w ziemi, a z drugiej kontynuować budowę. Jest to niejednokrotnie bardzo trudne - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi czynnikiem utrudniającym postępy jest konieczność zapewnienia zapisanej w umowach z wykonawcami przejezdności, zwłaszcza w rejonach najbardziej zurbanizowanych. Najtrudniej jest w rejonie Wielkiego Kacka i Chwaszczyna, gdzie zmiany w organizacji ruchu następują co kilka dni.

- Tak było ostatnio w przypadku budowy zjazdów na ul. Nowowiczlińskiej i będzie jeszcze w różnych częściach węzła Gdynia-Wielki Kack - wskazuje Michalski.

W nocy betonowali wiadukt



Bywa, że są sporym utrudnieniem dla kierowców, jak w przypadku marcowych zmian, które spowodowały olbrzymie korki na ul. Wiczlińskiej, której przedłużeniem jest ul. Nowowiczlińska.

Mimo jesiennych zapowiedzi wciąż nie został przełożony ruch na dwa nowe powstające wiadukty, dzięki którym będzie można wyłączyć z użytkowania 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Przypomnijmy, że stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

W piątek można było zaobserwować betonowanie wiaduktu w ciągu ul. Lipowej na wysokości Fikakowa. Prace były prowadzone w porze nocnej, więc nie spowodowały większych utrudnień w ruchu. Zarejestrowaliśmy je kamerą.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Lipowej



Będą zwężenia na obwodnicy i przełożenie ruchu



Przedstawiciele GDDKiA zapowiadają,że pod koniec kwietnia dojdzie do weekendowego zwężenia jezdni na Obwodnicy Trójmiasta, co zostanie powtórzone jeszcze w maju.

Są też dobre wieści. W maju pierwsze auta powinny pojawić się na nowej drodze ekspresowej.

- Na ten miesiąc jest planowane przełożenie ruchu na jezdnię drogi ekspresowej w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej od dawnego Polifarbu do obwodnicy. W kolejnych miesiącach trzeba się liczyć z utrudnieniami m.in. na Chwaszczyńskiej od strony Wielkiego Kacka i Karwin - kończy Piotr Michalski.
Inwestorem S6 Trasy Kaszubskiej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Wykonawcą odcinka między Szemudem i Gdynia jest Polaqua, która za 20-kilometrowy odcinek zainkasuje 817 mln zł. Prace według pierwotnego harmonogramu miały zakończyć się w listopadzie. Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku.

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku. Film z września 2020



Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Opinie (203) 4 zablokowane

  • Serce rośnie!

    Serce rośnie jak się na to patrzy! Bardzo istotne inwestycje dla naszego regionu na wiele lat.

    • 14 0

  • Czy ktoś wie kiedy ruszy budowa Drogi Czerwonej w Gdyni? Od ul. Morskiej na końcu obwodnicy do Portu? (3)

    • 22 3

    • 2199r jak wejdziemy do Uni Rosyjskiej...

      • 7 2

    • Pytaj się Warszawy bo to droga krajowa

      • 3 3

    • Czekają aż się podniesie poziom mórz bo nie wiedzą gdzie port będzie i wtedy droga nie będzie już potrzebna.

      • 5 0

  • Waska dwujezdniowka jak waskie jest spojrzenie naszego rzadu na ekonomie. (1)

    Nie wiem czy ktos odnotowal ale Morawiecki dzis szczerzac sie oddal nasza gospodarke chmurze i analitykom Googla...Wiec wszelka informacja ,oddzialywania na ludzi i lancuchy i nowe lancuchy beda poza polska kontrola...Powstana teraz huby amerykansko-Hinduskie nowe lancuchy dostaw..na ktorych najwiecej beda zarabiac nie ci co wytwarzaja a ci co sprzedaja...Informacja to dzisiaj czynnik drozszy niz platyna i zloto razem wziete....

    • 2 11

    • Naprawdę nie potrzeba 3 pasów pod Szemudem... Lepiej te pieniądzę wydać na inne drogi.

      • 2 0

  • kładka pieszo rowerowa (3)

    Dzień dobry. Czy wiadomo kiedy będzie otwarta kładka pieszo rowerowa nad ulicą Chwaszczyńską w Gdyni Dąbrowa?
    Pozdrawiam

    • 8 1

    • (1)

      Jak w harmonogramie plus rok opóźnienia. Narazie. ;-)

      • 0 0

      • Szkoda. Liczyłem po cichu na to, że kładka będzie szybciej

        • 2 0

    • przecież teraz na topie są...

      ...przejścia naziemne...

      • 1 0

  • Mają rozmach s..syny (1)

    Z jakiegoś filmu cytat? :)

    A tak serio, podziwiam, że się odnajdują w terenie i drogi nie zgubią.

    • 7 1

    • Kilerek

      • 1 0

  • czy orientuje się ktoś kiedy do użytkowania oddane zostaną dwa węzły na dąbrowie (1)

    • 7 1

    • Tego nawet kierownik budowy nie wie.

      • 2 0

  • Szkoda... (3)

    Gdyby Adamczyk, po przejęciu władzy przez PiS nie zatrzymał budowy S6, już teraz jeżdzilibyśmy eSką do Szczecina. Cóż, S19 do portu w Kłajpedzie okazała się dla PiS ważniejsza.

    • 11 12

    • nieprawda! (1)

      w tvp tego nie było! to my jesteśmy prawdziwymi antykomunistami. nie chcemy przecież 8-klasowych podstawówek, centralizacji władzy, podporządkowania partii sądów i prokuratur! to się nie dzieje . towarzysze, trzymajmy się i zwalczajmy tę złowrogą lewicę, a komitet centralny przyklaśnie i zwiększy socjal!

      • 2 7

      • Nie zapominajmy o nagrodach dla byłych ubeków w postaci wysokiej emerytury,my lewica chcemy powrotu.

        • 4 1

    • ta szosta eSka

      To miales na Euro jechac...

      • 4 0

  • I tak

    Szacun za prędkość robót.Na Witominie Strabag ulice Hodowlaną robił półtora roku.

    • 9 0

  • Chciałem zapytać czy operator drona portalu

    Ma stosowne uprawnienia VLOS i BVLOS doatania dronem nad autami oraz nad obwodnicą,nad ludźmi.

    • 9 1

  • Tak pytam (3)

    A czy nie można było puścić drogi między Szemudem, a Lęborkiem bardziej prosto? Od Luzina to po prostu dubel starej 6-tki, zmarnowane pieniądze i czas. Przecież wszystkim zależy na skróceniu czasiu dojazdu, a nie na zwiedzaniu okolicy.

    • 10 31

    • Polecam sprawdzić ukształtowanie terenu i Naturę2000. Ekspresówki się tworzy dla ruchu lokalnego.

      Poza tym trasę wyznacza się na etapie Decyzji Środowiskowej, co już nastąpiło wiele lat temu. Wystarczy poszukać alternatywnych wariantów w internecie. Przebieg nigdy nie jest przypadkowy.

      • 18 1

    • Jaki dubel jak tu masz dwa pasy wjednym kierunku i bardziej płaski teren

      • 0 0

    • Problem w tym że Luzino nie jest na najkótszej trasie do Lęborka. Myślę że trzeba się zastanowić nad tym co się pisze

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane