- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (39 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (132 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (545 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (148 opinii)
- 6 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (171 opinii)
Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną ruszy dopiero w... 2017 r.
Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną nie rozpocznie się ani w tej, ani w przyszłej kadencji Sejmu. Nowy termin: 2017 rok.
Zdaniem wiceminister infrastruktury, przesunięcie terminów jest niezbędne, gdyż poprzednicy przyjęli nierealny grafik. - Konieczne są dodatkowe badania wpływu inwestycji na środowisko - tłumaczy Anna Wypych-Namiotko.
Jednak politycy Platformy Obywatelskiej nie pozostawiają złudzeń: to tylko odwlekanie decyzji o rezygnacji z budowy, w którą i tak już nikt nie wierzy. Rozstrzygnięcie ma więc spaść na następców, a rezygnacja z kanału ma nastąpić samoistnie, gdy do tego projektu wszyscy już stracą cierpliwość.
Zgodnie z założeniami przyjętymi w studium wykonalności kanału, opłacalność inwestycji była możliwa wyłącznie dzięki zaangażowaniu partnerów z Ukrainy i Białorusi, których przeładunki w elbląskim porcie miały stanowić aż 2,5 miliona ton.
- Bez tych inwestycji kanał nie będzie opłacalny, gdyż sam Elbląg czy Warmia i Mazury nie wygenerują dostatecznej masy ładunkowej - uważa dyrektor Portu Elbląg, Julian Kołtoński.
Tymczasem odwlekanie budowy sprawi, że wcześniejsze deklaracje trzeba zrewidować. Nikt nie będzie czekać osiem lat na możliwość zainwestowania w małym Elblągu, skoro można skorzystać z oferty już funkcjonujących portów w Gdyni lub Kłajpedzie - przyznają nieoficjalnie Ukraińcy.
Ze współpracy z elbląskim portem wycofali się niedawno Białorusini, którzy otrzymali możliwość utworzenia Białoruskiego Centrum Towarowo-Logistycznego w gdańskim porcie. Wszystko to sprawia, że konieczna będzie aktualizacja studium wykonalności dla kanału i wpisanie do nowego dokumentu bardziej realistycznego poziomu przeładunków - rzędu miliona ton rocznie. To jednak za mało, by uznać budowę kanału za opłacalną.
Opinie (126) 6 zablokowanych
-
2009-11-11 13:52
I znowu będziemy całować ruskich w d.... aby przepłynąć .
- 2 2
-
2009-11-11 11:36
By żyło się lepiej.. Ruskim...
szkoda, że nie 2077, to już w ogóle brzmi kozacko...
Marszałek Kozłowski już przecież zadecydował, że przekopu nie będzie bo Donald wygarnął Putinowi, aż tamtego przepona rozbolała od śmiechu...
Żałosne to wszystko..
A nasz Marszałek Kozłowski ma horyzonty szerokie jak swoje niedawne wąsy... albo jak ul. Spacerowa... liczy się doraźny interes partyjny i samorządowy i tylko to...- 1 4
-
2009-11-11 11:31
szkoda gadac
takich ministrow powinno sie oskarzac o dzialanie na szkode panstwa i wywalac ze stanowisk.bo nie wiedza czy sie oplaca a za 8 lat juz beda wiedziec??? co za leniwy rzad mamy....
- 1 3
-
2009-11-11 10:19
Port w Elblągu dla łódek, jachtów i barek
nie potrzebuje żadnych przekopów mierzei wiślanej.To tylko wyrzucanie pieniedzy w kanał.Może za kilanscie lat jak bedziemy sie nudzici miec nadmiar pieniedzy to taki kanał bedzie ciekawostka turystyczna i tyle.
- 2 0
-
2009-11-10 22:22
ciemniaki (1)
Port Of Elbląg ma 2,5m głębokości, co tam ma być ładowane, małe barki i co dalej, do Gdańska, Gdyni czy na Bałtyk aby się potopiły ...
I co czytamy na stronie Port Of Elbląg:
"Zakłada się, że docelowo /po wybudowaniu kanału przez Mierzeję/ przewidywana wielkość przeładunków osiągnie wielkość 3,5 mln ton rocznie (po roku 2020). W przyszłości do obsługi ładunków muszą być wybudowane nowe terminale, skomunikowane z siecią połączeń kolejowych i drogowych."
Wynika z tego, że najpierw należy wykopać kanał a później wybudować port a na końcu doprowadzić drogi (najmniejszy problem) i kolej.
Czyli IV RP chce pobudować sobie port na miarę Gdyni a Kaczyńscy będą Kwiatkowskimi ...
A może tą kasę wydać na coś bardziej pożytecznego, stoczniowcy mają już się dobrze?- 4 2
-
2009-11-11 10:10
Jutro okaże się, że i we Włoszczowej jest potrzebny port morski, wystarczy wybudować kanał i sam port bo będzie to niezbędna inwestycja dla regionu.
- 2 0
-
2009-11-10 17:17
tusk z żelazną konsekwencją realizuje prikaz żeby w Polsce nie było już niczego (4)
czekam kiedy ubierze sie w słynny sweterek
- 6 5
-
2009-11-11 02:41
gallux - ubierz się w kaftanik
będzie ci dobrze i do twarzy...
- 0 0
-
2009-11-10 17:42
P i S Pogarda i Szyderstwo (2)
a ja czekam kiedy ty pojdziesz do lekarza chory czlowieku
- 4 2
-
2009-11-10 17:48
O nie ,za panstwowe pieniadze leczyc imbecyli nie pozwole.Tym bardziej ,ze nie ma zadnej nadziei (1)
- 3 0
-
2009-11-10 18:01
faktycznie galuks na fotkach na niezle pojechanego wygląda...
...
- 0 2
-
2009-11-10 13:32
Co to za chora logika... (4)
"Konieczne są dodatkowe badania wpływu inwestycji na środowisko" i badać będą 8 lat... ;]
Nie jest tajemnicą, że woj. warmińsko-mazurskie jest jednym z najbiedniejszych. Jaka jest logika blokując ogromną inwestycję, która wspomogłaby rozwój tego regionu?- 42 13
-
2009-11-10 13:58
wartością jest samo blokowanie (3)
tak jak mieszkańcy osowy blokują budowę dróg dla zasady a później stoją w korku na spacerowej 1-2 h
- 14 3
-
2009-11-10 14:28
(1)
Niecelne porównanie. Nikt się mieszkańców Osowy nie pytał, czy zrobić im Spacerową szerszą, czy normalną.
Jeśli chodzi o trasę lęborską, to tak samo protestują mieszkańcy Chwarzna i tamtych rejonów.- 5 7
-
2009-11-10 23:56
CHWARZNO? Od kiedy Trasa Lęborska będzie przechodzić przez Chwarzno? Może jeszcze Chylonię i Jastarnie?
- 1 0
-
2009-11-10 15:11
W korkach to będą
stali zawsze, niezależniw od tego czy Spacerowa będzie poszerzona czy nie.
- 1 3
-
2009-11-10 14:53
Taniej i szybciej będzie dogadać się z ruskimi (1)
wystarczy kopnąć w dupę paru kurdupli
- 6 2
-
2009-11-10 23:09
sam sie kopnij
- 0 0
-
2009-11-10 13:29
Takie życie (1)
jw
- 10 4
-
2009-11-10 22:20
właśnie
takie życie,
moderatorzy tego z****nego prtalu usuwają niewiadomo czemu posty,
komuna wraca,
dziadstwo pełną gębą- 0 1
-
2009-11-10 17:55
Przekopy im w glowach.Drogi sa jak na Syberii,albo i gorsze ,a im sie przekopywac zachcialo (1)
Kreciki jedne
- 2 3
-
2009-11-10 22:16
Drogi jak na Syberii?
Nie przesadzaj. Widać, że nie byłeś na Syberii.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.