• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa węzła Karczemki tańsza nawet o 85 mln zł!

Maciej Naskręt
9 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
W ciągu dwóch lat węzeł Karczemki zmieni się nie do poznania. W ciągu dwóch lat węzeł Karczemki zmieni się nie do poznania.

Przetarg na rozbudowę węzła Karczemki nie został jeszcze rozstrzygnięty, ale już wiadomo, że na tej inwestycji GDDKiA zaoszczędzi kilkadziesiąt milionów złotych.



Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej.
Do przetargu na modernizację węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, łączącego Obwodnicę Trójmiasta z budowaną Trasą W-Z, stanęło siedem firm i konsorcjów. Zażądały one znacznie niższych pieniędzy, niż spodziewał się inwestor, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy mają do wydania ok. 271,5 mln zł, tymczasem najniższa oferta - złożył ją Budimex SA - opiewa na 186,5 mln zł. To o 85 mln zł mniej! Nawet najdroższa oferta, czyli 241,4 mln zł, zaproponowane przez Mostostal Warszawa i MTM, była o ponad 30 mln tańsza, niż zakładał kosztorys GDDKiA.

O pechu mogą mówić menedżerowie Skanskiej i konsorcjum Wakozu i Alpine Bau, którzy przygotowali oferty nieznacznie tylko droższe - odpowiednio o 1 mln i 1,3 mln zł - od oferty Budimexu.

Urzędnicy wciąż jednak nie wyłonili zwycięzcy. Kiedy to nastąpi? -Za kilka tygodni. Musimy przeanalizować oferty pod względem wymogów, określonych w ogłoszeniu - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

W ramach inwestycji węzeł Karczemki otrzyma kształt pełnej koniczyny z wiaduktem dla kierowców, jadących z Gdyni w kierunku centrum Gdańska. Oprócz tego zostanie zbudowanych kilkanaście obiektów inżynierskich. Obwodnica Trójmiasta na odcinku około 3,5 km zyska trzeci pas ruchu.

Zakończenie prac na węźle Karczemki nastąpi w maju 2012 roku, czyli na miesiąc przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Oferty, złożone w przetargu na modernizację Węzła Karczemki

1. Budimex - ok. 186,5 mln zł
2. Skanska - ok. 187,5 mln zł
3. Wakoz i Alpine Bau - ok. 187,8 mln zł
4. Eurovia Polska, Warbud, Eurovia S.C. i PRM Mosty Łódź - ok. 205,5 mln zł
5. Strabag i Energopol Szczecin - ok. 210,5 mln zł
6. NDI - ok. 233,5 mln. zł
7. Mostostal Warszawa i MTM - ok. 241,4 mln. zł


Zobacz, jak ominąć korek na węźle Karczemki.

Opinie (186) 7 zablokowanych

  • a ja ogolić się nie pozwolę !!!

    noszę wasy !

    • 0 1

  • wszystkie drrogi w PL to ZAGLADA! trzeba budowac inaczej min.3 pasy na 3 inaczej bedzie KATAKLIZM zlomu co roku przybywa drog

    nie i nikt sie nie pochyla nad tematem tylko mowia ! drogi trzeba na maxa poszezyc!

    • 1 2

  • (7)

    Niech mi ktoś powie dlaczego nie zrobiono od razu porządnego skrzyżowania - przecież ten węzęł z kolizyjnymi zjazdami od samego początku to była porażka - ciekawe ile litrów paliwa poszło tam na marne.
    Sądzę, że winny jest przysłowiowy polski inżynier, który czego się dotknie to sp...artoli

    • 20 37

    • odczep się od inżyniera, wez sie za tych co nie widza rozwiazań za 20-30 lat i tylko skąpią
      stad te częste przebudowy

      • 0 0

    • niby czemu winien jest " przysłowiowy polski inzynier"? (1)

      przecież przebieg całej trasy, jej kształt jest znany od lat...
      a może?
      Winien jest tej całej wojny, w której wszystkie większe miasta( z wyjątkiem Krakowa) straciliśmy albo musieliśmy budować od zera. To Polski inżynier jest winien wojny w trakcie której wyrznięto 70% elit- profesorów i naukowców. Tak to on jest winien wojny po, której Polska miała 12 mln obywateli mniej czyli straciła 1/3 społeczeństwa. To on jest winien wojny w wyniku której przez 45 lat Polska była okupowana przez sowietów, którzy dali nam swój największy dar -komunę. To on jest winien wojny przez, którą jeszcze przez długie dziesięciolecia będziemy musieli liczyć każdy grosz i gonić "cywilizowany zachód".

      • 25 1

      • ...

        Trzęsień ziemi, wybuchów wulkanów, tsunami i innych katastrof płci wszelkiej i maści...

        No i nie zapominajmy o chorobach wenerycznych ;-)

        Tym wszystkim należy obwinić polskiego inżyniera. SIC!!!

        • 1 0

    • a Ty jesteś przysłowiowym cieciem na bramie fabryki

      i uwazasz, że gdyby nie Ty, to caly zakład już dawno by sie rozleciał

      • 2 1

    • WINNE SĄ WLADZE GDAŃSKA KTORE WSZYSTKO CO ROBIĄ TO ROBIĄ NA WCZORAJ >

      • 3 0

    • Nauka. (1)

      Matura bez matematyki a potem studia inżynierskie. To daje fajne efekty.

      • 3 1

      • jak w elektrowni gazowej w USA

        tam też elektrownie ludzie bez matury budowali?

        • 0 0

  • widać nie ma rady na budimex...:] (4)

    ci to mają łeb do interesów;)

    • 27 5

    • i reke do placenia

      n/c

      • 0 0

    • Wykorzystają podwykonawców i tyle...ot cała tajemnica dzisiejszych tanich przetargów.

      • 0 0

    • Trzy pierwsze oferty dziwnie zblizone :)

      Najpierw Skanska przez swojego człowieka dowiedziało się o najniższej ofercie Alpine Bau, ale Budimex miał lepszego insidera i przebił o bańkę na finiszu. To się nazywają interesy!

      • 8 1

    • albo łeb do tego żeby "jakoś" sie dowiedzieć

      co jest w innych kopertach ofertowych

      to ze są ceny podobne wróży tylko kłopoty. wszyscy beda sie odwoływać

      • 7 1

  • skanskiej?

    skanskiej??!! kto to pisze? Ta nazwa się nie odmienia.

    • 0 0

  • oszczędności

    zaoszczedziliscie kilkadziesiad milionow zlotych na wezlie karczemki no to wyremontujcie Trakt Św.Wojciecha dopiero co wczoraj pisaliście że nie ma pieniędzy na tę drogę.

    • 0 0

  • W BUDOWNICTWIE NAJTAŃSZE NIE ZNACZY NAJLEPSZE.......

    ...ALE BUDUJCIE TO JUŻ ,BO WSTYD DLA TRÓJMIASTA ,TE I INNE INWESTYCJE DROGOWE POWINNY BYĆ WYKONYWANE Z 10 - 15 LAT TEMU Z PRZEWIDZENIEM ROZWOJU INFRASTRUKTURY TRÓJMIASTA !!!!!!!!!! DUŻO MÓWIMY A MAŁO ROBIMY !! ALE JEST JUŻ LEPIEJ,BO COŚ W OGÓLE SIĘ DZIEJE....

    • 1 0

  • lepiej napisać o ile opóźniona przez partactwo ekipy Adamowicza przy składaniu wniosków...wybory blisko, się podziękuję ;) (6)

    • 43 20

    • (5)

      Jest zupełnie odwrotnie.

      Węzła Karczemki początkowo GDDKiA nie planowała robić w tym terminie, ale determinacja Miasta w wykonaniu Trasy W-Z (z informacji Miasta przetarg na wykonawstwo opublikowany zostanie w lutym) a przede wszystkim złożenie dobrego wniosku i opozyskanie przez miasto dofinansowania dla trasy w-z wymusiła na GDDKiA szybsze przystąpienie do realizacji węzła.

      Czepiaj się czegoś o czym masz pojęcie albo pewne informacje, a nie ślepo wysuwasz pseudopolityczne oskarżenia nie mając o rzeczy pojęcia

      • 10 9

      • Nieprawda (3)

        Niestety to Twoje informacje są błędne. Generalna węzeł mogła już budować w 2008 roku - posiadała większość zezwoleń i miała zarezerwowaną w budżecie kwotę, natomiast miasto nie miało ani środków ani projektu. Możesz sobie to sprawdzić na stronie GDDKiA a jednocześnie popatrz na projekt węzła w wykonaniu urzędników Adamowicza - jeżeli oczywiście umiesz czytać projekty. W ich wersji węzeł byłby nadal kolizyjny !!!! Tylko dzięki zdeterminowaniu pracowników GDDKiA mamy w realizacji projekt na miarę XXI w.
        Jeszcze dodam, że Generalna sama nie mogła budować węzła bo wjechać na niego nie byłoby możliwości - wysokości dróg nowo wybudowanych są inne od dotychczasowych... i czekała i poganiała Adamowicza.

        • 5 6

        • (1)

          miasto nigdy nie projektowało węzła

          • 3 2

          • Wystarczy spojrzeć na stronę GDDKiA - naprawdę to nie boli :
            - wariant węzła zaproponowany przez Biuro Rozwoju Gdańska
            http://www.tgd.pl/KARCZ/pliki/war_BRG.pdf

            • 0 0

        • czy aby na pewno?

          sprawdź tutaj: www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Odjezdza-150-mln-na-Trase-W-Z-n32730.html

          • 2 1

      • czy aby na pewno kolego-

        ale jak już ktoś przeciw obecnym władzom miasta to albo PiS albo inny rywal polityczny? a właśnie, że nie bo dalej mam nadzieję, że PO wystawi lepszego kandydata

        • 3 3

  • A po co ten dodatkowy wiadukt?

    Czyżby przy tym zjeździe nie było możliwości zrobienia normalnego "listka" koniczyny?

    • 0 0

  • Gdansk (2)

    Tu sie chce zyc! tu sie oszczedza!!!

    • 25 37

    • tu sie nie chce żyć, ale trzeba niestety

      • 1 1

    • co Ty za bzdury opowiadasz....

      wiesz co sie oszczędza na przetargach? miejsce w kolejnej kadencji. kary za opóźnienia są niższe niż zaniżone wartości przetargów na na drogę będą lać nie asfalt a budyń który Ci bokiem wyjdzie jak urwiesz koło!

      • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane