• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa wiaduktu ułatwi drogę do Szczecina

neo
3 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)

Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina. Zakończenie prac na węźle Zryw zaplanowano na połowę 2025 roku, ale już teraz można oglądać gotowe przęsła wiaduktu, który bezkolizyjnie połączy południową i północną część Wejherowa.



Jak oceniasz rozwój gmin w sąsiedztwie Trójmiasta w ostatnich latach?

Węzeł Zryw to obecnie największa inwestycja w Wejherowie, która daje się też we znaki części mieszkańców Trójmiasta, którzy jadą w kierunku Szczecina i nie wybierają Trasy Kaszubskiej. Na wysokości dzielnicy Śmiechowo trwa bowiem budowa wiaduktu, który ma połączyć południową i północną część miasta, bez konieczności przejeżdżania przez ruchliwą i czteropasmową trasę tranzytową.

Prace wiążą się z objazdem, częściowo po płytach, a także zwężeniem do jednego pasa. W kierunku Szczecina jednym pasem jedziemy na objeździe, a w kierunku Trójmiasta już za wykopem na wiadukt, bo trwa też budowa nowej kanalizacji deszczowej.

- Węzeł Zryw to aktualnie największa inwestycja miasta, ale również inwestycja najbardziej strategiczna z punktu widzenia Wejherowa. Bardzo ważna inwestycja i bardzo nas też cieszy, że do tej pory prace przebiegają bardzo sprawnie - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Węzeł Zryw - 3 lata prac za 56 mln zł



Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku. Od sierpnia tego roku trwają już właściwe prace w kierunku budowy wiaduktu. Najważniejsze i najbardziej widowiskowe z nich zaczęły się na początku września, gdy zaczęto montować jego konstrukcję z ogromnych prefabrykatów. Trwają jeszcze prace scalające konstrukcję, izolowanie, a także wykonywanie drenaży.

Po ich zakończeniu przywrócony zostanie ruch na dwóch pasach w obu kierunkach, a wykonawca - Polimex Infrastruktura - zacznie budowę drogi oraz ronda po południowej stronie inwestycji.

Całość prac pochłonie 56 mln zł, z czego 19 mln zł to rządowe dofinansowanie.

Węzeł Zryw w Wejherowie - tunel pod drogą i torami



Prace mają zakończyć się w czerwcu 2025 roku. Ich efektem będzie bezkolizyjny przejazd pomiędzy północną i południową częścią Wejherowa na wysokości stacji SKM Śmiechowo.

Będzie też dodatkowy pas jezdni w kierunku Gdyni wzdłuż dawnej DK nr 6 (obecnie jej numer przejęła Trasa Kaszubska), a także nowa droga na osiedle przy ul. Sikorskiego i rondo na zjeździe z głównej drogi na drogi dojazdowe w kierunku Trójmiasta.

neo

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • A na co czeka pkp plk ???

    • 4 1

  • Do Szczecina jeżdżę trasą kaszubską

    • 12 3

  • A tunel niech sobie będzie.

    Cytuję: "Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina".
    No nie przesadzajmy z tymi zachwytami, dzisiaj nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jechał np. TIR-m z portów Trójmiasta do Szczecina przez Rumię, Redę czy Wejherowo usiane żółtymi kamerami i dwoma fotoradarami z ograniczeniem prędkości w kierunku Bolszewa. Szybciej i prościej oraz bezpieczniej jest jechać nową S-6.

    • 23 1

  • Proszę nie wprowadzać w błąd czytelników (9)

    Prace nie dają się we znaki podróżującym na tej trasie. To nie Gdynia ze swoimi paraliżami dzień w dzień. Owszem jest spowolnienie w godzinach szczytu ale idzie płynnie.

    • 210 14

    • Mieszkam w okolicy i potwierdzam (4)

      W godzinach szczytu znacznie bardziej uciążliwe i czasochłonne jest pokonanie gdyńskiego węzła Morska/Estakada, gdzie nie ma żadnego remontu i teoretycznie nie powinno być większych utrudnień. Wejherowski objazd budowy drogi to przy tym pestka.

      • 28 4

      • Często jedziesz Morską ? Ja mieszkam w Gdyni i wspieram płynny ruch w Wejherowie, nie korzystam z jego infrastruktury.

        • 0 0

      • Bo Morska z Estakadą to jedno z wiekszych skrzyzowan, a w Wejherowie jedzie sie tylko na wprost (2)

        Naprawde takie to trudne?

        • 2 4

        • Jedno z większych skrzyżowań (1)

          Które przez 25 lat nie zdążyło się nawet dorobić oddzielnego prawoskrętu od strony Chyloni. A prawoskręt od strony Śródmieścia w kierunku dzielnic zamieszkałych przez kilkadziesiąt tysięcy ludzi mieści w porywach jakieś pięć samochodów.

          • 8 0

          • A 25 lub 20 lat temu to było po co tam skręcać ?

            • 0 3

    • Zgadza się, jeżdzę tam codziennie. Nie ma korków ,ruch płynny na zwężeniu pomimo sporego ruchu.

      • 4 1

    • Prace w Wejherowie nie dają się we znaki podróżującym, bo są nimi prawie wyłącznie mieszkańcy miasta i powiatu. Zerknij sobie na potoki aut przy Volkswagenie rano i wieczorem w obie strony.

      • 1 0

    • Wejherowo ludnościowo to Gdynia? Też ma 245 tysięcy mieszkańców? (1)

      • 1 1

      • Bez tej istotnej 2 z przodu. Mniej niż Rumia.

        • 0 0

  • Co z tego ze jest ten wiadukt... (2)

    Większość firm teraz dokłada więc gdzie oni teraz będą jeździć i czym jak nie będzie na paliwo a co mówić dopiero o aucie... Pewnie jeszcze pracownicy etatowi przez jakiś czas będą, ale też jak pracodawcy nie mają to zwalniają. Ehhh, czego myśmy się doczekali, wszystko idzie w darmową pracę albo w dołożenie...

    • 2 11

    • Bardzo dobrze (1)

      Prywaciarze to POwcy, Niemcy.

      • 1 2

      • sam jestes niemiec

        • 0 0

  • Małe wyjaśnienie (4)

    Autor artykułu zapomniał dodać że wykonanie tunelu pod torami leży w gestii PKP i przebudowy linii kolejowej z Gdyni do Słupska. A na to PKP nawet nie ogłosiło przetargu. Tak więc w 2025 roku ten tunel będzie praktycznie ślepy. PKP zapowiada, że najwcześniej wykona swoje prace do 2027 roku ale data jest bardzo mało realna.

    • 38 11

    • kiedy wiadukt na Armii Krajowej?????!!!! (3)

      • 4 3

      • lepiej skup swoją uwagę na linii PKM do Kowal (2)

        wiadukt na Armii Krajowej tylko przesunie więcej korków w stronę centrum Gdańska. Żadne miasto nie zredukowało korków w wyniku rozbudowy sieci drogowej. Wiele miast poprawiło jakość systemu komunikacyjnego rozwijając komunikację szynową (lokalną kolej naziemną lub podziemną) i radykalnie poprawiając komfort i bezpieczeństwo dostępu do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów.

        • 6 4

        • Mogę też skupić swoją uwagę na komsmodromie w Babich Dołach

          A teraz może wróć na ziemię i porozmawiajmy o tym co jest

          • 2 3

        • Czekam na realizację zwycięskiego projektu z BO - drogi dla rowerów wzdłuż Armii Krajowej.

          będzie wygodniej, szybciej i przyjemniej

          • 0 4

  • Kto pisał ten art? (2)

    Stażysta czy bot?

    • 14 5

    • Biuro prasowe UM Wejherowo.

      • 7 2

    • kt

      • 0 0

  • W Wejherowie jakoś potrafia (4)

    Zbudować wiadukt, tunel

    • 20 0

    • Za to w Gdyni będzie innowacyjny krawężnik za szparami.....

      • 4 0

    • (2)

      Spokojnie. W Redzie też kiedyś zbudują.

      • 0 2

      • Nie wątpię

        • 0 0

      • w redzie komuna zbudowala wiadukt dla linii kolejowej na hel

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (44)

    Tylko nie pokazujcie tego artykułu władzom Gdyni, bo jeszcze się okaże że i w Gdyni można zrobić tunel pod torami kolejowymi.

    • 247 13

    • Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przejazdów przez infrastrukturę kolejową i 15-ty w budowie (33)

      Więc doskonale wie.

      • 9 44

      • Tyle ma (3)

        A wciąż kluczowych brakuje

        • 38 6

        • Bo to nie odpowiedzialnosc Gdyni tylko PKP (2)

          Nie wystarczy decyzja miasta, potrzeba jeszcze udzialu kolei. Co zreszta sie dzieje. Tunel w ciagu Puckiej jest przeciez juz dawno zaplanowany, ale bedzie realizowany w czasie modernizacji trasy kolejowej. A wiadukt lub tunel w ciagu Polnocnej ma powstac w ramach budowy Trasy Czerwonej, ktora jest droga krajowa, czyli musi dostac srodki z budzetu centralnego, bo miasta samego na to nie stac.

          No ale trzeba jojczyc.

          • 4 13

          • czyli te pisy ktore trolluja tutaj powinni swoje wpisy skierowac do swoich dysponentow, wynika z tego ze nie zalezy im na budowie potrzebnych w gdyni tuneli, bo gdyby zalezalo to naciskali by na kaczynskiegolub adamczyka, oj pisy, pisy czemu tak staracie sie szkodzic gdyni?

            • 0 5

          • trzeci rodzaj prawdy w sensie Tischnera - dla niewiedzących -> "gó***o prowda"

            Gdynia nie ma i nie chce mieć kasy na takie budowle.
            Urzędnicy mają dosyć "estakady" i innych takich budowli, bo nie ma jak z tego kasy wycisnąć, a utrzymywać trzeba. Ostrzegano przez "tromtadracją" na etapie planowania i finansowania.

            Takie przedsięwzięcia to sprawa uzgodnień, a nie kompetencji i wyłączności.
            Gdynia sobie założyła, że interesy miejskiej infrastruktury ma załatwiać zewnętrzny podmiot.
            Że to tak nie działa, wszyscy widzimy...

            A jak działa?
            Tak jak w Rumi. Tak jak w Gdańsku.
            Jest budżet, jest zakres, jest uzgodnienie, jest robota...
            I robi ten, kto ma w tym interes i odpowiedzialność.

            Więc chytry plan Gdyni nie wypalił, bo PKP to nie święty Mikołaj.
            A nam, mieszkańcom, pozostaje jojczyć...
            Szczególnie gdy widzimy, jak za koszt dwóch (!!!) tuneli w Rumi powstają rabatki pod oknami magistrackich gabinetów.

            • 6 0

      • Leszczynki, Chylonia, Cisowa i Pustki Cisowskie/Demptowo to jakieś 40 tysięcy mieszkańców (11)

        Prawie tyle samo, co w Wejherowie, Ile w tym rejonie jest bezkolizyjnych przejazdów przez infrastrukturę kolejową?

        • 40 4

        • Ile w Wejherowie? (7)

          Na takie miasteczko 3 tunele pod torami , 4 przejazdy kolejowe na których sie praktycznie nie stoi. Po dwóch stronach krajówki (byłej) równoległe ulice przez całe miasto wraz z rondami. Nie mówcie więc ,że sie nie da i prosze sie nie śmiać z GWE :-)

          • 30 5

          • (6)

            Tak, to że na przejazdach się stoi to wina Szczurka! xD

            • 8 5

            • A to że w Wejherowie się nie stoi to czyja zasługa? (5)

              • 11 2

              • Szczurka. (2)

                a kogo?

                • 7 1

              • Może Marka Ł.?

                • 6 0

              • raczej kaczynskiego, jedno slowo by powiedzial i budowano by z furkotem, tak jak bylo z przekopem

                • 0 2

              • Zasługa skronmego ruchu kolejowego

                • 5 6

              • czy jak sie wierzy w stawiennictwo swietej panienki to jest hejt? mysle ze nie, wiec czemu skasowano wpis?

                • 1 1

        • (1)

          Może porównamy sytuację po tym jak się połowa Gdyni zwali rano do Wejherowa. Tylko po co miała by to robić.

          • 1 5

          • na lody do parku...

            Na szczęście, jedni nie wiedzą, innym wstyd się przyznać, że fajnie by było taką wycieczkę odbyć...

            • 3 1

        • leszczynki maja estakade

          • 0 3

      • Policzmy (4)

        Kwiatkowskiego, Podjazd, Węzeł Wzgórze, Redłowo, Wielkopolska. Jak naciągniesz gacie to dwa prowadzące do nikąd przejazdy w Kolibkach. Możesz dalej naciągać i dodać wspaniały remontowany węzeł Karwiny i Pbwodnocę na linią 201. Jak gacie wejdą na głowę to dojdzie jeszcze wiadukt koło Szperka nad linią do Szczurek Airport. Coś kiepskie to liczenie szczurkowy propagandysto.

        • 42 4

        • (1)

          Jest jeszcze Węzeł Ofiar Grudnia 70 i... przejazd obwodnicy nad PKM :)

          • 7 2

          • Policzyłem - to linia 201

            • 7 1

        • Kwiatkowskiego można policzyć z 3 razy, bo przebiega przez różne linie.

          • 3 0

        • stryjska ma dwa wiadukty

          • 0 0

      • (1)

        Serio czubie? Rozumiem że wiadukt w ciągu Wielkopolskiej czy ulicy podjazd ma coś wspólnego z Chylonia Cisowa itd a nie czubie tam się czeka godzinę na szlabanie jak na wsi zabitej deskami

        • 13 1

        • to niech pis buduje wreszcie dojazd do portu na przedluzeniu obwodnicy a nie tyko uzywa do obietnic wyborczych

          • 2 5

      • nie jest istotne, ile ich jest... (6)

        Istotne jest to, że nie ma ich tak, gdzie w sposób żywotny są potrzebne...

        Motto magistratu:
        "...nie to, co trzeba, nie tam, gdzie trzeba, nie tak jak trzeba..."

        Byle wstęga do przecięcia była...

        • 13 2

        • ....ale za tyle ile trzeba.... (2)

          Póki banki dają kredyty....
          ...póki można zastawić udziały jakiegoś PEWiKu.

          • 5 1

          • ...ale za to ile... (1)

            ...się tylko da...

            • 1 0

            • To zależy ile się da - najgorzej to dać za mało.

              • 1 0

        • (2)

          pomyliles sie, to motto to pisu jest

          • 0 1

          • ono w Gdyni funkcjonuje od czasów (1)

            Gdy PiS'u na świecie nie było...

            • 4 0

            • ono w calej polsce funkcjonowalo jeszcze przed 2ws

              • 0 0

      • Głupszej wypowiedzi niż ta o 14 bezkolizyjnych przejazdach dawno nie było na tym forum

        • 9 4

      • ta Gdynia pod Więcborkiem rozumiem? Bo na pewno nie ta na Pomorzu

        • 6 2

      • A kto zbudował te 14 bezkolizyjnych przejazdów ?

        • 0 0

    • Zapraszamy do Gdyni, chętnie pokażę Ci tunele pod torami (5)

      zapraszam na ul. Bernadowską, Spółdzielczą, Wielkopolską, Piłsudskiego, Podjazd

      • 4 19

      • Bernadowska i Spółdzielcza

        XD

        • 10 1

      • którą w wymienionych budowli "zawdzięczamy"...

        Obecnej ekipie mieszkańców magistratu?!

        Na Bernadowskiej i Spółdzielczej nie przebudowano przedwojennych wiaduktów i ciężarówki na deweloperskie "inwestycje" jeżdżą przez las...

        • 12 2

      • A ile jest bezkolizyjnych przejazdów między Morską a północnymi dzielnicami (Pogórze, Obłuże, Oksywie)? (2)

        Dwa.

        Z czego jeden w budowie....

        • 6 1

        • Przecież ten drugi nie łączy niczego z Morską (1)

          Zakładam że mówisz o wiadukcie na Puckiej

          • 8 0

          • Tak.

            Nie łączy - ale jest "między" ;)

            • 0 1

    • (2)

      Tylko że w ramach inwestycji o której mowa jest w artykule to powstaje jedynie część drogowa. Natomiast jeśli chodzi o część kolejową to póki co nie widać by PKP miało się za nią wziąć w najbliższym czasie. Należy pamiętać, że tory z Gdyni do Wejherowa "za chwilę" będą modernizowane więc obie inwestycje muszą być skoordynowane. Problem jest jednak taki, że PKP nawet jeszcze nie ogłosiło przetargu na te prace budowlane, a dobrze poinformowane źródła donoszą, że winna temu jest skopana dokumentacja projektowa. Może się zatem okazać, że węzeł Zryw jeszcze przez ładnych parę lat będzie pozbawiony przejazdu pod torami.

      • 1 2

      • pis nie ma glowy do jakichs tam projektow kolejowych, oni dniami i nocami mysla tylko nad tym jak nie wypuscic z rak wladzy swojej prawie absolutnej, dla dobra polski i polakow zreszta

        • 1 2

      • Ale czy warto czekać na Godota?

        Wejherowo pokazuje, że nie warto...
        Jest zadanie, jest dotacja, to się realizuje.
        Jak się odetchnie, to wzorem sąsiedniej Rumi zbuduje się również tunel pod torami.

        • 1 0

    • w Gdyni zrobią tunel nad torami.

      • 0 0

  • O nie! (1)

    Okazuje się że można zbudować ze środków własnych węzeł wyglądający jak węzeł a nie węzeł bez węzła! Czy władze Miasta Słońca Bulwaru to przeżyją?

    • 14 1

    • Przeżyją.

      Może nawet ich małżonki kolejne domy zbudują.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane