• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa wiaduktu ułatwi drogę do Szczecina

neo
3 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)

Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina. Zakończenie prac na węźle Zryw zaplanowano na połowę 2025 roku, ale już teraz można oglądać gotowe przęsła wiaduktu, który bezkolizyjnie połączy południową i północną część Wejherowa.



Jak oceniasz rozwój gmin w sąsiedztwie Trójmiasta w ostatnich latach?

Węzeł Zryw to obecnie największa inwestycja w Wejherowie, która daje się też we znaki części mieszkańców Trójmiasta, którzy jadą w kierunku Szczecina i nie wybierają Trasy Kaszubskiej. Na wysokości dzielnicy Śmiechowo trwa bowiem budowa wiaduktu, który ma połączyć południową i północną część miasta, bez konieczności przejeżdżania przez ruchliwą i czteropasmową trasę tranzytową.

Prace wiążą się z objazdem, częściowo po płytach, a także zwężeniem do jednego pasa. W kierunku Szczecina jednym pasem jedziemy na objeździe, a w kierunku Trójmiasta już za wykopem na wiadukt, bo trwa też budowa nowej kanalizacji deszczowej.

- Węzeł Zryw to aktualnie największa inwestycja miasta, ale również inwestycja najbardziej strategiczna z punktu widzenia Wejherowa. Bardzo ważna inwestycja i bardzo nas też cieszy, że do tej pory prace przebiegają bardzo sprawnie - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Węzeł Zryw - 3 lata prac za 56 mln zł



Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku. Od sierpnia tego roku trwają już właściwe prace w kierunku budowy wiaduktu. Najważniejsze i najbardziej widowiskowe z nich zaczęły się na początku września, gdy zaczęto montować jego konstrukcję z ogromnych prefabrykatów. Trwają jeszcze prace scalające konstrukcję, izolowanie, a także wykonywanie drenaży.

Po ich zakończeniu przywrócony zostanie ruch na dwóch pasach w obu kierunkach, a wykonawca - Polimex Infrastruktura - zacznie budowę drogi oraz ronda po południowej stronie inwestycji.

Całość prac pochłonie 56 mln zł, z czego 19 mln zł to rządowe dofinansowanie.

Węzeł Zryw w Wejherowie - tunel pod drogą i torami



Prace mają zakończyć się w czerwcu 2025 roku. Ich efektem będzie bezkolizyjny przejazd pomiędzy północną i południową częścią Wejherowa na wysokości stacji SKM Śmiechowo.

Będzie też dodatkowy pas jezdni w kierunku Gdyni wzdłuż dawnej DK nr 6 (obecnie jej numer przejęła Trasa Kaszubska), a także nowa droga na osiedle przy ul. Sikorskiego i rondo na zjeździe z głównej drogi na drogi dojazdowe w kierunku Trójmiasta.

neo

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Co za zaścianek (5)

    Nawet nie mają tam Agencji Rozwoju Wejherowa. Nie mówiąc o tym, że jeszcze nie wpadli na to, żeby podzielić firmę od autobusów na trzy mniejsze. Nowoczesny samorząd powinien zajmować się walką o demokrację i narzekaniem, że na nic nie starcza.

    • 17 6

    • (2)

      Czyżby ci barbarzyńcy nie mieli nawet oficera rowerowego?!

      • 13 0

      • (1)

        Nie mamy. I strzelamy z łuków, do samolotów lądujących na "ERR Port Gdynia Kosakowo"!!!

        • 7 2

        • ERR to skrót od ERRor.

          • 3 0

    • A mają wiceprezydenta ds. rozwoju?

      • 9 0

    • Czekam aż zrobią darmową komunikację zamiast Fali....

      • 2 1

  • A w Gdyni na Hutniczej szlaban zamknięty coraz częściej....

    Tunele pod torami są ale za Gdynią.

    • 7 1

  • "którzy jadą w kierunku Szczecinka"

    Chyba Szczecina

    • 1 0

  • Trzy lata temu ten tytuł pisaliście? (5)

    Kto dzisiaj o zdrowych zmysłach wyjedzie z Trójmiasta do Szczecina przez Rumię, Redę i Wejherowo?

    • 8 7

    • praktycznie każdy z Gdyni (4)

      • 3 2

      • Ale po co? (3)

        S6 jest dwa razy szybciej do Bożepola

        • 1 1

        • Ale sam dojazd do S6 z centrum Gdyni, zajmuje tyle co dojazd do Bożepola przez Wejherowo (2)

          • 4 1

          • Przez Morską i Estakadę?

            Bo zakładam że nikt o zdrowych zmysłach nie jedzie przez Karwiny

            • 1 0

          • 15 minut z Gdyni przez Wejherowo ? Raczej 1,5 godziny.

            • 1 0

  • Piszą wiadukt, widzę tunel.

    • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    Lektura postów pod tym tekstem świadczy, że nadal w Trójmieście wiele osób jest zafascynowanych rozbudową sieci drogowej (43)

    w przekonaniu, że jest to sposób na redukcję korków (opisywanych w innym równolegle dostępnym tekście). Doświadczenie setek miast od kilkudziesięciu lat wskazuje, że tylko zdecydowane postawienie na rozwój komunikacji szynowej (kolei podziemnej, naziemnej lub niekiedy nadziemnej) oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do jej przystanków może przyczynić się do redukcji korków i poprawy jakości systemu komunikacyjnego aglomeracji. Czekam na informacje na temat budowy bajpasu kartuskiego, elektryfikacji PKM, wymiany taboru SKM oraz na temat tworzenia komfortowych warunków docierania do stacji SKM i PKM przy pomocy małych tuneli dla pieszych i rowerzystów lub przy pomocy wygodnych kładek dostępnych przy pomocy estetycznie zbudowanych ramp.

    • 84 139

    • A teraz zejdźmy na ziemię (5)

      Bilet miesięczny na MZK/SKM/ZKM Gdynia to 270 złotych. Dla dwóch osób to już koszt 540 złotych co miesiąc. Przemilczę jakość usługi, którą dostajemy za tę cenę, ale jeśli jesteś ciekaw, dlaczego tak dużo samochodów z rejestracją GWE rozjeżdża gdyńskie drogi, to już masz odpowiedź. Idea inwestowania w transport zbiorowy jest jak najbardziej słuszna. Pytanie tylko, co zrobiono w tym kierunku przez ostatnie 20 lat.

      • 40 4

      • "co zrobiono w tym kierunku przez ostatnie 20 lat"

        Zrobiono sobie kilka fotek na tle efektów absurdalnie drogich zakupów coraz mniej licznego taboru przewozowego.

        • 26 1

      • I mówisz, że da radę jeździć 60km dziennie za 540zł/miesiąc samochodem? (2)

        • 7 11

        • 60 km dziennie samochodem to jakieś dwie godziny (1)

          Zbiorową komunikacją trzy i pół do czterech.

          Z zaoszczędzonych 1.5 godziny przeznaczę godzinę na pracę co da mi 2 tys miesięcznie i pokryje koszty dojazdu samochodem, pół godziny więcej z rodziną.
          Ergo jeżdżąc samochodem jestem 2.5 tys do przodu i spędzam 10 godzin dłużej z rodziną.

          • 17 5

          • Oczywiście skłamałem - koszt utrzymania samochodu pochłonie te 2 tys PLN...

            Oszczędzam więc 540 PLN i wątpliwą przyjemność tłoku, smrodu I opóźnień komunikacji zbiorowej.

            • 11 1

      • Człowieku sprawdź jak napakowane autami są parkingi przy dworcach SKM pomiędzy Wejherowo a Gdynia Chylonia.

        • 9 1

    • Wow (1)

      Doceniam Twoje starania w celu przedstawienia sedna problemu w miejscu gdzie z pewnością nie zostanie to odebrane obiektywnie i z szacunkiem.

      • 14 5

      • Fajnie tak patrzeć jak dwa boty GPT rozmawiają

        Technologia jest niesamowita.

        • 7 13

    • (3)

      Doświadczenia 'setek miast' , które najpierw wybudowały sprawny układ drogowy a później ograniczały ruch w centrach mają się nijak do nasze rzeczywistości, gdzie 500-tys. miasto ma raptem 2-3 szersze drogi i zapchaną pseudo-obwodnicę na cały tranzyt.

      • 31 6

      • (1)

        A gdzie zmieścisz dodatkowe drogi dwu lub trzy pasmowe biegnące przez całe trójmiasto? Pod morzem? Nad torami? Czy może wyrzucić ludzi, wyburzyć połowę Sopotu, część Gdyni i Gdańska tylko po to by samochody mogły jeździć?

        • 8 11

        • to zadanie dla inżynierów i zarządców

          a nie aktywistów...

          • 5 3

      • a ci z przed wojny nie mogli o tym pomyslec?

        • 2 0

    • (11)

      Po pierwsze PKP większościowy udziałowiec SKM nie inwestuje w SKM, nie buduje dodatkowych torów, nie rozbudowuje infrastruktury w związku z czym po torach SKM przepuszczane są w pierwszej kolejności pociągi PKP. Bilety na komunikacje są natomiast sukcesywnie coraz droższe.

      • 10 1

      • w tym samym czasie PKP przebudowuje linie kolejowe na Podhalu na kwotę 12 miliardów złotych (8)

        Sądzisz, że takie widzimisię mieli?
        A może ktoś przy tym interesie chodzi i buduje odpowiednią świadomość?

        PKP nie inwestuje w SKM również dlatego, że samorząd nie deklaruje chęci partycypacji w przedsięwzięciu. Choć SKM należy do samorządów w ponad 40 procentach. Samorządy nie dość, że nie partycypują w kosztach, co również jak mogą, to ograniczają koszty przewozów... Z tego powodu nie funkcjonuje linia do Nowego Portu, bo samorząd woli przelać kasę do "swoich" tramwajarzy niż do obcych kolejarzy.

        Bilety są sukcesywnie droższe, ponieważ zmniejsza się dotację. Za ceny biletów i taryfy odpowiada samorząd. PKP dostaje umówioną działkę i ma jeździć. Nawet pusta. Porównaj cenę analogicznych biletów miesięcznych w Wawie i Trójmieście. W Trójmieście cena ta jest 2,5x wyższa.

        Oczywiście, wytłumaczenie jest proste, bogatsze miasto, wyższa dotacja.
        A nic nie kryje się w priorytetach? Dlaczego Warszawa chce dofinansować komunikację zbiorową?
        Równocześnie nadal modernizując sieć drogową...

        • 7 1

        • (5)

          a pkp czemu nie chce sprzedac gospodarzom skm?

          • 3 2

          • (1)

            A mają za co kupić?

            • 2 1

            • oczywiscie, stale od lat ponawiaja propozycje

              • 2 1

          • a dlaczego ktoś ma sprzedawać? (1)

            Bo ktoś chce kupić? Może za złotówkę Lewandowskiego?!
            Zaorze i buraki pastewne posieje. Bo jego.
            Podobno własność jest święta?

            I jaki gospodarzom?
            Jakoś nie widzę w Pomorskim gospodarskiego podejścia. Nie widać, aby ktoś tu uważał, że "Paryż wart jest mszy". Im wystarczą wały na taborze i terenach z deweloperami.

            Co innego na Podhalu...

            • 2 5

            • oJ tak,dac Oli SKM-ke ,to po roku chwasty zarosna nasypy kolejowe.Juz my ich znamy,tych cwaniakow z UM.

              • 2 2

          • i dzięki za to Opatrzności...

            Bo jak spojrzeć na "wyczyny" samorządu w dziedzinie komunikacji, to choć stara i wysłużona, SKM przynajmniej funkcjonuje przewidywalnie...

            • 2 2

        • (1)

          Moze to jest faktycznie tak,ze Powskie samorzady sabotuja wszystko co nalezy do rzadu? Np w Elblagu prezydent miasta nie chce partycypowac w rozbudowie portu miejskiego,choc mu panstwo wykonalo przekop i trase wodna niemal pod nos.Nie wiem co jest tu istotniejsze-brak kasy w samorzadach czy niechec polityczna.

          • 4 1

          • "choc mu panstwo wykonalo przekop i trase wodna niemal pod nos"
            a on o to prosil?

            • 0 1

      • (1)

        PKP ma inne wydatki-inwestuje miliardy w Mazowszenp. dworzec Warszawa Zachodnia,Lodz Fabryczna czy Kaliska,linia srednicowa w Lodzi.Tam ida dziesiatki miliardow zlotych.To jest to PiSowskie wyrownanie szans,czyli transfer kasy do Polski wschodniej ze szczegolnym uwzglednieniem Warsiawki.

        • 2 1

        • dalej budujcie ECEsy

          • 5 0

    • (5)

      Twój punkt widzenia, jak i sama idea jest słuszna, jednakowoż w naszym położeniu mam tu na myśli zarówno położenie geograficzne (dosyć wąski pas między linią brzegową a wzgórzami morenowymi) jak również infrastrukturę portową zawsze będziemy mieli więcej ciężarówek na drogach, które wzmagają zagęszczenie na drogach. Tiry na tory, to ba razie marzenie. Oczywiście powrót do połączenia pkp Gdynia-Oksywie byłby idealnym rozwiązaniem, ale w związku z rozbudową (sic!) torowiska, zwiększa się ilość cargo, co za tym idzie ruch po torowisku na ul.Hitniczej. Ech temat rzeka. Uratowałoby nas chyba tylko metro.

      • 4 0

      • (3)

        Metro niestety nie wchodzi w grę ze względu na poziom wody w gruncie - stworzenie systemu odpompowującego zbieraną wodę pewnie kosztowałby drugie tyle co budowa metra. Przed laty był pomysł by wybudować drogę nad torowiskiem pomiędzy Pruszczem, a Wejherowem, ale to także mrzonka...

        • 1 3

        • Dobrze że w Amsterdamie mają niski poziom wód gruntowych

          Dzięki temu mają metro!

          • 5 1

        • Dobrze

          Że Kopenhaga jest praktycznie bliźniacza pod względem warunków geologicznych i mają 4 linie metra.

          • 0 0

        • Nie ma szans na budowe metra w kraju w ktorym od 40 lat planuje sie budowe elektrowni atomowej,a nawet nie ustalono jej lokalizacji.Jakie metro? Babki z piasku robic na plazy. To jedyne co byc moze potr5afimy.

          • 0 0

      • to zadanie dla inżynierów...

        a następnie finansistów.

        Żaden (techniczny) problem nie do przeskoczenia.
        Problem jest w tym, że inżynierowie do tego zadania wołani są na końcu, gdzie karty rozegrały urzędnicze interesy.

        • 6 0

    • skm do wejrelandu 3 razy na godzine jezdzi jak w 90tych latach (8)

      oczym ty piszesz. 3 sklady na godzine, co 20 minut....

      • 9 0

      • To w godzinach szczytu dodajmy

        • 6 0

      • (6)

        do Wejherowa są tylko dwa tory - nie ma szans by puścić ruch taki jak między Gdańskiem a Gdynią

        • 2 3

        • No tak.... (5)

          PKM też nie miała kiedyś torów, a jakoś jeździ....

          Magiczne słowo: zbudować.

          • 5 1

          • Z naciskiem na "jakoś" (4)

            Dla mieszkańców Gdyni PKM jest równie użyteczna jak PKS do Sierachowic

            • 3 3

            • Jak wyglądały rozmowy o wydłużeniu wiaduktu żeby wcisną dedykowany PKM tor pamiętamy. (2)

              • 4 1

              • (1)

                Pamiętamy też że Miasto Słońca Bulwaru złotówki nie dołożyło do budowy PKM. Gdańsk wniósł aportem grunty warte setki milionów, a Gdynia zero.

                • 3 3

              • Gdańsk został do tego zmuszony, taki bardzo niechciany przezent

                Gdańsk chciał tramwaj na lotnisko...
                Jednak na to nie dostałby kasy. To przytulił Gdynię do spółki, niby połączenie dwóch lotnisk. Tak, PKM jest dzięki Gdyni! Potem "włodarze" się popsztykali a bu***l musiał ogarnąć marszałek, bo przepadłaby dotacja. Na podsumowanie mała "moderacja" działań KE i jest, jak jest. Czyli nie ma dotację i koszty, ale śmiałe plany ludzie łykną, szczególnie przed wyborami. Niestety, na dodatek klęska urodzaju i PKM trudno będzie wygasić i zamknąć po "okresie trwałości projektu".

                A te "setki milionów" to w deweloperskich snach chyba.
                Oprócz osiedli kwadratów na handel miasto ma parę innych komponentów, które je miastem czyni.
                Gdańsk wniósł okrągłe zero a port lotniczy (samorząd) dostał wypaśną komunikację za friko.
                Do dzisiaj nie powstały parkingi a z komplementarną komunikacją autobusową również cienko.

                • 2 0

            • Z naciskiem na "ledwo".

              A jak PKP zwiększy obłożenie linii między Osową a portem w Gdyni to PKM będzie tylko przejeżdżać tamtędy rano z zajezdni na trasę i wieczorem - z trasy "do garażu.

              • 2 0

    • Widać

      Że nigdzie nie byłeś!

      • 2 0

    • O tych kładkach to na serio?

      Ile z zainstalowanych wind działa na trójmiejskich kładkach?

      Tunele ? Zaraz będzie krzyk o przejścia naziemne przez tory.

      Podziemna kolej? Może na górnym tarasie.... tylko jak skomunikować górny taras z dołem?

      • 0 1

    • PKM już jest zelektryfikowane.

      • 0 2

    • Obudziłeś się??To się ogarnij!!!!!

      • 0 0

  • Tunel za 56 mln vs Park(ING) za 130 mln (1)

    Nieczynne lotnisko za 100 mln
    I blisko 100 mln utopione w dopłatach do ppnt.

    O tym że w Wejherowie rewitalizacja to nie jest malowanie farbą kółek na asfalcie, a budowa ciągów pieszych i nasadzenia zieleni - nie wspomnę.

    • 19 0

    • Za to Gdynia będzie miała innowacyjne szpary w krawężnikach!

      • 2 0

  • A kto w dzisiejszych czasach (2)

    jeździ jeszcze do Szczecina?

    • 3 7

    • Też prawda

      Jak chcę dostać się do Niemiec, to po oddaniu S5 trasą A1+S5+A2 jest najszybciej

      • 1 1

    • Koziołek z Poznania.

      • 0 0

  • I to jest robota z sensem a nie tak jak w Gdyni - wywalanie milionów, rozgrzebane prace, paraliż - i efekt w postaci buspasa, reszta bez zmian :)))

    • 9 1

  • zawsze

    pisałem kiedyś -- Brawo wejherowo. ktoś u was myśli przyszłościowo . a gdynia to stan umysłu , wąskie skrzyżowania i światła ,ronda to jakiś kosmos i ich brak , nowe krawężniki i wysepki i dalej wąsko ,plus kawałki buspasów .A tunel przy Chylońskiej w 2059 roku!!!!!! . Czy w um nikt nie umie zaprojektować normalnych rond .Cały świat i Wejherowo potrafi zrobić rondo .w gdyni czas stanął w latach 50 mentalnie . Panie prezydencie czas na emeryturę . dość beki z Gdyni ,dajmy młodym się rozwijać .

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane