• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa wiaduktu ułatwi drogę do Szczecina

neo
3 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)

Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina. Zakończenie prac na węźle Zryw zaplanowano na połowę 2025 roku, ale już teraz można oglądać gotowe przęsła wiaduktu, który bezkolizyjnie połączy południową i północną część Wejherowa.



Jak oceniasz rozwój gmin w sąsiedztwie Trójmiasta w ostatnich latach?

Węzeł Zryw to obecnie największa inwestycja w Wejherowie, która daje się też we znaki części mieszkańców Trójmiasta, którzy jadą w kierunku Szczecina i nie wybierają Trasy Kaszubskiej. Na wysokości dzielnicy Śmiechowo trwa bowiem budowa wiaduktu, który ma połączyć południową i północną część miasta, bez konieczności przejeżdżania przez ruchliwą i czteropasmową trasę tranzytową.

Prace wiążą się z objazdem, częściowo po płytach, a także zwężeniem do jednego pasa. W kierunku Szczecina jednym pasem jedziemy na objeździe, a w kierunku Trójmiasta już za wykopem na wiadukt, bo trwa też budowa nowej kanalizacji deszczowej.

- Węzeł Zryw to aktualnie największa inwestycja miasta, ale również inwestycja najbardziej strategiczna z punktu widzenia Wejherowa. Bardzo ważna inwestycja i bardzo nas też cieszy, że do tej pory prace przebiegają bardzo sprawnie - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Węzeł Zryw - 3 lata prac za 56 mln zł



Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku. Od sierpnia tego roku trwają już właściwe prace w kierunku budowy wiaduktu. Najważniejsze i najbardziej widowiskowe z nich zaczęły się na początku września, gdy zaczęto montować jego konstrukcję z ogromnych prefabrykatów. Trwają jeszcze prace scalające konstrukcję, izolowanie, a także wykonywanie drenaży.

Po ich zakończeniu przywrócony zostanie ruch na dwóch pasach w obu kierunkach, a wykonawca - Polimex Infrastruktura - zacznie budowę drogi oraz ronda po południowej stronie inwestycji.

Całość prac pochłonie 56 mln zł, z czego 19 mln zł to rządowe dofinansowanie.

Węzeł Zryw w Wejherowie - tunel pod drogą i torami



Prace mają zakończyć się w czerwcu 2025 roku. Ich efektem będzie bezkolizyjny przejazd pomiędzy północną i południową częścią Wejherowa na wysokości stacji SKM Śmiechowo.

Będzie też dodatkowy pas jezdni w kierunku Gdyni wzdłuż dawnej DK nr 6 (obecnie jej numer przejęła Trasa Kaszubska), a także nowa droga na osiedle przy ul. Sikorskiego i rondo na zjeździe z głównej drogi na drogi dojazdowe w kierunku Trójmiasta.

neo

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • budowa przelotówki z ankietą "rozwijają się szybciej" :D (6)

    wystarczy popatrzeć jak wygląda estetyka tych gmin. 3 dekady do tylu.

    • 0 10

    • Dawno tam nie byłeś.

      • 7 0

    • Fakt, estetyka klimatycznego centrum na Świętojańskiej bije wszystko na głowę (3)

      Taki deptak wejherowski z okolicami to się chowa.

      • 9 0

      • A Central Parking bije na głowę smętny parczek wejherowski.... (2)

        No i fontanna na placu Kaszubskim - wejherowska na rynku się nie umywa.

        • 2 3

        • taka ironia? (1)

          Bo inaczej nie potrafię zinterpretować porównania wejherowskiego "smętnego parczku" z gdyńskim "park(ingiem) centralnym". Ironia szczególnie dotyczy efektów w stosunku poniesionych kosztów.

          • 4 0

          • Ironia waląca po oczach jak pusty marketing Szczurka...

            Oczywiście, że gorzka ironia.

            • 2 1

    • Jak trzy dekady temu, czyli jak Gdynia za trzy dekady

      • 3 0

  • Donald ucz się. Państwo to nie prywata. Brawo Wejherowo. (1)

    • 8 3

    • Złodzieje z PiS zapamiętajcie. Państwo to nie prywata.

      • 2 0

  • Jest jeden problem...

    przecież Szczecin nie istnieje :)

    • 0 1

  • Redaktor Neo wprowadza w błąd (1)

    Prace nie odbywają się pod torami kolejowymi i dopóki pkp plk nie przeprowadzi swojej części inwestycji to ta inwestycja nie będzie spełniać swojej roli.

    • 6 2

    • Spełni częściowo.

      W pełni będzie po zabudowaniu tunelu po torami.

      • 0 0

  • aha. czyli kolejne 56 milionów na kierowczyków. (11)

    Czyli 56 milionów mniej na komunikację zbiorową.
    Jakim prawem jedna roszczeniowa grupa ludzi jest aż tak bardzo sponsorowana przez samorządy i jednocześnie przechwala się, że nie będą frajerami i nie będą wykorzystywać komunikacji miejskiej, bo nie? Nawet cześć z nich bezczelnie kłamie, że nie gdyż komunikacja jest niedofinansowana i zbyt rzadko jeżdżą pociągi/tramwaje/autobusy, itp.
    Ale przecież wystarczy:
    1. zabrać kierowczykom kasę na ich budowy, przebudowy, remonty, utrzymanie, itd. i przeznaczyć to na kolej/tramwaje/metro/drogi rowerowe, itd. Np. tutaj -- 56 milionków. Kupa kasy tylko na tą jedną inwestycję.
    2. ustalić winiety dla kierowców. Na początek proponuję tysiaczek za osobomiesiąc.

    Ale lobby producentów samochodów ma urzędników w kieszeni. nie ma innego racjonalnego wytłumaczenia.

    • 4 14

    • Myślenie nie jest silną stroną kierowczyków. Niedawno jeden z nich żalił się tutaj na zbyt skomplikowane skrzyżowania równorzędne

      • 2 5

    • (1)

      To da się wyleczyć czy lekarze określili stan jako beznadziejny?

      • 2 2

      • Niestety

        Nawet haloperidol nie pomaga

        • 0 1

    • Ech dziunia (4)

      Racjonalne wytłumaczenie jest takie, że mieszkańcy po prostu chcą jeździć samochodami i mają skomlenie kalesoniarzy w du**e.

      • 6 1

      • dresiarze w dizlach mają fajną czerwoną facjatę gdy przeklinają na innych dresiarzy w dizlach. (3)

        Miło patrzeć.

        • 1 5

        • Kalesoniarze mają fajną czerwoną facjatę (2)

          Jak cisną pod górkę na górny taras. Chociaż jak tylko się da próbują ładować się z gruchotami do autobusu, co akurat jest całkowicie sprzeczne z trendami w cywilizowanych miastach

          • 2 1

          • Kalesoniatze cisną pod górkę tylko kiedy wiozą rower autobusem miejskim. (1)

            A czerwienią się że złości, że muszą płacić za przejazd.

            • 2 1

            • Powinni spróbować zrobić ten myk w Amsterdamie czy Sztokholmie

              Mimo tego, że to święte miejsca raktywistów, spotkałaby ich przykra niespodzianka.

              • 2 1

    • Naprawdę myślisz, że rezygnując z takich inwestycji wydanoby te pieniądze na komunikację? (2)

      Pewnie na Falę....

      • 4 1

      • Naprawdę myślisz, że jeśli nie ma pieniędzy to jest na co wydawać? (1)

        Matematyke w specjalnej ci wpajali?

        • 1 4

        • Tobie czytania ze zrozumieniem nie wpoili.

          Poproś kogoś mądrzejszego, żeby Ci przeczytał I wytłumaczył pierwsze dwie linijki posta na który odpowiedziałem.

          • 3 1

  • Brawo Wejherowo

    Tymczasem w Gdyni możemy postać sobie w korku i pomarzyć o tunelu. W końcu miasto morza i marzeń!

    • 13 1

  • W Wejherowie budują węzeł Zryw za 56 mln z tunelem

    A na Karwinach wymieniają asfalt za 100 mln zł

    Ale wiadomo, MTM musi swoje dostać a oni tuneli nie umieją :)

    • 12 0

  • Gdzie Szczecin a gdzie wiadukt !?

    z Trójmiasta do Szczecina teraz jeździmy trasą kaszubską.

    • 2 2

  • W jaki magiczny sposób ten wiadukt /tunel/ ma ułatwić drogę do Szczecina ? (2)

    • 3 1

    • Bo skończą się roboty drogowe (1)

      Dla osób które nie cofają się do Trasy Kaszubskiej tylko jadą dawną DK6

      • 0 0

      • Czyli dla GWE

        • 3 0

  • jasne

    weź nie ....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane