- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (100 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (315 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (264 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (79 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (42 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (120 opinii)
Budują wąski przystanek autobusowy, aby go rozebrać
Wraz z budową Forum Gdańsk powstaje w centrum Gdańska nowy przystanek autobusowy . Jego peron będzie szeroki na zaledwie kilka płytek chodnikowych. Inwestor zapewnia, że to rozwiązanie tymczasowe, zaś docelowo cały przystanek zostanie zbudowany od nowa.
Daje to łącznie kilkanaście linii, których pasażerowie - w zamyśle projektantów i urzędników - mają się w tym miejscu przesiadać na pobliski peron Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Śródmieście .
- Okazuje się, że przystanek będzie znajdował się na wąskim pasie chodnika między zatoką autobusową a murem oporowym. Ponadto wejście do tunelu łączącego z przystankiem SKM zostało zlokalizowane w takim miejscu, że aby do niego dotrzeć, będzie trzeba obejść fontannę Grenadierów lub cofnąć się do ul. Toruńskiej - zwraca uwagę pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.
Czytaj też: Organizacja ruchu autobusów wokół Forum Gdańsk
Budowlańcy zdają sobie sprawę, że powstające rozwiązanie przestrzenne będzie mało praktyczne i zapewniają, że "wkrótce ma być ponownie przebudowane".
- Przystanek w tym miejscu jest tylko rozwiązaniem tymczasowym. Wraz z budową nowego wiaduktu Biskupia Górka zostanie on zlikwidowany i przeniesiony w nowe miejsce. Wobec tego zdecydowano się na zachowanie zieleńca w stanie sprzed przebudowy. Nie będzie też montowana teraz wiata autobusowa - mówi Krzysztof Kolasa, menedżer budowy Forum Gdańsk.
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Montują sygnalizatory, by je likwidować
W projekcie budowlanym i wykonawczym dla nowego wiaduktu nad torami kolejowymi, między ul. Toruńską a Św. Trójcy kończyć się będzie pas dla autobusów. Jezdnia po stronie wschodniej zostanie jednak przesunięta bliżej torów kolejowych, przez co będzie więcej miejsca dla pieszych.
Pojawi się wówczas również wiata autobusowa. Bez większych zmian pozostanie natomiast układ chodników prowadzący do przejścia podziemnego. Piesi będą mieli do wyboru: cofnąć się kilkanaście metrów do pochylni do przejścia podziemnego lub obejść fontannę Grenadierów.
Powstający właśnie przystanek autobusowy zostanie oddany do użytku wiosną przyszłego roku. Przebudowa wiaduktu Biskupia Górka wraz z przyległym układem drogowym i nowym-starym przystankiem autobusowym jest obecnie na etapie wyboru wykonawcy. Prace budowlane muszą być ukończone przed sierpniem 2019 roku.
Materiał z września br.
Opinie (135) 2 zablokowane
-
2017-11-20 11:54
No kolejny sukces
Nasi współcześni inż. są nie do zastąpienia gratuluje i oby więcej takich wspaniałych planów zagospodarowania terenu jeszcze raz jesteście najlepsi .................................
- 2 4
-
2017-11-20 11:50
Prowizorka ktora przetrwa lata
- 6 3
-
2017-11-20 11:32
Wyobraźmy sobie teraz, że nie ma przystanku tymczasowego. (1)
Czytelnicy skarżą się, że muszą stać po kostkach w błocie a kobiety z wózkiem nie mają jak dostać się do autobusów
- 15 2
-
2017-11-20 11:37
Ten przystanek najbardziej potrzebny jest urzędasom z urzędu wojewódzkiego, którzy i tak nie będą z niego korzystali, bo zbudują sobie parking za publiczną kasą.
- 4 4
-
2017-11-20 11:27
Skandal! Do tunelu powinna być winda
winda powinna być ulokowana na wprost od otwierających się drzwi autobusu. Właściwie powinno być wiele wind. Każda na przeciwko drzwi. Autobusy powinny mieć unormowane odległości pomiędzy drzwiami.
Kto to widział, żeby człowiek musiał na nogach cofnąć się o parę metrów. To niedopuszczalne. Panie Tomaszu. Wszystkie łapki w górę.- 10 11
-
2017-11-20 11:26
Projektant po tajnych kompetach ?
Ciągi piesze na tym projekcie to istny wynalazek rodem z minionej epoki (komunizmu). Kto widząc stojący pociąg SKM po przeciwnej stronie Okopowej będzie obchodził teren zielony - według wskazanych dojść do tunelu z przystanku autobusowego ? Logika nakazuje kreowanie dojść w węzłach przesiadkowych w sposób przejrzysty i najkrótszą drogą. Mam nadzieję, że "babol projektowy" nie doczeka się realizacji w tej postaci. Pomysł lokalizacji przystanku bardzo dobry, oby tylko jego długość przy tej ilości przewidzianych linii nie okazała się zbyt krótka (postój 2 autobusów przegubowych jednocześnie lub 3 o długości 12m).
- 15 1
-
2017-11-20 11:14
Bezmyślność decydentów!!!
Nie tylko tam tak się buduje!
Na ul. Wileńskiej też swego czasu zbudowali taką zatoczkę, że autobus w niej nie mieści się. A decydenci udają, że jest wszystko w porządku!- 10 3
-
2017-11-20 11:10
Normalna rzecz, podczas budowy Nowej Słowackiego też to zastosowano.
- 25 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.