• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bukmacherzy obstawiają, czy Obwodnica Metropolitalna powstanie na czas

Michał Brancewicz
10 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Obwodnica Metropolitalna będzie powstawać w latach 2021-2025. Obwodnica Metropolitalna będzie powstawać w latach 2021-2025.

Według analityków firmy bukmacherskiej budowa OMT potrwa dłużej, niż deklarują wykonawcy. Obstawiając taki scenariusz, za każde 100 zł można wygrać 149,60 zł. Więcej można zarobić zakładając, że budowlańcy wyrobią się w terminie - 176 zł za każde 100 zł - co oznacza, że jest to mniej prawdopodobne

.

Gdybyś miał(a) postawić pieniądze, to którą opcję wybierzesz?

26 lutego gdański oddział GDDKiA wybrał wykonawców obu odcinków Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ich budowa kosztować będzie w sumie 1,492 mld zł.


  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

Nie było żadnych odwołań



We wtorek, 9.03, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że nie wpłynęły żadne odwołania na wybór najlepszych ofert na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

- Teraz czeka nas więc obowiązkowa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a następnie, po niezbędnych formalnościach, podpisanie obu umów - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Kontrola UZP trwa maksymalnie do 30 dni, chociaż z reguły kończy się wcześniej. Potem czekają jeszcze formalności związane m.in. z gwarancjami, więc najprawdopodobniej umowa zostanie podpisana w kwietniu 2021 roku.

Bukmacherzy: realizacja potrwa dłużej niż 47 miesięcy



Tymczasem bukmacherzy z firmy STS obstawiają, jaka jest szansa, że nowa ekspresówka powstanie na czas? Założenia są takie, że prace projektowe i roboty budowlane przy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej potrwają ok. 47 miesięcy.

Dlaczego? Obaj wykonawcy zadeklarowali wykonanie swoich zadań w ciągu 38 miesięcy, ale do tego wliczają się trzy przerwy zimowe od 16 grudnia do 15 marca - razem daje to dodatkowe 9 miesięcy, więc całość wydłuży się do 47 miesięcy, czyli niemal czterech lat, bo bez jednego miesiąca.

- Według naszych analityków najbardziej prawdopodobne jest, że kierowcy na OMT poczekają dłużej, niż deklarują wykonawcy. Kurs na takie wydarzenie wynosi 1.70, co oznacza, że za każde postawione 100 zł można wygrać 149,60 zł, po odjęciu 12 proc. podatku od gier - wyjaśnia STS. - Jeżeli jednak ktoś trafnie obstawi optymistyczny scenariusz, czyli zakończenie inwestycji w ciągu 47 miesięcy od rozpoczęcia prac projektowych, wówczas może zdobyć 176 zł za każde 100 zł, bowiem kurs wynosi 2.

Bukmacherzy pomylili się przy tunelu Pod Martwą Wisłą



Bukmacherzy byli już sceptyczni co do terminu otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą, zakładając, że nie stanie się to przed 30 kwietnia 2016 roku. Przeprawa jednak została udostępniona sześć dni wcześniej.

Analitycy zajmujący się obstawianiem już kilka lat temu uznali, że nie ma szans, by przekop Mierzei Wiślanej powstał do 2022 roku. W tym przypadku sprawa jest jeszcze otwarta.

Jeśli jednak wierzyć deklaracjom wykonawców, to budowa obu odcinków Obwodnicy Metropolitalnej zakończy się w marcu 2025 roku.

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu jak patrzymy na mape i droge S7-Wracajac od strony Elblaga droga skreca w lewo na polodnie? (5)

    Dlaczego nie leci prosto na centrum? Dlaczego trzeba nadkladac 20 km aby wyjechac na S7 do Warszawy? Powinna byc jakas droga laczaca nowa s7 i chelm.

    • 3 22

    • Obwodnica (2)

      Tak, dokładnie, ja to uważam, że wszystkie obwodnice powinny przebiegać przez centrum miasta. W przypadku Gdańska proponuję wzdłuż Długiej, ponad nią - wygoda komunikacyjna, a i nie lada atrakcja dla przejeżdżających.

      • 6 1

      • Kto ci ci*lu nawkladal ,ze przez starowke? (1)

        Wystarczylo by przez Olszynke- w gore ale oczywiscie nie da sie,

        • 0 6

        • Przecież tam są bagniska.

          • 0 0

    • Przecież jest (1)

      Stara siódemka, czyli Elbląska. Po co więcej?

      • 2 1

      • Owszem i konczy sie staniem w korku przed swiatlami...

        Zeby pojechac w gore na Chelm za nim minie sie Forum Gdansk stoi sie czasami w 2 kilometrowym korku konczacym sie przy stadionie zuzla....Gdyby byl tam wiadukt do jazdy na wprost...ale nie bedzie .Nie oszukujmy sie...jeden wiadukt tam od 70 lat-to tam max.

        • 0 2

  • Ja stawiam tak jak dyrektorzy gddkia

    • 6 2

  • Ja obstawiam, że ...

    Nie powstanie .

    • 1 2

  • Są szanse (4)

    Ale musi być spełniony jeden warunek. Przedterminowe wybory i zmiana ugrupowania rządzącego. To pozwoli dotrzymać terminu i jakości

    • 6 18

    • Byle nie na POprzedników. (3)

      Bo ci żyli z wyprzedaży.

      • 8 3

      • Z wyprzedaży powiadasz... (2)

        A ci nie dość że wyprzedali, zniszczyli, pozamykali, rujnują, kłamią i drukują, to jeszcze za co się nie wezmą, to spiep.. ą. Inflacja szaleje, ukraincy się panoszą, Covid zabija... Brak pomysłu na cokolwiek. dno i nic więcej, nawet mułu brakuje.

        • 4 4

        • pojechane (1)

          szczególnie covid to wina pisa

          • 3 3

          • Ich działania

            Na rzecz walki z covidem. Handlarz bronią zawiódł, instruktor nie pomógł, itd.

            • 5 3

  • Jeszcze 10 lat i będzie

    • 3 1

  • Kiedy w koncu bedzie sie Koszalin dalo objechac? ;/

    Tam to niezle polecieli....

    • 5 1

  • Węzeł w Chwaszczynie będzie większy od Chwaszczyna.

    Nic tylko tam mieszkać;)

    • 11 0

  • Obrzydliwa promocja hazardu

    To jest zakazane

    • 10 1

  • Pięknie: Kaszubska w budowie, Metropolitalna za chwilę...

    ale kiedy ciąg dróg : Czerwona, Opat i Via Maris. Od lat tylko coś o nich słychać od czasu do czasu ale wygląda na to że tylko Czerwona zacznie się budować w ciągu kilku lat. My chcemy obwodnicy Opat by odkorkować miasto i Via Maris by turyści nie przejeżdżali pod naszymi domami

    • 8 3

  • Jak bukmacherzy obstawili remont na Stogach? (1)

    • 4 0

    • Jak znali gdańskie realia

      To 10000:1. Bo szansa na dotrzymanie terminów i kosztów to 0,001%

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane