- 1 Podwodny dron był 17 godz. w zatoce (72 opinie)
- 2 Policjanci zgubili odnaleziony dowód osobisty? (156 opinii)
- 3 Senior czy młody, kto sprawcą wypadku? (158 opinii)
- 4 Trzeźwy kierowca potrącił policjantkę (187 opinii)
- 5 Fontanna okradziona z ozdobnych ptaków (174 opinie)
- 6 Pierwsza taka jadłodzielnia w mieście (61 opinii)
Burzą budynki pod budowę Obwodnicy Metropolitanej
Trwa budowa Obwodnicy Metropolitalnej. Niektóre budynki zostały wyburzone.
Ciężki sprzęt, burzenie budynków i widoczny już zarys nowej drogi - sprawdziliśmy, jak postępują prace na powstającym odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej od węzła Gdańsk Południe do Lublewa.
Połączy węzeł Gdańsk Południe
Z założenia OMT ma przynajmniej częściowo odciążyć Obwodnicę Trójmiasta. W przyszłości mniejszy ruch może sprawić, że możliwa będzie m.in. rozbudowa trójmiejskiej ekspresówki do trzeciego pasa.
Wyburzenia domów pod obwodnicę
Budowa Obwodnicy Metropolitalnej podzielona została na dwa zadania. Prace na pierwszym odcinku rozpoczęły się jesienią 2022 r. Na drugi odcinek drogowcy weszli dopiero w styczniu tego roku.
Odwiedziliśmy z kamerą plac budowy, by podejrzeć, jak przebiegają prace. Na odcinku od Węzła Gdańsk Południe do Lublewa i dalej w stronę Żukowa, widać ogromne postępy.
W Lublewie, gdzie powstanie węzeł drogowy przyłączający do OMT drogę wojewódzką nr 221, trwają już wyburzenia budynków mieszkalnych. Na razie prace idą zgodnie z harmonogramem. Oba odcinki mają zostać wybudowane do kwietnia 2025 r.
Opinie wybrane
-
2023-08-07 08:17
Szkoda Sulmińskiego lasu... (11)
Od lat jeżdżę rowerem w tych lasach pomiędzy Kolbudami a Otominem.
Piękne obszary leśne tak blisko miasta...
I musieli przez środek tą drogę poprowadzić.... załamka- 196 89
-
2023-08-07 08:31
Akurat teraz rządzi ekipa, która nienawidzi drzew, lasów, parków i tnie na potęgę. (9)
Plan kolei w Mikołowie na Śląsku dobitnie to podkreśla.
- 52 32
-
2023-08-07 09:46
(3)
Nie należy zapominać ze mnóstwo drzewa idzie na handel do Chin :(
- 39 12
-
2023-08-07 13:29
Samorządy (2)
Samorządy faktycznie wycinają na potęgę- Trzaskowski wyciął setki tysięcy drzew- tutaj podobnie
- 16 59
-
2023-08-07 14:05
co ty bredzisz człowieku. Lasy państwowe to odrębny byt administracyjny. (1)
zarządzany przez partię Ziobry. Np. w Gdańsku Bartłomiej Obajtek, brat prezesa Orlenu, pełni funkcję Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. Rżnie się np. w lasach oliwskich każdego dnia poza niedzielą, latem i zimą, nie ma znaczenia. TIRy dł 18 m wjeżdżają do lasów i po załadunku mają masę całkowitą od 40 do 50 ton. Taki pojazd miażdży
zarządzany przez partię Ziobry. Np. w Gdańsku Bartłomiej Obajtek, brat prezesa Orlenu, pełni funkcję Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. Rżnie się np. w lasach oliwskich każdego dnia poza niedzielą, latem i zimą, nie ma znaczenia. TIRy dł 18 m wjeżdżają do lasów i po załadunku mają masę całkowitą od 40 do 50 ton. Taki pojazd miażdży wszystko co napotka przed sobą. Następnie ścięte drzewa jadą do portów, gdzie są ładowane na nabrzeżu, czasami idą do kontenerów. I płyną w świat. Czasami do Chin .
Okradają nas każdego dnia a trolle z konfederosjii z Pislamskiej Partii Korea Płn. chcą wyciąć więcej bo są chciwi na pieniądze. Po prostu.- 59 18
-
2023-08-28 10:18
Córko leśnika
Donald Tusk był leśnikiem?
Nie wiedziałem, bo wiadomość brzmi jak sms rozsyłany do członków jedynej słusznej partii niemieckiej w Polsce- 0 0
-
2023-08-07 13:36
Poprzednicy omijali lasy budując drogi?
Masz nieźle zryty beret.
- 36 27
-
2023-08-07 14:54
lasów w polsce jest coraz więcej ale masz rację - samorządy wycinają na potęgę ;P (3)
- 15 17
-
2023-08-08 07:25
więcej? Cio ty bredzisz. Np. w 3mieście co chwilę lasy państwowe, czyli obajtek odlesia tereny pod zabudowę i drogi. (2)
Wydaje formalnie decyzje administracyjną o odlesieniu terenów chronionych, na których byl administracyjnie las. To ja nie wiem gdzie ci się coś powiększa. Już nie mówiąc o wycinkach, bo to jest po prostu rzeźnia.
- 13 7
-
2023-08-08 07:47
w Polscw sadzi sie wiecej drzew niz wycina (1)
Zalesienie Polski jest ponad średnia europejską i rośnie
- 9 13
-
2023-08-08 21:08
mądrala
tyle, że nim jakis sensowny las powstanie to 100 lat minie
- 2 1
-
2023-08-08 14:51
Słuszna inwestycja
Załamka to jest stać w kilometrowych korkach i smrodzić spalinami.
- 3 0
-
2023-08-07 07:31
te burzone szeregi (23)
wyglądają na całkiem nowe, ciekawe czy budując je wiedzieli, że za kilka lat zostaną zrównane z ziemią?
- 189 6
-
2023-08-07 08:08
Nie mogli wiedzieć (5)
Do ostatniej chwili wybierano warianty przebiegu.
- 33 9
-
2023-08-07 08:35
(4)
Mogli tez wiedziec i budowac pod katem odszkodowania...W Polsce nie takie rzeczy.Pamietamy radnych z Pruszcza co za bezcen kupowali dzialki pod planowana A1
- 49 6
-
2023-08-07 22:31
Ależ oczywiście. (2)
Szkoda tylko, że ktoś nie pokwapił się rozebrać w celu odzysku wielu materiałów. Ale cóż, taniej żyć z tylko odszkodowania, niż babrać się własnymi śmieciami. Lepiej dowalić środowisku naturalnemu kolejne śmieci. A nie można było tych nowiutkich budynków w całości przenieść na jakieś działki obok? Zrobić socjalne mieszkania czy coś?
- 0 14
-
2023-08-08 10:53
Przez oszołomską, lewacką psycho-sektę, wszyscy mają w d... środowisko
prawa kobiet, inkluzywność, tolerancję, LGBT i inne lewackie brednie. Brawo wy, przekonaliecie ludzi którzy nawet interesowali się wcześniej tematem, że należy was omijać szerokim łukiem! A jak słyszą "ekologia" to się natychmiast wyłączają.
- 5 8
-
2023-08-08 12:05
Chyba wolałabym wyburzyć
Niż robić w tym mieszkania socjalne dla darmozjadów.
- 5 1
-
2023-08-23 11:26
Wiele z tych budynków powstało w wyniku błędnych informacji wydawanych przez jednostki administracji publicznej i nieaktualnych danych uzyskiwanych w urzędach. Sama zostałam wprowadzona w błąd przez urząd i straciłam przez to dużą kwotę .
- 0 0
-
2023-08-07 09:15
Ale żeby one mogły powstać , to jakiś urzędnik musiał wydać pozwolenie na budowę, tak samo jak wydawane są pozwolenia na budowę na terenach zalewowych rzek, a później lament i odszkodowania z budżetu.
- 33 1
-
2023-08-07 11:46
. (4)
W okolicach Chwaszczyna było wiadomo od dawna. Osiem lat temu planowałem przeprowadzkę do Chwaszczyna, już wtedy było wiadomo gdzie będzie węzeł i którędy mniej więcej wytyczone będą pasy ruchu. Na plany natknąłem się przypadkiem, bo bardzo ładna działka była wg mnie zbyt tania. Obok 3 identyczne domki na sprzedaż również bardzo okazyjnie, z czego
W okolicach Chwaszczyna było wiadomo od dawna. Osiem lat temu planowałem przeprowadzkę do Chwaszczyna, już wtedy było wiadomo gdzie będzie węzeł i którędy mniej więcej wytyczone będą pasy ruchu. Na plany natknąłem się przypadkiem, bo bardzo ładna działka była wg mnie zbyt tania. Obok 3 identyczne domki na sprzedaż również bardzo okazyjnie, z czego jeden nie unokczony. Teraz mają za płotem budowę obwodnicy i w ogródku będzie bariera akustyczna (oby). Także można było ze sporym wyprzedzeniem się zorientować, przynajmniej w Chwaszczynie. Ja kupiłem po drugiej stronie i mam super cichą okolicę. Chodzę z psem w rejonie prac i widać postępy z dnia na dzień. Cieszę się z tej inwestycji. Jest bardzo potrzebna!
- 27 8
-
2023-08-08 07:51
taa, po tym komentarzu własnie widać dla kogo ta bzdurna droga jest potrzebna (2)
podatki płacisz w Żukowie ale swoim złomem korki będziesz robił w Gdańsku, no ekstra, ludzie na starych osiedlach mają drogi nie remontowane od 50 lat to jeszcze ty przyjedziesz większe korki robić, jak dla mnie to wy w tym Chwaszczynie powinniście szlaban dostać i za wjazd do miasta płacić a nie nową drogą za darmo
- 6 12
-
2023-08-08 14:38
(1)
Masz nie po kolei w głowie. To Trójmiasto powinno postarać się o szybką i niezawodną kolej dla mieszkańców obrzeży aby mogli dojeżdżać do pracy, a nie czegoś zakazywać.
- 1 3
-
2023-08-28 09:34
żyjesz na obrzeżach/wsiach to pracuj tam, a nie w mieście.
- 0 2
-
2023-08-23 11:34
było wiadomo że droga powstanie ale wielokrotnie zmieniało się jej położenie a w Okolicznych jednostkach administracyjnych i GDDKia uzyskiwało się sprzeczne informacje zatem rzucanie podejrzeń jakoby realizacja inwestycji pod kontem uzyskania odszkodowań jest daleko idącym oskarżeniem i bardzo krzywdzącym. Trasa przebiegu drogi ponadto jest
było wiadomo że droga powstanie ale wielokrotnie zmieniało się jej położenie a w Okolicznych jednostkach administracyjnych i GDDKia uzyskiwało się sprzeczne informacje zatem rzucanie podejrzeń jakoby realizacja inwestycji pod kontem uzyskania odszkodowań jest daleko idącym oskarżeniem i bardzo krzywdzącym. Trasa przebiegu drogi ponadto jest nieprzemyślana i sama w sobie generuje dodatkowe koszty ponieważ prowadzona jest przez obszary na których zabudowa istniała od zawsze a realizowane plany zagospodarowania przewidywały jedynie jej poszerzanie podczas gdy inne warianty projektów pozwalały na ominięcie tych terenów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów.
- 0 0
-
2023-08-07 17:52
(1)
Są nawet ludzie wręcz zawodowo zajmujący się kupowaniem takich działek, potem budują na nim bardzo tanio bardzo drogi dom, a potem przytulają sowite odszkodowanie za wywłaszczenie.
Natomiast oczywiście trzeba znać kogo trzeba i gdzie trzeba żeby taki interes robić.
Ty jak sobie kupisz działkę, to się okaże że drogo kupisz, a potem dostaniesz głośną drogę za płotem i zero odszkodowania.- 12 5
-
2023-08-08 08:25
Bierz połowę
- 1 6
-
2023-08-07 18:07
Dom przez ulicę domów szeregowych (5)
Mieszkaliśmy 18 lat z wielkim trudem budowaliśmy wymażony domek dostaliśmy pozwolenie na budowę. O drodze nic nie widzieliśmy nie możemy odnaleźć się w innym miejscu tragedia.Wszystkim współczuje co dotyka taki los.
- 19 7
-
2023-08-08 08:19
Taka bajeczka. Brakuje krasnali i misia Yogi.
- 3 6
-
2023-08-08 08:27
(1)
Co to znaczy "wymażony"? To od mazać?
- 5 2
-
2023-08-08 21:05
to tak jak bondage od bandaż
- 0 1
-
2023-08-23 11:47
(1)
Nie było by takich tragedii gdyby urzędy ze sobą współpracowały i na bieżąco uaktualniały dane jednocześnie wydając decyzje nie wprowadzały ludzi w błąd.... Znam osobę która wyprowadziła się z pod Warszawy wybudowała dom pod trójmiastem wcześniej upewniając się w urzędach o zamiarach realizacji inwestycji administracyjnych względem tego terenu .
Nie było by takich tragedii gdyby urzędy ze sobą współpracowały i na bieżąco uaktualniały dane jednocześnie wydając decyzje nie wprowadzały ludzi w błąd.... Znam osobę która wyprowadziła się z pod Warszawy wybudowała dom pod trójmiastem wcześniej upewniając się w urzędach o zamiarach realizacji inwestycji administracyjnych względem tego terenu . Uzyskała pisemne potwierdzenie że nic takowego nie jest planowane a następnie zgodnie z pozwoleniem na budowę pobudowała nowy dom .... Środki na budowę domu pochodziły z wywłaszczenia poprzedniej nieruchomości którą opuściła pod Warszawą. Po zakończeniu budowy nowego domu otrzymała nakaz opuszczenia nieruchomości z uwagi na fakt iż została ona przeznaczona pod OMT. W pobliżu znam wiele osób kierowanie krytyki i oskarżeń jakoby robiły to w sposób zamierzony jest krzywdzącym oskarżęniem... Otrzymują one dodatkowo psie pieniądze 1/3 wartości nieruchomości i muszą znosić takie oskarżenia i walczyć o ich uzyskanie przed sądem...
- 0 0
-
2023-08-28 09:44
bo to jest kryminał dostać 1/3 wartości nieruchomości. Działka z domem warta na przykład 1 milion złotych, to odszkodowanie powinno wynieść milion plus reszta kosztów z tym związana typu wynajem nieruchomości na czas budowy, itp.
- 0 0
-
2023-08-08 10:50
A może zbudowane po taniości, tylko po to żeby wyciągnąć odszkodowanie z dużym zyskiem? (1)
- 0 5
-
2023-08-23 11:49
Człowieku pomyśl nim rzucisz takie oskarżenia...
- 0 0
-
2023-08-20 23:23
ten co budował, to nie budował dla siebie, ale na handel
w dodatku kupców nie interesowało co powstanie obok (a nawet zamiast ich investycji), że aż żal było nie skorzystać i opchnąć frajerom
- 0 1
-
2023-08-07 07:08
Węzeł Gdańsk Południe (62)
Dlaczego nie mogli go wcześniej w pełni wybudować (przy budowie obwodnicy południowej)?
Może nie byłoby tego zwężenia i korków w tamtej okolicy.- 235 86
-
2023-08-07 07:25
Brak wyobrazni i krótkowzroczność (3)
Polaków.. nas samych- to powód dlaczego ciągle coś musimy spie*rzyć i poprawiać
- 37 45
-
2023-08-07 11:15
jesteś w błędzie. Gdyby "u niemca" nie było kasy na kompleksowy projekt i wykonane autostrady to zostawiliby rezerwę ziemi pod p (2)
Popatrz np. na drogę "Berlin-Królewiec" za Elblągiem . Zrobili w czasie II WŚ tylko jedną nitkę i mosty nad budowaną trasą i zostawili rezerwę pod drugą "nitkę" i węzły drogowe . A przecież "robotników" z KL mieli "darmowych"
- 6 5
-
2023-08-07 11:27
To co robili robotnicy przymusowi i więźniowie KL nigdy nie zostało oddane do eksploatacji. (1)
Te odcinki o których piszesz, właśnie zostały całkowicie dostosowane pod rozbudowę, tak więc ewentualne rozpoczęcie prac nie spowodowałoby takiego armageddonu jak to czynią specjaliści z PiS zatrudnieni na etatach w GDDKiA.
- 9 9
-
2023-08-07 11:49
Jasne, lepiej jak nic nie robią specjaliści z PO.
- 10 17
-
2023-08-07 07:37
(17)
Bo u nas się myśli jak za komuny, ci co planują inwestycje to myślą, że dalej jeździ 50 samochodów na godzinę. Inwestycje nie przyszłościowe , brak możliwości rozbudowy i dlatego trzeba robić obwodnicę - obwodnicy a później obwodnicę tych obwodnic itp itd
- 28 38
-
2023-08-07 07:49
No to zróbmy od razu ostateczną obwodnicę.
Tak ze 100km od Trójmiasta. Starczy na dekady!
- 32 16
-
2023-08-07 08:04
Za komuny (8)
Tej złej, myśleli przyszłościowo. Zobacz na AK, (skrzyżowanie z Lostowicka), już za komuny przygotowane podjazdy pod wiadukt i szeroki pas zieleni pod przyszłą jezdnię. Droga od Kartuskiej w górę na Morenę, pas zieleni przygotowany pod tramwaj i linia tramwajowa dzięki temu puszczona.
- 82 10
-
2023-08-07 09:21
(3)
A po co komu estakada? Zdelegizowac! Dla Pana Panie Areczku jest pas rowerowy pod gorke Armii Krajowej
- 8 21
-
2023-08-07 10:57
Tylko samochodziki. (2)
Przecież nie damy nikomu jeździć jakimś tam rowerem i nie płacić przy tym haraczu Orlenowi.
- 4 9
-
2023-08-08 08:41
(1)
Następny nawiedzony
- 1 1
-
2023-08-28 10:43
teraz się myśli bardziej przyszłościowo
prywatne samochody będą zakazane z Gdańska do Warszawy jedynie pendolino albo rowerem. Na pociąg dostaną bilet tylko zasłużeni i łapówkarze reszty nie będzie stać a w obu przypadkach paszport będzie potrzebny. Ten trzeci pas jest zbędny a niedługo dwa będą niepotrzebne. Komuno wróć
- 0 0
-
2023-08-07 10:42
Dodam, że w latah 70 był wytyczony korytarz tej obwodnicy (1)
są jeszcze mapy, które go przewidują i miał pierwotnie przechodzić przez były poligon w Lublewie/Kolbudach
- 11 0
-
2023-08-23 11:58
Mapy i plany przebiegu może i były ale nikt realizując plany zagospodarowania nie dostosowywał ich do planów drogowych . Projekty były 10 razy zmieniane i a plany i mapy innych urzędów nie uaktualniane ; w wyniku tego wydawano decyzje o pozwoleniach na budowę w korytarzu przebiegu obecnej drogi przez co powstają wielkie tragedie rodzin i dodatkowe
Mapy i plany przebiegu może i były ale nikt realizując plany zagospodarowania nie dostosowywał ich do planów drogowych . Projekty były 10 razy zmieniane i a plany i mapy innych urzędów nie uaktualniane ; w wyniku tego wydawano decyzje o pozwoleniach na budowę w korytarzu przebiegu obecnej drogi przez co powstają wielkie tragedie rodzin i dodatkowe koszty realizacji które ponoszą podatnicy którym później tłumaczy się że to przez roszczeniowy stosunek osób wywłaszczonych i kosmiczne odszkodowania które się im wypłaca co jest wierutnym kłamstwem.
- 0 0
-
2023-08-07 11:31
zostawienie rezerwy gruntu pod planowaną w odległej przyszłości drogę , a projekt drogi to jest przepaść . Za komuny zostawili t (1)
- 5 1
-
2023-08-23 12:12
Rezerwy gruntów........ wszystko to była teoria patykiem pisana co kadencję każdy mówił co innego a formalnie nic nie zostało ustalone...
- 0 0
-
2023-08-07 10:21
Za komuny wybudowano obwodnicę Trójmiasta a wypełniła się dopiero po upadku komuny (3)
Wtedy planowano i budowano zczasami nawet z wielkim rozmachem , zwłaszcza w czasach Gierka, tylko nie przewidzieli jej upadku
- 15 4
-
2023-08-07 10:24
Chciałem delikatnie zaznaczyć, że te jego inwestycje skończyliśmy spłacać w 2006... (2)
- 10 5
-
2023-08-07 11:03
to były jakieś drobne miliardy dolarów (1)
- 5 2
-
2023-08-07 15:34
Już w tej chwi KPO kosztuje nas więcej jak Gierek
- 7 2
-
2023-08-07 11:25
wiesz ile kosztuje wykonanie projektu drogi , jej wytyczenie, wykupienie gruntów i badania gruntów ??? , na to musi być kasa (2)
zaprojektowanie drogi to nie jest tylko zrobienie kreski na mapie Polski , to "kupa" pracy którą trzeba wykonać i jeszcze zapłacić za tą pracę. Budując i projektując drogi trzeba jeszcze ogłaszać przetargi .Są jeszcze odwołania do sądu przez niezadowolonych oferentów i takie tam "pierdoły" .Na to wszystko "musi" być kasa - dużo kasy
- 7 1
-
2023-08-23 12:19
Zgadza się duże koszty mnóstwo formalności ale wszystko było by ok gdyby zabrano się za to fachowo i odpowiedzialnie solidnie i uczciwie wykonywano plany i analizy ; nie planowano przebiegu przez tereny bagniste i uwzględniano rozrastającą się zabudowę nie generując dodatkowych kosztów... Wszędzie z rozmachem tworzone są nowe przepisy "specustawy" których przepisy są ze sobą sprzeczne a dodatkowo notorycznie delikatnie mówiąc " naginane " na potrzeby "równych i równiejszych " obywateli.
- 0 0
-
2023-08-23 12:21
Nie dziwmy się zatem że budowa obwodnic powoduje takie sprzeciwy nie jest to wynik działań "ciemnej masy " i przeciwników postępu. Spowodowane jest to dobrowolną interpretacją prawa przez urzędy i tragediom które w wynku tego powstają.
- 0 0
-
2023-08-07 07:45
Raczej nie, im więcej dróg, tym więcej samochodów na nich. To jest sprawdzone naukowo. (27)
Żeby były mniejsze korki, to trzeba rozwinąć transport publiczny. PKP tnie połączenia, PKS na wymarciu.
- 25 43
-
2023-08-07 08:02
"sprawdzone naukowo" (10)
samo to twierdzenie jest sprzeczne z nauką
- 39 14
-
2023-08-07 08:11
Badań jest pełno. (9)
Wynik zawsze ten sam. Więcej pasów sprawia że jest więcej samochodów i korki zmniejszają się tylko na chwilę.
- 18 34
-
2023-08-07 10:38
A podasz te badania, czy tak jak reszta będziesz tylko mówił że są. (8)
Każdy powtarza to jak mantrę bo gdzieś usłyszał. Oczywiście, jest w tym trochę logiki, ale trzeba oceniać to całościowo. Bo jak całą kasą pójdzie ja drogi i nic na komunikację zbiorową, to drogi są dobre, a komunikacja kiepska. Jak rozwój jest zrównoważony to nie koniecznie to się musi tak zachowywać.
Dodatkow te narzekanie to tak jakbyKażdy powtarza to jak mantrę bo gdzieś usłyszał. Oczywiście, jest w tym trochę logiki, ale trzeba oceniać to całościowo. Bo jak całą kasą pójdzie ja drogi i nic na komunikację zbiorową, to drogi są dobre, a komunikacja kiepska. Jak rozwój jest zrównoważony to nie koniecznie to się musi tak zachowywać.
Dodatkow te narzekanie to tak jakby narzekać że im lepsze sieci energetyczne tym więcej sprzętu ludzie zużywają. Może nie będziemy modernizować sieci i ludzie będą żyli tylko przy żarówkach. Inne sprzęty, zapewniające komfort, to już zbytki.- 12 5
-
2023-08-07 10:47
(3)
Choćby "Impact of Highway Capacity and Induced Travel on Passenger Vehicle Use and Greenhouse Gas Emissions". Linka dać nie mogę, ale wierzę że się ogarniesz :)
Masz spadki napięcia spowodowane nadmiernym przeciążeniem sieci? Nie? Znaczy że problem nijak się nie ma do korków, gdzie masz spadek prędkości do zera, spowodowany przeciążeniem dróg.- 9 11
-
2023-08-07 11:47
Po tytule juz widać ze to nie jest to badanie. (2)
Te badanie opisuje wpływ zwiększonej przepustowości i zwiększenego ruchu na efekt cieplarniany.
- 3 5
-
2023-08-07 12:45
Proponuję korki z angielskiego. (1)
To (te, lol) badanie mówi o wpływie pojemności (czytaj szerokości) autostrad na użycie samochodów osobowych i emisje gazów cieplarnianych.
Następnym razem zwróć uwagę, gdzie w tytule jest "on".- 6 2
-
2023-08-07 21:41
Proponuje korki ze zrozumienia tekstu czytanego.
Postulowana zmiana natężenia ruchu ze względu na zwiększenie przepustowości autostrad to właśnie to "Induced Travel". Skoro znajduje się przed "on" to badanie nie bada czy takie zjawisko występuje, tylko jaki ma wpływ na używanie samochodów osobowych i efekt cieplarniany. Zatem te badanie zakłada że takie zjawisko istnieje, a nie je potwierdzają / odrzucają.
- 2 2
-
2023-08-07 11:29
Wikipedia "korek drogowy" (2)
Intuicyjne rozwiązanie problemu korków budowa dodatkowych dróg i poszerzanie istniejących okazuje się w analizie naukowej niewłaściwe. W praktyce zachodzi bowiem zjawisko opisane przez paradoks Bressa oraz prawo Lewisa-Mogridge'a. Dodatkowe drogi paradoksalnie zwiększają korki, ponieważ prowadzą do ich intensywniejszego skupienia w najwęższych
Intuicyjne rozwiązanie problemu korków budowa dodatkowych dróg i poszerzanie istniejących okazuje się w analizie naukowej niewłaściwe. W praktyce zachodzi bowiem zjawisko opisane przez paradoks Bressa oraz prawo Lewisa-Mogridge'a. Dodatkowe drogi paradoksalnie zwiększają korki, ponieważ prowadzą do ich intensywniejszego skupienia w najwęższych gardłach systemu. Paradoks Downsa-Thomsona opisuje ponadto, że największy wpływ na redukcję korków ma sprawność publicznego transportu zbiorowego: średni czas przejazdu prywatnym samochodem jest bezpośrednio proporcjonalny do średniego czasu przejazdu komunikacją zbiorową. Z tego powodu działania ukierunkowane na bezpośrednie, miejscowe zmniejszanie kongestii przynoszą krótkotrwały efekt. Nowa przepustowość jest impulsem do wzrostu natężenia ruchu, czego następstwem jest ponownie osiągana krytyczna przejezdność
- 7 8
-
2023-08-07 11:47
Wikipedia to nie badania naukowe. (1)
- 5 7
-
2023-08-07 12:43
Ale badania naukowe są podlinkowane na dole artykułu.
Po ponad 20 latach mógłbyś się w końcu tego nauczyć ;)
- 5 4
-
2023-08-07 11:36
I dalsze artykuły
Paradoks Braessa twierdzenie matematyczne orzekające, że w pewnym modelu ruchu drogowego czasy podróży pojazdów mogą ulec wydłużeniu po dodaniu do sieci drogowej nowego połączenia.
Twierdzenie Lewisa-Mogridgea twierdzenie opisujące natężenie ruchu samochodów i mówiące, że poszerzanie dróg w miastach nie prowadzi do mniejszego na nichParadoks Braessa twierdzenie matematyczne orzekające, że w pewnym modelu ruchu drogowego czasy podróży pojazdów mogą ulec wydłużeniu po dodaniu do sieci drogowej nowego połączenia.
Twierdzenie Lewisa-Mogridgea twierdzenie opisujące natężenie ruchu samochodów i mówiące, że poszerzanie dróg w miastach nie prowadzi do mniejszego na nich zatłoczenia, ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby wypełnić dostępną przestrzeń.
W 2014 r. Wojciech Szymalski z organizacji Zielone Mazowsze przeprowadził szereg badań mających sprawdzić funkcjonowanie twierdzenia Lewisa-Mogridgea w warunkach warszawskich. Na wszystkich badanych ulicach liczba jadących nimi samochodów znacząco zwiększyła się po rozbudowie. Na 4 spośród badanych ulic swoboda ruchu pozostała przez to bez istotnych zmian lub pogorszyła się po przebudowie, tylko na jednej uległa ona nieznacznej poprawie.- 6 5
-
2023-08-07 08:21
Nieprawda. (10)
Pojedź do Korei północnej. Ulice jak rzeki, i zero samochodów. Taki fit for timmermans. U nas niebawem.
- 19 12
-
2023-08-07 09:09
Chcesz się dać zamknąć w getcie z którego nie da się wydostać bez płacenia haraczu koncernom paliwowym? (9)
Ja chcę mieć chodnik do spożywczaka, nie autostradę.
- 9 17
-
2023-08-07 10:11
(2)
A towar do tego spożywczaka to jak dostarczyć bez dróg? Helikopterem?
- 12 3
-
2023-08-07 10:25
(1)
Chyba będę musiał, bo przez korki i tak nie przejedzie na czas.
- 4 7
-
2023-08-08 08:51
Skoro kupujesz to znaczy że towar jednak w nich jest i to dzięki samochodom, no chyba że tragarze przynieśli albo na osiołkach.
- 0 0
-
2023-08-07 10:40
Normalnie tragedia ze nie robią chodnika na obwodnicy. (5)
Miekszam w mieście i nie mam problemu żeby pójść piechotą gdziekolwiek chce. Niekoniecznie dróg ekspresową.
- 6 1
-
2023-08-07 10:59
Dopóki nie masz pecha i spożywczak nie trafi się po drugiej stronie AK czy Zwycięstwa. (4)
Wtedy dygasz pół kilometra w jedną stronę do kładki czy tunelu...
- 6 6
-
2023-08-07 11:50
Mieszkam na Chełmie i mam działkę na Wzgórzu Mickiewicza. (2)
Nie mam żadnego problemu z przejściem. Miasto to miasto, a nie pole kukurydzy. Przejścia przez tory też masz co 100m? To przecież tak wychwalany transport zbiorowy.
- 5 1
-
2023-08-07 12:51
(1)
I właśnie dlatego pociągi lądują pod ziemią (patrz odcinek torów zmodernizowany przy budowie Forum), albo nad ziemią (patrz PKM).
Ty może nie masz problemu z przejściem, a dla wielu będzie to dobry powód, żeby wyciągnąć z garażu samochód i zrobić korki tym, którzy faktycznie nim musieli jechać.- 2 4
-
2023-08-07 21:49
Piszesz o malutkim fragmencie linii. Pod forum jest również tunel drogowy więc Twoje postulaty są spełnione.
Kolej nigdzie nie jest prowadzona pod ziemią. Wystarczy popatrzeć na obecną PKMkę i jej plany na południu. To że znajdziesz gdzieś jakiś mały fragment nie oznacza że jest to reguła.
- 2 1
-
2023-08-08 08:55
No tak. W Gdańsku tylko jeden spożywczy i to akurat po przeciwnej stronie. Pech, jakieś fatum wisi nad tobą.
- 0 0
-
2023-08-07 09:11
Toż to już jakaś ideologia z tym transportem publicznym.
- 11 8
-
2023-08-07 09:12
(3)
samochody same się rozmnażają od budowy dróg? jak króliki? śmiała teza!
- 19 5
-
2023-08-07 10:26
Samochody zostawione w garażu, bo są lepsze alternatywy, stoją w korkach? Śmiała teza.
- 2 5
-
2023-08-07 13:10
(1)
to akurat łatwo wytłumaczyć - przykładowo masz drogę i ileś tam aut z niej korzysta. Po otwarciu kolejnej zwalnia się miejsce które inni wypełniają(ci którzy zostawili auta pod domem na parkingu...) itd.
- 1 2
-
2023-08-07 18:54
Ludzie magazynują auta i czekają na nowe drogi,- wtedy wyjeżdżają. Co Ty palisz ??
- 3 0
-
2023-08-07 08:30
Ale nawet teraz powinny być tam rzucone wszystkie siły
by nie blokować istniejącej, będącej w użytkowaniu ekspresówki
- 7 0
-
2023-08-07 09:03
(2)
Obwodnicę południową ukończono 11 lat temu, zaprojektowano jeszcze wcześniej. Obwodnicy metropolitalnej nie było jeszcze w planach + węzeł byłby nieużywany przez 13 lat.
- 7 4
-
2023-08-07 10:48
Poniżej masz link do artykułu z tej strony z 2011
Obwodnica była już w planach. GDDKiA ma już plany głównych dróg (autostrady i eski) do 2050.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Obwodnica-Metropolitalna-drogowcy-proponuja-nowy-przebieg-korytarzy-n45187.html- 5 0
-
2023-08-23 12:33
Projekty później 8 razy "uaktualniano" przebieg zmieniano.
- 0 0
-
2023-08-07 11:04
odpowiedz jest prosta , bo....
projektant miał zakontraktowane i "zapłacone" z zaprojektowanie obwodnicy południowej i tylko "na to" były przeznaczone pieniądze z budżetu państwa - (OMT) była wtedy w odległej niesprecyzowanej przyszłości . Robotnicy też nie mogli wykonać żadnych prac bo ...nie było projektu , materiałów i nikt by im nie zapłacił za wykonaną pracę . Czego tu
projektant miał zakontraktowane i "zapłacone" z zaprojektowanie obwodnicy południowej i tylko "na to" były przeznaczone pieniądze z budżetu państwa - (OMT) była wtedy w odległej niesprecyzowanej przyszłości . Robotnicy też nie mogli wykonać żadnych prac bo ...nie było projektu , materiałów i nikt by im nie zapłacił za wykonaną pracę . Czego tu gościu nie rozumiesz ? . To nie był kompleksowy projekt drogi S7 i S6 od Chyżnego do Szczecina, bo na to kiedyś nie było kasy , dlatego zostawiono rezerwę pod budowę drogi . Projektują ją i budują ją etapami
- 3 0
-
2023-08-07 12:24
Bo jeszcze wtedy nikt nie wiedział że powstanie taka nowa obwodnica !
- 1 0
-
2023-08-07 14:03
Rację maja ze nie było ostatecznego planowania przebiegu ale jednak taka opcja byla brana pod uwage...na moje oko moznabylo tak zbudować żeby dzis tylko dołożyć brakujące elementy a nie burzyć i zaczynać od nowa..
- 1 0
-
2023-08-07 16:30
Bo nie byl znany przebieg przyszlej trasy
- 1 0
-
2023-08-07 20:07
Wtedy nie mogli (3)
Bo wtedy na nic pieniędzy nie było jak peło rządziło. Mieli dotacje z UE pożyczki itd a ich budowy doprowadziły do upadłości wielu przedsiębiorców bo nie mieli im czym zapłacić. Teraz chcą wrócić więc jest duża szansa że ta budowa nie zostanie dokończona hehe
- 1 3
-
2023-08-24 09:33
teraz za to budują tak że wiadukty się "nie chcą" łączyć w zaplanowanych miejscach i trzeba je burzyć aby dopasować do siebie robić kolejne projekty poprawki a terminy rozmijają się z harmonogramem już ponad 2 lata...to jest lepsze?
- 0 0
-
2023-08-24 09:35
Za wszelki poprawki płaci 2 razy podatnik to jest lepsze?
- 0 0
-
2023-08-24 09:40
Teraz dla odmiany bankrutują kolejne firmy bo "PIS inwestor" płaci z ogromnymi opóźnieniami lub nie płaci wcale a firmy nie mają jak płacić dostawcom i pracownikom.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.