• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Burzą budynki pod budowę Obwodnicy Metropolitanej

szym
7 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (345)

Trwa budowa Obwodnicy Metropolitalnej. Niektóre budynki zostały wyburzone.

Ciężki sprzęt, burzenie budynków i widoczny już zarys nowej drogi - sprawdziliśmy, jak postępują prace na powstającym odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej od węzła Gdańsk Południe do Lublewa.



Jak oceniasz postęp prac w tym miejscu?

Obwodnica Metropolitalna będzie drogą ekspresową o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Połączy węzeł Gdańsk PołudnieMapka, czyli skrzyżowanie Obwodnicy Trójmiejskiej z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, czyli skrzyżowaniem z Trasą Kaszubską.

Z założenia OMT ma przynajmniej częściowo odciążyć Obwodnicę Trójmiasta. W przyszłości mniejszy ruch może sprawić, że możliwa będzie m.in. rozbudowa trójmiejskiej ekspresówki do trzeciego pasa.

Wyburzenia domów pod obwodnicę



Budowa Obwodnicy Metropolitalnej podzielona została na dwa zadania. Prace na pierwszym odcinku rozpoczęły się jesienią 2022 r. Na drugi odcinek drogowcy weszli dopiero w styczniu tego roku.



Odwiedziliśmy z kamerą plac budowy, by podejrzeć, jak przebiegają prace. Na odcinku od Węzła Gdańsk Południe do Lublewa i dalej w stronę Żukowa, widać ogromne postępy.

W Lublewie, gdzie powstanie węzeł drogowy przyłączający do OMT drogę wojewódzką nr 221, trwają już wyburzenia budynków mieszkalnych. Na razie prace idą zgodnie z harmonogramem. Oba odcinki mają zostać wybudowane do kwietnia 2025 r.

szym

Opinie (345) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jeszcze tylko tunel pod pachołkiem (6)

    Nowa Dąbrowszczaków i Czarny Dwór i bedzie git

    • 31 34

    • Ta. Wszystko jednoczesnie.

      A potem narzekania że wszędzie korki.
      Ludzie ogarnijcie sie

      • 8 5

    • Nowa Kaczyńskiego (2)

      Jak już coś misiu kolorowy

      • 10 17

      • Nie ma takiej ulicy w Gdańsku.

        • 13 9

      • Niebawem , oby, bedzie nowa nazwa,

        braci , ptfu, Kaczyńskich. Ale krótko, potem wrócimy do własciwej nazwy!

        • 4 7

    • Takiej ulicy być nie może

      Ulicy Dąbrowszczaków od lat w Gdańsku nie ma.
      Zupdatuj sobie Firefox bo chyba masz mapę Gdańska z 1990 roku otwarta

      • 4 6

    • Jak zawsze pierwsze posty pisza ruskie trole

      • 4 0

  • (2)

    Niszczenie ziemi

    • 37 32

    • Napij sie wody ze zrodelka oszolomie

      • 1 2

    • zgadza sie, niszczenie biednej Matki Ziemi-wycinają jej płuca...

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Węzeł Gdańsk Południe (62)

    Dlaczego nie mogli go wcześniej w pełni wybudować (przy budowie obwodnicy południowej)?
    Może nie byłoby tego zwężenia i korków w tamtej okolicy.

    • 235 86

    • Brak wyobrazni i krótkowzroczność (3)

      Polaków.. nas samych- to powód dlaczego ciągle coś musimy spie*rzyć i poprawiać

      • 37 45

      • jesteś w błędzie. Gdyby "u niemca" nie było kasy na kompleksowy projekt i wykonane autostrady to zostawiliby rezerwę ziemi pod p (2)

        Popatrz np. na drogę "Berlin-Królewiec" za Elblągiem . Zrobili w czasie II WŚ tylko jedną nitkę i mosty nad budowaną trasą i zostawili rezerwę pod drugą "nitkę" i węzły drogowe . A przecież "robotników" z KL mieli "darmowych"

        • 6 5

        • To co robili robotnicy przymusowi i więźniowie KL nigdy nie zostało oddane do eksploatacji. (1)

          Te odcinki o których piszesz, właśnie zostały całkowicie dostosowane pod rozbudowę, tak więc ewentualne rozpoczęcie prac nie spowodowałoby takiego armageddonu jak to czynią specjaliści z PiS zatrudnieni na etatach w GDDKiA.

          • 9 9

          • Jasne, lepiej jak nic nie robią specjaliści z PO.

            • 10 17

    • (17)

      Bo u nas się myśli jak za komuny, ci co planują inwestycje to myślą, że dalej jeździ 50 samochodów na godzinę. Inwestycje nie przyszłościowe , brak możliwości rozbudowy i dlatego trzeba robić obwodnicę - obwodnicy a później obwodnicę tych obwodnic itp itd

      • 28 38

      • No to zróbmy od razu ostateczną obwodnicę.

        Tak ze 100km od Trójmiasta. Starczy na dekady!

        • 32 16

      • Za komuny (8)

        Tej złej, myśleli przyszłościowo. Zobacz na AK, (skrzyżowanie z Lostowicka), już za komuny przygotowane podjazdy pod wiadukt i szeroki pas zieleni pod przyszłą jezdnię. Droga od Kartuskiej w górę na Morenę, pas zieleni przygotowany pod tramwaj i linia tramwajowa dzięki temu puszczona.

        • 82 10

        • (3)

          A po co komu estakada? Zdelegizowac! Dla Pana Panie Areczku jest pas rowerowy pod gorke Armii Krajowej

          • 8 21

          • Tylko samochodziki. (2)

            Przecież nie damy nikomu jeździć jakimś tam rowerem i nie płacić przy tym haraczu Orlenowi.

            • 4 9

            • (1)

              Następny nawiedzony

              • 1 1

              • teraz się myśli bardziej przyszłościowo

                prywatne samochody będą zakazane z Gdańska do Warszawy jedynie pendolino albo rowerem. Na pociąg dostaną bilet tylko zasłużeni i łapówkarze reszty nie będzie stać a w obu przypadkach paszport będzie potrzebny. Ten trzeci pas jest zbędny a niedługo dwa będą niepotrzebne. Komuno wróć

                • 0 0

        • Dodam, że w latah 70 był wytyczony korytarz tej obwodnicy (1)

          są jeszcze mapy, które go przewidują i miał pierwotnie przechodzić przez były poligon w Lublewie/Kolbudach

          • 11 0

          • Mapy i plany przebiegu może i były ale nikt realizując plany zagospodarowania nie dostosowywał ich do planów drogowych . Projekty były 10 razy zmieniane i a plany i mapy innych urzędów nie uaktualniane ; w wyniku tego wydawano decyzje o pozwoleniach na budowę w korytarzu przebiegu obecnej drogi przez co powstają wielkie tragedie rodzin i dodatkowe koszty realizacji które ponoszą podatnicy którym później tłumaczy się że to przez roszczeniowy stosunek osób wywłaszczonych i kosmiczne odszkodowania które się im wypłaca co jest wierutnym kłamstwem.

            • 0 0

        • zostawienie rezerwy gruntu pod planowaną w odległej przyszłości drogę , a projekt drogi to jest przepaść . Za komuny zostawili t (1)

          • 5 1

          • Rezerwy gruntów........ wszystko to była teoria patykiem pisana co kadencję każdy mówił co innego a formalnie nic nie zostało ustalone...

            • 0 0

      • Za komuny wybudowano obwodnicę Trójmiasta a wypełniła się dopiero po upadku komuny (3)

        Wtedy planowano i budowano zczasami nawet z wielkim rozmachem , zwłaszcza w czasach Gierka, tylko nie przewidzieli jej upadku

        • 15 4

        • Chciałem delikatnie zaznaczyć, że te jego inwestycje skończyliśmy spłacać w 2006... (2)

          • 10 5

          • to były jakieś drobne miliardy dolarów (1)

            • 5 2

            • Już w tej chwi KPO kosztuje nas więcej jak Gierek

              • 7 2

      • wiesz ile kosztuje wykonanie projektu drogi , jej wytyczenie, wykupienie gruntów i badania gruntów ??? , na to musi być kasa (2)

        zaprojektowanie drogi to nie jest tylko zrobienie kreski na mapie Polski , to "kupa" pracy którą trzeba wykonać i jeszcze zapłacić za tą pracę. Budując i projektując drogi trzeba jeszcze ogłaszać przetargi .Są jeszcze odwołania do sądu przez niezadowolonych oferentów i takie tam "pierdoły" .Na to wszystko "musi" być kasa - dużo kasy

        • 7 1

        • Zgadza się duże koszty mnóstwo formalności ale wszystko było by ok gdyby zabrano się za to fachowo i odpowiedzialnie solidnie i uczciwie wykonywano plany i analizy ; nie planowano przebiegu przez tereny bagniste i uwzględniano rozrastającą się zabudowę nie generując dodatkowych kosztów... Wszędzie z rozmachem tworzone są nowe przepisy "specustawy" których przepisy są ze sobą sprzeczne a dodatkowo notorycznie delikatnie mówiąc " naginane " na potrzeby "równych i równiejszych " obywateli.

          • 0 0

        • Nie dziwmy się zatem że budowa obwodnic powoduje takie sprzeciwy nie jest to wynik działań "ciemnej masy " i przeciwników postępu. Spowodowane jest to dobrowolną interpretacją prawa przez urzędy i tragediom które w wynku tego powstają.

          • 0 0

    • Raczej nie, im więcej dróg, tym więcej samochodów na nich. To jest sprawdzone naukowo. (27)

      Żeby były mniejsze korki, to trzeba rozwinąć transport publiczny. PKP tnie połączenia, PKS na wymarciu.

      • 25 43

      • "sprawdzone naukowo" (10)

        samo to twierdzenie jest sprzeczne z nauką

        • 39 14

        • Badań jest pełno. (9)

          Wynik zawsze ten sam. Więcej pasów sprawia że jest więcej samochodów i korki zmniejszają się tylko na chwilę.

          • 18 34

          • A podasz te badania, czy tak jak reszta będziesz tylko mówił że są. (8)

            Każdy powtarza to jak mantrę bo gdzieś usłyszał. Oczywiście, jest w tym trochę logiki, ale trzeba oceniać to całościowo. Bo jak całą kasą pójdzie ja drogi i nic na komunikację zbiorową, to drogi są dobre, a komunikacja kiepska. Jak rozwój jest zrównoważony to nie koniecznie to się musi tak zachowywać.
            Dodatkow te narzekanie to tak jakby narzekać że im lepsze sieci energetyczne tym więcej sprzętu ludzie zużywają. Może nie będziemy modernizować sieci i ludzie będą żyli tylko przy żarówkach. Inne sprzęty, zapewniające komfort, to już zbytki.

            • 12 5

            • (3)

              Choćby "Impact of Highway Capacity and Induced Travel on Passenger Vehicle Use and Greenhouse Gas Emissions". Linka dać nie mogę, ale wierzę że się ogarniesz :)

              Masz spadki napięcia spowodowane nadmiernym przeciążeniem sieci? Nie? Znaczy że problem nijak się nie ma do korków, gdzie masz spadek prędkości do zera, spowodowany przeciążeniem dróg.

              • 9 11

              • Po tytule juz widać ze to nie jest to badanie. (2)

                Te badanie opisuje wpływ zwiększonej przepustowości i zwiększenego ruchu na efekt cieplarniany.

                • 3 5

              • Proponuję korki z angielskiego. (1)

                To (te, lol) badanie mówi o wpływie pojemności (czytaj szerokości) autostrad na użycie samochodów osobowych i emisje gazów cieplarnianych.

                Następnym razem zwróć uwagę, gdzie w tytule jest "on".

                • 6 2

              • Proponuje korki ze zrozumienia tekstu czytanego.

                Postulowana zmiana natężenia ruchu ze względu na zwiększenie przepustowości autostrad to właśnie to "Induced Travel". Skoro znajduje się przed "on" to badanie nie bada czy takie zjawisko występuje, tylko jaki ma wpływ na używanie samochodów osobowych i efekt cieplarniany. Zatem te badanie zakłada że takie zjawisko istnieje, a nie je potwierdzają / odrzucają.

                • 2 2

            • Wikipedia "korek drogowy" (2)

              Intuicyjne rozwiązanie problemu korków budowa dodatkowych dróg i poszerzanie istniejących okazuje się w analizie naukowej niewłaściwe. W praktyce zachodzi bowiem zjawisko opisane przez paradoks Bressa oraz prawo Lewisa-Mogridge'a. Dodatkowe drogi paradoksalnie zwiększają korki, ponieważ prowadzą do ich intensywniejszego skupienia w najwęższych gardłach systemu. Paradoks Downsa-Thomsona opisuje ponadto, że największy wpływ na redukcję korków ma sprawność publicznego transportu zbiorowego: średni czas przejazdu prywatnym samochodem jest bezpośrednio proporcjonalny do średniego czasu przejazdu komunikacją zbiorową. Z tego powodu działania ukierunkowane na bezpośrednie, miejscowe zmniejszanie kongestii przynoszą krótkotrwały efekt. Nowa przepustowość jest impulsem do wzrostu natężenia ruchu, czego następstwem jest ponownie osiągana krytyczna przejezdność

              • 7 8

              • Wikipedia to nie badania naukowe. (1)

                • 5 7

              • Ale badania naukowe są podlinkowane na dole artykułu.

                Po ponad 20 latach mógłbyś się w końcu tego nauczyć ;)

                • 5 4

            • I dalsze artykuły

              Paradoks Braessa twierdzenie matematyczne orzekające, że w pewnym modelu ruchu drogowego czasy podróży pojazdów mogą ulec wydłużeniu po dodaniu do sieci drogowej nowego połączenia.
              Twierdzenie Lewisa-Mogridgea twierdzenie opisujące natężenie ruchu samochodów i mówiące, że poszerzanie dróg w miastach nie prowadzi do mniejszego na nich zatłoczenia, ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby wypełnić dostępną przestrzeń.
              W 2014 r. Wojciech Szymalski z organizacji Zielone Mazowsze przeprowadził szereg badań mających sprawdzić funkcjonowanie twierdzenia Lewisa-Mogridgea w warunkach warszawskich. Na wszystkich badanych ulicach liczba jadących nimi samochodów znacząco zwiększyła się po rozbudowie. Na 4 spośród badanych ulic swoboda ruchu pozostała przez to bez istotnych zmian lub pogorszyła się po przebudowie, tylko na jednej uległa ona nieznacznej poprawie.

              • 6 5

      • Nieprawda. (10)

        Pojedź do Korei północnej. Ulice jak rzeki, i zero samochodów. Taki fit for timmermans. U nas niebawem.

        • 19 12

        • Chcesz się dać zamknąć w getcie z którego nie da się wydostać bez płacenia haraczu koncernom paliwowym? (9)

          Ja chcę mieć chodnik do spożywczaka, nie autostradę.

          • 9 17

          • (2)

            A towar do tego spożywczaka to jak dostarczyć bez dróg? Helikopterem?

            • 12 3

            • (1)

              Chyba będę musiał, bo przez korki i tak nie przejedzie na czas.

              • 4 7

              • Skoro kupujesz to znaczy że towar jednak w nich jest i to dzięki samochodom, no chyba że tragarze przynieśli albo na osiołkach.

                • 0 0

          • Normalnie tragedia ze nie robią chodnika na obwodnicy. (5)

            Miekszam w mieście i nie mam problemu żeby pójść piechotą gdziekolwiek chce. Niekoniecznie dróg ekspresową.

            • 6 1

            • Dopóki nie masz pecha i spożywczak nie trafi się po drugiej stronie AK czy Zwycięstwa. (4)

              Wtedy dygasz pół kilometra w jedną stronę do kładki czy tunelu...

              • 6 6

              • Mieszkam na Chełmie i mam działkę na Wzgórzu Mickiewicza. (2)

                Nie mam żadnego problemu z przejściem. Miasto to miasto, a nie pole kukurydzy. Przejścia przez tory też masz co 100m? To przecież tak wychwalany transport zbiorowy.

                • 5 1

              • (1)

                I właśnie dlatego pociągi lądują pod ziemią (patrz odcinek torów zmodernizowany przy budowie Forum), albo nad ziemią (patrz PKM).

                Ty może nie masz problemu z przejściem, a dla wielu będzie to dobry powód, żeby wyciągnąć z garażu samochód i zrobić korki tym, którzy faktycznie nim musieli jechać.

                • 2 4

              • Piszesz o malutkim fragmencie linii. Pod forum jest również tunel drogowy więc Twoje postulaty są spełnione.

                Kolej nigdzie nie jest prowadzona pod ziemią. Wystarczy popatrzeć na obecną PKMkę i jej plany na południu. To że znajdziesz gdzieś jakiś mały fragment nie oznacza że jest to reguła.

                • 2 1

              • No tak. W Gdańsku tylko jeden spożywczy i to akurat po przeciwnej stronie. Pech, jakieś fatum wisi nad tobą.

                • 0 0

      • Toż to już jakaś ideologia z tym transportem publicznym.

        • 11 8

      • (3)

        samochody same się rozmnażają od budowy dróg? jak króliki? śmiała teza!

        • 19 5

        • Samochody zostawione w garażu, bo są lepsze alternatywy, stoją w korkach? Śmiała teza.

          • 2 5

        • (1)

          to akurat łatwo wytłumaczyć - przykładowo masz drogę i ileś tam aut z niej korzysta. Po otwarciu kolejnej zwalnia się miejsce które inni wypełniają(ci którzy zostawili auta pod domem na parkingu...) itd.

          • 1 2

          • Ludzie magazynują auta i czekają na nowe drogi,- wtedy wyjeżdżają. Co Ty palisz ??

            • 3 0

    • Ale nawet teraz powinny być tam rzucone wszystkie siły

      by nie blokować istniejącej, będącej w użytkowaniu ekspresówki

      • 7 0

    • (2)

      Obwodnicę południową ukończono 11 lat temu, zaprojektowano jeszcze wcześniej. Obwodnicy metropolitalnej nie było jeszcze w planach + węzeł byłby nieużywany przez 13 lat.

      • 7 4

      • Poniżej masz link do artykułu z tej strony z 2011

        Obwodnica była już w planach. GDDKiA ma już plany głównych dróg (autostrady i eski) do 2050.

        https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Obwodnica-Metropolitalna-drogowcy-proponuja-nowy-przebieg-korytarzy-n45187.html

        • 5 0

      • Projekty później 8 razy "uaktualniano" przebieg zmieniano.

        • 0 0

    • odpowiedz jest prosta , bo....

      projektant miał zakontraktowane i "zapłacone" z zaprojektowanie obwodnicy południowej i tylko "na to" były przeznaczone pieniądze z budżetu państwa - (OMT) była wtedy w odległej niesprecyzowanej przyszłości . Robotnicy też nie mogli wykonać żadnych prac bo ...nie było projektu , materiałów i nikt by im nie zapłacił za wykonaną pracę . Czego tu gościu nie rozumiesz ? . To nie był kompleksowy projekt drogi S7 i S6 od Chyżnego do Szczecina, bo na to kiedyś nie było kasy , dlatego zostawiono rezerwę pod budowę drogi . Projektują ją i budują ją etapami

      • 3 0

    • Bo jeszcze wtedy nikt nie wiedział że powstanie taka nowa obwodnica !

      • 1 0

    • Rację maja ze nie było ostatecznego planowania przebiegu ale jednak taka opcja byla brana pod uwage...na moje oko moznabylo tak zbudować żeby dzis tylko dołożyć brakujące elementy a nie burzyć i zaczynać od nowa..

      • 1 0

    • Bo nie byl znany przebieg przyszlej trasy

      • 1 0

    • Wtedy nie mogli (3)

      Bo wtedy na nic pieniędzy nie było jak peło rządziło. Mieli dotacje z UE pożyczki itd a ich budowy doprowadziły do upadłości wielu przedsiębiorców bo nie mieli im czym zapłacić. Teraz chcą wrócić więc jest duża szansa że ta budowa nie zostanie dokończona hehe

      • 1 3

      • teraz za to budują tak że wiadukty się "nie chcą" łączyć w zaplanowanych miejscach i trzeba je burzyć aby dopasować do siebie robić kolejne projekty poprawki a terminy rozmijają się z harmonogramem już ponad 2 lata...to jest lepsze?

        • 0 0

      • Za wszelki poprawki płaci 2 razy podatnik to jest lepsze?

        • 0 0

      • Teraz dla odmiany bankrutują kolejne firmy bo "PIS inwestor" płaci z ogromnymi opóźnieniami lub nie płaci wcale a firmy nie mają jak płacić dostawcom i pracownikom.

        • 0 0

  • Grudzień 2025 (1)

    Data na stronie gddkia zakonczenia prac to 19 grudnia 2025 a nie przed wakacjami. Prawdopodobnie bedzie to czerwiec 2026

    • 20 10

    • Bo to zależy, który odcinek. Etap prac, który ma się przedłużyc to napewno żukowo.

      • 0 0

  • (6)

    Miasto pójdzie w kierunku obszaru między obwodnicami. Ceny działek już mocno drożeją.

    • 45 8

    • (2)

      Banino , Leżno , Kolbudy , Chwaszczyno itd mocno zyskują na tej inwestycji.

      Obszar metropolitalny od strony kaszub mocno się rozbuduje.

      • 10 8

      • Banino juz jest zabudowane po horyzont. (1)

        • 1 1

        • Pozostały obszar do zabudowy to jeszcze 80% powierzchni całego sołectwa

          • 1 0

    • To budowa dla deweloperów (2)

      Będą domy za milion zł

      • 12 5

      • (1)

        Wszystko jest dla deweloperki , wiadomo. Ale chcąc nie chcąc , deweloperka rozbudowuje trójmiasto i okolice. Bez niej nie było by rozwoju niestety

        • 6 10

        • Chodzi o chaotyczny wysyp generujących korki wysepek sypialnych, oczywiście w zaporowych cenach? Fajny ten "rozwój".

          • 4 1

  • (3)

    Hi, hi, coś czuję, że od ukończenia obwodnicy każda szopa stawiana w jeden weekend przez pijanego szwagra za Zukowem, okaże się apartamentem inwestycyjnym, oczywiscie doskonale skomunikowanym haha. Już widzę wyobraźni te oferty z wykrzyknikami:)

    • 32 12

    • 20 minut do centrum

      Na 1 kole

      • 4 3

    • Raczej słabo, jak się okolica rozbuduje zaczną się nowe korki, to takie perpetum mobile. (1)

      • 9 2

      • Generalnie w Żukowie są mega korki cały czas.

        • 9 1

  • Za około 28 lat ta obwodnica będzie zakorkowana jak obecna Trójmiejska (6)

    Budowanie kolejnych dróg nakręca do rezygnacji z transportu zbiorowego czyli więcej będzie samochodów na drogach.

    • 39 60

    • Dokładnie

      To złe decyzje i tylko naiwny myśli inaczej...

      • 11 16

    • Za 28 lat mało kto będzie jeździł samochodem (najwyżej hobbyści którzy nie mają co robić z kasą). Będzie to w ogóle nieopłacalne i niewygodne, bo będą o wiele lepsze środki komunikacji.

      • 5 4

    • Wtedy juz niebedzie swiata po 3 w.ś

      • 5 1

    • A wiesz jaki jest przyrost naturalny w Polsce

      Jak ma się to, że będzie coraz mniej ludzi a auta coraz droższe do tego bajdurzenia o ciągłym wzroście ilości aut na drodze? To się nie trzyma kupy.

      • 4 1

    • nie będzie, samochodów będzie max 1/4 tego co dzieś

      spalinowe zostaną zakazane za 12 lat. Polacy nigdy nie awansują gospodarczo do bogatych krajów i będą jezdzili starymi gruchotami sprowadzonymi z zachodu. Tylko że będą duzo droższe i duzo mniej dostepne

      • 3 1

    • Za 28 lat możesz już nie żyć.

      Skoro to tylko chwilą to po co czekać.

      • 3 1

  • Szpilek (3)

    A ci to jest metropolia trojmiejska?

    • 9 19

    • (2)

      Nie wiesz bo dopiero 4 lata temu przyjechałeś z Bartoszyc. Ale ci podpowiem
      "15 września 2011 powołano stowarzyszenie samorządowe Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia mające na celu zacieśnienie współpracy i doprowadzenie do harmonijnego rozwoju całego obszaru metropolitalnego Trójmiasta, poprzez wykorzystanie potencjału miast i gmin członkowskich, z poszanowaniem ich odrębności i specyfiki. W ramach OMG-G-S działa 57 samorządów, obejmujące łącznie obszar o powierzchni blisko 5,5 tys. km² (wg powierzchni powiatów: 6,7 tys. km²), zamieszkałe przez blisko 1,5 mln mieszkańców. W strukturze OMG-G-S decydującą rolę ma walne zgromadzenie członków, zarząd (w jego skład wchodzą prezydenci miast Trójmiasta) i komisja rewizyjna.15 września 2011 powołano stowarzyszenie samorządowe Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia mające na celu zacieśnienie współpracy i doprowadzenie do harmonijnego rozwoju całego obszaru metropolitalnego Trójmiasta, poprzez wykorzystanie potencjału miast i gmin członkowskich, z poszanowaniem ich odrębności i specyfiki. W ramach OMG-G-S działa 57 samorządów, obejmujące łącznie obszar o powierzchni blisko 5,5 tys. km² (wg powierzchni powiatów: 6,7 tys. km²), zamieszkałe przez blisko 1,5 mln mieszkańców. W strukturze OMG-G-S decydującą rolę ma walne zgromadzenie członków, zarząd (w jego skład wchodzą prezydenci miast Trójmiasta) i komisja rewizyjna.

      • 11 5

      • Szpilek

        Nie muszę być metropolia Gdańska ?

        • 0 5

      • ja ci zaś odpowiem że przez min mieszkańców Trójmiasta którzy zapałali miłością do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich trzeba było budować Obwodnice Olsztyna. Metropolia tylko z nazwy bo ustawa utknęła w Sejmie

        • 0 0

  • Trwają wyburzenia budynków mieszkalnych... (20)

    ... zatem prace idą zgodnie z planem? Masakra! Burzyć domy ludziom i niszczyć im zieleń wokół! Wybrano najgorszy możliwy wariant tej drogi, były inne, mniej inwazyjne w istniejące już zabudowania ludzi, którzy mieszkają tam od pokoleń... To jest dramat!

    • 98 140

    • od pokoleń?

      w Lublewie???

      • 38 8

    • No to spróbuj wytyczyć mniej inwazyjny przebieg szczególnie w okolicach Chwaszczyna, powodzenia (14)

      • 26 6

      • nic nie trzeba wytyczać. Kaszuby niech siedzą u siebie, bo do trojmiasta niestety przywożą ze sobą swój "styl" jazdy... (13)

        • 17 31

        • (3)

          Lepsi Kaszubi niż słoiki z Mazur

          • 8 19

          • Oj, boli prawda, boli... (2)

            Żeby znaleźć równie słabych i nerwowo jeżdżących kierowców jak na Kaszubach, trzeba się chyba wybrać do Warszawy...

            Na Mazurach nie ma takich frustratów drogowych.

            • 10 7

            • . (1)

              Na Mazurach są inni frustraci - mam na myśli ciężarówki wipasz-u to dopiero jest masakra jak oni jeżdżą tymi składami...

              • 0 1

              • Zawodowi w Januszexach to jest zupełnie inna bajka.

                Nie wiem czemu godzą się ryzykować swoje życie, żeby wyrobić normy naczelnego Janusza...

                • 0 0

        • twój styl Mazurski jest zdecydowanie lepszy

          • 1 3

        • Co ty masz do Kaszubów? Juz był taki jeden co wermahtem straszył

          • 11 4

        • Jak Kaszubi mają siedzieć u siebie, to ty też w weekendy kiś się w swoim falowcu, a nie w domku nad jeziorem na Kaszubach... (3)

          • 30 1

          • Gdybym nie jeździł nad to jezioro, to byś nie miał co do gara włożyć. (2)

            • 4 19

            • Hodujesz w jeziorze krowy, czy jak?

              Bo Waszych radioaktywnych ryb chyba nikt normalny nie je...

              • 1 3

            • O jaki laskawy Pan

              • 0 0

        • To w weekend prosimy o nie przyjezdzanie szlachty z miasta na dzialeczki i o nie generowanie nam korkow

          • 10 0

        • Napisał trójmiejszczanin z za Buga

          jak w temacie o słojach

          • 2 4

        • Kaszubi od tysiąca lat,,siedzą,, w tym samym miejscu a ty skąd tutaj przywędrowałeś ???

          Za chlebem? Z biedy ? Za pracą? Nikt Ciebie tu nie zapraszał! Więc siedź cicho i się nie odzywaj w tej sprawie!

          • 4 0

    • (2)

      Bez przesady. Wcale tak duzo nie burzą. Biedronka zostanie

      • 14 1

      • (1)

        Biedronkę też wyburzą,skoro większość Lublewa zostanie wyburzona Dla kilku rodzin,które zostaną nie opłaca się utrzymywać takiego sklepu

        • 3 5

        • He he

          Kilku rodzin...he he. I po co to pisać, jak się nic nie wie...

          • 0 0

    • no twoj wpis to jest dramat :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane