- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (40 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Buspasy we Wrzeszczu: projekty są za drogie
Oferty na zaprojektowanie buspasów na ul. Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są znacznie droższe, niż zakładali gdańscy urzędnicy. W drugim przetargu ta różnica okazała się jeszcze większa niż w pierwszym podejściu.
- od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem)
- od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza
Pierwszy przetarg został unieważniony w połowie stycznia, bowiem jedyna oferta, jaka wpłynęła - od firmy Nevora Projekt na kwotę 531 tys. zł - była ponad dwukrotnie wyższa, niż zamierzał przeznaczyć inwestor. DRMG zarezerwowała na ten cel 200 tys. zł.
Czytaj też: "Wąskie gardła" na trójmiejskich drogach
Postępowanie powtórzono. W środę urzędników znów czekała przykra niespodzianka. Budżet zadania nie zwiększył się i wciąż wynosił 200 tys. zł. Za to wzrosły oczekiwania wykonawców. Europrojekt Gdańsk wycenił swoje usługi na niemal 924 tys. zł, zaś spółka Highway zażyczyła sobie ponad 1,236 mln zł.
Zobacz też: Kto powinien móc korzystać z buspasów?
Należy zatem spodziewać się, że i tym razem przetarg zostanie unieważniony.
Przypomnijmy, że buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma mieć ok. 1,8 km długości, a jego powstanie wiązało się będzie z przebudową jezdni, która będzie miejscami poszerzana kosztem lewego i prawego pobocza.
Czytaj też: Czy w Gdańsku powstaną kontrapasy dla autobusów?
Z kolei buspas na ul. Słowackiego będzie liczył ok. 870 m. W związku z jego powstaniem istniejące pasy jezdni będą zwężone z 3,5 do 3 m oraz dobudowany zostanie odcinek jezdni po prawej stronie o szerokości 2 m.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej zaoszczędzą ok. czterech minut na Słowackiego i ok. sześciu minut na al. Żołnierzy Wyklętych.
Opinie (127) 7 zablokowanych
-
2020-02-19 16:08
Tam nic nie będzie dobudowywane... będzie pociągnięcie farbą po ulicy i tyle.
Co tu projektować???
- 13 7
-
2020-02-19 16:04
Gdański sposób, udając ze coś się robi tak naprawdę nie robić nic
To nic że buspasy zwiększają wielokrotnie przepustowość i umożliwiają wielu ludziom przesiadkę na transport zbiorowy. Najważniejsze, żeby kierowców zza obwodnicy wciąż dobrze stało się w korkach
- 12 9
-
2020-02-19 15:54
Za wysokie oferty? Urzędnicy w Gdańsku bez mrugnięcia okiem akceptuja milion PLN na serial TVN
Konferencja jutuberek w ECS za 500 tys. tez specjalnie nikogo w urzędzie nie skłoniła do żadnej refleksji.
Bez przetargów, bez zastanawiania się czy to jest tego warte, bez żadnych negocjacji.
Po prostu są w mieście priorytety i priorytety.- 39 11
-
2020-02-19 15:39
Chyba rozsądek tym razem po stronie urzędników.
Inwestycje to jedno, ale zawyżone wyceny przy samych ofertach też nie powinny być z marszu klepnięte.
- 33 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.