• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chaos po zmianach rozkładów jazdy. ZTM: to przez wandali

Maciej Korolczuk
2 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasażerowie m.in. linii 174 są oburzeni zmianami, jakie ZTM wprowadził w rozkładach jazdy. Trasa tej linii została skrócona ze Śródmieścia do pętli na Chełmie. Pasażerowie m.in. linii 174 są oburzeni zmianami, jakie ZTM wprowadził w rozkładach jazdy. Trasa tej linii została skrócona ze Śródmieścia do pętli na Chełmie.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, jakie zaszły w ostatnich tygodniach zaskoczyły część mieszkańców Gdańska. Inauguracja linii tramwajowej na Morenę i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zburzyła dotychczasowe rozkłady jazdy kilkunastu linii autobusowych i uruchomiła lawinę negatywnych komentarzy.



Czy jesteś zadowolony ze zmian w rozkładach jazdy autobusów po uruchumieniu tramwaju na Morenę i pociągów PKM?

Pani Grażyna mieszka w Otominie i do centrum Gdańska dojeżdża linią 174. Do końca ubiegłego tygodnia autobusy tej linii dojeżdżały przez ul. Kartuską aż do Śródmieścia. Od poniedziałku nasza czytelniczka jeździ już nową trasą przez al. Witosa do pętli na Chełmie, bo linia została skrócona. Jak twierdzi, zmiany odbyły się bez poinformowania o nich mieszkańców.

- Jechałam autobusem w piątek 28 sierpnia i nie było w nim żadnej informacji o planowanych zmianach na linii czy rozkładu jazdy. A staram się czytać ogłoszenia - podkreśla pani Grażyna. - W poniedziałek, w autobusie jadącym o godz. 12.03 w kierunku Gdańska wisiała kartka informująca wyłącznie o zmianie trasy. Nie było zaś informacji o zmianach godzin jazdy w rozkładzie. Ponieważ takie kartki wisiały też przy np. zmianie trasy w związku z remontem Huciska, nikt nie mógł domyślić się, że nastąpią także zmiany w godzinach kursowania.
Z tramwaju prosto w ścianę

Na niekorzystne zmiany na tej linii zwraca też uwagę pani Daria. Jej zdaniem poza samą zmianą rozkładu, uciążliwa dla pasażerów jest też pętla przesiadkowa na Siedlcach.

- Autobus linii 174 nie musi dojeżdżać do Gdańska, ale niech chociaż jedzie do pętli na Siedlcach. Jest masa starszych ludzi, którzy mają ogromny problem z przesiadkami. A ta nowa pętla to jakiś dramat. Widzieliście, jaką szerokość mają tam chodniki? Wysiadasz z tramwaju prosto w ścianę, cały czas ktoś jest spychany z powrotem na tory. Niech na trasach, gdzie nie ma tramwaju, czyli na Jasieniu czy Otominie będzie po staremu! - apeluje nasza czytelniczka.


Jak wrócić do domu?

Problemy z wyjazdem i powrotem do domu od początku września ma też pan Robert, mieszkaniec Jasienia. Według niego nowa linia 955 powinna kursować częściej nie tylko w dni powszednie, ale i w święta i weekendy.

- Pracuję w Osowej, a mieszkam w starszej części Jasienia, w okolicach ul. Leszczynowej. Do tej pory takie połączenie było bardzo kiepskie, ale z chwilą uruchomienia PKM miało to się radykalnie zmienić. Okazało się jednak, że uruchomiona linia autobusowa 955 jeździ tylko w godz. 7-19. Przecież pracując na zmiany od godz. 6 rano i kończąc pracę o godz. 22 nie mam czym dojechać do domu z przystanku PKM Jasień. Jak ludzie odlatujący z lotniska o godz. 6 rano mają się tam dostać z przystanku PKM Jasień albo wrócić do domu przylatując po godz. 19 do Gdańska? W dodatku ta linia kursuje tylko w dni robocze, a co ze świętami i weekendami? Przecież to jakaś farsa - irytuje się nasz czytelnik.
Opieranie komunikacji tylko na tramwajach jest ryzykowne

Skrócenie linii i skierowanie autobusów na pętle przesiadkowe na Siedlcach czy Chełmie, tak aby pasażerowie do centrum dojeżdżali właśnie tramwajami, rodzą też inne problemy. Pan Piotr zwraca uwagę na częste awarie taboru, zaniki napięcia czy zerwania sieci trakcyjnej.

- Kolejny dzień spóźniam się do pracy, mimo że wychodzę już dwie godziny wcześniej. Płacę za bilet miesięczny, ale jak pójdzie tak dalej, to firma zacznie mi z premii potrącać za spóźnienia. Miało być lepiej, a jest gorzej czy wręcz tragicznie - pisze nasz czytelnik. - Wcześniej autobusy kursowały w szczycie co 10 min i były punktualne, pomimo dłuższej trasy do centrum. Teraz nie dość, że jeżdżą rzadziej, to się notorycznie spóźniają. Czy tak miała wyglądać poprawa komunikacji? Nie tego oczekiwałem.


ZTM: chaos przez wandali

Część wątpliwości naszych czytelników przekazaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak się okazuje, kampania informacyjna rozpoczęła się na tyle wcześnie, na ile było to możliwe, a zamieszanie na przystankach i niedoinformowanie pasażerów to efekt... działania wandali.

- Pierwsza kampania informacyjna dotycząca zmian na linii 174 rozpoczęła się w niedzielę 23 sierpnia, jednak nieznane osoby zerwały kompletnie wszystkie komunikaty, o czym zorientowaliśmy się bardzo późno, gdy zdezorientowali pasażerowie do nas dzwonili, że właśnie czytali w mediach o zmianach, a na przystankach nie ma żadnej informacji - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Jak tłumaczy, oddanie do użytku linii tramwajowej na miesiąc przed planowanym terminem wymagało ze strony ZTM "przyspieszenia i intensyfikacji prac przygotowawczych oraz kompletnej zmiany harmonogramu prac".

- Wszystkie ekipy zaczęły pracować niemalże po 18 godzin dziennie, łącznie z weekendami, ale mimo to udało się wdrożyć zmiany niemalże w pełni. Ekipy pracują non-stop, m.in. aby uzupełnić czy dowiesić informacje, które na niektórych przystankach zostały zerwane przez osoby postronne - dodaje Zygmunt Gołąb i zachęca do śledzenia wszelkich zmian w rozkładach, które z wyprzedzeniem zamieszczane są stronie internetowej ZTM.
- W przypadku braku dostępu do internetu, zachęcamy do kontaktu telefonicznego z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (58) 309 13 23 lub Centralą Ruchu ZTM (58) 309 13 22 - podpowiada rzecznik ZTM.
Dodatkowo do końca tygodnia w najbardziej newralgicznych miejscach w Gdańsku, gdzie przewija się najwięcej pasażerów, pracownicy ZTM prowadzić będą kampanię informacyjną.

Linia nocna N1 wraca na stałą trasę
Nocą z piątku na sobotę (04/05 września) w związku z zakończeniem prac remontowych w ciągu ul. Obodrzyców w Sopocie, autobusy linii nocnej N1 wrócą na stałą trasę.
Przywrócona zostanie obsługa przystanków autobusowych: "Sopot - Malczewskiego (n/ż)", "Sopot - Junaków (n/ż)", "Sopot - Małopolska (n/ż)", "Sopot - Kolberga (n/ż)", "Sopot - Brodwino (n/ż)".
Tymczasowe przystanki: Sopot - Malczewskiego (n/ż)", "Sopot - Cmentarz (n/ż), "Sopot - Cmentarz Brama II (n/ż) zlokalizowane w ciągu ul. Malczewskiego nie będą już obsługiwane przez linię N1.

Od soboty linie 124, 127 i N2 wracają na stałe trasy
Od soboty 5 września z powodu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Kościuszki i Kilińskiego przywrócone zostaną stałe trasy (z przejazdem przez ul. Kościuszki) linii autobusowych 124, 127 i N2. Oznacza to przywrócenie obsługi zespołu przystanków "Kilińskiego" w ciągu ul. Kościuszki.

Opinie (605) ponad 10 zablokowanych

  • VW (2)

    A ja wolę swojego trzyletniego passata. Można posłuchać radyjka i nie trzeba delektować się zapachem potu i czosnku szarej, przerażonej masy.

    • 20 4

    • szara przerażona masa tyra za 1300 brutto w fabrykach i sklepach, żeby leon31 miał na passata (1)

      czyli tak właściwie składaka z trzech, rocznik 88 dizla w TDI-ku. I masa żre czosnek, bo nie stać jej na leki a pracując na umowie śmieciowej - nie dostanie kasy na zwolnieniu lekarskim... które otryzma albo i nie po tygodniu chorowania i stania w kolejce do lekarza na NFZ. A du*pa prezydentem został,,,,

      • 9 4

      • Masz plusa prowokatorze, bo pomimo ostatniego zdania dobrze opisałeś rzeczywistość ;-)

        • 4 4

  • Najlepiej liczyć na własne auto

    i walić "akcje" typu "przesiądźcie się z aut na komunikację", wtedy do pracy i z pracy dojedzie się punktualnie, dodatkowo nie szalejąc po pętlach, wypadając z ciasnych przystanków na tory, dusząc się w tłoku, nie stresując się, że autobus odjechał za szybko (jak 1.IX autobus 156 z Rębowa) albo spierdzielił się tramwaj czy też latem z dogrzewaniem, a zimą z klimą! itd.

    • 23 2

  • (1)

    Świetne zdjęcie tego "wielkiego" gdańska :D A teraz trole z tego syfiastego forum ponabijajcie się z innych, sami mieszkając w takim syfie :D

    • 3 9

    • a na zdjęciu 174 z debilnym rozkładem

      174 miał debilny rozkład, autobus jeden co godzinę, z pokręconymi kursami (co drugi do faszjon), a teraz jest jeszcze bardziej debilny rozkład; jedno co na ujemny plus: 174 i 156 nie jadą "stadami" i potem długo, długo nic (jeździły tak, że w okolicach Przemyskiej były zawsze o tej samej porze, gdy nie zdążyłeś przy PKP na 174 to na Chełm-Witosa na 156 też nie i ch... - czekanko jedynie godzinkę), a teraz mądry inaczej porypał wszystko już na maxa, bo nie ma pojęcia co dzieje się na tej śmierdzącej (dosłownie i w przenośni) trasie

      • 10 0

  • Czy ktoś z urzędników jeździ tą komunikacją (1)

    Gorzej niż było.Węzeł Siedlce kompletnie nie przystosowany do obsługi takiej ilości pasażerów.

    • 31 1

    • Oczywiście, że nie! Gdyby tak było - to rozkład jazdy inaczej by "wyglądał";)

      • 4 0

  • KPINA Z PASAZERÓW (3)

    Linia 1 zlikwidowana, 10 jezdzi przez Operę więc 10 minut dłuzej i trzeba dojsc na przystanek Dworzec Głowny, linia 7 jezdzi jak w swiata czyli tylko rano i popoludniu. A rozklad jest tak zaplanowany ze nic nie jedzie przez 15 minut a pozniej 10 a za nią wlecze się 7. I kolejne 15 minut nic i 2 tramwaje jeden za drugim, itd!

    • 35 1

    • stadami jak barany

      a inne barany to wymyśliły NIE OBRAŻAJĄC BARANÓW

      • 10 0

    • ania

      7 w Nowym Porcie do Łostowice - Świętokrzyska mogli by zrobić jak 1 bądź 10 przez cały dzień. teraz szkoła się zaczęła i będzie tłok w tramwajach. 7 jeździ od 4 do 9 i od 14 do 19. i tak popołudniu te 7 jeżdżą co 10 min do zajezdni albo na około więc mogli by dać więcej ich.

      • 3 0

    • prezesi prenmie wzieli po 60 tyś kpina

      • 2 0

  • dolaczam do tej pani (2)

    chaos na liniach 174 i 156 totalny. Kto mi odda kaes za bilety bo już nie dojadę nigdzie za 3zl tylko za 3.6zl ktoś to nieźle sobie wymyślił. Zróbcie ankietę i oddajcie nam stare linie w nosie mam ten tramwaj, nie mam czasu się przesiadać 100 razy.

    • 26 0

    • strata kasy na biletach / strata czasu na przesiadki (1)

      nikt tego bajzlu nie kontrolował i nie kontroluje, brak ankiet i innej możliwości wypowiadania się; sugestia do ZTM: sprawdzić ilu pasażerów jest zadowolonych z wprowadzonych zmian i przemyśleć propozycje pasażerów (sondaż w godzinach szczytu), a najlepiej wymienić osoby odpowiedzialne, od dawna nie sprawdzają się na swoich stanowiskach, przyjdą inni "kreatywni" i poprawią sytuację

      • 7 1

      • Ale o czym się wypowiadać? - jeśli jest gorzej, drożej, dłużej - to samo już mówi o poronionym pomyśle zdolnych inaczej planistów.

        Nawet nie trzeba komentować - za taką organizację u prywaciarza wylatuje się z hukiem. Natychmiast!

        Ktoś się pakuje?

        • 9 0

  • (1)

    Reasumując, urzędnik zawsze wie najlepiej jak powinna wyglądać komunikacja miejska, a sam jeździ samochodem.

    • 23 2

    • 30 lat temu mieszkańców była podobna ilość (policzcie ilu w międzyczasie wyemigrowało) - a urząd zajmował 3 piętra jednego skrzydła. Teraz są dwa skrzydła i mnóstwo placówek na mieście. Do tego marszałkowski - który zaraz zajmie budynek CKU, do tego wojewódzki i inne wykwity obsługo projektów unijnych.

      Nie widzę na mieście podobnego proporcjonalnie wzrostu jakości życia - wręcz przeciwnie - jest syf, bród, bezwład organizacyjny, głupota pędzona indolencją i tumiwisizmem.

      Liczy się tylko - którędy do kasy
      A robić konkretne, pożyteczne, niezbędne rzecz - nie ma komu.
      To może zabrać im tą kasę i niech zostaną w domu - końca świata - gwarantuję - nie będzie :-).

      • 10 0

  • 174 167

    Zmiany sa bez sensu,wywróciliście wszystko do góry nogami,czas dojazdów makabrycznie się wydłuża.
    pomyslcie imbecyle o ludziach starszych,o kulach na wózku inwalidzkim,im jest bardzo trudno... A może chcecie się zamienić...
    nie...Bo macie przecież auto...My ani oni nie...Zrozumcie to

    • 25 2

  • Dziadostwo (2)

    Tyle zakupiono nowych wozow a ciagle jezdza stare gruchoty!!!! Gdzie one sa ??? Zwlaszcza na Stogi ciagle stare graty jezdza po to tez ponoc modernizowano tory. Place tylo samo za bilet i zadam nowych wozow na Stogi.

    • 22 1

    • (1)

      Niestety nowe tory zrobili tylko do Przeróbki więc dalej na plaże pozostają stare zlomy

      • 1 0

      • Argumentem przeciwko wysyłaniu nowoczesnych tramwajów na Stogi był zły stan torowiska na moście siennickim. O stanie torowiska na Stogach nie wspominano ani słowem!

        • 2 0

  • pomysły ZTMu porażają. Do tej pory jak ktoś jechał ze Stogów na Przymorze to wsiadał w 8 i już był. A po otwarciu tunelu ma jechać na Przeróbkę, przesiąść się na autobus, dojechać nim do Wrzeszcza, przesiąść się na nie wiadomo co i już będzie na Przymorzu.

    • 24 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane