- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (99 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (315 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (264 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (79 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (42 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (120 opinii)
Chcą ładować auta prądem z trolejbusów
Jest przenośna, można ją podłączyć praktycznie w każdym miejscu trolejbusowej sieci trakcyjnej i ładować z niej auta elektryczne. Gdynia testuje pierwszą w Polsce mobilną ładowarkę samochodową, która wykorzystuje prąd oddany do sieci podczas hamowania trolejbusów.
- Liczymy jednak na to, że po testach każdy będzie mógł z niego korzystać. To dość niezwykłe urządzenie, które pozwala zamontować ładowarkę mobilną do pojazdów elektrycznych. Ładowarkę niezwiązaną trwale z gruntem, możliwą do przemieszczenia wszędzie tam, gdzie mamy sieć trakcyjną, i cechującą się tym, że korzysta z energii, która została zgromadzona w procesie rekuperacji - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Mobilną stację do ładowania zbudowano w Gdyni w ramach unijnego projektu Creating Automotive Renewal. Pozwala ona na ładowanie aut z różną mocą i różnym prądem. W fazie testów będzie stała na parkingu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Jeśli będą udane, może stanąć w każdym miejscu, w którym jest sieć trolejbusowa. Na razie jej wydajność i wpływ na stabilność sieci będzie testowana na trzech autach. To skoda citigo-e, opel ampera-e i nissan leaf.
Zużyte baterie jako magazyn energii
Co ciekawe, w planach jest także wykorzystywanie jej w sieci tramwajowej, więc będzie mogła działać m.in. w Gdańsku.
- Przekształtnik przede wszystkim daje możliwość zagospodarowania niespożytkowanej zielonej energii z rekuperacji, pozyskiwanej z hamujących trolejbusów oraz zastosowania zużytych baterii jako magazynów energii. Wykorzystanie sieci trakcyjnej do ładowania samochodów elektrycznych otwiera potencjał na dodatkowe funkcje dla istniejącej trolejbusowej infrastruktury sieciowej. Jeżeli rozwiązanie się sprawdzi, w kolejnym kroku należałoby ocenić najbardziej predysponowane lokalizacje na sieci trolejbusowej, gdzie odzysk energii z hamowania byłby największy - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT.
Miejsca
Opinie (122) 3 zablokowane
-
2021-06-11 07:49
Chore pomysły rodzą się z nudów (1)
Zamiast zajmować się jakimiś futurystycznymi cudami niech lepiej urzędnicy z UM wezmą się za analizę beznadziejnej po zmianach infrastruktury drogowej w Gdyni i celowość wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na Świętojańskiej, buspasów i ścieżek rowerowych prowadzonych pod prąd i stanem nawierzchni ulic w dzielnicach.
- 27 5
-
2021-06-11 08:43
Ludzie tygodniami ciepłej wody nie mają, a oni o takich cudach rozmyślają. Chyba w pierwszej kolejności powinny być rozwiązywane podstawowe problemy, a nie wyimaginowane?
- 1 0
-
2021-06-10 20:05
(1)
Gruszeckiej sie wydaje, że to jest inna energia z innego źródła :D
Hahaha- 45 0
-
2021-06-11 08:38
a Kopaczowej się wydawało,że jeszcze niedawno ludzie rzucali w dinozaury kamieniami :)
:) ech baby
- 1 0
-
2021-06-10 20:23
już były stacje na gaz CNG (1)
pieniądze wyciągnięte, kto się miał dorobić to się dorobił i już nie ma ani stacji ani pojazdów
- 31 1
-
2021-06-11 08:00
Graf Zeppelin
Teraz będą stacje na wodór, nowa strategia rządowych jasnowidzów.
- 1 0
-
2021-06-11 07:00
wesole miasteczko
- 0 0
-
2021-06-10 21:00
(1)
Jeszcze rok i w Gdyni tylko elektryczne czołgi dadzą radę po tych super ulicach
- 53 6
-
2021-06-11 06:58
drogi ktosiu
kup sobie rower i nie narzekaj, za rok to możesz doświadczyć jedynie wylewu jeśli dalej tylko samochodem będzie tyrać
- 0 1
-
2021-06-11 06:46
Fabryka elektrośmieci
- 3 0
-
2021-06-10 22:24
Prośba do redakcji: (2)
Na YT jest film z serii cala prawda o samochodach elektrycznych. Padaja tam ciekawe dane. Zapewne macie kontakt do srodowisk naukowych (bardziej ciekawi ludzie od pracownikow samorzadu i laboratoriow innowacji spolecznych-zapewne), moze udaloby sie zrobic artykol o tym jak jest w rzeczywistosci? Nie sztampe dla statystyki tylko serio w oparciu o badania. To by bylo cos!
- 6 0
-
2021-06-11 05:16
Autor (1)
Kim jest autor, skoro mówi całą prawdę? Jedynym prawdomównym?
- 0 2
-
2021-06-11 06:22
Odróżniasz nazwe kanalu od merytorycznej wartosci?
- 1 0
-
2021-06-11 05:31
...w
...magistracie jednak da się jednak wyżyć z tych dotacji UE, co nie ? może głupie i durne ekonomicznie bez sensu ale kasa leci i jeszcze można się polansować ;)
- 0 0
-
2021-06-11 04:51
A może tak włodarze zajmą się czymś prostszym, łatwiejszym z którego skorzysta np większość mieszkańców? Podpowiadam: jezdnia między dworcem a sądem....
- 3 0
-
2021-06-10 21:47
Zaraz, zaraz (1)
Jak trolejbus hamuje to zwraca energie do sieci i inne trolejbusy z niej korzystają (chyba, że w sieci jest tylko jeden trolejbus). Taka stacja to dodatkowe obciążenie sieci i będzie pobierać prąd czy są w pobliżu trolejbusy czy ich nie ma. A moze jakieś czary mary w Gdyni sie odbywają?
- 22 0
-
2021-06-11 00:35
Nie tylko w Gdyni takie czary. Rozni magicy korzystaja z tego, ze ludzie sa ignorantami i wciskaja im takie bzdury jak ta. Zeby to ukrocic nalezaloby wsadzac do wiezienia za oszukiwanie ale wtedy szybko trzebaby dobudowac wiezien dla wszelkiej masci oszustow.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.