- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (421 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (125 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (38 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (496 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (269 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera. Kierowca zapłaci 3 tys. zł
Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera w poniedziałek, 28.11.2022 r.
Kierowca samochodu ciężarowego zignorował znaki i zbyt wysokim pojazdem wjechał pod wiadukt na al. Hallera. Ciężarówka utknęła pod konstrukcją. Do kolizji doszło w poniedziałek, 28.11.2022 r.
Aktualizacja, godz. 12:31
Jak poinformowali nas policjanci, przywrócono ruch na trasie. Nasz dziennikarz, który jest na miejscu, przekazał, że ciężarówkę udało się odholować.
Sygnał potwierdzają gdańscy strażacy, którzy przekazali, że kolejny raz w tym miejscu kierowca pojazdu ciężarowego zignorował znaki i utknął pod wiaduktem. Do ostatniej, większej kolizji doszło w tym miejscu dokładnie rok temu. Wówczas trzeba było spuścić powietrze z opon ciężarówki.
Na szczęście nie było poszkodowanych, choć ze sporymi utrudnieniami powinni liczyć się teraz nie tylko kierowcy (na miejscu nadal działają służby), ale i pasażerowie komunikacji miejskiej.
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że kolizja wymusiła awaryjną zmianę trasy tramwajów linii 2, 3, 4 i 5:
- 2, 3 w obu kierunkach, od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Dworzec Główny, jadą ul. Kliniczną, Jana z Kolna i dalej po stałej trasie;
- 4 w obu kierunkach od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Pohulanka jadą przez Śródmieście SKM, Bramę Wyżynną i Dworzec Główny;
- 5 w kierunku Nowego Portu od przystanku Politechnika jadą do przystanku Śródmieście SKM i wracają do Oliwy;
- 5 w kierunku Oliwy od przystanku Wyspiańskiego jadą ul. Kliniczną, zawracają na pętli Kliniczna i wracają do Nowego Portu.
3 tys. zł mandatu dla kierowcy
Na miejscu pracują też policjanci. Jak poinformowała podinsp. Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, kierowcę ukarano mandatem w wysokości 3 tys. zł.
Zerwana trakcja na Hallera (121 opinii)
Podniesienie wiaduktu, by trakcja nie była zrywana
W tym miejscu należy zaznaczyć, że okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 m.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzały się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważyli oznakowanie, a duże pojazdy zrywały wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Z tego powodu przebudowano sieć trakcyjną, m.in. podnosząc ją o ok. 5 cm.
Izolatory pozwoliły tramwajom jeździć
W ramach inwestycji zainstalowano także specjalne tzw. izolatory sekcyjne (na łączniku między wiaduktem, a przystankiem "Wyspiańskiego").
Dzięki temu, mimo że po poniedziałkowej kolizji pod wiaduktem wyłączono napięcie, tramwaje mogły kursować na trasie Hallera-Kliniczna.
Wcześniej takie kolizje paraliżowały ruch tramwajowy, ponieważ trzeba było wyłączyć napięcie w całej sieci trakcyjnej - aż do ul. Mickiewicza. Wówczas uruchamiano autobusy komunikacji zastępczej.
Opinie (171) 6 zablokowanych
-
2022-11-28 13:24
Opinia wyróżniona
tylko bramownica (19)
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest bramownica, która uniemożliwi przejazd ponadwymiarowym pojazdom. Bawimy się w oznakowanie, zamiast zastosować proste i skuteczne rozwiązanie, które raz na zawsze ograniczyłoby zapędy kierowców ciężarówek do podejścia w stylu "może się uda". Miasto powinno też dochodzić odszkodowania za wszystkie poniesione straty od ubezpieczyciela OC ciężarówki. Nigdy nie znalazłem informacji czy Gdańsk występuje o takie odszkodowania.
- 311 26
-
2023-01-11 13:44
A zwalona bramownica ma spaść np na samochód osobowy
i zabić ludzi w środku? Dziękuję, jadąc z dzieckiem wolę postać trochę w korku.
- 0 0
-
2022-11-29 18:00
Może zamiast wymyślać koło na nowo...
...skopiujmy rozwiązanie od naszych zachodnich sąsiadów - ci wiedzą co nieco nt transportu. Chodzi mi o Rheinbrücke na A1, gdzie jest ograniczenie tonażowe do 3.5t. Jak ktoś zignoruje znaki i wjedzie za daleko, automatyczny system ważenia zamknie przed nim szlaban. Za dojechanie do szlabanu - pokuta.
- 2 0
-
2022-11-28 18:34
Do URzedu Miasta to nie przemawoa oni lubia
Polamane chodniki, stare zdezelowane SKMki, pruska/niemiecka nikomu nie potrzebna makabre i znaki nakazu.
- 7 5
-
2022-11-28 17:49
(1)
Występują do ubezpieczyciela i w takim przypadku ubezpieczyciel po pokryciu kosztów naprawy zgłasza się do właściciela auta o zwrot kosztów w związku z niestosowaniem się do przepisów.
- 6 2
-
2022-11-29 06:12
regres
w ubezpieczeniu OC p.p.m. nie ma regresu za "niestosowanie się do przepisów", więc raczej nie za bardzo...
- 1 1
-
2022-11-28 15:53
(2)
"Bramownica" nic by nie dała. Ta ciężarówka ma mniej niż 3,4m. Problem w tym, 3,4m jest nad środkiem jezdni, a ciężarówka jechała przy jej krawędzi, gdzie jest 2,6m.
- 10 4
-
2022-11-28 17:56
ta ciężarówka ma 4m (1)
- 4 1
-
2022-11-28 19:15
Nawet jeżeli to miała, bo chwilowo nie ma.
- 5 1
-
2022-11-28 15:27
Już była. To zabierali "ma pakę" i jechali dalej
- 13 1
-
2022-11-28 15:01
Pewnie Rusek
- 4 9
-
2022-11-28 14:53
@ Makary Tacka
wiadukt nie jest własnością miasta, sieć tramwajowa tak, znaki, oświetlenie, chodniki też.
- 3 2
-
2022-11-28 14:20
Przecież każdy kierowca ciężarówki, to święta krowa
I kodeks jeszcze na ich korzyść, ha tfu
- 13 7
-
2022-11-28 14:18
Jesteś normalny inaczej? (3)
Jak niby bramownica miałaby współpracować z trakcją tramwajową?
- 13 17
-
2022-11-28 14:43
(2)
wcześniej na ulicach dojazdowych do samego wiaduktu a nie przed
- 17 5
-
2022-11-28 21:48
Kiedyś były, ale ciężarówki je łamały i jeździły z resztkami na dachach.
- 5 1
-
2022-11-28 15:15
Czyli gdzie wcześniej? Na rogatkach miasta?
- 6 14
-
2022-11-28 13:35
Kiedyś były, to z bramownica mi na dachu jechali dalej... (2)
- 31 2
-
2022-11-28 13:37
Widać za cienka belka (1)
Trzeba taką żeby im budę zerwało. Naprawa i tak idzie z OC więc kosztami nie ma się co przejmować
- 42 1
-
2022-11-28 16:00
wincyj coraz mniej widocznych oznaczeń i mandaty po 100tys zł... nikt już nie wie jak i gdzie jechać... a Klient czeka i towar
- 3 20
-
2022-11-28 12:48
Opinia wyróżniona
(6)
Oznakowanie wiaduktu może być mylące dla zamiejscowych. Widzi znak z informacją 3,4m i jedzie. Tym razem to nie jest przypadek, że ktoś liczył, że się zmieści. Tutaj zabrakło przynajmniej 0,5m po prawej stronie. Po lewej nie ma uszkodzeń. Gdyby pojechał przy osi jezdni, zmieściłby się.
- 39 108
-
2022-11-28 19:01
Gda - zamiejscowy? (1)
Chyba że pierwszy raz w życiu z Pruszcza albo Kowal wyjechał w wielkie miasto
- 7 1
-
2022-11-28 20:52
razej banina
- 6 2
-
2022-11-28 14:46
Zmieściłby się (2)
....jak w Smoleńsku
- 29 8
-
2022-11-28 15:50
(1)
Jechał prawym pasem, lewa strona ciężarówki nie jest naruszona. Nad lewym pasem jest jeszcze wyżej.
Wystarczyło pomyśleć i popatrzeć na zdjęcia przed napisaniem komentarza.- 1 10
-
2022-11-29 00:39
A ty długo myślałeś przed napisaniem swojego?
Prawy pas ma dużo mniejszy /2,6m/ prześwit niż lewy /3,4m/ i bardzo dokładnie informują o tym znaki. Jeżeli zawodowy kierowca tego nie zauważa albo nie potrafi tego zinterpretować to z niego d*pa nie kierowca.
- 4 1
-
2022-11-28 13:25
Na prawym pasie jest jak wół znak 2,4 metra. Jeżeli go nie widzi i czuje się zmylony to niech lepiej zmieni zawód
- 66 5
-
2022-11-28 12:48
Opinia wyróżniona
(5)
obniżcie limit oznaczenia znaków o 0,5 m, to kierowcy nie będą już tam wjeżdżać. Zapewne wielu z tych zawodowców kieruje się myślą, że jest jeszcze 0,5 m zapasu. Gdyby były oznaczenie 2,9m i 2,1m jestem pewien, że nie byłoby potrzeby wdrażać dodatkowych środków zapobiegawczych
- 97 23
-
2022-11-28 19:19
Jeżdżę busem
3 metry mam wysokości, dlaczego ograniczyć chcesz mi przejazd tą trasą? Niby dlaczego? Gdy jadę tamtędy zawsze zajmuje lewy, ten najbliżej środka jezdni gdzie jest 3.4m, przejeżdżam bez problemu.
- 9 2
-
2022-11-28 16:13
to byłby zakaz ruchu dla autobusów
i tramwajów
- 5 1
-
2022-11-28 13:35
a dlaczego chcesz utrudniać życie tym co rozumieją te znaki? (1)
tam jeździ sporo ciężarówek które się mieszczą i nagle nie mogły by legalnie przejechać bo kilku d***li nie umie ogarnąć prostych znaków powtarzanych kilka razy przed skrzyżowaniem, znaki obecne są dobre ale kary śmieszne, kogo ma odstraszyć takie 3 tysiące? sama akcja policji, straży, nadzoru ruchu i innych służb kosztowały więcej
- 29 1
-
2022-11-29 08:35
co to znaczy "nie mogłyby legalnie przejechać"?
jak nie utknie pod wiaduktem, to nikt nie będzie roztrząsał, czy legalnie czy nie, bo całość potrwa 10s.
- 1 2
-
2022-11-28 13:30
choćbyś szlabany postawił to i tak się będą pchali. Bo 95% kierowców nie patrzy na oznakowanie.
- 20 2
-
2022-11-29 15:04
Sfatygowany wiadukt (1)
Czy ktoś badał wplyw wielu uderzeń bocznych tirami w pas dolny dzwigara stalowego dla wiaduktu kolejowego?
Zaraz okaże się ,że konieczna jest naprawa dźwigarów wiaduktu nad Hallera a to by kosztowało krocie...- 10 1
-
2022-12-17 15:56
czym jest tir? chodzi o karnet TIR ?
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-11-28 12:33
zmieścisz się
- 4 2
-
2022-11-28 12:34
(4)
Bariery zamontować przed i niech w to walą zawodowcy. No i nakładać kary za przerwanie ruchu komunikacji miejskiej.
- 64 6
-
2022-11-28 13:39
Hej (1)
Jacy to zawodowcy nie ma takiego powiedzenia to kierowca z katygorją C
- 2 2
-
2022-11-28 17:01
urki pracuji to i efektywnie
- 0 1
-
2022-11-28 14:09
Bariery sa . no i na glupote nie ma barier .
- 3 0
-
2022-11-28 14:20
Ciekawe ile jeszcze takich przygód wytrzyma ten wiadukt? Kiedyś zwali się takiemu jednemu czy drugiemu na łeb razem z pociągiem...
- 5 0
-
2022-11-28 12:37
Kierowcy gapy czy słabe oznakowanie. (3)
Tyle razy tam utknęły ciężarówki. Coś jest nie tak.
- 15 20
-
2022-11-28 13:39
coś jest nie tak z systemem egzaminowania kierowców (2)
oraz sporo nie tak jest z policją która nie pilnuje należycie przestrzegania przepisów, jak jeżdżę wysokim pojazdem to jest oczywiste dla mnie jak widzę wiadukt że wręcz szukam gdzie są znaki o wysokości, jak nie zauważę znaku to nie wjeżdżam na pewniaka
- 12 0
-
2022-11-28 17:59
jak nie ma znaku... (1)
...to zmieścisz się śmiało, o ile jedziesz normatywnym pojazdem (max. 4.0m).
- 0 1
-
2022-11-29 07:01
Po co komu rozum ?
Ja na tzw oko widzę , że w miejscu, które pokazuje zdjęcie nie da rady przejechać tą ciężarówką. Ale kierowcy jak to zbyt często widać pod tym wiaduktem, nie mają czegoś takiego jak wyobraźnia przenosząca wysokość pojazdu , którym się poruszają, względem wiaduktów. Ciężarówka to nie mały rowerek. I jeżeli kierowca nie ma wyobraźni co dzieje się w chwili błędu z otoczeniem pod wpływem poruszającego się nieprawidłowo jego pojazdu. nie powinien otrzymać prawa posługiwania się takimi pojazdami. A je zeli już takie prawko jakoś otrzymał, to po takim wypadku powinien je bezwzględnie stracić. I nie chodzi tu o to by się kogoś czepiać . Lecz zwyczajnie są to względy bezpieczeństwa.
- 2 0
-
2022-11-28 12:37
(3)
Pokazac tego mistrza kierownicy.
- 41 11
-
2022-11-28 12:51
Pokazać komentujących (1)
- 7 12
-
2022-11-28 14:09
A co, prawda boli? Nie umiecie jeździć i tyle w temacie!
- 12 0
-
2022-11-28 13:36
ja jego gęby nie muszę widzieć
wolałbym żeby dożywotnio prawko stracił i mi wystarczy
- 12 1
-
2022-11-28 12:37
Co to za kierowca który się na znakach nie zna?
- 46 6
-
2022-11-28 12:38
Zakochany.
- 11 2
-
2022-11-28 12:40
Czy wysokość mandatu pokryje koszty związane z zajsciem? (7)
tj. dodatkowa praca ZTM, jakaś ekspertyza budowlana wiaduktu. W tej firmie transportowej pewnie większą burę dostanie za uszkodzenie samochodu i towaru niż za sam mandat.
Podniesie się podatki, koszty biletów i będzie na pokrycie szkód.- 58 11
-
2022-11-28 12:43
mandat jest za nieprzestrzeganie przepisów. Koszt naprawy to zupełnie inna sprawa i inne pieniądze ( 20-30 tyś) (1)
- 17 0
-
2022-11-28 13:10
ale co tam naprawiać?Przecież ta ponad stuletnia staroć wszystko wytrzyma
- 1 10
-
2022-11-28 13:01
Co ma mandat wystawiany przez Policją Państwową do kosztów napraw ponoszonych przez przedsiębiorstwo samorządowe?
- 10 1
-
2022-11-28 13:01
Te koszty z OC (2)
- 10 0
-
2022-11-28 18:01
w Reichu jeden taki uszkodził wiadukt (1)
OC nie wystarczyło na pokrycie szkód.
- 2 0
-
2022-11-28 20:21
Nie tylko w DE. Kilkanaście lat temu taki as jechał obwodnicą lawetą (podczołgowka) z dużą koparka z niezliczoną lyzka. I niestety nie zmieścił się pod jednym z mostów nad obwodnicą. Niestety ale ramię a dokładniej miejsce w którym ramię się zginą okazało się za twarde i uszkodziło żelbetowe belki nośne mostu. Most trzeba było częściowo rozebrać aby wymienić uszkodzone belki nośne. Ubezpieczenie oczywiście pokryło koszty rozbiórki i odbudowy mostu. Ze względu na oczywista winę i niedbalstwo kierowcy ubezpieczalnia zgłosiła roszczenie - rewers do kierowcy na sumę ponad 2 mln zł ....
- 2 0
-
2022-11-28 13:12
Od kiedy to mandat ma pokrywać jakieś koszty?
Nie ma to jak internetowi gimbospecjaliści :)
- 12 0
-
2022-11-28 12:41
(1)
Ile razy można. Czy niektórzy kierowcy są niewidomi? Oprócz 3 tys. Powinni zabrać prawko na kilka miesięcy!
- 42 6
-
2022-11-28 12:42
Łoś to mało powiedziane!!!
- 6 1
-
2022-11-28 12:45
Zrobić techniczną zaporę i się skończą niespodzianki. (3)
- 46 5
-
2022-11-28 13:04
Nie, bo
urzędnicy mieli ciekawszy pomysł.. podniesieni trakcji o kilka cm.
- 7 8
-
2022-11-28 13:23
Kiedyś chyba była albo się mylę
- 5 1
-
2022-11-28 16:12
i gdzie chcesz zrobić?
wymogi: nie może ograniczyć ruchu pojazdów w Wyspiańskiego ani w relacji Brzeźno-Kliniczna, nie może kolidować z ruchem tramwajowym
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.