- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (683 opinie)
- 2 Rozbiórka na terenie kupionym z 130 mln zł (36 opinii)
- 3 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (70 opinii)
- 4 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (23 opinie)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (27 opinii)
- 6 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (116 opinii)
Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera. Kierowca zapłaci 3 tys. zł
Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera w poniedziałek, 28.11.2022 r.
Kierowca samochodu ciężarowego zignorował znaki i zbyt wysokim pojazdem wjechał pod wiadukt na al. Hallera. Ciężarówka utknęła pod konstrukcją. Do kolizji doszło w poniedziałek, 28.11.2022 r.
Aktualizacja, godz. 12:31
Jak poinformowali nas policjanci, przywrócono ruch na trasie. Nasz dziennikarz, który jest na miejscu, przekazał, że ciężarówkę udało się odholować.
Sygnał potwierdzają gdańscy strażacy, którzy przekazali, że kolejny raz w tym miejscu kierowca pojazdu ciężarowego zignorował znaki i utknął pod wiaduktem. Do ostatniej, większej kolizji doszło w tym miejscu dokładnie rok temu. Wówczas trzeba było spuścić powietrze z opon ciężarówki.
Na szczęście nie było poszkodowanych, choć ze sporymi utrudnieniami powinni liczyć się teraz nie tylko kierowcy (na miejscu nadal działają służby), ale i pasażerowie komunikacji miejskiej.
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że kolizja wymusiła awaryjną zmianę trasy tramwajów linii 2, 3, 4 i 5:
- 2, 3 w obu kierunkach, od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Dworzec Główny, jadą ul. Kliniczną, Jana z Kolna i dalej po stałej trasie;
- 4 w obu kierunkach od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Pohulanka jadą przez Śródmieście SKM, Bramę Wyżynną i Dworzec Główny;
- 5 w kierunku Nowego Portu od przystanku Politechnika jadą do przystanku Śródmieście SKM i wracają do Oliwy;
- 5 w kierunku Oliwy od przystanku Wyspiańskiego jadą ul. Kliniczną, zawracają na pętli Kliniczna i wracają do Nowego Portu.
3 tys. zł mandatu dla kierowcy
Na miejscu pracują też policjanci. Jak poinformowała podinsp. Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, kierowcę ukarano mandatem w wysokości 3 tys. zł.
Zerwana trakcja na Hallera (121 opinii)
Podniesienie wiaduktu, by trakcja nie była zrywana
W tym miejscu należy zaznaczyć, że okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 m.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzały się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważyli oznakowanie, a duże pojazdy zrywały wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Z tego powodu przebudowano sieć trakcyjną, m.in. podnosząc ją o ok. 5 cm.
Izolatory pozwoliły tramwajom jeździć
W ramach inwestycji zainstalowano także specjalne tzw. izolatory sekcyjne (na łączniku między wiaduktem, a przystankiem "Wyspiańskiego").
Dzięki temu, mimo że po poniedziałkowej kolizji pod wiaduktem wyłączono napięcie, tramwaje mogły kursować na trasie Hallera-Kliniczna.
Wcześniej takie kolizje paraliżowały ruch tramwajowy, ponieważ trzeba było wyłączyć napięcie w całej sieci trakcyjnej - aż do ul. Mickiewicza. Wówczas uruchamiano autobusy komunikacji zastępczej.
Opinie (171) 6 zablokowanych
-
2022-11-28 13:03
Tam są dwa znaki z dopuszczalną wyskością.
To jakiś amator a nie kierowca zawodowy i dlatego przegrał z przepisami.
- 13 1
-
2022-11-28 13:04
w tym miejscu jest ogromny znak zakazu dla ciężarówek. Py
- 8 1
-
2022-11-28 13:06
Nie prościej wprowadzić zakaz ruchu samochodów ciężarowych? (1)
Nikt z mózgów w gzdiz na to nie wpadł?
- 9 6
-
2022-11-29 08:44
hehe
a niby co to zmieni?
- 0 1
-
2022-11-28 13:10
Jakby pojechał środkiem tunelu to by sie zmieścił
Trzymał sie prawej strony i bumszakalaka ;)
- 8 7
-
2022-11-28 13:11
przeciez to nie pierwszy raz,cos tam nie gra
- 10 0
-
2022-11-28 13:14
No to chłop ma już po premi Świątecznej. (2)
Do 2030.
- 12 2
-
2022-11-28 13:26
Czemu? Ubezpieczalnia pokryje
- 3 1
-
2022-11-29 01:11
"premi"- fajne nieuctwo, kłania się pierwsza klasa szkoły podstawowej.
- 1 0
-
2022-11-28 13:19
Pozdrowienia dla sieciowców z GAiT
- 5 1
-
2022-11-28 13:22
Kolejny "łoś" na drodze. Oprócz mandatu powinien jeszcze zapłacić za akcję i naprawę szkód.
- 12 1
-
2022-11-28 13:22
(1)
19 wieczny mostek w centrum miasta przecież na chodniku człowiek mający 2m wzrostu też banią przywali
- 6 13
-
2022-11-29 01:11
Nie dośc, żęnie odróżniasz liczebników głównych od porządkowych, to jeszcze nie wiesz, że wieki oznacza się cyframi rzysmkimi.
- 1 1
-
2022-11-28 13:24
Opinia wyróżniona
tylko bramownica (19)
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest bramownica, która uniemożliwi przejazd ponadwymiarowym pojazdom. Bawimy się w oznakowanie, zamiast zastosować proste i skuteczne rozwiązanie, które raz na zawsze ograniczyłoby zapędy kierowców ciężarówek do podejścia w stylu "może się uda". Miasto powinno też dochodzić odszkodowania za wszystkie poniesione straty od ubezpieczyciela OC ciężarówki. Nigdy nie znalazłem informacji czy Gdańsk występuje o takie odszkodowania.
- 311 26
-
2022-11-28 13:35
Kiedyś były, to z bramownica mi na dachu jechali dalej... (2)
- 31 2
-
2022-11-28 13:37
Widać za cienka belka (1)
Trzeba taką żeby im budę zerwało. Naprawa i tak idzie z OC więc kosztami nie ma się co przejmować
- 42 1
-
2022-11-28 16:00
wincyj coraz mniej widocznych oznaczeń i mandaty po 100tys zł... nikt już nie wie jak i gdzie jechać... a Klient czeka i towar
- 3 20
-
2022-11-28 14:18
Jesteś normalny inaczej? (3)
Jak niby bramownica miałaby współpracować z trakcją tramwajową?
- 13 17
-
2022-11-28 14:43
(2)
wcześniej na ulicach dojazdowych do samego wiaduktu a nie przed
- 17 5
-
2022-11-28 15:15
Czyli gdzie wcześniej? Na rogatkach miasta?
- 6 14
-
2022-11-28 21:48
Kiedyś były, ale ciężarówki je łamały i jeździły z resztkami na dachach.
- 5 1
-
2022-11-28 14:20
Przecież każdy kierowca ciężarówki, to święta krowa
I kodeks jeszcze na ich korzyść, ha tfu
- 13 7
-
2022-11-28 14:53
@ Makary Tacka
wiadukt nie jest własnością miasta, sieć tramwajowa tak, znaki, oświetlenie, chodniki też.
- 3 2
-
2022-11-28 15:01
Pewnie Rusek
- 4 9
-
2022-11-28 15:27
Już była. To zabierali "ma pakę" i jechali dalej
- 13 1
-
2022-11-28 15:53
(2)
"Bramownica" nic by nie dała. Ta ciężarówka ma mniej niż 3,4m. Problem w tym, 3,4m jest nad środkiem jezdni, a ciężarówka jechała przy jej krawędzi, gdzie jest 2,6m.
- 10 4
-
2022-11-28 17:56
ta ciężarówka ma 4m (1)
- 4 1
-
2022-11-28 19:15
Nawet jeżeli to miała, bo chwilowo nie ma.
- 5 1
-
2022-11-28 17:49
(1)
Występują do ubezpieczyciela i w takim przypadku ubezpieczyciel po pokryciu kosztów naprawy zgłasza się do właściciela auta o zwrot kosztów w związku z niestosowaniem się do przepisów.
- 6 2
-
2022-11-29 06:12
regres
w ubezpieczeniu OC p.p.m. nie ma regresu za "niestosowanie się do przepisów", więc raczej nie za bardzo...
- 1 1
-
2022-11-28 18:34
Do URzedu Miasta to nie przemawoa oni lubia
Polamane chodniki, stare zdezelowane SKMki, pruska/niemiecka nikomu nie potrzebna makabre i znaki nakazu.
- 7 5
-
2022-11-29 18:00
Może zamiast wymyślać koło na nowo...
...skopiujmy rozwiązanie od naszych zachodnich sąsiadów - ci wiedzą co nieco nt transportu. Chodzi mi o Rheinbrücke na A1, gdzie jest ograniczenie tonażowe do 3.5t. Jak ktoś zignoruje znaki i wjedzie za daleko, automatyczny system ważenia zamknie przed nim szlaban. Za dojechanie do szlabanu - pokuta.
- 2 0
-
2023-01-11 13:44
A zwalona bramownica ma spaść np na samochód osobowy
i zabić ludzi w środku? Dziękuję, jadąc z dzieckiem wolę postać trochę w korku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.