• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera. Kierowca zapłaci 3 tys. zł

Szymon Zięba
28 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (171)
aktualizacja: godz. 12:31 (28 listopada 2022)

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem na al. Hallera w poniedziałek, 28.11.2022 r.

Kierowca samochodu ciężarowego zignorował znaki i zbyt wysokim pojazdem wjechał pod wiadukt na al. HalleraMapka. Ciężarówka utknęła pod konstrukcją. Do kolizji doszło w poniedziałek, 28.11.2022 r.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja, godz. 12:31



Jak poinformowali nas policjanci, przywrócono ruch na trasie. Nasz dziennikarz, który jest na miejscu, przekazał, że ciężarówkę udało się odholować.




Wiadukt na al. Hallera:

O zdarzeniu poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane nam zdjęcia i filmy.

Sygnał potwierdzają gdańscy strażacy, którzy przekazali, że kolejny raz w tym miejscu kierowca pojazdu ciężarowego zignorował znaki i utknął pod wiaduktem. Do ostatniej, większej kolizji doszło w tym miejscu dokładnie rok temu. Wówczas trzeba było spuścić powietrze z opon ciężarówki.

Na szczęście nie było poszkodowanych, choć ze sporymi utrudnieniami powinni liczyć się teraz nie tylko kierowcy (na miejscu nadal działają służby), ale i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że kolizja wymusiła awaryjną zmianę trasy tramwajów linii 2, 3, 4 i 5:

  • 2, 3 w obu kierunkach, od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Dworzec Główny, jadą ul. Kliniczną, Jana z Kolna i dalej po stałej trasie;
  • 4 w obu kierunkach od przystanku Wyspiańskiego do przystanku Pohulanka jadą przez Śródmieście SKM, Bramę Wyżynną i Dworzec Główny;
  • 5 w kierunku Nowego Portu od przystanku Politechnika jadą do przystanku Śródmieście SKM i wracają do Oliwy;
  • 5 w kierunku Oliwy od przystanku Wyspiańskiego jadą ul. Kliniczną, zawracają na pętli Kliniczna i wracają do Nowego Portu.

3 tys. zł mandatu dla kierowcy



Na miejscu pracują też policjanci. Jak poinformowała podinsp. Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, kierowcę ukarano mandatem w wysokości 3 tys. zł.

11:21 28 LISTOPADA 22 (aktualizacjaakt. 12:40)

Zerwana trakcja na Hallera (121 opinii)

Ciężarówka z znowu chciała się zmieścić pod wiaduktem SKM koło Klinicznej.
Ciężarówka z znowu chciała się zmieścić pod wiaduktem SKM koło Klinicznej.


Podniesienie wiaduktu, by trakcja nie była zrywana



W tym miejscu należy zaznaczyć, że okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 m.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzały się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważyli oznakowanie, a duże pojazdy zrywały wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Z tego powodu przebudowano sieć trakcyjną, m.in. podnosząc ją o ok. 5 cm.

Izolatory pozwoliły tramwajom jeździć



W ramach inwestycji zainstalowano także specjalne tzw. izolatory sekcyjne (na łączniku między wiaduktem, a przystankiem "Wyspiańskiego").

Dzięki temu, mimo że po poniedziałkowej kolizji pod wiaduktem wyłączono napięcie, tramwaje mogły kursować na trasie Hallera-Kliniczna.

Wcześniej takie kolizje paraliżowały ruch tramwajowy, ponieważ trzeba było wyłączyć napięcie w całej sieci trakcyjnej - aż do ul. Mickiewicza. Wówczas uruchamiano autobusy komunikacji zastępczej.

Opinie (171) 6 zablokowanych

  • Tam są dwa znaki z dopuszczalną wyskością.

    To jakiś amator a nie kierowca zawodowy i dlatego przegrał z przepisami.

    • 13 1

  • w tym miejscu jest ogromny znak zakazu dla ciężarówek. Py

    • 8 1

  • Nie prościej wprowadzić zakaz ruchu samochodów ciężarowych? (1)

    Nikt z mózgów w gzdiz na to nie wpadł?

    • 9 6

    • hehe

      a niby co to zmieni?

      • 0 1

  • Jakby pojechał środkiem tunelu to by sie zmieścił

    Trzymał sie prawej strony i bumszakalaka ;)

    • 8 7

  • przeciez to nie pierwszy raz,cos tam nie gra

    • 10 0

  • No to chłop ma już po premi Świątecznej. (2)

    Do 2030.

    • 12 2

    • Czemu? Ubezpieczalnia pokryje

      • 3 1

    • "premi"- fajne nieuctwo, kłania się pierwsza klasa szkoły podstawowej.

      • 1 0

  • Pozdrowienia dla sieciowców z GAiT

    • 5 1

  • Kolejny "łoś" na drodze. Oprócz mandatu powinien jeszcze zapłacić za akcję i naprawę szkód.

    • 12 1

  • (1)

    19 wieczny mostek w centrum miasta przecież na chodniku człowiek mający 2m wzrostu też banią przywali

    • 6 13

    • Nie dośc, żęnie odróżniasz liczebników głównych od porządkowych, to jeszcze nie wiesz, że wieki oznacza się cyframi rzysmkimi.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    tylko bramownica (19)

    Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest bramownica, która uniemożliwi przejazd ponadwymiarowym pojazdom. Bawimy się w oznakowanie, zamiast zastosować proste i skuteczne rozwiązanie, które raz na zawsze ograniczyłoby zapędy kierowców ciężarówek do podejścia w stylu "może się uda". Miasto powinno też dochodzić odszkodowania za wszystkie poniesione straty od ubezpieczyciela OC ciężarówki. Nigdy nie znalazłem informacji czy Gdańsk występuje o takie odszkodowania.

    • 311 26

    • Kiedyś były, to z bramownica mi na dachu jechali dalej... (2)

      • 31 2

      • Widać za cienka belka (1)

        Trzeba taką żeby im budę zerwało. Naprawa i tak idzie z OC więc kosztami nie ma się co przejmować

        • 42 1

        • wincyj coraz mniej widocznych oznaczeń i mandaty po 100tys zł... nikt już nie wie jak i gdzie jechać... a Klient czeka i towar

          • 3 20

    • Jesteś normalny inaczej? (3)

      Jak niby bramownica miałaby współpracować z trakcją tramwajową?

      • 13 17

      • (2)

        wcześniej na ulicach dojazdowych do samego wiaduktu a nie przed

        • 17 5

        • Czyli gdzie wcześniej? Na rogatkach miasta?

          • 6 14

        • Kiedyś były, ale ciężarówki je łamały i jeździły z resztkami na dachach.

          • 5 1

    • Przecież każdy kierowca ciężarówki, to święta krowa

      I kodeks jeszcze na ich korzyść, ha tfu

      • 13 7

    • @ Makary Tacka

      wiadukt nie jest własnością miasta, sieć tramwajowa tak, znaki, oświetlenie, chodniki też.

      • 3 2

    • Pewnie Rusek

      • 4 9

    • Już była. To zabierali "ma pakę" i jechali dalej

      • 13 1

    • (2)

      "Bramownica" nic by nie dała. Ta ciężarówka ma mniej niż 3,4m. Problem w tym, 3,4m jest nad środkiem jezdni, a ciężarówka jechała przy jej krawędzi, gdzie jest 2,6m.

      • 10 4

      • ta ciężarówka ma 4m (1)

        • 4 1

        • Nawet jeżeli to miała, bo chwilowo nie ma.

          • 5 1

    • (1)

      Występują do ubezpieczyciela i w takim przypadku ubezpieczyciel po pokryciu kosztów naprawy zgłasza się do właściciela auta o zwrot kosztów w związku z niestosowaniem się do przepisów.

      • 6 2

      • regres

        w ubezpieczeniu OC p.p.m. nie ma regresu za "niestosowanie się do przepisów", więc raczej nie za bardzo...

        • 1 1

    • Do URzedu Miasta to nie przemawoa oni lubia

      Polamane chodniki, stare zdezelowane SKMki, pruska/niemiecka nikomu nie potrzebna makabre i znaki nakazu.

      • 7 5

    • Może zamiast wymyślać koło na nowo...

      ...skopiujmy rozwiązanie od naszych zachodnich sąsiadów - ci wiedzą co nieco nt transportu. Chodzi mi o Rheinbrücke na A1, gdzie jest ograniczenie tonażowe do 3.5t. Jak ktoś zignoruje znaki i wjedzie za daleko, automatyczny system ważenia zamknie przed nim szlaban. Za dojechanie do szlabanu - pokuta.

      • 2 0

    • A zwalona bramownica ma spaść np na samochód osobowy

      i zabić ludzi w środku? Dziękuję, jadąc z dzieckiem wolę postać trochę w korku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane