- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (153 opinie)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (85 opinii)
- 3 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (177 opinii)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (99 opinii)
- 5 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (155 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (167 opinii)
Ciężarówki wrócą na autostradę A1
Do tej pory pojazdy o masie powyżej 12 ton omijały pomorski odcinek autostrady A1. Zmieni się to po 1 lipca. Wtedy na równoległej drodze krajowej nr 91 zostaną wprowadzone opłaty, które skłonią przewoźników do korzystania z autostrady.
Rządowy projekt ma zacząć obowiązywać 1 lipca tego roku. Wprowadzenie opłat na drodze z Pruszcza Gdańskiego do Nowych Marz z pewnością spowoduje, że część przewoźników opuści ją i wybierze właśnie autostradę A1.
- Spodziewamy się wzrostu liczby pojazdów ciężarowych. Na czerwiec planujemy akcję informacyjno-promocyjną skierowaną właśnie do kierowców ciężarówek - mówi Anna Kordecka, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company, zarządcy autostrady A1 z Rusocina do Torunia.
Nie tylko kilkadziesiąt minut, ale też niższe opłaty skłonią przewoźników do wyboru autostrady A1. Przejazd starą drogą na odcinku 105 km pojazdem ciężarowym wyposażonym w silnik o normie emisji spalin Euro 2 pochłonie z kasy przewoźnika prawie 45 zł. Ok. 22 zł w przypadku Euro 5. Jadąc krótszą o 12 km autostradą koszt ten wynosi 41,80 zł.
Według pomiarów przeprowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, średnio każdej doby drogą krajową nr 91 w okolicy miejscowości Nowe przejeżdża ok. 700 ciężarówek. Ile pojazdów zjedzie na autostradę A1 pozostaje niewiadomą.
To nie wszystkie opłaty, jakie mogą dotknąć przewoźników z Trójmiasta. Kolejnym odcinkiem płatnym będzie nowa droga ekspresowa z Elbląga do Pasłęka w ciągu drogi krajowej nr 7. O jej otwarciu informowaliśmy w sierpniu zeszłego roku.
Każdorazowo, gdy taki pojazd będzie mijał bramownicę, zostanie naliczona opłata za przejazd określonym odcinkiem drogi włączonej do systemu.
W Polsce system pracuje od 1 lipca 2011 r. Proces budowy bramownic, jak i cały proces budowy systemu viaTOLL przebiegał z opóźnieniami.
Zobacz jak funkcjonuje system poboru opłat - viaTOLL.
Miejsca
Opinie (187) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-15 18:01
haha
Już wiem jak pojadą ciężarówki od Tczewa! Tczew-Tczewskie Łąki-Suchy Dąb-Wiślina-Przejazdowo-POG/Rudniki
- 5 0
-
2012-04-15 12:54
wiecej opłat dla cieżarówek = droższe jedzenie w BIEDRZE I TYLE (3)
- 19 3
-
2012-04-15 13:03
Nie prawda (2)
Opłaty mają zmusić przeniesienie większości towarów na tory. Tylko w Polsce tak duży odsetek towarów transportuje się "tirami". Na zachodzie głównie to "tirami" wozi się na ostatnim odcinku. Jak byłem w stanach to w ogóle się zdziwiłem, bo na drogach międzystanowych (nie płatnych) nie spotkałem się prawie w ogóle z "tirami". Tam wszystko na dłuższych odcinkach wożą koleją, bo jest taniej i prościej. A tylko na odcinkach hurt - sklep idzie tir.
- 6 4
-
2012-04-15 13:55
to teraz pomyśl (1)
dlaczego nie opłaca się korzystać z kolei i nie tylko o kasę chodzi
- 1 0
-
2012-04-15 17:26
A teraz pomyśl ty
Wbrew pozorom w dłuższym okresie czasu się opłacają pod każdym względem. Jednak póki co u nas jest duży lobbing drogowy i dlatego tam mocno rozwinęła się u nas ta gałąź transportu. Problemem jest u nas brak inwestycji w kolej, ale to się nam ciągle odbija czkawką. Oczywiście zaraz powiesz, że przeładunek jest drogi i wydłuża czas, ale czy tak jest naprawdę. Jeżeli policzymy koszty transportu oraz ryzyko jakie ponoszą firmy w transporcie drogowym, to się okaże, że są na podobnym poziomie. A czas hmmm, dla towarów szybkiego obrotu ma znaczenie, ale to jest ok 15%, a reszta i tak jak dojedzie idzie na skład i tam leży. Ale u nas logistycy to są z nazwy, bo połowa z nich to magazynierzy przekształceni na logistyków.
- 5 2
-
2012-04-15 16:37
Nowy kijek urzędasów na obywateli, czy oni inaczej nie potrafią ?
Nie mają żadnych marchewek ?
- 3 0
-
2012-04-15 15:50
TEN RZAD TO BANDA ZLODZIEI (2)
MIELI POMAGAĆ PRZEDSIĘBIORCĄ A JEDYNE CO ROBIA TO DRENUJA KIESZENIE. IM KOMUS BARDZIEJ CHCE SIE BYC KRETYWNYM I PRZEDSIOEBIORCZYM TYM BARDZIEJ NA NIM ZERUJA. BANDA DARMOZJADOW
- 8 2
-
2012-04-15 16:04
k... mać, ludzie, nauczcie się wreszcie że w liczbie mnogiej piszemy końcówkę OM, a nie Ą !!! (1)
tym przedsiębiorcOM, tym dziewczynOM, kobietOM, ludziOM itp !!!
- 2 1
-
2012-04-15 16:34
PAL GUMĘ
- 1 0
-
2012-04-15 16:07
opłaty za autostrady (1)
ciężarówka może i na siebie zarobi ale dla mnie oplata 19.90 to za dużo po prostu jak doliczę do paliwa to sie nie oplaca.Składamy się jako kierowcy na drogi i po ich wybudowaniu dalej płacimy. Czy GTC samo wybudowalo 1? a inne? o co u chodzi. Moim zdaniem dopóki nie ma dobrych dróg dookoła to autostrady dla ruchu niezarobkowego powinny być za symbol czyli 1 zet +vat.
- 5 3
-
2012-04-15 16:18
Policz wszystkie koszty, nie tylko opłatę kontra "darmową" drogę.
Na autostradzie jedziesz 100 razy bezpieczniej, bez stresu, możesz (jeśli chcesz) pruć i 140 km/h bez fotoradarów, czy suszarek, bez skrzyżowań, linii ciągłych, ograniczeń prędkości, wyprzedzania ciężarówek, traktorów, rowerzystów, łosi w kapeluszach za kierownicami starych golfów itp, zjeżdżania na pobocze przed idiotami z przeciwka wyprzedzającymi na trzeciego/czwartego, kolein, dziur, itp atrakcji. Auto mniej się zużywa,(silnik, opony, zawieszenie, skrzynia biegów, sprzęgło itd.), paliwa też spalisz mniej, ty nie tracisz zdrowia, a przy okazji zyskujesz czas.
Na tym to polega - a nie tylko 19,90 kontra 0.- 4 3
-
2012-04-15 15:28
dobrowolny przymus
jak czegos nie chcemy to juz nasz wspanialy rzad nakloni nas zebysmy zmienili zdanie, inna sprawa, ze ciezarkowki faktycznie rozjezdzaja drogi a ich kierowcy czesto zapominaja o przepisach
- 3 3
-
2012-04-15 14:20
Ta świetny pomysł. Nie możemy zarobic na ciężarówkach bo jeżdżą inna drogą to walnijmy tam tez opłaty.
- 8 1
-
2012-04-15 14:14
Wszystko płatne
Czy jest pojęcie że aby Tir płacił za wszystkie drogi w Polsce to musi wzrosnąć koszt każdego przewożonego towaru i ktoś ten wyższy koszt zapłaci.Jak myślicie kto będzie płacił?
- 9 1
-
2012-04-15 12:16
!! (1)
w koncu!!!!!!!!!!
- 15 27
-
2012-04-15 13:59
Przejazdy autostradami powinny być bezpłatne. W obecnej sytuacji kierowcy tirów jeżdżą za free drogami lokalnymi. Co z tego wynika? Państwo i tak nie ma 15 zł za przejazd, za to po roku użytkowania trzeba remontować osiedlowe drogi za grube miliony (miliardy?)
- 4 0
-
2012-04-15 13:47
A do Tczewa (1)
mam zapychać rowerem?
- 2 0
-
2012-04-15 13:50
TIR-em przez Trąbki 222 i na 224..
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.