• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z budową Obwodnicy Metropolitalnej?

Maciej Naskręt
23 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Jeśli nie uda się otworzyć Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jednocześnie, ogromny ruch pojawi się na Obwodnicy Trójmiasta. Jeśli nie uda się otworzyć Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jednocześnie, ogromny ruch pojawi się na Obwodnicy Trójmiasta.

Trasa Kaszubska z zielonym światłem - można ją budować. Tymczasem w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej trzeba uzbroić się w cierpliwość. Inwestycja utknęła w sądzie administracyjnym. Jeżeli nie powstanie do otwarcia Trasy Kaszubskiej, może to sparaliżować ruch na Obwodnicy Trójmiasta. Dlatego sprawdzamy ministerialne plany w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej.



Na które inwestycje drogowe na Pomorzu czekasz najbardziej?

Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna miały być budowane jednocześnie. Takie były przynajmniej założenia poprzedniego rządu. Obecnie wiemy, że Trasa Kaszubska powstanie, ale w okrojonym zakresie. Natomiast Obwodnica Metropolitalna musi czekać na realizację. Nie jest to jednak postanowienie ministerialnych urzędników.

Decyzja środowiskowa dla tej drugiej inwestycji utknęła w sądzie administracyjnym. Przypomnijmy, że 22 grudnia 2016 r. został wniesiony wniosek o kasację wyroku przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie. Inwestycji sprzeciwia się pięciu mieszkańców gminy Kolbudy i gminy Żukowo. Sprawę opisaliśmy osobnym artykułem.

Sprawa nie drgnęła w sądzie od pół roku.

- Nie mamy żadnej informacji o pojawieniu się naszego wniosku na wokandzie Naczelnego Sądu Administracyjnego - mówi Monika Jakubiak-Rososzczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie.

Nie będzie Metropolitalnej, Obwodnica Trójmiasta zakorkuje się

Jeśli okaże się, że dla wspomnianej inwestycji drogowej będzie trzeba ponownie przeprowadzić ocenę środowiskową, albo wyrok zapadnie z dużym opóźnieniem, może to w konsekwencji oznaczać poważne utrudnienia w ruchu dla całego Trójmiasta. Najbardziej odczują to kierowcy, którzy na co dzień korzystają z Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Obecnie ruch na Obwodnicy Trójmiasta jest "tamowany" przez sygnalizację świetlną na dojazdach. Szczególnie dzieje się tak od strony Rumi, czy na samych węzłach obwodnicy. Gdy w 2022 r. do istniejącej obwodnicy zostanie wpięta Trasa Kaszubska bez by-passu, którym jest Obwodnica Metropolitalna, pojawi się ogromny ruch na drodze ekspresowej między Gdynią a Gdańskiem. Nieoficjalnie drogowcy mówią, że wzrosnąć on może do ok. 20 proc.

Dzisiaj jest tam ok. 70-80 tys. samochodów na dobę. A może ich tam być ponad 100 tys. co spowoduje znaczne spowolnienie.

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czeka. Obecnie nie wycofuje się z ogłoszonych przetargów. Urzędnicy zakończyli pierwszy etap i czekają na sygnał z sądu i ministerstwa.

Na planowanej Trasie Kaszubskiej uwzględniono rozwiązania, które umożliwią wpięcie w nią Obwodnicy Metropolitalnej.

- Węzeł Chwaszczyno, który powstanie w ramach Trasy Kaszubskiej, będzie uwzględniał wpięcie Obwodnicy Metropolitalnej. Oczywiście pewne fragmenty jezdni będzie trzeba rozebrać, by obie drogi połączyć, gdyby Trasa Kaszubska powstała szybciej niż Obwodnica Metropolitalna - mówi Radosław Kantak, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Planowany przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Planowany przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.
Ministerstwo: na Obwodnicę Metropolitalną na razie pieniędzy nie ma

Z kolei ministerstwo na tę chwilę nie zabezpieczyło pieniędzy na nową obwodnicę Trójmiasta.

- Nie możemy na tę chwilę uruchomić z budżetu państwa pieniędzy na budowę Obwodnicy Metropolitalnej. Muszą najpierw zakończyć się procedury sądowe i administracyjne. Gdybyśmy w tym momencie to zrobili oznaczałoby, że inne inwestycje w kraju, które są gotowe do realizacji trzeba by odłożyć na późniejszy czas - mówi Trojmiasto.pl Jerzy Szmit, zastępca ministra infrastruktury i budownictwa.
Co ciekawe, urzędnicy z Warszawy, przy realizowaniu tras biorą nie do końca pod uwagę Program Budowy Dróg Krajowych przyjęty jeszcze przez rząd Ewy Kopacz.

- Chcemy realizować drogi tam, gdzie są one faktycznie potrzebne, czyli na przykład tam, gdzie jest niezbędne odciążenie ruchu - mówi Szmit.
Planowane i istniejące drogi wokół Trójmiasta. Planowane i istniejące drogi wokół Trójmiasta.
2,1 mld zł potrzebne na budowę Obwodnicy Metropolitalnej

Przypomnijmy: 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się Obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Dopiero po uruchomieniu OM będą mogły ruszyć prace przy rozbudowie OT. Wcześniej jest to praktycznie niemożliwe, ponieważ prace na istniejącej ekspresówce wywołałyby ogromne perturbacje w ruchu na terenie całego regionu.

Miejsca

Opinie (322) 3 zablokowane

  • Zrozumcie to. (22)

    Nie ma i nie będzie obwodnicy metropolitalnej bo mieszkańcy Trójmiasta za swój bunt przeciwko nowej władzy zapłacą brakiem środków na takie inwestycje. Gniew überprezesa to sprawi.

    • 214 115

    • głupoty piszesz

      • 0 0

    • znowu leków nie wziąłeś (1)

      • 2 0

      • on wszystko ruską wódką leczy

        takie tradycje u nich pod białoruską granicą mają

        • 1 0

    • Posępny Prezes, ewentualnie Smutny Naczelnik. (4)

      • 27 10

      • No smutne to jego życie (3)

        Ciągle robić ludziom pod górkę, dzielić naród i nie mieć przyjaciół.... Nawet dzieci w szkole specjalnej go nie chciały.... Ech... Co robić? Pozostały mu tylko małe wojny....

        • 34 11

        • Otumaniony ciemny lud pisowski spija słowa z jego ust (2)

          jest dla nich Bogiem Panem i Szamanem

          • 28 14

          • w Ameryce Południowej i Afryce też watykan ludziom wodę z mózgu robi

            wystarczy popatrzeć na youtube,
            widać u nas taka sama ciemnota jak tam w dżunglii

            • 3 1

          • Usłużni idioci i popaprane robaczki

            Kolesie królika a nie prezesa wykupili dawno tereny którymi ma przebiegać trasa kaszubska i wokół niej i teraz skowyczą że interes może nie wyjść . A głupie robaczki im w tym tylko pomagają . Nie ma to jak usłużni idioci.

            • 8 8

    • za głupotę się płaci

      nie płacimy wam za politykowanie tylko za administrowanie

      • 0 1

    • Co ty pie@#$%^ (5)

      Wam ta propaganda kolesi z PO mózg wypaliła, Ludzie przestańcie skłócać się nawzajem , Do tego dąży przegrany układ..... przez ostatnie 8 lat przekręt za przekrętem, a teraz Trybunału i praworządności bronią, a Sami nas okradli z OFE i sprzedali za graosze aby kieszenie sobie napełnić

      • 34 28

      • stek kłamstw (3)

        PO nie okradła z OFE, tylko przesunęła środki by nie płacić prowizji funduszom. Co prawda ta kasa była tam bezpieczniejsza, bo obecny socjalistyczny rząd przejada to m.in. na 500+ w tempie 25mld rocznie. Na 500+ idzie kasa na nasze emerytury! Potem będzie płacz.
        A co do Metropolitalnej to nie jest droga osiedlowa, która można wytyczyć i zaprojektować w miesiąc. Od wielu lat trwały prace aby przygotować tą inwestycję.

        • 26 19

        • (2)

          Nie rozśmieszaj mnie człowieku. Nie płacić prowizji? W czym był problem, aby zapisać w ustawie, że prowizja należy się od tego, co zarobisz, a nie od składki? Żaden, ale PO chciało sobie dać czas żeby wygrać wybory i chwalić się w kampanii, jak oni to nie naprawili ZUS-u, a później się zobaczy. Tych pieniędzy już dawno z ZUS-ie nie ma i nie poszły na 500+, tylko na obecne emerytury. Zorientuj się, jak działa obecny system emerytalny. Od początku zapis na Twoim koncie w ZUS-ie był wirtualny, bo tych pieniędzy tam po prostu nie ma.

          • 19 12

          • (1)

            Przesunięcie zmniejszyło na papierze dług publiczny, co pozwala dalej się zadłużać , czyli wydawać kasę na 500+. Gdyby nie było przesunięcia obligacji z OFE do ZUS to już teraz włączyłyby się mechanizmy bezpieczeństwa limitu długu i nie byłoby socjalu, tylko zrównoważony budżet. Teraz mamy rekordowe 60 mld deficytu.
            Tak więc przesunięcie środków pozwoliło na dalsze zadłużanie, co wpływa na stabilność finansów państwa w przyszłości, a to od budżetu zależą nasze emerytury, ponieważ jak sam zauważyłeś ZUS nie ma żadnych pieniędzy. Obecnie dotacja do ZUS z budżetu to 85 mld rocznie, i szybko rośnie. Nasze emerytury to może 500 zł, wg obecnej siły nabywczej.

            • 10 2

            • Przesunięcie zmniejszyło zadłużenie zewnętrzne wobec budżetu państwa, ale zwiększyło wewnętrzne - wobec obywateli. Jak fundusze z OFE były kradzione, nie przesuwane, nazywajmy rzeczy po imieniu, nie było mowy o żadnych 500+ czy innym socjalu. Deficyt wynosi 60 mld, ale w latach wcześniejszych też tyle wynosił, tylko dzięki kreatywnej księgowości Rostowskiego część potrzebnych pieniędzy dla ZUS dawano w formie dotacji, co wliczało się do deficytu, a część w postaci pożyczki, której do deficytu się liczy bo w założeniu kiedyś ma być zwrócona, ale pożyczkę umarzano, więc de facto była to dotacja.

              • 1 2

      • to noe może być prawda

        tak samo jak to ze Donaldino każe nam przyjąć 120 tys terrorystów i grozi sankcjami

        • 8 14

    • a może wasza głupota?

      • 1 0

    • bełkot

      • 1 0

    • rąb się robaku

      • 2 0

    • nie pitol głupot (1)

      Przez ostatnie 10 lat obwodnica metropolitalna to był głównie PR lokalnych baronów i kiełbasa wyborcza. Naprawdę sporo było czasu i sprzyjającej koniunktury politycznej żeby rozpocząć budowę. Gadanie, że obecny rzad centralny jest wszystkiemu winny to zbyt duże uproszczenie. Tym bardziej, że niech lokalne PO kwiczy co chce ale na parę rzeczy kasę przyznał ten znienawidzony obecny rząd.

      • 36 31

      • Chyba żartujesz

        tylko nie wiem czy specjalnie czy z niewiedzy. 10lat temu tego nawet nie było w planach, bo w skali Polski to nie był priorytet ale przez ten czas zrobiono wszystkie potrzebne dokumenty i ogłoszono przetarg.

        • 12 4

    • To samo gadałeś z Trasą Kaszubską. I co teraz? Będzie? Będzie, nie cała, ale będzie. Poza tym, czy w interesie trójmiejskich portów jest wyprowadzanie tranzytu z południa kraju poza trójmiasto? Nie sądzę. To za czasów PO została skopana decyzja środowiskowa, przez którą jest teraz cały ten bajzel z OM. Podziękuj swoim idolom.

      • 13 19

    • Głupoty pleciesz

      bo porzednicy przez 8 lat ją wydbudeowali gdy mieli pełnię władzy;). Wiesz czemu nie wybudowali? Ano musieli nakupowac na śladzie obwodnicy działek i pobudowac tam domy tak aby wyłudzić potem dopszkodowania a to trochę trwało

      • 32 24

  • jak to co? Nic. za pis-lamistów nic nie powstanie. (3)

    chyba że jakiś nowy etat dla Misia albo nowy pseudo-przetarg na lepsze limuzyny dla szydłów.

    PIS- złodzieje, nacjonaliści, buraki.

    cały świat oczy ze zdumienia przeciera. Obciach.

    • 12 4

    • (1)

      Cały świat? Czyżby mówisz o artykułach pisanych w zagranicznych gazetach przez polskich autorów na co dzień zatrudniony w GW i natemat.pl?

      • 0 0

      • nie. mówi o łojcu tadxiu

        i limuzynach szydłą z super-jetami dla pisiorów po miesięcznym pseudoprzetargu.
        aaaa. i o nowych posadach dla misiewiczów.
        i o TVPis.

        Jak tam festiwal w Opolu? Olali was artyści? Wystawcie Sobecką i Kempę. I o apelu smoleńskim nie zapomnijcie na otwarcie.

        • 1 0

    • wyjdź z dudy POPIS-u

      wymiotujemy już waszym partyjnym POPIS-em. Ta droga zamorduje Trójmiasto. Powstanie eksodus, suburbanizacja, koszty w pieniądzu i naturze będą nie do naprawienia za naszego życia.

      • 1 5

  • PIS zrobi wszystko by się zemścić.. (1)

    • 6 6

    • bo to mściwe typki.

      patrz Skurski i szajka.

      • 1 1

  • (3)

    Nie ma kasy do Torunia poszły

    • 135 48

    • i na 5 set minus dla nierobów.

      co tydzień ostra gorzała i nowy telewizor raz na rok.
      taaaacy polacy bogaci.

      • 0 0

    • "kasy poszły do Torunia" o_O (1)

      tym razem przesadziłeś z tymi grzybami, kolo

      • 6 14

      • olo grzybki na śniedanko były popite spirytem?

        • 3 5

  • ile płaci lobby drogowe dziennikarzom za robienie ciśnienia w mediach? (10)

    OM to inwestycja której domagają się wyłącznie drogowcy, dla mieszkańców Trójmiasta jest zbyteczna i bezużyteczna

    Jeżeli obwodnica ma się zapchać to trzeba ją poszerzyć, a nie budować równoległą trasę kilka kilometrów dalej

    • 35 16

    • Nie rozumie Pan

      Obecna obwodnica już dawno stała się droga lokalną każdy z nas robi sobie z niej drogę szybszego dojazdu do naszych dzielnic. A obwodnica ma głównie służyć aby można było szybko ominąć ruch miejski i jechac dalej jak ktoś jedzie np z Warszawy do Słupska lub na owrót

      • 2 1

    • (1)

      Obecna tzw. obwodnica staje się już zwykłą miejską ulicą. Trójmiasto (i okolice) potrzebuje faktycznej obwodnicy aby odciążyć ruch lokalny.

      • 8 10

      • i więcej ludzi wyssać pod Bytów?

        oszaleliście kompletnie. Żaden Prezydent Trójmiasta nie powinien do tego palca przyłożyć

        • 1 2

    • ta obwodnica nie jest zbędna, jest przeciw Trójmiastu

      dalsza suburbanizacja po Bytów! Kompletne ogujenie, szaleństwo

      • 0 3

    • 100 % racji

      • 3 0

    • z tobą wszystko ok ? (3)

      nie zauważyłeś, że to już jest droga prowadząca przez miasto, a nie obwodnica miasta ?
      ile pasów chcesz jeszcze dobudować ?

      • 6 9

      • i będziesz jeździł z Kowal do Witamina przez Żukowo i Chwaszczyno?

        • 6 1

      • wystarczyłoby po jednym (1)

        na sprawne włączanie / wyłączanie - bo to jest główna przyczyna dla której obwodnica mocno zwalnia. Przy okazji powinni pogonić tych łapserdaków, którzy wsiadają/wysiadają na rozbiegówkach.

        • 11 2

        • Trzeci pas nic nie da, jeśli nic nie zrobi się z końcem obwodnicy na Chyloni. Dlatego powstaje Trasa Kaszubska żeby odciążyć końcówkę z ruchu, który i tak idzie poza Gdynię, ale teraz nie mając innego kierunku pcha się przez Chylonię i Cisowę.

          • 7 0

    • niegłupi pomysł

      z tym, że nie wszędzie da się poszerzyć. No i nie bardzo wyobrażam sobie remont w naszych realiach - odcinkami pewnie zamykaliby obwodnicę na kilka lat. Generalnie rozbudowy i remonty są średnio intratne dla urzędników. Więcej kasy można przytulić robiąc przetarg na nową drogę.

      • 6 4

  • Zdecydowanie poszerzenie istniejacej obwodnicy !!!!! (2)

    szybciej taniej srodowisko duzo lepiej, bo i tak wiekszosc wali na polnoc a nie na zachod !!! i metropolitalna nic nie da

    • 1 3

    • OT zostanie poszerzona o trzeci pas, ale jak powstanie OM, żeby przebudową jej nie zablokować.

      • 0 0

    • ech, gdyby kasa nie szła na posłów i pomniki...

      można by zrobić obwodnice PIĘTROWĄ, jak autostrada nabrzeżna w sejsmicznej Kalifornii, piętro w jedną, parter w druga stronę, zanim by się znów zatkała minęło by parę lat...

      niestety, jesteśmy biedni, bo jesteśmy głupi i jesteśmy głupi, bo jesteśmy biedni"

      • 0 1

  • (1)

    Obwodnica Trójmiejska jest na granicy przepustowości. Czy te wszystkie ćwoki na usługach Kaczorbaszy wczuwają się, iż zablokowanie OT to jest jak poderżnięcie gardła dla portów Gdańska i Gdyni, nie mówiąc o tranzycie do miejscowości środkowego Wybrzeża

    • 9 2

    • A czy Ty ćwoku chamski ogarniasz taki prosty problem jak to, że nic rząd zrobić nie może bo NSA przez pół roku nie potrafiła rozpoznać sprawy decyzji środowiskowej? Skąd się biorą takie tłuki???

      • 0 0

  • (2)

    przerywana niebieska kreska na pierwszym rysunku to nie jest planowana Droga Zielona tylko Nowa Kielnieńska i Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem. Proponuję rzetelniej przygotowywać materiały do artykułu i nie wprowadzać ludzi w błąd.

    • 0 1

    • Tylko, że Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa i tunel pod Pachołkiem to części składowe Drogi Zielonej.

      • 0 0

    • to droga zielona ,etap lesny

      • 0 0

  • Budować OPAT

    Budować OPAT i PKM do Północnej Gdyni

    • 1 0

  • (20)

    Trójmiasto (Gdańsk, Sopot i gdynia) przede wszystkim!

    • 90 21

    • Po budowie A1 byla dlugo u nas pustka z inwestycjami (5)

      Nawet Szczecin bedzie mial ekspresowki w 4 strony a my tylko w dwie: S7 i A1

      Trasa kaszubska powinna byc w calosci czyli za Lebork!!!
      Co do OM to czy sad admin nie ma jakiegos grafiku? Miza by czekac do konca swiata

      • 14 2

      • (4)

        W morze byś chciał mieć poprowadzoną ekspresówkę?

        • 15 2

        • Ważne że do torunia można dojechac ! (3)

          • 8 4

          • uważasz, że do Torunia nie powinno być dojazdu gamoniu? (2)

            • 4 3

            • Radio Taty R. dociera wszędzie

              to po co dojazd tam?

              • 0 0

            • zachowaj kulturę

              ciulu

              • 0 2

    • Debilny artykuł i jeszcze bardziej debilne argumenty - niestety "Pogromca korków" znowu zaczął pisać na zamówienie (2)

      1.OM nie odciąży ZOT, bo nikt nie będzie się pchał w Straszynie na drogę dłuższą od 15 kilometrów, żeby trafić do Wielkiego Kacka!
      2. Ta trasa załatwia tylko ruch lokalny GKS + GKA do i z GA/GD/GSP. Zaprojektowano ją po to, aby lokalnym baronom ułatwić wyjazd na kaszubskie dacze, ale tego nie wolno w naszym mieście mówić, wszakże jesteśmy bastionem peowskiego betonu, niestety.
      3. Dlaczego nikt nie pisze, że sprawa trafiła do Sądu z powodu uporu poprzedniej dyrekcji gdańskiej Gdaki? Były sensowniejsze warianty, ale nie, my tu rządzimy i nikt nam nie podskoczy. A teraz, jak ludzie się słusznie wkurzyli i oddali sprawę do NSA, to płacz, którego można było uniknąć.
      4. Dlaczego nikt nie przedstawia analizy kosztów poszerzenia ZOT do 3-4 pasów ruchu w każdym kierunku c/a OMT? Może dlatego, że nie wyjdzie, a może dlatego, że jednoznacznie wykaże, ze OMT jest planowana tylko i wyłącznie dla pkt-u 2
      5. Dlaczego nikt nie napisze, że ZOT po budowie OMT miała być przekształcona w drogę gminną (czytaj wszystkie koszty ponosiłoby Trójmiasto).
      6. Argument o zapchaniu ZOT nieograniczonym światłami ruchem 20 tyś. aut z kierunku Rumi jest tak kuriozalny, że głowa mała. Z tych 20 tyś, jedynie maks. 5-10 % jedzie dalej, niż do węzła Wiczlino. Samochody z rejestracją GPU i GWE w Gdańsku to ułamek procenta. Tranzyt wschód - zachód jest na poziomie 10% całego ruchu, w dodatku oni płacą za przejazd każdego kilometra i nikt nie pozwoli kierowcy jechać dłuższą trasą i w dodatku droższą. Wiem, osobówki nie płacą, ale oni to 5% tranzytu (pomijam wakacyjne weekendy).
      7. OMT w takim kretyńskim kształcie zabiłaby ruch na dojeździe do Gdyni od strony Wielkiego Kacka i na odcinku do Morskiej - niekontrolowany światłami (argument tzw. "drogowców") wtłoczyłby 30-40 tyś samochodów z rzekomego tranzytu na Chwaszczyńską i na ZOT, która w tym miejscu i tak bardzo często latem przytyka się.

      • 9 4

      • W którym żłobku uczą takich mądrości? (1)

        1. Bardzo dużo śmiga ruchu ZS, BY, NE i NO bo kochają się w paniach, które są
        GD, GSP, GA i GSL.
        2. OM wraz z ZOT dążą do OPAT-a, bo tylko w tym klasztorze będzie spokój (no może jeszcze znależć spokój przez A1 w BT - u Taty wszystkich wiernych Radiu z Trąbą).
        3. Sensowny wariant to ominąć Hel przez zatokę pucką, za latarnią morską Stilo wybudować tunel do elektrowni atomowej w Żarnowcu - a dalej to już poleci.
        4. Wówczas minimum odwołań od decyzji środowiskowych (chyba, że poskarżą się flądry bałtyckie lub fokarium helskie).
        5. Gdyby były takie odwołania - to uznać za niezgodne z konstytucją i nie publikować w Dzienniku Ustaw.
        6. I tyle w debilnym temacie. Pozdrowienia dla sąsiadów w pensjonacie Kocborowo!

        • 0 6

        • Tworki, Kocborowo czy Srebrzysko?

          • 1 0

    • wasi lokalni oczywiście nie są w ogóle winni? (1)

      • 0 3

      • wasi lokalni

        OOO!! odpad z pisuaru wypełzł i wydalił odchody.

        • 0 0

    • Ahh ten nasz poranny trollcio od pierwszego komentarza. Zawsze na niego można liczyć. (7)

      Hejcik na Gdynię z rana jak śmietana. Co tam w gdańsku słychać?

      • 14 9

      • (6)

        Gdzie pocisk na Gdynie? Jakieś kompleksy? To chyba był pocisk na całe trójmiasto.

        • 11 2

        • (4)

          A gdzie tu jakiekolwiek pociski?

          • 3 2

          • jestes debilem czy tylko udajesz? (1)

            • 1 1

            • on jest za głupi żeby udawać

              taki sam aktor z niego jak z Kaczyńskiego

              • 1 1

          • pisownia

            • 5 2

          • Gdańsk, Sopot i gdynia

            bardzo subtelnie

            • 3 2

        • Dostanie lizaka od szefa

          Nie niszczcie jego marzeń

          • 8 6

    • budujcie bo nie mam gdzie

      latać swoją hondą po modyfikacji

      • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane