• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z budową zajezdni na Ujeścisku?

Rafał Borowski
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Druga połowa 2025 r. - to najwcześniejszy termin zakończenia budowy nowej zajezdni dla gdańskich autobusów i tramwajów przy ul. WarszawskiejMapka na Ujeścisku. Do rozpoczęcia przygotowań do inwestycji, której realizacja powinna potrwać ok. 3,5 roku, niezbędne jest jednak uchwalenie najpierw planu miejscowego.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w twojej dzielnicy?

Przypomnijmy: w styczniu ubiegłego roku pisaliśmy o planach budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. Warszawskiej na Ujeścisku. Po jej otwarciu zostanie zlikwidowana zajezdnia autobusowa przy al. Hallera we Wrzeszczu.

Czytaj więcej: Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Nowa zajezdnia powstanie na działce, która została zakupiona przez spółkę GAiT pod koniec 2017 r. za kwotę 18 mln zł. Warto wspomnieć, że jej powstanie zostało uwzględnione podczas budowy linii tramwajowej w ciągu al. Adamowicza.

Z nowej pętli Ujeścisko zostały wyprowadzone przecinające ul. Warszawską tory, po których w przyszłości tramwaje będą wjeżdżać do zajezdni. Realizacja inwestycji ma potrwać co najmniej 3,5 roku. Jak informowali wówczas urzędnicy, szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu ok. 1,5 roku i wreszcie budowy - ok. 1,5 roku.

Jeśli ktoś na tej podstawie zakładał, że nowa zajezdnia powinna być gotowa już w 2023 r., to był w błędzie. Zanim w ogóle rozpoczną się przygotowania do realizacji inwestycji, niezbędne jest uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu przyszłej zajezdni. A nastąpi to dopiero w przyszłym roku. Tym samym nowa zajezdnia - o ile oczywiście nie wystąpią żadne opóźnienia - może być gotowa najwcześniej pod koniec 2025 r.

- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ulicy Warszawskiej w mieście Gdańsku" jest na etapie koncepcji. Uchwalenie planu przewiduje się w pierwszej połowie 2022 r. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego, który opracowany zostanie po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego - informuje Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • Nowe DRMG (2)

    Wierzę że nowe władze w DRMG poradzą sobie z takim tematem. Powodzenia

    • 7 24

    • (1)

      Jak wybiorą pociotka to wątpię ale jak takiego wizjonera i omnibusa jak Svencjusz to może coś ruszy...

      • 12 2

      • Dr Swencjusz jest rentierem. Nie potrzebuje takiej posadki.

        • 3 1

  • No to w szczycie podesłanie wozu na podmianę do dworca zajmie 2godziny

    • 5 1

  • Te setki autobusów będą dojeżdżać starą wąską Warszawską? (3)

    • 38 3

    • Armii Krajowej i Adamowicza.

      • 2 0

    • a setki kierowców czym tam dojadą?

      a po drugie już je widzę te autobusy zawijające na tych dwóch "rondach" na Ujeścisku.

      • 16 0

    • Tak, a o co chodzi?

      • 7 1

  • Południ Gdańska to porażka tej władzy

    Odwołana nowa świętokrzyska, nie ogłoszony przetarg na łącznik i tylko projekty projekty. A deweloperzy budują niedługo cały traffic stanie

    • 13 1

  • Mam nadzieje ze jak wrócę z urlopu to wcześniej zbombardują malomiejska i będzie wreszcie spokój

    • 2 2

  • (1)

    Oni głupiego łącznika z płyt betonowych nie potrafią zrobić a Wy tu o wielkiej zajezdni. Będzie pewnie tak jak z halą na odpady Bio na Szadółkach. Kasy poszło morze a wyszła za mała o połowę.

    • 16 2

    • Piszesz zapewne o Łuczniczej

      Otóż do września 2023 trwają rozmowy i panele dyskusyjne o tym jak ułożyć yomby na tym strategicznym łączniku - otworami wzdłuż czy w poprzek. W opracowanie ostatecznej koncepcji zaangażowano grupę ekspertów, urbanistów i architektów. Nieformalnie wydaje się, że zwycięży opcja ułożenia naprzemiennego, przy niepełnym zasypaniu płyt żwirem - tak aby zarówno piesi jak i rowerzyści docenili komfort poruszania się po nowej arterii (dla aut to bez znaczenia, opony są za duże żeby wpadły).

      • 1 0

  • BRG + plan = przepis na katastrofę

    Stawiam na: inwestycja będzie przeprowadzona tak, by autobusy i tramwaje miały na około, priorytet dla blachosmrodów. Do tego brak zieleni, mnóstwo technicznego badziewia (elektroskrzynki, murki oporowe, barierki itp) , a piesi niech się przeciskają wąskimi chodnikami. Wszystko dla...

    • 10 3

  • Jacy zarządzający takie tempo

    O inwestycji była mowa kilka lat temu i co.... dalej nic, kolejne lata, a obecną zajezdnia w centrum to totalne nieporozumienie. Tylko park, zieleń by się przydała, a nie kolejne blokowisko

    • 4 5

  • Jak Robyg straci cierpliwość...

    I postawi swoje ciężarówki na wjeździe do obecnej zajezdni (a już jest właścicielem tego terenu), to miasto będzie musiało wybudować zajezdnię z ciągu kilku miesięcy.
    Nikt w tym mieście nie wie ile Adamowicz sprzedał ziemi.

    • 18 3

  • ZRiD (4)

    takie inwestycje robi się zridem a nie miejscowym planem
    trwa to parę miesięcy a nie parę lat
    partacze w tym Gdańku siedzą, lub druga możliwość nie ma kasy

    • 47 24

    • Rozwiń skrót (3)

      ZRiD to procedura dla inwestycji drogowych. Miasto pewnie konsultowało, czy jest możliwość załatwienia tego ZRiDem, ale urząd wydający decyzję może łatwo to zakwiestionować. Poza tym ZRiD z DoŚU to też nie miesiące a lata. Inna kwestia - opracowanie MPZP trwa już ponad 1,5 roku ...

      • 11 2

      • (2)

        zajezdnia Autobusowa i tramwajowa
        no niech ktoś powie ze nie jest to inwestycja drogowa ?
        DoŚu to faktycznie problem, ale normalnym trybem chyba też jest potrzebne opracowanie środowiskowe

        • 1 6

        • Zrid tylko w pasie drogowym. nie na dzialce budowlanej.

          • 4 2

        • Nie jest

          Zajezdnia autobusowo-tramwajowa jest inwestycją "prywatną". GAiT nie jest organizacyjnie komórka miasta tylko spółką handlową.
          Raczej słabo gdyby naprzykład nagle gryf czy inne przedsiębiorstwo mogło używać uproszczonych procedur.. tylko dlatego że chce betonować plac... i będą po nim jeździły pojazdy :)

          • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane