• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z Obwodnicą Metropolitalną? Wyrok jesienią

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA. Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA.

W połowie listopada Naczelny Sąd Administracyjny wyda wyrok w sprawie zaskarżonej decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. Blokowanie inwestycji trwa już dwa lata.



Obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.

- 14 listopada tego roku będzie rozprawa. Skierowaliśmy prośbę o przyspieszenie, podobnie jak Urząd Miasta w Żukowie. Zależy nam na szybkim rozstrzygnięciu tej kwestii - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się jednak nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.

W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy, czyli Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.


Potrzebne 2 mld zł na budowę



Warto jednak pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
  1. planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
  2. planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
  3. planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
  4. planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
  5. planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Miejsca

Opinie (160) ponad 10 zablokowanych

  • opat opat opat budować opat polska Pomoże

    • 2 3

  • Rozcinając na pół lasy Otomińskie, zbrodnia.

    • 5 8

  • to tylko w tej dzikiej Polsce takie cyrki,nic nie umieją szybko i bez ceregieli budować tylko trwa to latami (2)

    w USA albo Chinach się nie bawią z tematem , projektuja,budują i szybko oddają do użytku bez zbędnych formalności i jakiś idiotycznych biurokratycznych pierdół

    • 38 2

    • Nie umieją? (1)

      Po jakiemu To? Chyba nie potrafią?

      • 2 5

      • Po polsku, dzbanuszku. Jak twoim zdaniem powinno być? "Umią"?

        • 2 0

  • 70 lat budują OPAT i końca nie widać - opat opat opat

    • 5 2

  • bez sensu

    Patrząc na mapę w artykule, gdy będę chciał jak wielu mieszkańców Trójmiasta przejechać np. z Pruszcza do Gdyni lub z Gdyni do Gdańska i tak nie wybiorę tej nowej obwodnicy !!! Nie będę przecież jechał na około. Na tę drogę i tak wjadą tylko auta nie wjeżdżające do Trójmaista (nie dotyczy Gdyni, bo i tak z Metropolitarnej wpadać się będzie do gdyni). Większość ruchu na obwodnicy Trójmiasta to auta lokalne poruszające się pomiędzy Gdynią, Sopotem i Gdańskiem oraz bliskiej okolicy. ta obwodnica nie pomoże zakorkowanej s6. Cudów się spodziewacie, a będzie kicha.

    • 10 6

  • Obwodnica metropolitalna to konieczność

    Obwodnica Gdańśka jest wezłem wypadowym turystów z południa. Nawet nie w godzinach szczytu widać, że obodnica jest pełna jak ikea w wekend. Budować !!!! 5 osób wstrzymuje inwestycje dla milionów ludzi.

    • 16 11

  • No tak

    Wyrok jesienią po wyborach samorządowych. Wygra PO nie będzie nic, wygra Pis wyrok będzie pozytywny.

    • 1 8

  • opat opacik opatunio budujmy OPAT

    • 4 4

  • Gdynia zbieraj siły i buduj opat opat opat

    • 3 3

  • Bez ser(c)a (1)

    Po co oni to tak projektują? Dodać 1 pas więcej na Obwodnicy, Zrobić obwodnicę dla Żukowa i Chwaszczyna i proszę skupcie się na Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem! Cała Oliwa stoi nawet w południe.

    • 31 6

    • Popieram

      Zrobić tramwaj linie tramwajową na Osową + tunel pod pachołkiem.
      Jak powyżej do robić pasy i obwodnice. Bez wykupów gruntów.
      Zaoszczędzone pieniądze puścić w połączenia kolejowe.
      Mniej betonu!!!!

      • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane