• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czekają na uwagi ws. PKM na południe Gdańska

Szymon Zięba
8 listopada 2022, godz. 07:00 
Po uwagach mieszkańców cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice - Świętokrzyska udało się zaprojektować w tunelu. Po uwagach mieszkańców cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice - Świętokrzyska udało się zaprojektować w tunelu.

W poniedziałek, 14.11.2022 r. rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.



Rozkłady PKM i SKM



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach ws. PKM?

Trasa PKM Południe to zakrojony na szeroką skalę projekt rozbudowy linii kolejowej na południe Gdańska i dalej m.in. do Pruszcza oraz Kolbud.

W pierwszym etapie, do 2030 r., powstać ma siedmiokilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie sześć przystanków.

Do końca 2023 r. trwać będą prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, które da odpowiedź, czy można tę inwestycję na tym terenie w ogóle zrealizować.

By wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, kolejarze sukcesywnie przeprowadzają konsultacje społeczne na temat przyszłej trasy PKM.

W poniedziałek, 14.11.2022 r., rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.

Dokładne lokalizacje i terminy poszczególnych spotkań:

O tym, że warto rozmawiać, przekonali się mieszkańcy, którzy zwrócili się z pytaniami do kolejarzy ws. przystanku Gdańsk Madalińskiego.

- Wielu mieszkańców pytało nas, czy jest możliwe, aby linia kolejowa już od planowanego przystanku Gdańsk Madalińskiego przebiegała od razu w tunelu, a nie - jak zakładała pierwotna koncepcja - w wykopie dopiero później przechodzącym w tunel - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Nasi projektanci raz jeszcze pochylili się nad tym problemem i obecnie już cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska udało się im zaprojektować w tunelu - dodaje.
Efekty zobaczyć można na infografice, przewidywane rodzaje obiektów inżynieryjnych na aglomeracyjnym odcinku PKM Południe.

Co warto wiedzieć przed spotkaniem z kolejarzami ws. PKM?



W ramach trwającego obecnie drugiego etapu STEŚ wprowadzono do projektu PKM Południe - względem wersji prezentowanej podczas poprzedniej tury konsultacji - następujące zmiany:

  1. Dostosowano rozwiązania pasażerskie na przystanku "Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska" do koncepcji węzła drogowego.
  2. Zapewniono obustronne dojście na peron w ramach przystanku "Gdańsk Wielkopolska".
  3. Dostosowano stację "Gdańsk Świętokrzyska-Węzeł Kowale" do funkcji kończenia biegu pociągów aglomeracyjnych.
  4. Odsunięto przystanek osobowy "Kowale" o ok. 20 m w kierunku północnym od istniejących zabudowań (postulat mieszkańców podczas II tury spotkań informacyjnych).
  5. Przewidziano parking przy przystanku osobowym Kowale wraz z dojazdem od ul. Ofiar Grudnia 70 przy wykorzystaniu miejskich działek.
  6. Przekroczenie obwodnicy trójmiejskiej nową linią kolejową planowane jest dołem (postulat mieszkańców podczas I i II tury spotkań informacyjnych).
  7. Wprowadzono korektę łuku trasy kolejowej na wysokości ul. Straszyńskiej 15 poprzez odsunięcie się od zabudowań.
  8. Zapewniono dojazd na pola uprawne w rejonie miejscowości Jankowo Gdańskie w postaci obiektu inżynieryjnego.
  9. Na wniosek Miasta Pruszcz Gdański przystanek osobowy "Pruszcz Gdański Kupiecka" został przewidziany jako docelowy do budowy i przekazany do dalszych konsultacji z zarządcą linii PKP PLK.
  10. W zakresie przystanku osobowego "Bielkówko" zmieniono rozwiązanie skrzyżowania linii kolejowej z drogą na przejazd kolejowo-drogowy. Dojście na peron zostało zapewnione z przejazdu. Dokonano relokację peronu na drugą stronę przejazdu.
  11. Zmieniono rozwiązania stacyjne w zakresie posterunków "Goszyn" oraz "Straszyn Prędzieszyn" dostosowując do docelowej oferty przewozowej.
  12. Uwzględniono w rozwiązaniach układy drogowe wynikające z MPZP (konieczna korekta przyjętych założeń w MPZP w zakresie ul . Leszczynowej).


Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (174)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane