- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (428 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (81 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (281 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (117 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (50 opinii)
- 6 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (19 opinii)
Czekają na uwagi ws. PKM na południe Gdańska
W poniedziałek, 14.11.2022 r. rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.
Rozkłady PKM i SKM
W pierwszym etapie, do 2030 r., powstać ma siedmiokilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie sześć przystanków.
Do końca 2023 r. trwać będą prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, które da odpowiedź, czy można tę inwestycję na tym terenie w ogóle zrealizować.
By wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, kolejarze sukcesywnie przeprowadzają konsultacje społeczne na temat przyszłej trasy PKM.
W poniedziałek, 14.11.2022 r., rozpocznie się trzecia seria spotkań informacyjnych projektu PKM Południe. Łącznie w tej serii - podobnie jak w pierwszej w kwietniu br. - zaplanowano pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 14 listopada do piątku 18 listopada 2022 r.
Dokładne lokalizacje i terminy poszczególnych spotkań:
O tym, że warto rozmawiać, przekonali się mieszkańcy, którzy zwrócili się z pytaniami do kolejarzy ws. przystanku Gdańsk Madalińskiego.
- Wielu mieszkańców pytało nas, czy jest możliwe, aby linia kolejowa już od planowanego przystanku Gdańsk Madalińskiego przebiegała od razu w tunelu, a nie - jak zakładała pierwotna koncepcja - w wykopie dopiero później przechodzącym w tunel - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Nasi projektanci raz jeszcze pochylili się nad tym problemem i obecnie już cały odcinek linii kolejowej pomiędzy przystankami Gdańsk Madalińskiego i Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska udało się im zaprojektować w tunelu - dodaje.
Efekty zobaczyć można na infografice, przewidywane rodzaje obiektów inżynieryjnych na aglomeracyjnym odcinku PKM Południe.
Co warto wiedzieć przed spotkaniem z kolejarzami ws. PKM?
W ramach trwającego obecnie drugiego etapu STEŚ wprowadzono do projektu PKM Południe - względem wersji prezentowanej podczas poprzedniej tury konsultacji - następujące zmiany:
- Dostosowano rozwiązania pasażerskie na przystanku "Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska" do koncepcji węzła drogowego.
- Zapewniono obustronne dojście na peron w ramach przystanku "Gdańsk Wielkopolska".
- Dostosowano stację "Gdańsk Świętokrzyska-Węzeł Kowale" do funkcji kończenia biegu pociągów aglomeracyjnych.
- Odsunięto przystanek osobowy "Kowale" o ok. 20 m w kierunku północnym od istniejących zabudowań (postulat mieszkańców podczas II tury spotkań informacyjnych).
- Przewidziano parking przy przystanku osobowym Kowale wraz z dojazdem od ul. Ofiar Grudnia 70 przy wykorzystaniu miejskich działek.
- Przekroczenie obwodnicy trójmiejskiej nową linią kolejową planowane jest dołem (postulat mieszkańców podczas I i II tury spotkań informacyjnych).
- Wprowadzono korektę łuku trasy kolejowej na wysokości ul. Straszyńskiej 15 poprzez odsunięcie się od zabudowań.
- Zapewniono dojazd na pola uprawne w rejonie miejscowości Jankowo Gdańskie w postaci obiektu inżynieryjnego.
- Na wniosek Miasta Pruszcz Gdański przystanek osobowy "Pruszcz Gdański Kupiecka" został przewidziany jako docelowy do budowy i przekazany do dalszych konsultacji z zarządcą linii PKP PLK.
- W zakresie przystanku osobowego "Bielkówko" zmieniono rozwiązanie skrzyżowania linii kolejowej z drogą na przejazd kolejowo-drogowy. Dojście na peron zostało zapewnione z przejazdu. Dokonano relokację peronu na drugą stronę przejazdu.
- Zmieniono rozwiązania stacyjne w zakresie posterunków "Goszyn" oraz "Straszyn Prędzieszyn" dostosowując do docelowej oferty przewozowej.
- Uwzględniono w rozwiązaniach układy drogowe wynikające z MPZP (konieczna korekta przyjętych założeń w MPZP w zakresie ul . Leszczynowej).
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-08 07:02
Jedna uwaga :) (5)
Robić jak najszybciej.
- 167 14
-
2022-11-09 01:24
Można by było taniej gdyby już istniała nowa świętokrzyska, ale myślenie to nie jest dobra strona Polaków.
- 0 2
-
2022-11-08 07:07
(1)
Nie potrzebna inwestycja
- 5 58
-
2022-11-08 17:36
Niepotrzebna tak jak Ty
- 8 1
-
2022-11-08 07:08
druga też (1)
od razu elektryfikacja nie taki cyrk jak na PKM
- 13 3
-
2022-11-08 07:15
Jeśli ta linia powstanie to tylko z siecia trakcyjną,
bo jak inaczej pojechałyby tam skmki.
- 13 1
-
2022-11-08 08:43
plany. (4)
Zrealizować choć jedno. Od tych wszystkich planów nic lepiej nie będzie. Nowa Swiętokrzyska, Politechniczna , PKM itd.
- 88 9
-
2022-11-08 21:11
przede wszystkim zwiększyć częstotliwośc w godz szczytu np rano. (1)
Nie dość, że jeździ 1 na pół godziny to wsiadam jak sardynka i nie zawsze mam pewność, że się zmieszczę (ps. nie ważę i nie wyglądam jak słoń)
- 4 0
-
2022-11-08 21:18
dokładnie, podstawowa sprawa to jest częstotliwość jeżdżenia. ja byłem wielkim fanem PKM jak budowali bo akurat wtedy dojeżdżałem do pracy do Gdyni Stadion z Moreny. I po tym jak uruchomili to spróbowałem kilka razy pojechać i to nie ma sensu, bo trwa 2-3 razy dłużej niż samochodem mimo korków.
to powinno działać jak metro - co 2-5 min podjeżdża pociąg; co 10 min poza szczytem.- 6 0
-
2022-11-08 10:53
jak nie planujesz to potem kończysz jak skm, z utratą dofinansowania na nowe pociągi (1)
- 12 0
-
2022-11-08 21:20
Trudno planować jak ci jakiś struk może w każdej chwili wyskoczy".
- 0 2
-
2022-11-08 07:55
Bez pociągnięcia 1 etapu (4)
Przynajmniej do ul. Warszawskiej ta trasa nie ma sensu.
- 37 33
-
2022-11-08 20:13
haha dobry jesteś pod sam dom tramwaj i pkm a i tak będziesz śmigać samochodem
- 6 0
-
2022-11-08 18:15
Na Wawskiej (2)
Zaraz będzie tramwaj...Kowale nie mają nic poza korkami..
- 7 0
-
2022-11-08 20:50
Tramwaj nic nie da, bo czas dojazdu jest bardzo długi. (1)
Dojedź gdzieś w rozsądnym czasie z pętli lawendowe wzgórze 30 minut do dworca głównego, przez chełm będzie podobnie.
- 0 3
-
2023-01-23 11:57
Będzie to max 23min
Dojad z pętli łostowice to obecnie 21min. więc o 2 min więcej będzie z Ujeściska.
Pociąg z Kowal ma jechać 14 min czyli około 17 by jechał z pętli Warszawska.
Różnicy byłoby raptem 6min, więc nie sądzę, aby sporo się zmieniło.
Jedynie co to Warszawska jest lepszym miejscem na zakończenie Lini niż kowale.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.