• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • - Wie Pan co? Zrobimy tak: (1)

    Ja Panu zapłacę tyle, ile się umawialiśmy, a te kary co na Pana teraz nakładam, to odda mi Pan potem, zgoda?

    Normalnie MIŚ 2019 - Bareja się ze śmiechu w grobie przewraca.

    • 14 0

    • A po za sektorem pańsywowym wygląda to tak:

      Zabieraj Pan to g*wno, oddawaj kasę, bo psem poszczuje i widłami poczęstuje. Do jutra mam nie widzieć tego złomu i kasa wraca na moje konto.

      • 3 0

  • tu nie powinno byc mowy o planie naprawczym ....................

    plan naprawczy to ściema bo ma zapwenic ze miasta zapłacą kolejne transze płatności za niby realizowany projekt , pozwólcie zbankrutować Mevo

    • 5 0

  • kogo to obchodzi ???? (5)

    niech za morde wezma tego z magistratu co wybral ta firme a nie inna z doswiadczeniem :) zreszta widac ze dla polaka rower to luksus ;)

    • 108 27

    • Ciekawe czy południe GDańska (Jasień, Szadółki) kiedyś dostąpią zaszczytu wypożyczenia tego szrotu

      Ulice w remontach, objazdy, syf ogólny, a rowerów u nas nie przewidzieli, bo i po co. to nie Gdańsk ...

      • 2 0

    • Powinni dać sobie spokój z tymi rowerami

      Podnieść ceny to i popyt spadnie. Wszystko się ustabilizuje to będzie okazja do obniżki. Innej opcji nie ma.

      • 1 2

    • (1)

      Szkoda, że tacy chojni w dawaniu kar nie byli gdy saur wylewał miliony litrów nieczystości do motławy.

      • 6 0

      • A jak tam pożary wysypisk?

        Ktokolwiek karę dostał?

        • 2 0

    • To nie magistrat organizował przetarg

      • 6 1

  • Żałosne.

    Przedstawiciele OMGGS siedzieli cicho przez 1,5 miesiąca, a teraz serwują marketingową paplaninę.
    Pan Glaser i Pan Perycz-Szczepański jakby mieli honor to by podali się do dymisji, zaś Pani Dulkiewicz gdyby miała honor to by przeprosiła mieszkańców wszystkich 14 gmin, które przystąpiły to projektu.
    Jednakże nie potrafią zachować się przyzwoicie i stosują metodę "spychologii" i "populistycznego bełkotu"

    • 11 1

  • MEVO (2)

    Cała ta akcja z Mevo daje do myslenia - okazuję się boieim, że wyrosło jakieś dziwne, roszczeniowe pokolenie, którego nawet nie stać na własny rower. TZN. stać ich na tatułowanie sobie całych ramion i innych części ciala za grube tysiaczki, ale żeby kupić sobie rower za 800 zł na kilka lat to już nie.... Strach pomyśleć, że ci ludzie kiedyś będą rządzić naszym krajem.

    • 6 15

    • co ty bredzisz? (1)

      To OM GGS obiecał gruszki na wierzbie i dostarczył psiary o nazwie Mevo. Już sam kolor tego paskudztwa odstręcza.

      • 1 1

      • Co?!!!

        • 0 0

  • dostępność wzrosła? czy aby nie dla tej kasty 20 tysięcy (czyli 1/4 zapisanych) bo tylko tylu mogło przedłużyć abonament? (2)

    z moich obserwacji kompletnie nic się nie zmieniło - stacje stoją puste (w Gdyni), a jeśli już rower gdzieś widzę i sprawdzę diodę, to jest ona czerwona...

    grunt to samozadowolenie urzędasa

    a co do startu operatora

    przecież nie mówimy o Nextbike Niemcy -a le o firmie w Polsce i której managerami sa cwaniaczki Polacy

    Nextbike jest obecna w wielu krajach (i chyba ponad 100 miastach) i raczej wszędzie funkcjonuje poprawnie

    i ponawiam propozycje - informujmy Nextbike w Niemczech (adres na wiki) o skandalu w Trójmieście, bo może oni nawet sobie z tego nie zdają sprawy

    a jak Finowie czy Szwedzi nie sa głupcami, to powinni sprawdzić jak to wygląda właśnie w innych miastach - w tym w Trójmieście - może to zdopinguje Niemców do odpowiedniego zjechania swoich managerów w Polsce

    • 7 1

    • czyli 2 etap nie zostanie 'odebrany' nigdy, skoro: (1)

      Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów

      • 2 0

      • to wszystko wygląda na zabawę w piaskownicy

        • 0 0

  • dlaczego w dużych miastach nie ma alternatywy dla roweru na baterię

    przecież wielu zwłaszcza młodych woli tylko pedałować

    • 3 0

  • Prokurator dla tych, którzy się obłowili na miliony, na tym wałku zwanym Mevo.

    • 4 0

  • Absurdalna dostępność rowerów

    Kto ją liczy? Na jakiej podstawie?
    Przecież to są dane przedstawione przez firmę, która jest z tego rozliczana. Jak są liczone rowery duchy? Te które niby są, idzie się na miejsce a roweru nie ma - w systemie jest.
    Kto liczy niesprawne rowery? Raczej nikt spoza firmy nie ma takich danych, więc jak są one weryfikowane?
    Kto sprawdza czy naładowanie akumulatorów wykazywane w systemie jest rzeczywiste?
    a żeby tego było mało, to dostępność według umowy miała być sprawdzana między 3-5:00 w nocy... powinna być między 15-18....gdyby to był poważny projekt

    • 7 0

  • MEVO odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa (3)

    To jest MEVO na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym MEVO? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest MEVO społeczne, w oparciu o sześć instytucji – które sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi? Protokół zniszczenia.

    • 22 0

    • dokładnie powiedziane !!!

      • 0 0

    • koniaczek?

      podwójny - stać mnie

      • 1 0

    • mevo,mevo...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane