• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • Od (2)

    Od samego początku wiadomo było,ze to lipa.
    Amber Gold. OLT. Skarbiec.i dziesiątki innych jak Saur. Gepec.
    To możliwe przy tak działających sądach jak w Trójmieście.

    • 14 6

    • A na górze Kasa Krajowa i Bierecki z PiS

      • 1 2

    • Sady sa Pisowskie

      • 0 3

  • Tak samo działa nasz rząd...

    Złodziej goni złodzieja . Nakradną ile się da , podzielą między swoich i na koniec morawiecki powie że chołota ma pracować za miskę ryżu.

    • 4 9

  • Koszty powstania i wdrożenia planu naprawy

    pokryja oczywiście urzędnicy odpowiedzialni za projekt mevo. Prawda?

    • 10 2

  • W Gdańsku nie da sie

    Uczciwie? Tradycja zobowiązuje.
    20 lat nierządu sPOwodowalo spustoszenia nie do odrobienia.
    Sycylia.Co platforma nakradła to już leży na Kajmanach

    • 11 4

  • uwaga uwaga (2)

    Ja jeżdżę samochodem praktycznie tylko praca-dom ale robię to stylowo w Mercedesie AMG S 63 Coupe rocznik 2018. Pozdrawiam

    • 6 5

    • A ja chodzę do pracy. Całe 20 minut z buta. Mijam w pełnym stylu, stylowo stojące w korku samochody.

      napisz gdzie stoisz to porównamy stylówki

      • 5 0

    • Jakoś strasznie pusto to brzmi.

      • 1 0

  • Gdansk przypomina Mala Sycylie (2)

    • 9 6

    • A Szadółki zawsze będą Szadółkami.

      • 0 1

    • Niedługo będzie przypominać Wenezuele...

      • 2 0

  • Możecie mydlić oczy ale ja codziennie na ujescisku nie widze ani jednego roweru

    • 12 1

  • Ściema (1)

    Przecież te wykresy są o kant d...y obić. Jak można mówić, że zwiększa się dostępność rowerów jak nie można doładowywać kont. Zwiększenie liczby rowerów jest wynikiem spadku ludzi korzystających. A to jest efekt braku możliwości doładowań i braku możliwości zakładania nowych kont. Pozwólcie zakładać konta i doładowywać je, a zobaczycie jaka jest dostępność rowerów.

    • 33 2

    • No raczej, większość ludzi po tej wtopie daruje sobie wypożyczanie tych rowerów skoro nie można liczyć na jakaś dostępność.

      • 1 0

  • Napiszcie kto stoi za mevo ? (1)

    Może wyjaśni się daczego miasto tak nie chce rozwiązać umowy tak jest za spółka tak chętnie śle 10 mln zl a potem nalicza kary . Kto tak ładnie wyprał 10 mln zł ? Gdzie jest cba przerarg powinien być unieważniony od ręki oienoądze zablokowane i śledztwo...
    .

    • 21 3

    • Może dlatego, że miasto nie jest stroną w tej umowie?

      • 0 4

  • Polskie huty czekają na złom

    Przynajmniej część pieniędzy się zwróci.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane