- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (130 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (232 opinie)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (269 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (166 opinii)
Powstaje plan naprawczy dla Mevo
Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.
- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.
- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.
100 nowych rowerów od 10 maja
W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.
- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
"Nie chcemy wypowiadać umowy"
Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:
- za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
- dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
- dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
- dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
- wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
- nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
- niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
- nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
- nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni
Razem to 4 mln 543 tys. zł.
Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.
Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.
- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.
Miejsca
Opinie (454) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 09:10
Od (2)
Od samego początku wiadomo było,ze to lipa.
Amber Gold. OLT. Skarbiec.i dziesiątki innych jak Saur. Gepec.
To możliwe przy tak działających sądach jak w Trójmieście.- 14 6
-
2019-05-10 09:42
A na górze Kasa Krajowa i Bierecki z PiS
- 1 2
-
2019-05-10 09:29
Sady sa Pisowskie
- 0 3
-
2019-05-10 09:39
Tak samo działa nasz rząd...
Złodziej goni złodzieja . Nakradną ile się da , podzielą między swoich i na koniec morawiecki powie że chołota ma pracować za miskę ryżu.
- 4 9
-
2019-05-10 09:38
Koszty powstania i wdrożenia planu naprawy
pokryja oczywiście urzędnicy odpowiedzialni za projekt mevo. Prawda?
- 10 2
-
2019-05-10 09:20
W Gdańsku nie da sie
Uczciwie? Tradycja zobowiązuje.
20 lat nierządu sPOwodowalo spustoszenia nie do odrobienia.
Sycylia.Co platforma nakradła to już leży na Kajmanach- 11 4
-
2019-05-10 08:42
uwaga uwaga (2)
Ja jeżdżę samochodem praktycznie tylko praca-dom ale robię to stylowo w Mercedesie AMG S 63 Coupe rocznik 2018. Pozdrawiam
- 6 5
-
2019-05-10 09:17
A ja chodzę do pracy. Całe 20 minut z buta. Mijam w pełnym stylu, stylowo stojące w korku samochody.
napisz gdzie stoisz to porównamy stylówki
- 5 0
-
2019-05-10 08:51
Jakoś strasznie pusto to brzmi.
- 1 0
-
2019-05-10 08:31
Gdansk przypomina Mala Sycylie (2)
- 9 6
-
2019-05-10 09:14
A Szadółki zawsze będą Szadółkami.
- 0 1
-
2019-05-10 08:52
Niedługo będzie przypominać Wenezuele...
- 2 0
-
2019-05-10 09:10
Możecie mydlić oczy ale ja codziennie na ujescisku nie widze ani jednego roweru
- 12 1
-
2019-05-10 08:22
Ściema (1)
Przecież te wykresy są o kant d...y obić. Jak można mówić, że zwiększa się dostępność rowerów jak nie można doładowywać kont. Zwiększenie liczby rowerów jest wynikiem spadku ludzi korzystających. A to jest efekt braku możliwości doładowań i braku możliwości zakładania nowych kont. Pozwólcie zakładać konta i doładowywać je, a zobaczycie jaka jest dostępność rowerów.
- 33 2
-
2019-05-10 09:00
No raczej, większość ludzi po tej wtopie daruje sobie wypożyczanie tych rowerów skoro nie można liczyć na jakaś dostępność.
- 1 0
-
2019-05-10 08:21
Napiszcie kto stoi za mevo ? (1)
Może wyjaśni się daczego miasto tak nie chce rozwiązać umowy tak jest za spółka tak chętnie śle 10 mln zl a potem nalicza kary . Kto tak ładnie wyprał 10 mln zł ? Gdzie jest cba przerarg powinien być unieważniony od ręki oienoądze zablokowane i śledztwo...
.- 21 3
-
2019-05-10 08:57
Może dlatego, że miasto nie jest stroną w tej umowie?
- 0 4
-
2019-05-10 08:46
Polskie huty czekają na złom
Przynajmniej część pieniędzy się zwróci.
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.