• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta

Maciej Korolczuk
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.

Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na SpacerowejMapka w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.



Czy remont spowoduje duże utrudnienia w ruchu między Osową a Oliwą?

85-metorwy wiadukt w ciągu ul. Spacerowej to główny ciąg komunikacyjny między Osową a Oliwą. Codziennie przejeżdża nim kilkadziesiąt tysięcy aut, co nie pozostaje bez wpływu na leciwą konstrukcję obiektu.

Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.

Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.

- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.

  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.

To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.

- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet. Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet.

Pięć ofert w przetargu



GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.

Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.

Opinie (138) 3 zablokowane

  • Czyli nadal Osowa pozostaje wyspą? (17)

    Jak dotąd to od strony Gdanska można się tam dostać wyłącznie pojazdem. Zamiast budować kolejne przejścia naziemne nad tunelami może warto byłoby połączyć Osowę z Oliwą tworząc jakiś most dla pieszych, rowerzystów czy innych środków transportu? Przy okazji remontu byloby to mozliwe tanim kosztem.

    • 158 14

    • Rada dzielnicy złożyła taki wniosek do GDDKiA (12)

      Odpisali, że nie planują.

      • 13 0

      • Aha, ok (10)

        Odpisali, że nie planują, więc koniec tematu.

        • 17 0

        • Niestety tak to wygląda (9)

          A miasto z panią prezydentką ma inne problemy na głowie. Wystarczy zajrzeć na profil FB Aleksandry Dulkiewicz. Tam łatwo się przekonać co jest priorytetem w Gdańsku.

          • 20 6

          • (8)

            To są efekty rozciągania tkanki miejskiej zamiast budowania w górę plus te dziwne podejście ludzi mieszkających w Gdańsku kupujących swoje nieruchomości przykładowo przy Szałówkach i ciągle narzekających na smród, czy przy lotniku narzekając na hałas ;D

            • 11 5

            • Załóżmy że budujemy w górę. (7)

              Gdzie chcesz robić parkingi na 1000-2000 samochodów?

              • 6 7

              • nigdzie (2)

                nabycie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do miejsca do parkowania w przestrzeni publicznej za darmo. W dobrze zarządzanych miastach wdraża się program stopniowego uwalniania ulic centrum miasta leżących w pobliżu stacji lokalnej kolei miejskiej od jeżdżących i parkujących samochodów a nie opowiada się bajek o potrzebie tworzenia darmowych parkingów Park & Ride w miejscach, które powinny być wykorzystane na cele codziennych podróży (takie jak miejsca pracy lub handlu).

                • 11 6

              • Kolego, jesteśmy w Polsce. (1)

                Ludzie po prostu kupią te samochody i zastawią wszystko, nawet jakby nimi mieli jeździć raz na tydzień 100m do kościoła.

                • 6 3

              • ja mam a jezdze raz na miesiac, na wycieczke :)

                • 1 0

              • (2)

                Jak ludzie są skumulowani na mniejszej przestrzeni to nie potrzebują samochodów bo wszędzie jest blisko i o to w tym chodzi ;) a dla tej garstki co potrzebują samochodu miejsce się znajdzie

                • 5 5

              • A jak rozciągamy miasto terytorialnie to musimy budować infrastrukturę drogową, kolejowa a ludność potrzebuje samochodów do funkcjonowania bo wszędzie daleko... W Polsce szczególnie mocno to widać bo 40% ludności mieszka na wsiach gdzie ten odsetek w innych krajach UE nie przekracza 20...

                • 7 4

              • Ile osób mieszka w falowcach?

                Mają absolutnie wszystko pod nosem. Komunikacja też idealna. A jakoś każdy musi mieć samochód.

                • 6 3

              • budowa w górę = mniejsze odległości = mniejsze zapotrzebowanie na ruch samochodowy

                *przy założeniu rozbudowanej sieci transportu szynowego

                • 1 0

      • Ale czego oczekujesz od radnych nieporadnych dostali 100% podwyzkje diety od urzedników miasta

        W każdej radzie chodzi oto by minimalnym wysiłkiem dostać się wyżej a potem do sejmu startować .A potem taki prostak napisze ze co on robił jak walczył o mieszkańców :)

        • 4 3

    • Mieszkańcy nie chcą kładki... (3)

      Bodajże w 2006 r. był temat kładki do CH Osowa i większość mieszkańców była przeciw.
      Więc do kogo teraz pretensje.

      • 22 5

      • Zdecydowana większość była za kładką.

        Protestowała nieliczna grupa mieszkańców z ulicy Kielnieńskiej, którzy mają domy usytuowane przy samej obwodnicy - podobno wzmożony ruch pieszych by im przeszkadzał. Paranoja jakaś.

        • 40 0

      • Na tym polega rozwój.

        Ok. Ale dzisiaj mamy nie 2006, a 2021 rok. I sytuacja, zarówno w dzielnicy, jak i na drogach dojazdowych bardzo się zagęściła. Więc, zamiast wracać do przeszłości i ją w nieskończoność roztrząsać, należy się zastanowić nad rozwiązaniem problemu i przewidywaniami na przyszłość!

        • 7 0

      • serio?

        Wierzysz, że protest kilku osób miał jakikolwiek wpływ ? Miasto miało gdzieś, zrobili szum, że wielki protest, a tak naprawdę kilka osób miało przeciw coś, tak samo jak Majaland, media wyolbrzymiły a suma summarum 12 osób na proteście .

        • 1 1

  • Cieszcie się, że to nie Gdynia. Tutaj remont trwałby 6 miesięcy i w wyniku tego nic by się nie zmieniło (1)

    tylko przemalowaliby pasy na węższe aby dorobić bus-pasy dla motłochu - wg. gdyńskich władz motłoch jeździ komunikacją miejską a rajcy, przezydent i jego przydu*asy + urzędnicy miejscy - jeżdżą samochodami. Dla nich są też bezpłatne parkingi w centrum.

    • 8 2

    • Gdańsk jak widać nie jest lepszy.

      W ciagu 20 lat nie zrobiono żadnej inwestycji w terminie, zgodnie z planami i po założonych kosztach. Palmiarnia tego przykładem.

      • 0 1

  • mnie ciekawi skąd takie różnice między najtańszą a najdroższą ofertą...

    • 4 0

  • To niech na ten czas

    Zamkną zjazdy z obwodnicy...

    • 3 0

  • i tak w kółko (1)

    szaleństwo trwa w najlepsze . Gosujta , głosujta , wasz prezydent wasze kłopoty !

    • 8 4

    • Ale to nie miejska inwestycja? Przeczytaj artykul

      • 1 0

  • Jaka to leciwa konstrukcja ? (2)

    Pamiętam jak na obwodnicy były... światła i samochody zatrzymywały się jak na normalnym skrzyżowaniu bo innej drogi na Osobę nie było
    Otwarcie tego wiaduktu to była "Ameryka" !!!
    Tyle że nie pamiętam już kiedy to było... jakoś na początku lat 90 tych. Było tam mnóstwo wypadków śmiertelnych.
    Teraz to się prosi o drugi wiadukt i poszeszenie spacerowej bo aut 3 razy tyle co w początku lat 90-tych (a tym samym wpływów z podatków i akcyz) a pieniądze giną w rozrośniętej 3 razy biurokracji od lat 90-tych.

    • 15 1

    • Zaryzykował bym stwierdzenie, że aut jest 10 razy tyle co na początku lat 90-tych.

      • 5 1

    • Język polski

      Nie na Osobę tylko do Osowej

      • 0 1

  • Dzielnice na górnym tarasie jakby były złem koniecznym, nowe bloki wstawić? pewnie! nową drogę wybudować? Po co?!

    Obecna prezydentura jest najgorszą ze wszystkich dotychczasowych.

    • 15 3

  • Ludzie, dodajcie tam pas ruchu w kierunku Osowy, proszę!

    • 6 1

  • zamknąć ten wiadukt

    Precz z blachosmrodami i zatkaną Spacerową

    • 4 3

  • (1)

    Ważniejsze są Murale dla zmarłego prezydenta za ponad 100k niż przebudowa wiaduktu na który czekają tysiące mieszkańców.

    • 13 6

    • Ale wiesz ze to inwestycja centralna a nie miejska?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane