• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery miesiące remontu wiaduktu na Spacerowej nad Obwodnicą Trójmiasta

Maciej Korolczuk
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.
  • Wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Spacerowej przejdzie remont. Prace mają potrwać maksymalnie cztery miesiące, ale sam obiekt nie zostanie zamknięty i w czasie prac będą mogli z niego korzystać kierowcy.

Cztery miesiące ma potrwać przebudowa wiaduktu na SpacerowejMapka w Gdańsku. Na przetarg ogłoszony przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedziało pięć firm. Najtańsza oferta (1,98 mln zł) nieznacznie przekroczyła zakładany przez drogowców budżet.



Czy remont spowoduje duże utrudnienia w ruchu między Osową a Oliwą?

85-metorwy wiadukt w ciągu ul. Spacerowej to główny ciąg komunikacyjny między Osową a Oliwą. Codziennie przejeżdża nim kilkadziesiąt tysięcy aut, co nie pozostaje bez wpływu na leciwą konstrukcję obiektu.

Wiadukt poddano niedawno inwentaryzacji, podczas której stwierdzono uszkodzenia elementów samego pomostu, jak i wyposażenia technicznego m.in. korozję i uszkodzenia barier i balustrad, nieszczelność dylatacji, nierówności i koleiny w jezdni, a także zarysowania, przecieki łaty i zanieczyszczenie nawierzchni.

Zarządca obiektu, którym są drogowcy z GDDKiA, podjął więc decyzję o remoncie wiaduktu.

- Projektowane prace remontowe mają na celu przywrócenie pierwotnego stanu technicznego pomostu obiektu oraz sprawności wyposażenia technicznego mającego wpływ na trwałość obiektu i komfort użytkowania obiektu. W ramach prac remontowych wprowadza się również korektę szerokości jednego z poboczy technicznych przy zachowaniu pierwotnych parametrów wszystkich pasów ruchu i całkowitej szerokości obiektu - czytamy w dokumentacji przetargowej.
Drogowcy - zdając sobie sprawę ze znaczenia wiaduktu, którego zamknięcie na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą - zastrzegli, że prace remontowe wykonawca musi przeprowadzić "pod ruchem" pojazdów.

  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.
  • Zamknięcie wiaduktu na czas prac spowodowałoby całkowity paraliż komunikacyjny między Osową a Oliwą, dlatego drogowcy zastrzegli, że remont musi odbywać się "pod ruchem" pojazdów.

To oznacza, że mieszkańcy w czasie prowadzenia remontu będą mogli przejeżdżać nad obwodnicą i korzystać z łącznic, ale na pewno trzeba liczyć się z utrudnieniami.

- W związku z powyższym zaprojektowano prowadzenie robót w systemie połówkowym w dwóch etapach, wyłączając z użytkowania części przekroju poprzecznego wiaduktu i drogi dojazdowej w każdym z etapów. W pierwszym etapie ruch samochodowy będzie prowadzony prawą stroną drogi przy zawężeniu jezdni do dwóch pasów o szerokości 2,75 m. Analogiczne rozwiązanie proponowane jest dla drugiego etapu robót remontowych z prowadzeniem ruchu samochodowego lewą stroną drogi - informują drogowcy.
Drogowcy podkreślają, że zakres projektowanych robót nie będzie miał negatywnego wpływu na ruch na samej obwodnicy. W celu zabezpieczenia aut jadących pod wiaduktem na czas prowadzonych prac zostanie on wyposażony w system ekranów ochronnych mocowanych do konstrukcji wiaduktu. Tylko na czas ich montażu i demontażu możliwe są czasowe utrudnienia na trasie S6 (ale wyłącznie w nocy).

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet. Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Oferty wszystkich przekroczyły zakładany budżet.

Pięć ofert w przetargu



GDDKiA na remont mostu zamierza przeznaczyć niecałe 1,9 mln zł. Na ogłoszony przetarg odpowiedziało pięć firm. Najniższą ofertę złożyła spółka Polwar z Gdańska (1,98 mln zł). Pozostałe wahały się od 2 do 3,3 mln zł.

Remont wiaduktu ma potrwać maksymalnie cztery miesiące.

Opinie (138) 3 zablokowane

  • Braki w ankiecie. (5)

    Powinna być opcja do wyboru w ankiecie. Remont nie spowoduje utrudnień bo tam i tak zawsze są korki.

    • 27 2

    • Kup dom w miejscu gdzie da się dojechać tylko samochodem. (4)

      Dziw się że są korki.

      Logiczne.

      • 5 3

      • (3)

        Otóż mało logiczne jest to w twoim wykonaniu. Jeśli miasto pozwala na rozbudowę swoich dzielnic, winno również uwzględnić, poza deweloperką, rozwój infrastruktury, także komunikacyjnej!

        • 4 0

        • Gdyby miasto zabroniło rozbudowy Osowej, to dopiero byłby krzyk. (2)

          A komunikacja do tak oddalonego miejsca nie ma ekonomicznego uzasadnienia...

          • 0 1

          • Najwyraźniej, chłopaku, nie bardzo wiesz, o czym piszesz w kwestii komunikacji i kosztów jej utrzymania!

            • 0 1

          • I tu się mylisz! Sprawdź, co chce zrobić prezydentka & ska, a czego chcą mieszkańcy!

            • 1 0

  • Wiadukt

    Czy nie mogą robić tego w nocy?

    • 3 0

  • Super, jeszcze Majaland , 10 000 nowych mieszkańców przez rok i będzie cudownie.

    Kiedy kładka z Osowej do Centrum Osowa ?
    Kiedy nowa nitka łącząca Osową z Dolnym miastem ?
    Kiedy bus pas na Spacerowej ?

    • 9 2

  • Dramat

    Dla calego Gdanska a nie dwoch dzielnic. Tak sie buduje drogi w miescie.

    • 2 1

  • Zwykły remont, który niczego użytkowo nie poprawia

    Czyli można czytać - żadnej przebudowy węzła na horyzoncie. Co nie przeszkadza miastu zrobić dobrze deweloperom i pozwolić w nowym planie na powstanie za obwodnicą zabetonowanego blokowiska na 36 ha. Oficjalny cel - poprawa retencji.

    • 6 0

  • akurat rowerem można przejechać, ale faktycznie - pieszo nie da się przejść legalnie

    • 6 0

  • Nadzorować, nadzorować i jeszcze raz nadzorować !

    Najlepiej inspektor niech się zmienia co jakiś czas

    • 0 0

  • po hó ta inwestycja jeżeli nie ma tam ścieżki rowerowej i chodnika dla pieszych? (7)

    • 56 3

    • (4)

      To klasyczna amerykańska mentalność. Piesi? Weź samochód i przestań być biedny.

      • 17 1

      • (3)

        A potem się dziwią z że ludzie kupują samochody i powstają korki. W stanach popełniano bardzo wiele błędów, szczególnie z przecinaniem miast wielopasmowymi drogami. Takie rozwiązanie dzieliło miasto na części, getta, utrudniało komunikację bez auta i skłaniało ludzi do zakupu samochodu bo byli narażeni na wykluczenie komunikacyjne. Inaczej- dramat. Do tego wykupywano linie miejskiej komunikacji w celu redukcji ilości kursów, Generał Motors pozdrawia:)

        • 9 1

        • (2)

          Lepsze to niż Bogota, gdzie w celu zmniejszenia korków zwężano jezdnie i robiono buspasy (brzmi znajomo?) a skutek jest taki, że teraz jest to najbardziej zakorkowane miasto świata.

          • 2 3

          • Najbardziej zakorkowanym miastem świata jest Moskwa.

            Miasto w którym szesnastopasmowe drogi nie są niczym dziwnym...

            • 2 0

          • Gdyby nie było buspasów byłoby to miasto jeszcze bardziej zakorkowane

            Jest wiele miast świata dużo bardziej zakorkowanych niż Bogota więc nie pisz bzdur.

            • 4 1

    • (1)

      a po hó tam ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych???

      • 3 9

      • Po to żeby dało się przemieszczać na inne sposoby niż kwitnąc w korku samochodem.

        • 9 0

  • Cieszcie się, że to nie Gdynia. Tutaj remont trwałby 6 miesięcy i w wyniku tego nic by się nie zmieniło (1)

    tylko przemalowaliby pasy na węższe aby dorobić bus-pasy dla motłochu - wg. gdyńskich władz motłoch jeździ komunikacją miejską a rajcy, przezydent i jego przydu*asy + urzędnicy miejscy - jeżdżą samochodami. Dla nich są też bezpłatne parkingi w centrum.

    • 8 2

    • Gdańsk jak widać nie jest lepszy.

      W ciagu 20 lat nie zrobiono żadnej inwestycji w terminie, zgodnie z planami i po założonych kosztach. Palmiarnia tego przykładem.

      • 0 1

  • Czeka nas armageddon? (12)

    Gdyby była alternatywa w postaci szybkiej komunikacji miejskiej w kierunku Oliwy to wiele osób być może z niej korzystało a tak wybierają samochód.

    • 50 6

    • Jaka alternatywa? (7)

      • 4 6

      • (6)

        Napisał wyraźnie - GDYBY była. A że nie ma, to jest jak jest.

        • 14 2

        • Pytam jakie są pomysły (2)

          • 3 1

          • wygodna droga dla rowerów i rower wspomagany elektrycznie

            oczywiście także odpowiednie udogodnienia do parkowania rowerów przy stacji SKM Gdańsk Oliwa.

            • 1 2

          • tramwaj ?

            • 1 1

        • Jak się nie zgadzają na buspas, to nie ma... (2)

          • 6 1

          • Buspas to nie alternatywa, to zabieranie pasa samochodom i generowanie jeszcze większych korków (1)

            Jedyną praktyczną alternatywą dla samochodu jest SKM

            • 4 2

            • Kto by budował linię skm do dzielnicy gdzie mieszka 2,7% Gdańszczan?

              A do tego jest 5km od czegokolwiek?

              A jeżeli komunikacja będzie jechała bez korków, to trudno, kierowcy kiszą się w korkach na własne życzenie i jakoś mi ich nie szkoda.

              • 2 2

    • Gdańsk Osowa PKM (2)

      Może czas przeprosić się z pociągiem?

      • 1 2

      • (1)

        Idealne dla pracujących w Oliwie. Można nawet wybrać jazdę przez Wrzeszcz alb Gdynię.

        • 5 1

        • Pkm

          Z osowy do strzyży pociąg. 2 kroki do oliwy, lub tramwaj drzwi w drzwi
          Lepiej nie będzie

          • 1 2

    • rowerem na owczarnie i potem 5minut i oliwa

      nie ma problemu, a chów klatkowy i tak swoje....

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane