• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery pory roku dla turystyki w Pomorskiem

km
22 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już 15 kwietnia będzie wiadomo co nasze województwo chce zaoferować turystom np. jesienią. Już 15 kwietnia będzie wiadomo co nasze województwo chce zaoferować turystom np. jesienią.

"Pomorze. Nabierz kolorów" - pod takim hasłem od 15 kwietnia rusza gigantyczna kampania promocyjna naszego regionu. 1,2 tys. spotów w telewizji i kinach, specjalna gazeta, setki bilbordów oraz suma 5,5 mln zł na promocję ma sprawić, że Pomorskie stanie się liderem turystyki nie tylko latem, ale przez cały rok.



Czy Pomorskie potrzebuje tak dużej kampanii?

Wiosną turystyka aktywna, latem - wodna. Turystyka kulturalna na jesień, a zimą relaks czyli wypoczynek SPA - takie jest ogólne przesłanie nowej kampanii naszego województwa "Pomorskie - Nabierz kolorów".

- Pomorskie jest jednoznacznie kojarzone z wypoczynkiem, przede wszystkim na świeżym powietrzu. Ale chcemy pokazać że może być atrakcyjne nie tylko latem. Same kolory odwołują się także do czterech pór roku oraz czterech rodzajów aktywności, które chcemy komunikować opinii publicznej przełamując problem sezonowości regionu, małą świadomość różnorodności atrakcji turystycznych oraz niską częstotliwość odwiedzin - wyjaśnia Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching, agencji która przygotowania kampanię.

Kampania skierowana będzie przede wszystkim do mieszkańców miast w wieku 25-49 lat, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet, bo jak pokazują badanie to głównie panie decydują o miejscu wyjazdu. Pomorskie które jest liderem wizyt długoterminowych w kraju, chce zostać także liderem w krótkoterminowych.

W celu zachęcenia turystów przygotowano 1120 emisji spotów w telewizji i dla 350 tys. widzów w kinach oraz 450 bilbordów w całym kraju. Spot reklamowy będzie w dwóch wersjach 30 sekundowej dla telewizji i 45 sekundowej dla kin. Jego premiera ma nastąpić 15 kwietnia na Gdańskich Targach Turystycznych gdzie oficjalnie wystartuje promocja kampanii.

- To największa dotychczasowa kampania promocyjna Województwa Pomorskiego, o budżecie prawie 5,5 mln zł, po drugie jakość przygotowanych materiałów - dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu profesjonalnych firm i osób, udało się wypracować rozwiązania niestosowane dotąd przez inne regiony, po trzecie - będziemy docierali do naszych potencjalnych gości poprzez szeroki wachlarz mediów, uwzględniający ich styl życia i preferencje - mówił Mieczysław Struk, marszałek województwa Pomorskiego.

Akcja będzie trwała półtora roku, samorząd 75 proc. kwoty pozyskał z  dotacji UE. Partnerem projektu jest Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, która koordynowała prace związane z przygotowaniem kampanii przygotowała również szereg działań niestandardowych.

Już w ten weekend 26-27 marca w gdyńskim Adventure Park Kolibki, będzie można za jedynie 5 zł spędzić na ekstremalnej zabawie i skorzystać m.in. z  parków linowych, zjazdów czy rozgrywek paintball.

Ponadto każdy kto wymyśli ciekawy scenariusz wymarzonego wypoczynku można wziąć dział w konkursie gdzie do wygrania jest 8 tys. zł na realizację swojego wymarzonego wypoczynku w naszym województwie. Szczegóły na Pomorze. Nabierz kolorów
km

Wydarzenia

Pomorskie aktywnie wita wiosnę (2 opinie)

(2 opinie)
5 zł
zajęcia rekreacyjne, sporty ekstremalne

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (41) 4 zablokowane

  • uważam, że kampania (2)

    powinna się odnosić do nadmorskiego położenia regionu, więc brakuje kolorytu i symboliki niebieskiego związanego z morzem

    • 6 8

    • a pieniędzy na dziury w drogach nie ma (1)

      nie dba się o mieszkańców, tylko o liczbę turystów

      • 1 1

      • racja

        tylko niestety ale UE miała pieniądze na kampanie promocyjną. Więc szanowny internauto co z takim fantem zrobić? Dać węgro czy czechom a możę poznaniakom pieniądze na kampanie i im zadrościć czy może samemy powalczyć o nie i spróbować za te pieniądze wyporomować region?
        POMYŚLCIE LUDZIE CO PISZECIE !!

        • 2 1

  • słabe logo. (3)

    Logo to kluczowy element każdego sukcesu. W tym przypadku zarówno sygnet jak i typografia leżą i kwiczą. Całość wydaję się ,,spłowiała'' i nie odnosi się bezpośrednio do woj pomorskiego. W istocie napis ,,pomorskie'' można by zastąpić bez żadnych strat nazwą dowolnego innego woj. Typografia zdecydowanie nie wpadająca w obecne trendy, zbyt jasny szaty. Stare logo było zdecydowanie lepsze, całość ten identyfikacji ratują nieco pinty, standy itp

    • 11 2

    • popieram

      generalnie wizerunkowo ten projekt jest słabo poprowadzony

      • 4 0

    • mi tam się podoba to typo.. moim zdaniem wręcz przeciwnie..jest nowoczesne.
      stare logo, sprawdziłem..proszę cie..mówisz o tym przedszkolnym ludziku ze słoneczka, falki itd.
      a poza tym myślę że w przypadku regionu ważniejsza jest cała komunikacja niz logo..

      • 1 2

    • Aby ta kampania odniosła skutek logo musi być charakterystyczne i łatwe do zapamiętania

      a tu tego nie NIE MA.

      • 0 0

  • Tak się "zagospodarowuje" pieniążki w dobie kryzysu (6)

    Zaprzyjaźnione agencje już zacierają rączki bo filuty z urzędów wyrwały kasę.

    • 11 11

    • mylisz się (4)

      generalnie w wizerunek trzeba inwestować nawet w kryzysie.

      Wizerunek stymuluje wzrosty, tworzy markę i nie są to pieniądze wydane na marne.
      tylko populista osoba skrajnie zaściankowa ( patrz np wyborca pis'u ) mogl by napisać słynną już tezę: ''lepiej dać biednym dzieciom obiady niż inwestować w jakieś loga'' - bo to działą nieco inaczej.

      - uważam iż ten logotyp jest słaby ale piszac co mówię ,,ogólnie'' identyfikacji wizualnej.

      • 1 2

      • Urząd ma tylko zadbać o sprawną obsługę ludzi i firm związanych z branżą turystyczną a nie rozwijać kampanie reklamowe. (3)

        • 2 3

        • zle myslenie (2)

          niestety ale czasy kiedy rzad był tylko od czekania na petentów.
          Sam pracuje w urzedzie i bli mnie bardzo kiedy słyszę, że siedzę i nic nie robie. Państwo jesteście klientami, kórych nalezy obsłużyc odpowiednio i załatwić waszą sprawę włąsciwie. Ale aby to zrobić musicie Państwo wiedzieć jak to zorbić co i jak. Dlatego trzeba wyjść do Państwa z tą informacją.
          Wiem są też "stare" urzedniczki, które są lekko mówiąć - STRASZNE. ALe myślenie o u urządas jako nierobów to jest NIEETYCZNE i obrażające GODNOSC CZŁOWIEKA !!
          Polecam lekturę dotycząco pozyskiwaia środków z UE i kto może.
          pozdrawiam

          • 0 0

          • tylko że to jest socjalistyczne rozumienie roli tzw. "państwa" - ma robić jak najwięcej (1)

            a ja wyznaję zasadę odwrotną - "pańsrwo" pownnio robić jak najmniej, ograniczając się tylko do niezbędnych, podstawowych działań

            • 0 0

            • dobra mysl, ale.....

              te hasło jest bardzo nośne ale wiązę za sobą wywrócenie prawe całego systemu prawnego do górny nogami.
              Obecnie jest swoboda dzialnosci gospodarczej ale nalezy to i to. Tego tak szybko nie przeskoczymy.
              Realnie patrzać się chyba teraz mamy czasu urzędów wychodzących do ludzi próbujących z róznymi stowarzyszeniami gosp i nie tylko budować podwaliny planu rozwoju różnych gałęzi czy to gosp czy to zycia społecznego.
              Po 2015 roku nastąpi zmiana. Przyjdzie czas mnimalizmu osobowego za to maksymalizmy iformacyjnego. Urząd nie będzie wychodził do ludzi, urząd będzie zbierał wszystkie ifnormacje o obywatelu z numerem PIN :)
              Niestety ale tak bedzie. Takie są najnowsze przewidywania na podstawie poropozycji UE.

              • 0 0

    • masz trochę racji

      Jest kryzys, więc nierobie nie robisz tylko o tym czytasz a jak czytasz to już wiesz o tej kampanii. Jak wiesz tzn, że komuś o niej powiesz. Jak powiedz, tzn komuś zareklumujesz (pozytywnie czy negatywnie). I tak zaczyna się efekt motyla.
      I dzięki Twoja osoba została wykorzystania do właściwego celu. Innymi słowy sam sobie postawiłeś loda (z filuta). SMACZNEGO :)

      • 0 0

  • Pomorze potrzebuje betonu, trzeba zabetonować jak Sopot i wykopać TUNELE (2)

    Jak wiemy z historii w Sopocie i w Gdańsku są bogate tradycje wypoczynku. Drewnianych pomostów takich jak molo sopockie było sporo przed wojną.
    Baza hotelowo - gastronomiczna też niczego sobie. Parków więcej niż obecnie.
    Komunikacja (konna!) działa w nocy co godzinę pomiędzy Sopotem a Gdańskiem.
    Promujmy więc beton i korki !!!!
    Może jako logo użyć korka.
    Albo klocka betonowego.

    • 9 2

    • to tak apropo tematu? (1)

      to tak apropo tematu company id?

      mogłeś jeszcze napisać jakas bzdure w styłu ,,kaczyński to wielki patriota''

      ....

      • 1 3

      • sam jesteś bzdurą , przeczytaj co napisałeś

        • 3 0

  • Szaleństwo (2)

    Łatwo ściemniać na plakatach ale to nie przynosi efektu.
    Moja rodzina z prowincji nie chce wypoczywać w Gdańsku podczas wakacji bo:
    1. Połamali koło podczas ostatniej wizyty w Gdańsku na głównej ulicy dojazdowej od Strony Warszawy
    2. Wyczytali że większość potoków w Gdańsku wpada bezpośrednio do morza niosąc setki ton psiego kału i innych ohydztw i nie chcą stawiać gołej stopy na Gdańskich plażach
    3. W Gdańsku poza 2 kinami i klubikami z tanim alkoholem i zapachem antyperspirantów nie ma jakichkolwiek rozrywek wieczorem i w weekendy
    A z tego naszego Jarmarku to już nawet się nie śmieją taki żałosny.
    Gdyby jeszcze przejechali się gdańskim tramwajem lub gdańskim autobusem z grzybkami z klimatyzacji to byłby spokój z odwiedzinami.

    • 14 6

    • (1)

      Proponuje, by twoje rodzina nasepnym razem:
      - nie przyjeżdzała wozem z kuniem, to i kół se nie połamią
      - została na wiosze, bo tam jarmarki odpustowe są da best.

      • 5 4

      • ale oni przyjechali nówka renault megane zrozum

        kunia to juz dziadek sprzedał jak dostał talon na władimirca za odstawienie żywca po cenach państwowych.
        A teraz to im nie podskoczysz bo gdyby chcieli to mogą sobie pozwolić na podróż nawet zaprzęgiem konnym w przeciwienstwie do ciebie :-)

        • 0 0

  • naprawdę dobry towar nie potrzebuje reklamy

    chyba , że trzeba wydać (wyrwać) kasę.

    • 6 4

  • Koeljne marnowanie pieniędzy. Reklamowanie województw w Polsce... co za bzdura. Te reklamy miałyby sens, gdyby były emitowane (2)

    za granicą. Reklama powstała bo trzeba wydać pieniądze z RPO, trzeba zrealizować wskaźnik, nie ważne jak, ważne, żeby pieniądze rozliczyć, prawda urzedasy? :)
    Takich reklam łącznie będzie 16, tyle ile jest województw i ich RPO no i jeszcze mamy PO RPW, czyli 17 bezsensownych reklam

    • 10 7

    • Koszt reklamy 5,5 mln x 17 = 93,5 mln (1)

      Oczywiście, pozostałe reklamy, innych województwach mogły kosztować mniej no ale wierzę, że były też droższe (mam nadzieję, że pomorskie nie wydało najwięcej na taką głupotę)... obliczenia mocno niedo/przeszacowane.
      Jeszcze jedna sprawa, Urząd Marszałkowski ani sam Marszałek nie pozyskali żadnych środków. Jeżeli one pochodzą z RPO to było wiadomo, kiedy tylko kiedy ok 2008 roku NSS ruszała, juz było wiadomo, że będzie określona kwota do wydania i ważniejsze do ROZLICZENIA przed MRR.
      Może i sie czepiam ale nie do końca mi sie podoba sposób w jaki zostaja wydawane publiczne środki.

      • 1 1

      • nie przejmuj się, mi nie podoba się ten sposób wydawania pieniędzy od samego początku

        • 0 1

  • Na wybrzeżu za drogi wypoczynek i zimne morze ......

    • 8 2

  • No to może od razu postawić ze 100 tabliczek o nowej stolicy Kaszub - to dopiero promocja

    To bardzo dobry pomysł, pod warunkiem że zlecenie na te tabliczki dostanie moja firma :-D

    • 3 2

  • Narzekać łatwo...ale (1)

    chociaż ktoś stara się ożywić Pomorskie poza sezonem letnim, branża turystyczna tego potrzebuje

    • 6 1

    • wystarczyłolby wydać te 5,5 mln zł na dofinansowanie wypoczynku

      np. dofinansować z tej kwoty noclegi
      1,5 mln zł na reklamę takiej akcji
      pozostałe 4 mln zł = 100zł na dzień przez 4 dni dla 10tys. osób
      to zachęciłoby 10 tys. przyjezdnych do pobytu w pomorskim
      i zostawienia tu swoich pieniędzy przez co najmniej cztery dni

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane