- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (194 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (16 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (139 opinii)
Czwarte centrum handlowe w Szadółkach. Wszystkie przy jednej ulicy
W przyszłym roku przy ul. Przywidzkiej otwarty zostanie kolejny obiekt handlowy z 17 sklepami i parkingiem na blisko 300 aut. Nie będzie tak duży, jak sąsiednie, ale już dzisiaj sklepy generują ogromny ruch i kierowcy tkwią tam w gigantycznych korkach. Tymczasem inwestycje drogowe, które pozwolą udrożnić ten obszar, rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku.
Teraz do tego grona dołączy Park Handlowy Przywidzka, który powstanie vis a vis Fashion House. W jednopoziomowym obiekcie o powierzchni 11,7 tys. m kw. powstanie 17 lokali handlowo-usługowych (metraże od 50 do 1250 m kw.) Inwestorem jest Towarzystwo Inwestycyjne Investing.
- Planowany termin oddania obiektu do użytkowania to druga połowa 2017 roku - zapowiada Jolanta Gałązka z biura prasowego Parku Handlowego Przywidzka.
Wśród najemców mają znaleźć się firmy z branży spożywczej, elektronicznej, wyposażenia wnętrz, sportowej, odzieżowej i obuwniczej.
Już dzisiaj ulica Przywidzka i prowadząca do niej ul. Jabłoniowa są mocno zakorkowane. "Swoje" trzeba odstać, chcąc dotrzeć do obwodnicy. A powstanie kolejnego obiektu handlowego tylko utrudni codzienne funkcjonowanie, zarówno mieszkańcom pobliskich osiedli, jak i klientom tamtejszych sklepów.
- Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji drogowej w tej części miasta, dlatego czekam na informacje z ZDiZ-u, jakie obostrzenia związane z przebudową układu drogowego zostały zastosowane względem inwestora - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że na razie nie było żadnej umowy między drogowcami a inwestorem w tej sprawie. Ma on dopiero zaprezentować analizę ruchową i przedstawić odpowiednie rozwiązania. Nie ma jednak co się oszukiwać, że skala przebudowy będzie duża i wpłynie na poprawę przepustowości.
Przy tej okazji warto także wspomnieć o wciąż żywych planach budowy kolejnego centrum handlowego w tym rejonie. Może ono powstać w sąsiedztwie ul. Jabłoniowej oraz Lubowidzkiej i miałoby być największym tego typy obiektem w całym Trójmieście.
Na jego potrzeby Biuro Rozwoju Gdańska opracowało nawet nowy plan miejscowy. Co zakłada?
- Projekt planu dopuszcza obiekty handlowe o łącznej sumie powierzchni sprzedaży nieprzekraczającej 80 tys. m kw. [największa w Trójmieście gdyńska Riviera ma powierzchnię 70 tys. m kw. - red]. Budynki o dużych gabarytach muszą być rozczłonkowane na mniejsze części o powierzchni zabudowy do 20 tys. m kw. o zróżnicowanej wysokości wynoszącej od 14 m (od strony ulicy Lubowidzkiej) do 35 m - mówi Agnieszka Siedlecka z zespołu komunikacji społecznej BRG.
Prace nad planem trwały od sierpnia 2010 roku. Gotowy do uchwalenia był we wrześniu 2015 roku, ale nie trafił ostatecznie pod obrady Rady Miasta Gdańska. Powód? Inwestor - White Star Real Estate (wcześniej AIG Lincoln) - nie kwapi się do poniesienia części kosztów rozbudowy układu drogowego.
- Jasno określiliśmy nasze oczekiwania związane z partycypacją w kosztach nowego układu drogowego i jesteśmy w tym względzie bardzo stanowczy. Nie da się zrealizować tak dużej inwestycji podłączając się do istniejącej infrastruktury - podkreśla Andrzej Bojanowski.
Chodzi m.in. o rozbudowę węzła Szadółki i budowę Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Ich łączny koszt może przekroczyć 300 mln zł. Obie inwestycje mają mieć gotowe projekty pod koniec 2017 roku. To oznacza, że realizacja ruszy nie wcześniej niż w 2018 r. i pod warunkiem, że uda się zmobilizować prywatnych przedsiębiorców do wyłożenia środków, a miasto pozyska fundusze z Unii Europejskiej.
- Obie strony przedstawiły swoje oczekiwania. W tej chwili po stronie inwestora jest doprecyzowanie, jaki zakres ma mieć to przedsięwzięcie. Na tej podstawie określona zostanie wysokość partycypacji - tłumaczy Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2016-05-10 13:59
korki
korki, korki, korki...
- 5 1
-
2016-05-10 13:43
wg polskiej polityki niezależnie od opcji, rozwój kraju to budowa dróg, ścieżek rowerowych i centrów handlowych, a w przypadku trojmiasta np kolei PKM
myślę, że rozwój to przede wszystkich opłacanie specjalistów, którzy tworzą innowacyjne technologie. no ale na to kasy nie ma bo trudniej byłoby coś uszczknąć.
lipa proszę Państwa. z taką strategią rozwoju będziemy jeszcze długie dekady tkwili na pozycji wkręcaczy śrubek w fabrykach zagranicznych koncernów na terenie własnego kraju.
polecam też artykuł "co wymyśli chodnik?"- 7 0
-
2016-05-10 13:40
no debile...kolejne nikomu nie potrzebne centrum dla Januszy, korki z dużych zrobią się gigantyczne.
Co za palant dał na to zgodę... i ile dostał za to w łapę....- 10 3
-
2016-05-10 13:36
jakoś to przezyjemy
po prostu powstaną kolejne beznadziejnie płatne miejsca pracy "kasjer sprzedawca" i "konserwator powierzchni płaskich".
toż to milowy krok w rozwoju nadmorskiej metropolii. nic tylko się cieszyć- 7 0
-
2016-05-10 13:31
Spie...... układ drogowy to jedno
Inna sprawa, że taki inwestor robi kalkulację i mu wychodzi - ok budujemy kolejne centrum bo i tak będą tłumy. Konsumpcyjny model życia zniewolił nas do tego stopnia że wszyscy sie na to godzimy. Na pocieszenie w innych krajach jest to samo, a może nawet jeszcze bardziej jest to nasilone bo mają wiecej pieniędzy do wydawania.
- 5 0
-
2016-05-10 13:31
czy jest jakaś godzina
o której nie ma tam korków?
- 4 1
-
2016-05-10 11:37
Czy do powstania kolejnego centrum handlowego musiało dojść? (3)
Widocznie musiało, skoro doszło.
- 109 7
-
2016-05-10 13:26
dwie
dwie? jedna wozem jestem...
- 6 0
-
2016-05-10 13:00
A co zrobisz jak nic nie zrobisz?
No nic nie zrobisz! Bo co zrobisz?
- 16 1
-
2016-05-10 12:13
Ale matka siedzi z tyłu!
- 18 1
-
2016-05-10 11:37
(4)
Powstanie kolejnego centrum handlowego zmieni uklad komunikacyjny Trojmiasta. Dlaczego wiec nie przeprowadzono wczesniej szerokiej debaty na temat zawlaszczania przestrzeni miejskiej przez samochody oraz potwornego stygmatyzowania osob popierajacych alternatywne srodki transportu?
- 30 59
-
2016-05-10 12:33
to centrum handlowe przetnie tkankę miejską (1)
straszliwym sznytem, zamiast tego proponuję tam zbudować 15 wzajemnie nakładających się na siebie ścieżek rowerowych
- 26 2
-
2016-05-10 13:25
I to jest słuszna koncepcja!
- 9 1
-
2016-05-10 12:36
i Wielkie Rondo Rowerowe
rowerzysci będą tam jeździć w kółko znikąd-donikąd ku czci swych jednośladów i ku zawrotom głowy.
wtedy wejdą na wyższy poziom świadomości i staną się Prawdziwymi Cyklistami- 22 3
-
2016-05-10 11:59
spyta bandytę Bojanowskiego
to złodziej jakich mało, bo przecież nie idiota i nie aż taki spartaczony eunuch
- 11 2
-
2016-05-10 13:19
Gdańsk wyrasta na potentata handlowego,
natomiast w Gdyni nic z supermarketów się nie buduje, chyba więcej już w Sopocie i Rumi ?
- 3 3
-
2016-05-10 12:57
no obecny prawoskret z Obwodnicy w Jabloniowa
To jakas wiocha totalna w stylu "skret zza krzaka" . Przebudowa jest konieczna
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.