• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarte podejście do przetargu na Nową Warszawską

Ewelina Oleksy
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Nowa Warszawska połączy al. Havla z nowym węzłem Ujeścisko na al. Adamowicza.

Nowa Warszawska połączy al. Havla z nowym węzłem Ujeścisko na al. Adamowicza.

Do czterech razy sztuka? Władze Gdańska, które właśnie ogłosiły po raz czwarty przetarg na Nową Warszawską, mają nadzieję, że tak. Jeśli tym razem uda się znaleźć wykonawcę, prace przy budowie nowej linii tramwajowej na południu Gdańska rozpoczną się już wiosną 2021 r.



Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Czy tym razem uda się rozstrzygnąć przetarg na Nową Warszawską?

Miasto po raz kolejny ogłasza przetarg na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. HavlaMapka z nową pętlą przy al. Pawła Adamowicza Mapka

Przetarg na całość inwestycji, nie etapy



- Oferty poznamy na początku grudnia i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, roboty ruszą wiosną 2021 r., a zakończą się w listopadzie 2022 r. A to oznacza, że nową linią tramwajową pojedziemy w pierwszym kwartale 2023 r. Zakres prac obejmuje budowę całego, ok. dwukilometrowego odcinka linii tramwajowej. Na trasie powstaną cztery przystanki, wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury - informuje prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Linia tramwajowa Nowa Warszawska przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się będzie w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką. Linia tramwajowa Nowa Warszawska przebiegać będzie od pętli tramwajowej przy al. Pawła Adamowicza i włączać się będzie w al. Havla na wysokości istniejącego skrzyżowania z ul. Łódzką.


Przebudowane zostanie także ok. 210 m odcinka ul. PiotrkowskiejMapka, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie.

Czytaj też: Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

- Zmodernizujemy także infrastrukturę podziemną, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przebudujemy również sieć ciepłowniczą, gazową oraz teletechniczną - zapowiada Dulkiewicz.

Nowa Warszawska nie ma szczęścia



Tramwaj w ul. Nowej Warszawskiej to inwestycja bardzo wyczekiwana przez mieszkańców południa Gdańska i jedna z ważniejszych w tej części miasta.

Nowe inwestycje tramwajowe



Dzięki niej znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum. Miasto dotychczas ogłaszało już trzy przetargi na budowę Nowej Warszawskiej i wszystkie bez powodzenia.

Składane dotychczas oferty znacznie przekraczały zaplanowany budżet. Nie pomogło nawet rozłożenie inwestycji na etapy. Ostatecznie od etapowania urzędnicy odeszli i teraz szukają wykonawcy na całość prac.

W styczniu tego roku budżet zaplanowany przez miasto na budowę Nowej Warszawskiej wynosił 38 mln zł. Tymczasem najtańsza złożona wtedy oferta opiewała na 62,7 mln zł.

"Nie możemy sobie pozwolić na wydatki ponad możliwości"



Obecnie - do czasu otwarcia ofert w przetargu - urzędnicy nie zdradzają, jaki budżet na inwestycję mają teraz.

- Tramwaj w Nowej Warszawskiej to element unijnego programu, czyli całego pakietu działań, na które pozyskaliśmy spore środki unijne. Dziś wiemy, że to, co nam zostało z dotacji unijnej, na pewno nie wystarczy na pokrycie kosztów budowy tej linii - mówiła w rozmowie z nami na początku października prezydent Dulkiewicz - Wiem, że to inwestycja bardzo oczekiwana. Rozumiem mieszkańców, bo sama jestem w tej sprawie niecierpliwa, ale to, że jeszcze z tym nie ruszyliśmy, wynika z obiektywnych sytuacji. Szczególnie w sytuacji kryzysu ekonomicznego spowodowanego COVID-em nie możemy sobie pozwolić na wydatki ponad możliwości, dlatego będziemy powtarzać postępowanie do skutku. Jesteśmy w pełni zdeterminowani, aby skończyć tę inwestycję do 2023 r. - podkreśliła.

Pod koniec czerwca uruchomiono nową linię tramwajową na południu Gdańska. Nowa Warszawska ma się z nią połączyć.

Miejsca

Opinie (94) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Na tej makiecie ten tramwaj stoi w miejscu zepsuty czy jedzie?

    • 14 21

    • zajmij się szkoleniami dla trolli w Petersburgu i nie zamulaj tego forum

      • 12 3

    • włóż okulary, albo zadzwoń do parkingowego i ci wytłumaczy

      • 6 1

    • Gdzie widzisz makietę? (1)

      Przecie to real foto.

      • 7 1

      • Czyli zepsuty..

        • 0 3

    • byłbys chory jakbys gdzies szpili nie wetknął

      • 0 0

  • (3)

    2km linii tramwajowej. W 2025 bedzie gotowe

    • 26 13

    • Troche przerysowałeś (1)

      ale i tak 2 sezony budowlane na teaki kawałek?
      "Towarzysze, tak to my socjalizmu nie zbudujemy"

      • 3 1

      • Trochę zabawy będą mieli, bo Havla nie można odciąć.

        • 1 0

    • zbuduj sam i pokaz ze mozna szybciej , taniej i lepiej

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    nie rozumiem dlaczego wydali zgodę na budowę tysięcy mieszkań nie zapewniając dobrej komunikacji (15)

    najpierw komunikacja a później osiedla

    • 75 32

    • W takich wypadkach jest krzyk, że buduje się drogi donikąd, za miast remontować stare ulice. (3)

      Nie dogodzisz.

      • 35 7

      • Jest tak jak mówisz (2)

        W Olsztynie pobudowali piękne drogi z rondami ze zjazdami donikąd i ludzie się czepiają po co te ronda.

        • 16 2

        • (1)

          he he jak Na Jasieniu PKM też rondo w polu

          • 8 2

          • a za kilka lat okaze sie ze jest w srodku osiedla .

            • 0 0

    • (1)

      Chyba ludzie widzieli, ze kupuja mieszkania na polach

      • 17 4

      • Tak, ja kupiłem z pełną świadomością.

        Przez kilkanaście lat dzięki temu żyłem w spokojnym miejscu, z dużą ilością terenów na spacery z psem. Oczywiście wszystko się już zmieniło, sporo terenów zostało zabudowanych, powstają kolejne osiedla. Jeśli teraz powstanie jeszcze takie nowoczesne połączenie z centrum to ta część miasta zyska nowy charakter - bardzo wygodnej sypialni. Nie będzie to już takie miejsce jak na początku, ale to dobrze, bo również w moim życiu przez te lata zaszły zmiany ;)

        • 17 2

    • komuna się skończyła (3)

      jak ktoś chce budować, chce mieszkać to dlaczego ktoś miałby tego zakazywać?

      • 7 6

      • Koniec komuny nie oznacza końca cywilizacji (2)

        Planowanie jest potrzebne żeby pogodzić interesy (często sprzeczne) różnych stron i projektować z głową - chociażby lokować osiedla tam, gdzie możliwa jest rozbudowa dróg i infrastruktury

        • 5 4

        • dobra. wybuduje sobie chałupę na środku pola i miasto niech mi wszystko podciągnie. włącznie z tramwajem pod bramę (1)

          bo mi się należy ;)

          Jeszcze raz powtórzę. komuna się skończyła. grunty są prywatne, developerzy to firmy prywatne, nieruchomości tam kupują osoby prywatne. nikt tam nic odgórnie nie-"lokuje"

          • 6 6

          • to teraz tylko opłata kongestyjna

            W końcu jak ktoś się wybudował w takim miejscu to niech płaci za to, że innym truje życie.

            • 1 0

    • Niech budują wczesniej, bo później przynajmniej nie będzie prywatnych dróg

      Dla mnie jest kuriozalne, że są w Gdańsku drogi, którymi nie można przejeżdżać, nie można więc dojechać do niektórych budynków.
      Kiedyś niedaleko Jabłoniowej/Warszawskiej pytałem - jak dojechać do bloku X? Jest szlaban! (kupiłem coś na aukcji i chciałem to odebrać i oczywiście nikt mnie nie uprzedził, że szlaban, blokada...). . To niech Pan poczeka, jak ktoś będzie wjeżdżał, to jest szansa, że Pan zdąży , zanim zamknie się szlaban :) A jak będę wracać? To samo, trzeba czekać na kogoś z pilotem.
      To zaraz ktoś mądry powie: na piechotę. To niech mądrala spróbuje dotrzeć do tych budynków na Jabłoniowej, gdzie wszędzie są wzgórza i nie widać, czy na dole nie będzie żadnej zamkniętej bramy (tak było). I tak zatrzymałem się na jakimś parkingu, na którego był zakaz wjazdu osobom postronnym. Ewentualnie od Warszawskiej... K... to nie o to chodzi, żeby do odbioru jakieś rzeczy analizować mapy i wybierać lepszą ścieżkę.

      • 9 3

    • pytanie (1)

      Na to pytanie powinien odpowiedzieć nieżyjący już Pan Adamowicz...

      • 3 5

      • zastanów się co napisałeś

        • 4 4

    • taaaa

      A jak najpierw zbudowano PKM a później osiedla, to komentowałeś, że po co kolej w polu...

      • 3 0

    • Bo byś wtedy pytał

      Czemu budują drogi prowadzące na pole

      • 0 0

  • mieszkałem na południu Gdańska ale sprzedałem mieszkanie jak dowiedziałem się, że powstanie największa w Polsce spalarnia śmieci (10)

    tramwaj mnie nie przekona żebym tam wrócił,

    • 27 34

    • Patrz, jak nagle inwestycje gdańskich spółek rosną. (7)

      Niedługo ta spalarnia będzie największa w Europie w przekazie :)

      • 10 0

      • ale co prawda to prawda: na inwestycje potrzebne mieszkancom nie ma kasy (6)

        a na spalarnie która będzie dla zagranicznej spółeczki wzamian za miejsca w radzie nadzorczej pieniądze się znajdują bez problemu...

        • 4 5

        • czemu kłamiesz? (5)

          • 4 2

          • nie kłamie. spalarnia będzie rządzić zagraniczna spółka (3)

            • 6 2

            • I dyktować ceny śmieci

              • 2 1

            • ciągle kłamiesz (1)

              • 1 2

              • To ty łżesz, płatny trollu UM Gdańsk

                • 0 0

          • A Adamowicz nie dostał miejsca w radzie niemieckiej spółki, która kupiła wodociągi?

            • 0 0

    • Do synka.

      Synku ty na rower nie masz a mamusia jeszcze ci kaszę daje .

      • 0 0

    • I tak większość syfu będzie lecieć na Morenę, Wrzeszcz i Gd. Główny. Takie mamy wiatry.

      • 0 0

  • świetna widomość ! Gdańsk jest szczodry

    • 13 8

  • klasyczna gra na czas i na odwórcenie uwagi. gdyby chcieli trasa dawno byłaby gotowa. (2)

    zapłaćcie rynkową cenę to wykonawca się znajdzie.

    • 40 14

    • I tu jest pies pogrzebany.

      Inflacja tak szaleje, że za rynkową cenę nikt się nie zgodzi tego zrobić, bo po 2-3 latach będzie do tyłu.

      • 3 2

    • Jakby zapłacili tyle ile chcieli wykonawcy w pierwszym przetargu, ty był krzyk o niegospodarność.

      • 6 1

  • Niczym tramwaj na Stogi

    Tam to nie umieli zbudowac, a tu nawet nie potrafia znalezc kogos do budowy. Typowy DRMG

    • 33 11

  • A może przetarg na Nową Świętokrzyską? (4)

    Na Ofiar Grudnia 70 powstaje kolejne nowe duże osiedle, na Wielkopolskiej także. Nie wspominając o tych osiedlach, które już stoją albo za chwilę powstaną. Plany budowy NŚ sięgają już chyba 10 lat wstecz. Przez ten okres liczba mieszkańców tej części miasta wzrosła znacząco a sieć dróg dojazdowych praktycznie nie uległa zmianie. Jak długo jeszcze? I niech mi nikt nie mówi, że trzeba było nie kupować mieszkania w polu. Tu pól już dawno nie ma.

    • 53 10

    • (1)

      nowa swietokrzyszka i nowa bulonska poludniowa razem z havla stworzylyby piekna petle spinajaca morene z poludniowymi dzielnicami.

      • 10 3

      • najpierw trzeba stworzyć miejsca pracy dla znajomych w radzie nadzorczej spalarni a nie tam jakieś drogi budować...

        • 7 4

    • A może Nowa Jabłoniowa (1)

      I to najlepiej bez przetargu, bo też już czekamy od wielu lat i ani widu ani słychu.

      • 1 5

      • Wystarczy kawałek wydłużyć tramwaj do szkoły i po sprawie.

        • 4 0

  • gdańszczanki i gdanszczanie (3)

    gdańsk jest szczodry gdańsk dzieli sie dobrem tylko po cholere sciemniać i 4 raz wywalać kase na przetarg gdy ma sie połowe kasy na jego wykonanie? wyłumaczcie mi to prosze, przeciez nie pojawi sie nagle firma która zrobi to za połowe tego co inne

    • 24 10

    • a skąd wiesz?

      • 2 3

    • Długo nad tym myślałeś?

      Zapewne firma z Chin, po czym zaraz się zwinie.
      Ty myślisz, że takie firmy mają zysk na poziomie 50%? Już nie raz dostawcy betonu czy asfaltu tak windowali ceny, że firmy masowo wycofywały się z rozpoczętych inwestycji, albo plajtowały

      • 3 1

    • Żeby sprawić wrażenie, że coś się robi. Dulkiewicz parę tygodni temu sobie fotki pstrykała, jak podpisuje

      coś tam odnośnie SKM Południe, kiedy wiadome jest, że ta linia jeszcze dłuuuugo nie powstanie. Przed kolejnymi wyborami zapewne prezydentowa znów zacznie coś tam podpisywać, strzelać se fotki itp. Wrażenie być musi.

      • 4 1

  • Przepaść do Adamowicza. (4)

    Ta kobieta nie potrafi rozpocząć inwestycji na 2 km tramwaju.

    • 50 16

    • A tak, prezydent miasta rozpisuje własnoręcznie te przetargi.

      • 4 5

    • Nie narzekaj

      Walczy o demokrację. Z Karnowskim

      • 6 6

    • Jej poprzednik wcale nie lepszy.

      Rządził ponad 20 lat a wiele dróg w Gdańsku nadal jak na Ukrainie.

      • 0 1

    • A Ty potrafisz ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane