- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (82 opinie)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (155 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (112 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (215 opinii)
Czworo chętnych do projektowania Nowej Świętokrzyskiej
Cztery firmy zainteresowane są projektowaniem ul. Nowej Świętokrzyskiej, która będzie stanowiła główną oś komunikacyjną Południa. Droga wraz z torowiskiem tramwajowym może powstać w najbliższych latach.
Firmy te mają czas do 4 grudnia na złożenie ofert przetargowych. O wyborze zdecyduje w 90 proc. cena oraz w 10 proc. zaproponowany okres rękojmi. Na opracowanie kompleksowej dokumentacji zwycięzca przetargu będzie miał 22 miesiące, licząc od momentu podpisania umowy z miastem.
Wybór wykonawcy dokumentacji ul. Nowej Świętokrzyskiej jest prowadzony w formie przetargu ograniczonego.
Oznacza to, że zainteresowane firmy składają wniosek o dopuszczenie do przetargu, a dopiero po ich weryfikacji, m.in. pod kątem odpowiedniego doświadczenia, zapraszane są do składania ostatecznej oferty przetargowej z ceną swojej usługi (na tym etapie właśnie jesteśmy).
W przypadku dokumentacji dla ul. Nowej Świętokrzyskiej, zgłosiły się cztery firmy i wszystkie zostały zakwalifikowane do drugiego etapu.
Nowa droga będzie rozpoczynała się w rejonie skrzyżowania al. Havla ze "starą" ul. Świętokrzyską , a następnie ominie zabudowania "starych" Łostowic od południa, by w rejonie skrzyżowania z planowaną ul. Nową Niepołomicką ponownie odbić ku północy do istniejącej ul. Świętokrzyskiej przy granicy z Kowalami . Docelowo w tym miejscu krzyżować się będzie z ul. Nową Bulońską Południową, która będzie wiodła między zbiornikami retencyjnymi w rejon ul. (Nowej) Warszawskiej, Nowej Bulońskiej Północnej i (Nowej) Jabłoniowej , co w efekcie stworzy układ komunikacyjny okalający Ujeścisko, Zakoniczyn i Łostowice.
Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?
Ulica Nowa Świętokrzyska w pełnym układzie ma posiadać dwie dwupasowe jezdnie, torowisko tramwajowe oraz infrastrukturę rowerową i pieszą.
Decyzja o tym, czy układ drogowy będzie realizowany od razu w pełnej formie, nie została jeszcze podjęta. Niewykluczone więc, że podobnie, jak to miało miejsce w przypadku ul. Nowej Bulońskiej Północnej (dokumentację wykonał Europrojekt Gdańsk), powstanie najpierw tylko jedna jezdnia, torowisko, droga rowerowa i chodnik z zachowaniem rezerwy pod docelowy układ drogowy.
Czytaj też: Założenia transportowe dla Gdańska Południe
Nowa Świętokrzyska miała mieć wybranego projektanta już kilka miesięcy temu, ale w styczniu zapadła decyzja o nadaniu wyższego priorytetu projektowego dla ul. Nowej Politechnicznej i powrocie do tematu ul. Nowej Świętokrzyskiej w momencie wybrania wykonawcy dokumentacji ul. Nowej Politechnicznej (zostały nim Mosty Katowice).
Czytaj też: Nowa wizja Nowej Politechnicznej (Trasy GP-W)
Budowa nowej osi komunikacyjnej Południa ma być prowadzona w najbliższej perspektywie finansowej Unii Europejskiej do 2020 r. Miasto liczy, że z racji ujęcia w niej promowanego przez Brukselę ekologicznego transportu alternatywnego wobec auta (w tym przypadku tramwaju), zyska ona wysokie dofinansowanie.
Szacunkowy koszt pełnego przekroju drogowo-tramwajowego ul. Nowej Świętokrzyskiej to 340 mln zł.
Czytaj też: 3 x 5, czyli wizja Gdańska do roku 2020
Zobacz przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Koncepcja przebiegu nowej wersji ul. Nowej Politechnicznej - Trasy GP-W.
Opinie (109)
-
2015-10-26 15:57
drogi a osiedla (2)
a mnie zastanawia fakt, dlaczego najpierw nie buduje się porządnych dróg, a potem dopiero osiedli. Tylko jak powstaną ogromne osiedla to się ludziska zastanawiają jak te drogi upchać pomiędzy budynkami? Co się dziej na Jabłoniowej? Koszmar. Bloki gonią bloki, a droga - masakra:(
- 12 2
-
2015-10-26 19:48
Tereny przy obwodnicy pod deweloperke byly kupowane
po 1-2 zł za m2 jako ziemia rolnicza , a potem powoli odrolnione. To nie Warszawa gdzie można wstawiać plomby i nadbudowki w dobrych dzielnicach. Przykład dobrej lokalizacji masz np. przy morzu wtedy metr kosztuje kilkanaście tysiaków. Nie ma gdzie budować - nawet na Zaspie ludzie się biczą, więc developer woli zbudować coś tanio.
- 5 1
-
2015-10-26 16:31
Bo wtedy ludzie mówią a po co i że są marnowane pieniądze
Wystarczy spojrzeć na komentarze przy PKM, gdzie akurat wyprzedzono powstanie części osiedli i najwięcej jest właśnie komentarzy tego typu.
- 11 0
-
2015-10-26 14:02
dlaczego za ułamek przewidywanych nakładów na ten kolejny gargamel infrastrukturalny (1)
nie zbudować rowerostrady wzdłuż doliny potoku oruńskiego?
Ten temat pojawił się w dokumentach miasta już w 2010 roku czyli pięć lat temu.
Zamiast budować wygodną drogę dla rowerów i pieszych wzdłuż doliny potoku, to zbudowali drogę rowerową w poprzek doliny - byle do węzła przy rondzie a nie do głównej osi komunikacyjnej miasta.- 4 10
-
2015-10-26 19:44
Dla 3 osób na krzyż , ktore jezdzą caly rok , a nie tylko
sezon nie opłaca się. To tak jakbyś zbudował sobie w Gdańsku basen odkryty. Może jakby to było przy EC z podgrzewaną wodą ...
- 4 1
-
2015-10-26 19:39
(1)
Czy na zakończeniu tej trasy tramwajowej również będą takie niedorzeczne protezy, jak w Migowie?
- 1 3
-
2015-10-26 19:43
Z tej protezy linia pobiegnie dalej do Ujeściska. Czy to aż tak niedorzeczne ?
- 1 1
-
2015-10-26 18:44
tyle razy przekładali budowę nowej świętokrzyskiej... uwierzę, jak pojadę nią. Tymczasem kolejne 5 lat w korku...
- 7 2
-
2015-10-26 18:07
I do tego najwieksza bzdura
to nowa wersja tzw. Nowej Politechnicznej...........by zachować pare ruder Do Studzienki to lekka reka wydaja dodtakowe mln..........!!!! Zamiast upraszczac komplikuja a nalezy pamietac za kasa dla pomorskiego sie skonczy..........za wierność PO ...............nie msciwy PIS przeciez tego nie zapomni.........., poza tym komunikacja elektryczna tj przyszlość (ale nie tramwaji z liniami wielokilometrowymi i z bezsensownymi wezlami przesiadkowymi w miejscach do tego najmniej odpowiednich). Brak parkingow i wezlow przesiadkowych na obrzezach miast tzn okolice obwodnicy i stamad szybki dowoz pasazerów..........a tak co dojezdza do Jasienia, wsiada tam , po czym po 4 przystankach znow sie przesiada,,,,,jedzie znow 5 przystankow do Gd.gl.. i znow sie przesiada!!!!!!!!!!!!!!!To jest dopiero sprawna komunikacja!!!!!!!!!
- 2 4
-
2015-10-26 12:02
Ide o zakład, że pomimo zmiany władzy w Gdańsku będą dalej budować a w Gdyni szukać winnych przez których się mało dzieje (2)
- 36 7
-
2015-10-26 14:04
winny zastoju w Gdyni juz dawno jest znany.....to Gdańsk (1)
Przeciez w Gdyni wszystko jest super, tylko ci wredni sąsiedzi.....
- 7 1
-
2015-10-26 17:47
bo w Gdyni jest spoko, ale akurat PiS w niczym tu nie pomoże (najniśze poparcie na PiSu w kraju)
- 0 2
-
2015-10-26 17:29
Dwie dwupasmowe jezdnie?
Po co? To miałoby sens, gdyby jedno z pasm było oddzielnym pasem dla autobusów, ale na to BRG nie pozwoli. Jeśli wszystko dla samochodów, to tylko zwiększy korki.
- 4 4
-
2015-10-26 17:03
Wiadomo że ta ulica nie powstanie. Dziś są inne priorytety.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.