• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budowa drogi ekspresowej S7 się opóźni?

Maciej Naskręt
16 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


Są kłopoty z aktualizacją decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg. Władze GDDKiA twierdzą, że może to opóźnić realizację inwestycji na Żuławach. Urzędnicy od ochrony środowiska uspokajają i zapewniają, że dokument jest praktycznie gotowy.



12 listopada Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała obwieszczenie o przedłużeniu procedury na wydanie decyzji w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko inwestycji dla budowy drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Elblągiem. Zakończenie sprawy wyznaczono na 20 listopada - w najbliższy czwartek.

Warto podkreślić, postępowanie w RDOŚ toczy się na wniosek wojewody, a nie GDDKiA. Pismo zostało złożone podczas prac nad decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. To właśnie o nie zabiega u wojewody gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by móc rozpocząć budowę drogi na Żuławach.

Tymczasem drogowcy czekają już miesiąc na decyzję i obawiają się, że urzędnikom od ochrony środowiska jej wydanie zajmie jeszcze trochę czasu. - Dokumentu z RDOŚ spodziewaliśmy się w połowie października. Jest już połowa listopada, a my wciąż go nie mamy w ręku. To nie pozostaje bez wpływu na prace budowlane, które chcemy rozpocząć na Żuławach - ostrzega Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Dlaczego inwestycja gdańskiego oddziału GDDKiA musi uzyskać decyzję dotyczącą ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko? Poprzednia decyzja środowiskowa nie pokrywała się z nowym projektem budowlanym dla ekspresówki. Dlatego musiała zostać zaktualizowana m.in. o mające powstać na Wiśle nie jeden, jak pierwotnie planowano, a dwa mosty.

Postanowiliśmy zapytać w RDOŚ, kiedy ujrzy światło dzienne zaktualizowana decyzja środowiskowa.

Kto najbardziej skorzysta na nowej drodze S7?

- W trakcie pracy nad decyzją musieliśmy uzupełniać szereg dokumentów. Po prostu ich zabrakło. Ponadto zakres inwestycji nieco się zmienił. Decyzja jest już sporządzana i powinna zostać wydana w czwartek - w przyszłym tygodniu - zapewnia Hanna Dzikowska, dyrektor RDOŚ.

Wtedy decyzja trafi do wojewody, a ten będzie potrzebował ok. miesiąca na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Gdy z kolei ta stanie się prawomocna pozostanie wtedy gdańskiemu oddziałowi GDDKiA tylko otworzyć oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 i ruszać z budową.

Przy okazji ustaliliśmy, że w piątek RDOŚ wydał decyzję środowiskową dla budowy drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem a Słupskiem. - Natomiast pod koniec tego miesiąca chcemy wydać decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej - mówi Dzikowska.

Plan budowy drogi ekspresowej S7

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Miejsca

Opinie (72) 6 zablokowanych

  • Nieudacznicy !!

    Opieszałość urzędników decydujących o budowie drogi s 7 jest nadzwyczajna, najwyższy czas aby ich wymienić.

    • 15 1

  • Paradoks. Droga się nazywa ''Ekspresowa'' a ma się opóźnić? (1)

    Może jeszcze wpiszcie żeby do budowy drogi był potrzebny stempel z NASA! Poważnie. Nigdy nie zbudujemy nowoczesnej Polski jak będzie taka patologia umysłowa w urzędach. W USA by takich urzędników i tych budujących już dawno wywalili na zbity.

    • 40 6

    • GDDKiA

      niech nie ściemnia tylko dobrze przygotowuje dokumenty.
      Pan redaktor niech nie robi sensacyjnych artykułów jak nie ma powodu. Nie można było poczekać do czwartku żeby sprawdzić czy sie wyrobią czy nie?
      GDDKiA zapomina że sama planowała robić przetarg aż do sezonu budowlanego 2016! czyli rok dłużej. Góra ich przycisnęła i dobrze, zobaczymy czy rozstrzygną przetarg tak aby budowa zaczęła się na wiosnę 2015, bo jak na razie to sami przesuwali termin w sprawie dopuszczenia do przetargu. Aaaa i jeszcze jedno panowie z GDDKiA, obwodnica metropolitalna po waszych kombinacjach ma teraz być drogą S6. Jeśli to oznacza, że zamierzacie zrzucić odpowiedzialność za obecną obwodnicę na miasta i województwo, to lepiej już teraz podajcie się do dymisji, zamiast robić swojemu regionowi pod górkę.

      • 4 1

  • co mnie to obchodzi?
    płacę podatki to zapieprzajcie.

    • 10 2

  • za komuny bajek mniej opowiadali

    Tak ogólnie to już mamy 25 lat wolnosci i mondrości..
    rok 2012 ..zmienia sie w 2020.. za swojego zycia nie przejadę ukończoną siódemką..takie mam przeczucie..

    • 9 3

  • Na siłę wydłużony artykuł - cóż płacą za wierszówki. (1)

    Widać Pan Naskręt "lubi na siłę wydłużać" artykuł powtarzając te same akapity z wcześniejszych artykułów.
    Płaci się za wierszówkę a czytelnicy nawet nie skapną się, że po raz kolejny to samo czytają.

    • 25 9

    • A ja z niecierpliwoscia czekam na kolejna relacje pana Naskreta z budowy peronu we Wrzeszczu. Od ostatniej relacji minely juz dwa dni, na pewno kilka metrow blachy falistej w tym czasie polozyli.

      • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane