• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • A kiedy PKM do Gdyni-Północ?

    • 3 0

  • Sondaż

    Gdyby przeprowadzono zapytanie klientów SKM na codzień dojeżdżający do pracy, szkoły czy praktyki itp. Idę o zakład że przeciw byłoby 95 % ... jednak według kumpli Szczurka z trójmiasto.pl "zdania są "tylko" podzielone.... dlatego we wszystkim władze trójmiasta kierują się jedynie "sondażem" na tej tu witrynie...

    • 2 1

  • gdynia -SKM (1)

    interesuje mnie kiedy w koncu skm gdynia polnoc? tu ciagle sa korki
    Panie Lucyk Panie Szczurek zapraszam na estakade albo okoliczne ulice -postoicie to moze zobaczycie co tu sie dzieje i jak wielki jest zapotrzebowanie na taka inwestycje

    • 4 0

    • Są jakieś miasta...

      w których nie ma korków w godzinach szczytu?

      • 0 0

  • SKM

    tylko Obłuże i Oksywie , reszta jest zbędna -- jak w nazwie SKM

    • 4 0

  • Ten przystanek to przesada

    • 1 0

  • kasia

    SKM lepiej pociągnąć na Obłuże, ominęło by to estakadę a nie na Welkopolskią. od Wielkopolskiej SKM Orłowo rzut beretem.

    • 3 0

  • Zgadzam się

    Przy Wielkopolskiej jak najbardziej ten drugi nie bo to za krótki odcinek

    • 1 0

  • Szkoda tylko że nie pomyślą o innych miejscach

    Między Rumia a Redą miała powstać przystanek i co ? Cisza

    • 1 0

  • Ale rozstrzał cenowy w ofertach

    od 278 tys. zł do 1 mln 687 tys. zł
    Nieźle

    • 0 0

  • Podwiesić tory pod eskatakadą i puścić SKM na Obłuże

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane