• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy na obwodnicy Witomina będą buspasy?

Patryk Szczerba
27 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Inwestycje mają odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską biegnącą przez środek Witomina. Inwestycje mają odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską biegnącą przez środek Witomina.

Czy na planowanej obwodnicy Witomina, której projekt ma być gotowy w 2021 roku, pojawią się buspasy? - Za wcześnie jeszcze, by mówić o niej tak szczegółowo - ucina Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, nie wykluczając jednak starań o dofinansowanie unijne na inwestycję.



Gdzie powinny powstać buspasy?

W najbliższych miesiącach zakończy się projektowanie Obwodnicy Witomina i rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. Inwestycje mają rozładować notoryczne zatory na Witominie. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską z ul. Kielecką. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Miasto za projekt zapłaci 2 mln zł.

Droga ma mieć długość 2,5 km z czterema pasami ruchu (po dwa w każdym kierunku). Będzie trzeba zbudować kładkę, wiadukt oraz dwa przepusty. Według władz miasta półtora roku wystarczy na realizację inwestycji.

Buspasy na obwodnicy Witomina? Nic nie jest przesądzone



W ostatnim czasie pojawiły się informacje, że na drodze mającej w założeniu pozwolić na szybki przejazd kierowcom z Chwarzna i Wiczlina planowane są buspasy. O takiej deklaracji po spotkaniu z władzami miasta na swoim oficjalnym profilu na Facebooku napisali przedstawiciele Rady Dzielnicy Witomino.

- Buspas powstanie na przyszłej Obwodnicy Witomina oraz jest w planach dobudowanie brakującego odcinka buspasa na ul. Małokackiej - można przeczytać na profilu FB rady dzielnicy.
W odpowiedzi na nasze pytania władze Gdyni przekonują, że nic nie jest jeszcze przesądzone.

- Inwestycja jest wciąż na etapie projektowania. Za wcześnie jeszcze, by mówić o niej tak szczegółowo - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co z buspasem na Chwarznieńskiej?



Mieszkańcy zauważają, że buspas na drodze omijającej Witomino może oznaczać rezygnację z buspasa na ul. Chwarznieńskiej. Przypomnijmy, że buspas był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji przebudowy ulicy wrócił wraz z podpisaniem umowy z projektantem.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazywali, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

Władze miasta odpowiadały, że to, czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

Z relacji radnych dzielnicy wynika, że sprawa wydaje się przesądzona.

- Wątpliwym (ocena negatywna prezydenta M. Łucyka) jest wytyczenie buspasa na ulicy Chwarznieńskiej, który łączyłby obecny buspas na leśnym odcinku Chwarznieńskiej z buspasami na ul. Rolniczej i Małokackiej, niemniej jednak sama ulica Chwarznieńska ma zmienić się w jezdnię z uspokojonym ruchem, bez tranzytu, który ma zostać skierowany na Obwodnicę Witomina - czytamy na profilu FB rady dzielnicy.

Unia Europejska może pomóc w sfinansowaniu inwestycji



Pojawienie się koncepcji powstania buspasów na Obwodnicy Witomina, której budowa jest szacowana na ok. 70 mln zł, może pozwolić na starania dotyczące dofinansowania unijnego na inwestycję. Unijni urzędnicy chętnie bowiem przyznają środki na rozwój transportu publicznego, stroniąc od wspierania rozbudowy dróg dla ruchu kołowego. Buspasy na Obwodnicy Witomina mogą ich przekonać do tego, by wesprzeć finansowo inwestycję dotacją.

- Oczywiście, jeśli tylko będzie taka możliwość, będziemy o nią wnioskować - nie wyklucza w odpowiedzi na nasze pytania wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (112) 2 zablokowane

  • Po 1 to nic takiego nie zostanie zbudowane

    Za naszego życia. A po drugie won z buspasami, ludzie chcą jeździć wygodnie samochodami.

    • 37 0

  • Opinia wyróżniona

    Masowa wycinka drzew, więcej aut w centrum... (2)

    Niszczenie szlaków leśnych, przeniesienie korków w inne miejsca, koszty całej inwestycji takie, że cała Gdynia mogłaby 5-10 lat jeździć za darmo zbiorkomem, jeszcze więcej aut, znowu inwestycja dla Chw-Wic, itd. Tak nie rozwija się nowoczesne miasto...

    • 36 60

    • Może zaczniesz od myślenia?

      • 5 3

    • A świstak siedzi...

      • 1 0

  • autobusy przez Witomino z buspasami a obwodnica bez autobusów i bez buspasów logiczne

    • 36 0

  • A wytyczne?

    Czy to oznacza, że projektanci nie dostali wytycznych i może się jeszcze okazać, że zaprojektują w tym miejscu leśną ścieżkę dydaktyczną bo tak wyjdzie z analizy?

    • 36 0

  • Opinia wyróżniona

    Buspasy na obwodnicy?? (1)

    Obwodnica z zasady pomija jakieś miejsce, w tym przypadku Witomino. Logicznym jest że autobusy będą jechały inną drogą "zahaczając" o przestanki na Witominie. Bus pas na nowej Chwarznieńskiej powinien być. Usprawni to ruch autobusów.

    • 55 10

    • O ile planowana obwodnica Witomina nie ściągnie ruchu na tyle że nie będzie zasadności ich budowy, bo warunki ruchu będą bardzo dobre przez cały czas.

      • 0 0

  • Oby nigdy tego nie wybudowali

    i niech zostawia las w spokoju

    • 25 10

  • Nowa Węglowa i Nowaka-Jeziorańskiego na Wiczlinie

    powstaną w 2015. Sprawdzone info z UM

    • 28 7

  • Jaki jest sens bus pasów na odbowdnicy Witomina skoro i tak wszystkie autobusy będą jechały chwarznienaska przez witomino?

    • 27 11

  • Buspas na obwodnicy trójmiejskiej

    To szybki dojazd z Gdyni do Gdańska. Może trzeba to zrobić i puścić pośpieszny autobus?

    • 17 15

  • Bez zbudowanie dobrych połączeń szynowych centrum Gdyni z Gdynią Północ i Gdynią Zachód (2)

    a także bez elektryfikacji PKM i radykalnego poprawienia jakości dostępu pieszych rowerzystów do wszystkich stacji SKM i PKM w całej aglomeracji problemy komunikacyjne w Gdyni będą tylko narastać. Buspasy nie są istotnym czynnikiem powodującym przesiadanie się z samochodów do środków komunikacji publicznej. Poprawa jakości dostępu pieszych i rowerzystów do centrum miasta oraz do stacji lokalnej kolei miejskiej owszem.

    • 26 6

    • piesi może tak ale po co rowerzyści? niech się zdecydują albo PKM ale bez dróg dla rowerów albo drogi dla rowerów i wtedy nie muszą jeździć pociągami

      • 0 0

    • Szcególnie budowa ścieżek rowerowych rozwiąże problemy komunikacyjne Gdyni

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane