• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy piesi dostaną więcej miejsca w centrum Gdyni?

Patryk Szczerba
25 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Na razie konkretów w sprawie strefy pieszej w centrum Gdyni nie ma, ale w najbliższych miesiącach decyzje mają zostać podjęte.


Na razie konkretów w sprawie strefy pieszej w centrum Gdyni nie ma, ale w najbliższych miesiącach decyzje mają zostać podjęte.

Czy dodatkowa strefa piesza w centrum Gdyni to dobre rozwiązanie? Inżynierowie przekonują, że warto spróbować, przedsiębiorcy obawiają się spadku obrotów, a władze miasta wciąż wstrzymują się z konkretnymi deklaracjami. W uporządkowaniu argumentów miała pomóc debata, która odbyła się w poniedziałek.



Czy jesteś za ograniczeniem ruchu samochodowego w centrum Gdyni?

Dyskusja w auli Akademii Morskiej stała się podsumowaniem pierwszej fazy prac nad koncepcją zmian w ruchu w Śródmieściu, do których miasto zobowiązało się w ramach programu Civitas Dynamo. W ostatnich tygodniach zakończyło się elektroniczne badanie preferencji gdynian w sprawie zmian na kluczowych dla centrum miasta ulicach. Pod uwagę były brane ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni, Starowiejska zobacz na mapie Gdynioraz Skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni, wytypowane przez urzędników jako miejsca, gdzie deptaki są w ogóle możliwe.

W przypadku Świętojańskiej blisko 3/4 biorących udział w badaniu było za tym, by reprezentacyjna ulica pozostała wolna od nieograniczonego ruchu kołowego. Na Starowiejskiej takich zmian chciałoby 58 proc. ankietowanych. Z kolei potrzeby korekt na Skwerze Kościuszki i al. Jana Pawła widzi już tylko 43 proc.

- Największy "potok" w godz. od 10 do 16 ludzi przechodzi ul. Świętojańską od 10 Lutego do Armii Krajowej. Nie ma znaczenia czy to dzień powszedni czy weekend. Najlepsze miejsce pod względem architektonicznym to z kolei Starowiejska, stosunkowo wąska ulica z wysoką pierzeją - opowiadała podczas debaty Paulina Szewczyk z Biura Planowania Przestrzennego, które przeprowadziło uzupełniającą analizę.

Do tego typu badań radził podchodzić z dystansem dr inż. Kazimierz JamrozPolitechniki Gdańskiej, podkreślający, że w perspektywie stworzenia stref pieszych konieczna jest budowa wokół nich miejsc do parkowania.

- Pamiętajmy, że to obserwacje i badania, w którym wzięli udział zainteresowani. Decyzja, którą trzeba podjąć, wymaga solidnych i rzetelnych pomiarów inżynieryjnych. Przy tworzeniu deptaka trzeba pamiętać, że musi być to miejsce z atrakcjami, gdzie są mieszkańcy, których do przyjścia i tak trzeba będzie prawdopodobnie zachęcić - wyjaśniał.

Jako jedyny swój konkretny pogląd w sprawie ujawnił Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM w Gdyni, podkreślając, że liczby w ankietach przeprowadzanych m.in. wśród pasażerów wskazują, że już 53 proc. gdynian odbywa podróż samochodami.

- Trzeba więc działać szybko. Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być zamknięcie ul. Starowiejskiej i Abrahama. Pewne eksperymenty były w tej kwestii prowadzone już za czasów prezydentury Franciszki Cegielskiej. Deptak to naprawdę nie tylko szansa dla miasta, ale też przedsiębiorców. Na ul. Świętojańskiej wystarczyłoby uspokojenie ruchu z dopuszczeniem trolejbusów - przekonywał.

Z takimi argumentami zdecydowanie nie zgadzali się przedstawiciele przedsiębiorców, prowadzący działalność w centrum. Jak podkreślali, dla nich decyzja o zamknięciu którejś z ulic oznacza natychmiastowy spadek liczby klientów, którzy chcą podjeżdżać pod punkty usługowe samochodami i są do tego przyzwyczajeni. Wytykali też urzędnikom nieudany tegoroczny eksperyment z zamknięciem Starowiejskiej oraz brak działań rewitalizacyjnych.

- Już odsłonięcie pomnika Gdynian Wysiedlonych pokazało, co może się dziać, gdy zamknięta zostanie jedna z ulic w śródmieściu. To był prawdziwy paraliż, choć blokada trwała tylko kilkadziesiąt minut. Klienci nie zmienią przyzwyczajeń tak szybko - mówiła jedna z właścicielek centrum diagnostycznego przy ulicy Starowiejskiej.

- Doświadczenie z innych, nie tylko polskich miast uczy, że zawsze przedsiębiorcy prowadzący swój interes przy zamykanej ulicy są przeciwni temu rozwiązaniu. Później okazywało się to doskonałym pomysłem, który zwiększał obroty prowadzących tam firmy - tłumaczył Piotr KuropatwińskiUniwersytetu Gdańskiego.

Ostateczne decyzje zostaną podjęte prawdopodobnie w najbliższych miesiącach. Nad konkretnymi rozwiązaniami pracują urzędnicy w Zarządzie Dróg i Zieleni, a propozycje ujrzą światło dzienne prawdopodobnie w przyszłym roku.

- Na pewno nie będziemy robili niczego na siłę. Lepiej taką strefę pieszą rozszerzać, niż ograniczać. Zapewniam, że do sprawy podchodzimy bardzo ostrożnie. Nie wykluczamy wprowadzenia w pierwszym etapie jedynie stosownych oznaczeń, dotyczących uspokojenia ruchu, bo tworząc deptak łatwo o błąd, gdy nie przyciągnie się do niego ludzi - tłumaczył wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Opinie (280) 9 zablokowanych

  • włascicielka centrum diagnostycznego to jakas kretynka (1)

    zamkniecie jakiejkolwiek ulicy na kilkadziesiat minut wywaoła korki, bo nikt tego sie nie spodziewa

    wysoce schizofrenicznym jest także cytowanie handlowców, którzy w kratkę jednego roku nie cha zamknięcia ulicy, by nastepnego nawoływac i składac petycje by tam utworzono deptak

    świetojańska byłaby ciekawym miejscem, ale z drugiej strony sa tam trolejbusy, więc chyba nie do załatwienia

    jedynym sensownym wyborem jest Starowiejska i ewentualnie Abrahama

    oczywiscie Starowiejska powinna zostac wyremontowana, to w miejsce bud z byle czym, do kórych klienci podjeżdżają samochodem, beda lokale i sklepy, do których bedą przychodzic ludzie piechotą

    • 2 2

    • nie obrażaj inaczej myślących - niewiele osiągniesz

      właścicielka centrum diagnostycznego ma prawo tak myśleć, trzeba szukać sposobów uzyskania kompromisu.

      • 0 0

  • Jak można interpretować procenty głosujących na tym portalu? (2)

    35% nie, oznacza to paraliż miasta - względna większość, trzeba jej przyznać rację
    34% tak, i to możliwie jak najszybciej i w jak największym zakresie - dość znaczne, ale nie znające prawdziwych problemów miasta grono oszołomów, którzy nie dbają o interes miasta i przedsiębiorców
    25% raczej tak, ale ewolucyjnie, bez szkody dla przedsiębiorców, z jednoczesną budową parkingów - umiarkowana grupa, którą trzeba zsumować z opinią względnej większości
    7% raczej nie, zbyt wiele osób na tym straci - oczywiście trzeba zsumować z względną większością.

    1. wniosek: tylko 34% nieznających życia radykałów chce zdecydowanych zmian, bez których i Świętojańska i Starowiejska będą stopniowo obumierać, tak jak miało to miejsce w ostatnich latach.

    Inna interpretacja: 59% głosujących na tym portalu chce zmian, z tym że 34% chce robić to radykalnie, a 25% widzi potrzebę zastanowienia się nad tym, jak rozwiązać problem parkowania.

    2. Wniosek: mamy dylemat: czy budować parkingi za publiczne pieniądze, czy jednak uznać, że posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania za darmo w dowolnym punkcie miasta i szukać rozwiązania tego problemu?

    • 0 0

    • (1)

      Na obwodnicy sa same auta. Czy widzisz tam jakies zycie, tlumy ludzi? Czy ktos chce chodzic w miejsca zapchane autami? Chce tam posiedziec w kawiarni? Nie, nie, nie. Ruch samochodowy zabija zycie.

      • 1 1

      • ciekawe, jak zrozumiałeś powyższy post?

        po prostu kwestionował sens dominacji samochodów w centrum Gdyni. Oczywiście - na obwodnicy - jak jest dużo samochodów to "życia" nie ma. Przedstawiałem różne interpretacje i próbowałem ironizować opinie "samochodocentrycznych" uczestników niniejszego forum i poniedziałkowej debaty. Jak na razie niewiele osiągnąłem, ale jestem cierpliwy.

        • 0 0

  • (9)

    poproszę Pana Kuropatwińskiego o dowód na tę "tezę" -

    "Doświadczenie z innych, nie tylko polskich miast uczy, że zawsze przedsiębiorcy prowadzący swój interes przy zamykanej ulicy są przeciwni temu rozwiązaniu. Później okazywało się to doskonałym pomysłem, który zwiększał obroty prowadzących tam firmy"

    oraz o informację czy Pan prowadzi/prowadził tzw "uliczną" działalność gospodarczą
    wszak dobrze by było, by proponujący zmiany miał osobiste rozeznanie w danej tematyce

    • 18 4

    • wystarczy się wybrać na Monciak w Sopocie lub na Ogarną w Gdańsku (7)

      W Gdańsku przy strefach pieszych wzrosły obroty w knajpach - właściciele knajp mogli poszerzyć ogródki przed lokalami. To samo może być na Starowiejskiej.

      • 4 6

      • (3)

        ani monciak ani ogarna nie były jednymi z kluczowych szlaków komunikacyjnych jak np świętojanska
        starowiejska ponadto pełni funkcję "parkingu" z powodu nieróbstwa gdyńskiej władzy która nie chce zbudować w centrum kilkupoziomowego parkingu
        podejrzewam że jeden lub dwa sylwestry z marylą że o "lotnisku" nie wpsomnę rozwiązałby ten palący problem i zwiększyły dochód miasta (spokojnie starczyłoby na wykup terenu przy batorym i pewnie też na budowę)
        ale cóż
        gdynianom się podoba jak jest więc to puste dywagacje

        • 6 0

        • Świętojańska może przestać być jednym z kluczowych szlaków komunikacyjnych dla samochodów (1)

          Starowiejska nigdy nie była ważnym szlakiem komunikacyjnym dla samochodów. Ta druga może stać się kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla ludzi.
          Świętojańska ma wyraźną alternatywę w postaci ul. Władysława IV. Zmiany charakteru ulic powinny wpisywać się w całościowy plan zmiany sposobu myślenia o sposobach poruszania się po mieście: bardziej dbać o warunki poruszania się ludzi, a nie pojazdów.
          Realizacja wyrwanych, nie zintegrowanych z całą koncepcją projektów to tak jak wlewanie nowego wina do starych bukłaków.

          • 0 0

          • Starowiejska jest bardzo kluczowym szlakiem komunikacyjnym.

            Tylko przyjezdny, bo nie wie i kierowca autobusu, bo musi, będzie jechał od dworca do centrum ul.10.Lutego, gdzie po drodze jest już sławny znak stop, gdzie, bez ryzykownych działań, prawie niemożliwe jest włączenie się do ruchu.

            • 1 0

        • plac przy Batorym

          Akurat plac przy Batorym powinien pełnić funkcję ładnego, miejskiego placu w środku z fontanną, itp. Tam miał być miejski plac w przedwojennych założeniach. Miasto powinno ten plac wykupić od właścicieli i odpowiednio zagospodarować. Parking bardziej widzę w miejscu centrum Kwiatkowskiego, bo byłby zapewne ładniejszy niż obecna szarzyzna.

          • 2 1

      • (2)

        Ogarną strach chodzić po zmroku - nic tam nie ma

        • 6 1

        • (1)

          monciakiem też

          • 4 1

          • zwłaszcza jak na Monciak wjedzie czerwona Honda

            • 3 0

    • zapraszam na stronę kongresu mobilności aktywnej

      jest tam kilka prezentacji na ten temat

      • 3 5

  • Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być zamknięcie ul. Starowiejskiej i Abrahama (1)

    Brawo !!!! Nareszcie madra i przemyslana propozycja !!!
    Odpusccie na razie z ta Swietojanska, bo bedzie katastrofa w centrum miasta.
    Owszem moznaby, ewentalnie, rozwazyc ograniczenia ruchu osobowego na tej ulicy, przy jednoczesnym zachowaniu tempa 30, a nawet tempa 20 dla trolejbusow.

    Bardzo wiele miast w innych krajach ma cale centra zamkniete dla ruchu osobowego z w pelni zachowana lecz spowolniona komunikacja: tramwajowa lub trolejbusowa, patrz Wlochy, Szwajcaria, Francja

    • 1 2

    • Rozumiem, że jak zamkniecie centrum Gdyni,

      to będziemy w Gdyni mieli już Włochy, Szwajcarię i Francję ... ? Z resztą, czego się czepiam, Świętojańska na reklamach to już Oxford Street.

      • 1 2

  • Spacer jest zdrowy

    Spacer jest zdrowy jeśli środowisko jest nieskażone. Mieszkańcy Gdyni prosimy was zablokujcie rozładunek toksycznego transportu z Salwadoru. Pomóżcie mieszkańcom Dąbrowy Górniczej. To zło rozleje się z pięknej Gdyni, jeśli nic nie zrobicie!

    • 1 1

  • Ludzie unikaja miast i miejsc zapchanych autami. CZy ktos spaceruje po Wladyslawa IV? Albo po Grunwaldzkiej? Czy ktos pojdzie sobie posiedziec w ogrodku kawiarnianym na Gruwaldzkiej przy huku tramwajow, smrodzie, halasie z silnikow? Chyba tylko jakis psychopata. Samochodziarze chca podjechac w same drzwi jakiegos sklepu. Zalatwic sprawe i odjechac. I tyle. Takie miejsce nie zyje. Gdynia zostaje w tyle ze swoim centrum napakowanym smierdzacymi autami. Nie bac sie i dzialac!!! Poki nie jest za pozno.

    • 1 2

  • śzczurek zwariował

    Po co zamykać umarłe miasto? Przecież w Gdyni w ogóle nie widać ludzi na ulicach. Czasami starsi ludzie chodzą, bo młodzi z Gdyni wyjechali. pewnie chodzi o kasę, bo te wszystkie plany, analizy itp kosztują i jak zawsze "swoi" super zarobią.

    • 1 2

  • Żeby coś zamknąć, to trzeba gdzieś bardziej otworzyć. Nie da się. (4)

    Świętojańska straciła na poszerzeniu chodników. Co prawda chodzi się o niebo wygodniej, ale zmniejszenie liczby miejsc postojowych o ok. 80-90% spowodowało tylko tyle, że "nikomu" nie chce się na Świętojańską zaglądać, a jeśli nawet już tam ktoś trafi, to zaparkuje w bocznych ulicach, które do tej pory (2003) były bardziej wolne od pojazdów. Jeśli myślimy o zamykaniu ulic, to należałoby w pierwszej kolejności wybudować sieć płatnych parkingów wielopoziomowych, pozakazywać w wielu miejscach parkowania, wprowadzić w Śródmieściu strefę 40 (nie 30) i... nie organizować sylwestra z polsatem, bo to wyrzucona kasa w błoto :)

    • 14 7

    • Swiętojańska straciła, bo zbudowano centrum Riviera (3)

      a samej ulicy nie przekształcono w deptak w czasie jej przebudowy kilka lat temu.

      • 2 5

      • Riviera tylko dobiła to co było martwe. (2)

        • 5 2

        • to co jest niemrawe, można ożywić. (1)

          Jest wiele przykładów z całego świata potwierdzających tę prostą tezę.

          • 0 0

          • Proszę o pierwsze dwa z brzegu.

            Najlepiej poparte zdjęciami, albo linkami do nich. Infobox miał podobno powstać na przykładzie sukcesu innych, światowych. Jednak nie doczekałem przykładów.

            • 0 0

  • Kto to w ogóle wymyślił??!! (6)

    Zamknąć centrum miasta?? Kto to forsuje?? Takie rzeczy można robić, ale nie w tak stosunkowo małym mieście jak Gdynia, gdzie centrum jest mocno zawężone, bo zamyka się w takim prostokącie: 10-go Lutego- Władysława IV- Piłsudskiego- Świętojańska.... Zamknięcie jednej z tych ulic spowoduje całkowity paraliż!

    Jak są zawody biegowe ulicami miasta to większość psioczy, że zamykane są ulice w centrum, a to jest 4 raz w roku. Co będzie jak zamkniecie jedną z ulic na stałe?

    • 24 11

    • (5)

      nic nie bedzie, po prostu po paru dniach korkow czesc ludzi znajdzie sobie inne miejsce, a w ich miejsce przyjda piesi. Nie robmy tragedii.

      • 5 9

      • (4)

        No ok, tylko jaki ma być tego cel?? Zamknięcie dla zamknięcia?

        • 8 4

        • zamknięcie dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa ludzi (3)

          Taka zmiana może także podnieść wartość nieruchomości.
          uważaj, bo zostaniesz zaliczony do grona gości, którzy wytłumaczyć sobie nie dadzą, a zrozumieć nie są w stanie.

          • 4 7

          • (2)

            dam sobie wytłumaczyć i zrozumiem pod warunkiem, że otrzymam odpowiednie argumenty....
            W tym przypadku takowych nie widzę...
            Komfort i bezpieczeństwo na Świętojańskiej? W Sopocie jest Monciak i śmiem twierdzić, że na Świętojańskiej jest bezpieczniej...
            Co do wartości nieruchomości... może tak, może nie pewności nie ma, więc nie jest to argument.

            • 7 2

            • na Monciaku jest zdecydowanie bezpieczniej w normalnych godzinach dnia

              ze względu na brak ruchu kołowego. Chyba że pojawi się jakiś przypał w czerwonej Hondzie - ale to było wieczorem. Na Długiej i Długim Targu w Gdańsku nie ma z tym problemów. Na Piwnej, jak wjazd zabezpieczono słupkami i kwiatonami, bezpieczeństwo się poprawiło: ten przypadek pokazuje, że rozwiązania połowiczne nie dają korzyści.

              • 0 1

            • to, że jakaś teza cię nie przekonuje, nie oznacza, że nie jest ona argumentem

              masz prawo się nie zgadzać; jeśli jednak dyskredytujesz przedpiścę, to zniechęcasz go do kontynuowania rozmowy na rzeczowym poziomie

              • 0 4

  • Wreszcie mądre słowa p.Stępy. (31)

    Straszne te pomysły, zwłaszcza idea wyłączenia z ruchu Świętojańskiej. To chyba idea jakiegoś lobby miłośników pedałowania...

    Jak ktoś chce spokoju w centrum to niech się wyprowadzi w wielki świat, na wieś, np. w okolice zamieszkania p. Stępy.

    • 104 82

    • (26)

      Dla mnie to wcale nie jest straszne, tylko wyczekiwane. W kazdym zwiedzanym przez mnie miescie najwieksze ilosci ludzi byly na deptakach a nie autostradach, w ryku silnikow i smrodzie, wiec zupelnie nie rozumiem obaw. I kazdy kierowal sie jak najszybciej na deptak, gdzie mogl swobodnie isc bez obawy rozjechania.

      • 33 19

      • (25)

        obawiasz się rozjechania na świętojańskiej?

        • 18 11

        • od czasu jazdy czerwonej Hondy na Monciaku i wyczynów gościa w Kamieniu Pomorskim

          nie wykluczam ryzyka rozjechania na dowolnej ulicy lub strefie pieszej w Trójmieście

          • 0 0

        • (18)

          A nie bylo ostatnio wypadku na Swietojanskiej? Ktos pieszego rozjechal.

          • 6 7

          • Miasto jest dla ludzi a nie samochodów. (2)

            • 6 6

            • Samochodami jeżdzą kosmici widocznie (1)

              • 2 1

              • Samochodami jeżdżą też ludzie, niestety

                • 0 0

          • (14)

            Wystarczyłoby, żeby piesi korzystali z przejść dla pieszych, zamiast przełazić gdzie popadnie.

            • 17 13

            • pomyśl o dzieciach i ludziach niepełnosprawnych (7)

              sam kiedyś taki będziesz. Strefy piesze na ulicach handlowych to standard w całym cywilizowanym świecie. Brak stresu generuje większą skłonność do wydawania pieniędzy.

              • 8 14

              • A gdzie tam jest ulica handlowa? (1)

                OK, Żabki i Freshmarkety są. To przyciąga turystów.

                • 10 3

              • Z dziwisz się. Przejdź się! Wczoraj sam byłem zaskoczony. Na Świetojanskiej powstaje dużo sklepów. Ecco, Baldinini, Marc Cain. Handel i gastronomia się odradzaja. A banki zamykają. Dosłownie.

                • 4 2

              • (1)

                W takim razie zróbmy strefę pieszą na Grunwaldzkiej w Gdańsku. Tam też są sklepy!

                • 14 4

              • Grunwaldzka stopniowo obumiera

                gdyby ją zwęzić, uspokoić ruch i zlikwidować prawo do parkowania samochodów na chodnikach obroty w sklepach by wzrosły.

                • 8 3

              • Ale wiesz, że na Polach Elizejskich jest normalna ulica? (1)

                A dzienne obroty butików przekraczają pewnie roczny budżet szczurolandii...

                • 10 6

              • I na Oxford Street też nie ma deptaku

                OK, jest strefa ruchu ograniczonego bus + taxi, przy czym autobusów jest tyle, że jeżdżą w zasadzie bez przerwy.

                • 9 4

              • o 20 lat za późno teraz to już nie wiadomo co by zrobili nie przywrócą życia ulicy Świętojańskiej...

                • 11 5

            • (5)

              Wystarczyloby gdyby nie jezdzily tam auta, piesi wreszcie mogliby swobodnie chodzic. Nie zwalaj odpowiedzialnosci na dziecko/mlodziez/starszych, ktora nie ma takiej spostrzegawczosci i rozwagi jak ty jako dorosly. To ty stwarzasz zagrozenie.

              • 6 8

              • To jak skomentujesz grabienie przestrzeni chodnikowej na potrzeby dróg rowerowych (2)

                Dochodzi do takich absurdów że sa miejsca, przejścia dla pieszych, gdzie rowerzyści maja znacznie więcej miejsca niż piesi.

                • 10 2

              • Leszczynki

                Tam równolegle do ulicy morskiej chodnik jest cały dla rowerzystów czy to normalne a gdzie ludzie mają chodzić.

                • 3 1

              • Skomentuje to tak: chodniki powinny byc tylko dla pieszych. Nie powinny tam jezdzic rowery ani parkowac samochody. Drogi rowerowe w centrum powinny powstawac kosztem drog dla samochodow. Tak sie robi w krajach, gdzie nawalnica samochodowa trwa juz od lat 50tych.

                • 6 6

              • (1)

                Jeżeli młodzież nie ma takiej spostrzegawczości, żeby zauważyć nadjeżdżający samochód, to zaczynam się martwić o przyszłość naszego kraju.

                • 12 6

              • Tak jak bylo napisane dzieci/mlodziez/staruszki pewnych rzeczy nie zauwazaja. Kierowca jako dorosly czlowiek ma duzo wieksza odpowiedzialnosc i wiecej obowiazkow. I zycze ci, zeby bylo wiecej takich kierowcow jak ja, kt. maja pieszych za swiete krowy, bo moze dzieki temu twoje dziecko nie zostanie rozjechane kiedys.

                • 4 4

        • (4)

          Dzięki deptakowi Gdynia dużo zyska: przedsiębiorcy bo będzie więcej klientów. Mieszkańcy ulicy bo będzie ciszej, pozostali mieszkańcy będą mieli gdzie spędzać czas, czyli Gdynia będzie bardziej atrakcyjnym miastem dla inwestorów i do zamieszkania.

          • 13 20

          • Idiotyzm (3)

            Co zyska chyba tylko to że Gdynia będzie wiecznie zakorkowana. Zresztą po co deptak na ulicy gdzie są prawie same banki skwer i bulwar jest do spacerowania.

            • 20 10

            • No ale bulwar sukcesywnie zabudowują!

              • 4 4

            • to że są banki to nie znaczy że tam muszą być

              poszerz wyobraźnię, to niewiele kosztuje

              • 6 1

            • A co mają korki do tego?

              Ruch na Świętojańskiej to jakiś 1% tego co idzie Władka IV. To żadna miejska arteria.

              • 8 5

    • halo, zamknięcie dotyczy wszelkiego ruchu. również pedałówania (2)

      • 15 8

      • Spoko, spoko (1)

        Wszystko jest pod kontrolą! Zobaczysz, że zaraz jakaś ścieżka rowerowa się znajdzie...

        • 20 7

        • Łapa w góre kto nie lubi Rowerzystów, Łapa w Dół kto ich lubi.

          Ankieta:
          Nie lubię Rowerzystów: łapa w górę
          Lubisz rowerzystów łapa w dół,

          Ps. przyporządkowanie łap w górę czy w dół przypadkowe.

          • 17 11

    • Idea wyłączenia z ruchu Świętojańskiej była promowana przez Dziamdziaka i Horałę, czyli niezbyt ogarniętych ludzi. W tym przypadku zgadzam się ze Stępą.

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane