• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spóźnienia to nie jedyny problem SKM

Zuzanna
24 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (231)
SKM jeździ poza rozkładem, a informacje na tablicach też rzadko mają potwierdzenie w faktach. SKM jeździ poza rozkładem, a informacje na tablicach też rzadko mają potwierdzenie w faktach.

- Kolejki SKM praktycznie cały czas jeżdżą bez rozkładu, więc kolejarze mogliby być bardziej ludzcy. Tymczasem odjeżdżają sprzed nosa biegnącym do pociągu ludziom, zamykając drzwi, a odjeżdżając tłumaczą, że... są już spóźnieni. Wiem, że są remonty, ale czy na ich czas naprawdę nie da się zrobić prawdziwego rozkładu jazdy? - pyta pani Zuzanna. Oto jej list.



Co najbardziej zniechęca cię do komunikacji publicznej?

Czekam na czas, gdy w końcu przestanę codziennie rano i po południu wyklinać SKM. Codziennie marnuję bowiem dwukrotnie po 15-20 minut, stojąc i czekając na peronie. W tym czasie mogłabym zrobić milion innych rzeczy, ale przede wszystkim mogłabym się nie spóźniać do pracy.

Pracuję jako opiekunka i codzienne spóźnienia SKM generują moje spóźnienia. Jednak gdyby "tylko" pociągi się spóźniały, a pracownicy staliby się odrobinę bardziej ludzcy, pewnie podarowałabym sobie ten tekst, ale niestety tak nie jest...

Na elektronicznych tablicach pokazujących najbliższe kursy, pojawiają się nieprawdziwe informacje, a także kursy, które po chwili po prostu znikają. Kolejarze odjeżdżają, widząc biegnących ludzi (na i tak spóźnioną lub nieplanowaną SKM-kę), tłumacząc się tym, że "będą spóźnienia i muszą jechać".

Tak trudno stworzyć realny rozkład SKM, dostosowany do remontów?



Pragnę nadmienić, ze najtańszy normalny bilet kosztuje 4,80 zł, co zważywszy na codzienne trudności w korzystaniu z usług SKM, jest dość wygórowaną ceną. Nie rozumiem jaki jest problem w stworzeniu nowego rozkładu, dostosowanego do aktualnej sytuacji, gdzie pociągi będą przyjeżdżać o określonej godzinie? Czy to naprawdę jest takie trudne, by przewidzieć to, że pociągi we Wrzeszczu się mijają, a w Gdyni są remonty stacji i trzeba jechać wolniej?

"Rozkłady pociągów SKM to fikcja"



Codzienna powtarzalność takich sytuacji jest w stanie psychicznie zdemotywować człowieka. Pociągi często stają gdzieś między dwiema stacjami, nigdy nie wiadomo o której godzinie dojedzie się na miejsce. Jednak to brak jakichkolwiek konkretnych informacji jest największym dowodem na to, że SKM - mówiąc kolokwialnie - ma nas gdzieś.
Zuzanna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (231) 5 zablokowanych

  • Ta firma SKM to nadal PRL (3)

    niestety ale jakosc uslug jest ponizej krytyki,dlatego niestety musialem zmienic przewoznika,notoryczne spoznienia sa nie akceptowalne.Zamknac to w cholere i niech to przejmie ktos naprawde sensowny,bo teraz to nieudactwo totalne.

    • 3 3

    • O PRL to ci chyba mama opowiadała (2)

      I zapomniała wspomnieć o dziewięcioczłonowych składach jeżdżących co 6 minut. Zdarza się.

      • 2 0

      • nie badz taki madry komuszku (1)

        j.w

        • 0 3

        • do tego nie trzeba mądrości,

          wystarczy trochę doświadczenia.

          • 2 0

  • SKM - dwa światy (1)

    Witam,

    Czytam Wasze opinie odnośnie problemów z SKM i podzielę się jedną dygresją.
    Otóż wielu ludzi, mieszkających np. w Sopocie albo we Wrzeszczu, nie ma pojęcia, jakie problemy są z SKM poza Gdynią Cisową, gdzie jest zajezdnia.
    Te problemy od kilkudziesięciu lat są niezmiennie tak duże, że SKM podzieliłbym jak w tytule na dwa światy - lepszy świat na odcinku Gd. Śródmieście - Gdynia Cisowa i gorszy na odcinku poza Cisową do Wejherowa ew. Lęborka.
    Jeszcze raz podkreślam, nie neguję, tego co piszecie.
    Niemniej poza Cisową odkąd sięgam pamięcią, jest inny świat :
    1) rozkład jazdy jest fikcją - żeby tylko SKM się spóźniała .... potrafi nie przyjechać wcale i wtedy jest armageddon jak są to godziny szczytu,
    2) jakikolwiek remont - a jest ich sporo - bardzo uwiera ludzi jadących SKM z Gdańska poza Cisową. Nie raz przerabiałem na własnej skórze, że pociąg np. z Żabianki do Wejherowa w Chyloni kończył bieg i wysiadka na peron i proszę sobie czekać np. 40 minut,
    3) od lat pociągi jadące z Wejherowa bez uzasadnienia stoją w Chyloni 5-10 minut
    4) poza szczytem w dzień roboczy SKM raz na 30 minut, bez komentarza.

    Wnioski pozostawiam czytającym.

    • 6 0

    • tak krawiec kraje, jak mu staje...

      Rozkład i takt to sprawa samorządu.
      Jest zapłacone, jest jeżdżone...

      Więc z tymi spostrzeżeniami do zleceniodawcy przewoźnika.

      • 1 0

  • Jeżdżę SKM od 22 lat (3)

    Codziennie. Najpierw do szkoły, teraz do pracy.
    Pociągi SKM zawsze były wiecznie spóźnione. Niezależnie od remontów - zawsze rozkład był fikcyjny. Przyzwyczaiłem się już do tego, że absolutnie każdy pociąg jest opóźniony o 5-6 minut, co dla kolejarzy podobno nie jest spóźnieniem. Jednak w ostatnich miesiącach rozkład to autentyczna fikcja.
    Pociągi jeżdżą zupełnie jak chcą. Jeden spóźnia się o 15, drugi o 5 minut. Jeśli ktoś mi powie, że "zawsze można było wyjść wcześniej" - to nieprawda. Nie zawsze można wyjść wcześniej. Jeśli masz pracę do powiedzmy godz. 17 w Gdańsku i z góry opłacone zajęcia z żoną w Gdyni na godz. 18, a po drodze dwie SKMki w ogóle nie przyjeżdżają, to spóźniasz się, mimo tego, że "urwałeś" się o godz. 16:50 z pracy.
    Po 22 latach, jak słyszę te brednie, że "pociągi SKM są w 99,97% punktualne" to śmiać mi się chce. Z pełną stanowczością podkreślam - nie pamiętam kiedy i mówię tu o latach, jechałem punktualnie pociągiem SKM.

    • 26 4

    • (1)

      Bo spóźnienia chyba do 5 minut nie są liczone, jako spóźnienia. Więc już teoretycznie "jest dobrze". Trzeba mieć "dobrą" metodę monitorowania procesu ;)

      • 3 0

      • Korekta

        Do 5 min i 59 s. pociąg skm nie jes opozniony

        • 0 0

    • Dokładnie, tu Polska nie Japonia czy Niemcy

      Organizacyjnie nie jesteśmy w stanie ogarnąć takiej sieci komunikacyjnej, to nas po prostu mentalnie przerasta. Przyszedłby prezes Niemiec czy Holender, to wszystko chodziłoby jak w zegarku, ale niestety... To się nigdy nie zmieni, czas przestać się łudzić i tym stresować.

      • 7 1

  • Ostatnie zdanie wyjaśnia wszystko, co dzieje się z SKM. A może na to sobie pozwolić, bo rządzi tam PKP. (1)

    Przypomnijmy - PKP SA to rządowa, czyli PiSowska własność. Nawet za rządów PO zabrakło stanowczości (wiadomo - Warszawa daleko) aby mieć na nich jakąś siłę nacisku. A teraz takie działania są, jak sądzę, wręcz pożądane.

    • 1 2

    • SKM jest samodzielnym podmiotem gospodarczym

      Ma tego pecha, że bardzo wyspecjalizowanym. Na domiar złego, ma tylko jednego klienta, samorząd.

      Podmiot funkcjonuje tak, jak mu pozwala otoczenie gospodarcze.
      Wieloletnie "cykanie" jednorocznych kontraktów raczej nie wygląda dobrze u kredytodawców...

      • 1 0

  • (2)

    Nie rozumiem jednego. Gdy jest taki artykul jak ten, to 100% komentarzy mowi jakie to SKM jest beznadziejne i powinno sie je zlikwidowac. Gdy jest artykul o tym jak marszalek wojewodztwa gnoi SKMke to 95% komentarzy mowi, ze SKM jest super, tylko przez marszalka nie moze rozwinac skrzydel.

    • 7 2

    • Teraz (1)

      SKM nie może zrzucić z siebie odpowiedzialności, gdyż rozklad jest dziełem SKM.

      • 1 1

      • mylisz się

        rozkład jest dziełem samorządu.

        Co nie zmienia faktu, że SKM go nie dotrzymuje...
        Jednak ciekawy sposób klasyfikacji, wykazywania i liczenia opóźnień powoduje, że zleceniodawca i wykonawca nie muszą zbytnio się użerać.

        • 0 0

  • Ankieta

    Czemu nie ma opcji: wszystkie wyżej wymienione rzeczy mi przeszkadzajom i zniechęcają?

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (15)

    Autobusy tak samo jeżdżą poza rozkładem, bo wszędzie jest rozkopane w tym samym czasie. A urzędnicy potem oburzeni, że ludzie wolą autami jeździć. No ciekawe czemu.

    • 157 12

    • Tylko autobusy to nie jest system zamknięty jak linia SKM (2)

      • 6 4

      • SKM ma wydzieloną linię od Rumi do Gdańska (1)

        Na pozostałych odcinkach jeździ po torach pkp plk lub PKM , gdzie są też pociągi innych przewoźników.
        Rozkład skmek najbardziej rozwalaja opóźnione poranne pociągi Polregio,

        • 3 1

        • I co jeszcze

          Prowadzone modernizację torów przez SKM I defekty składów.

          • 3 1

    • Tu jest trochę inna sytuacja. (10)

      80% opóźnień SKM jest z winy SKM zaś 95% opóźnień autobusów jest z winy nie remontów tylko kierowców powodujących korek którzy tym autobusem mogliby jechać i wtedy by nie było korka a autobus byłby punktualny. Żeby SKM znacznie poprawiła punktualność wystarczy żeby przeszła w ręce samorządu i wreszcie zaczęła być zarządzana przez ludzi którym choć trochę będzie zależeć na podróżnych a nie partyjny beton wybrany w Warszawie. Póki będzie w rękach PKP to będzie kolej dla kolejarzy a nie dla ludzi.

      • 24 21

      • Partyjny beton? (2)

        Obecny zarząd SKM został wybrany w czasach, gdy Polską rządziła Platforma. PKM toteż dziecko marszałka i jakoś tam szału też nie ma. To ludzie marszałka dają przewoźnikom rozkład i pojazdy do obsługi PKM. Kiepsko z jednym i drugim.Może lepiej niech samorząd trzyma się z dala od kolei.

        • 5 13

        • Pomylka

          W trakcie prowadzonych modernizacji torów przez Zarzadce Infrastruktury tj. SKM na rozklad jazdy nie ma wpływu Marszałek. To SKM go uklada pod remont. To samo ma miejsce wszędzie gdzie trwają modernizację linii, tylko inny zarządca to układa, np pkp plk sa.

          • 1 1

        • na PKM jest kiepsko?

          no to chyba mylisz pojęcia, PKM to spółka zarządzająca torami od Wrzeszcza do Rębiechowa i robi to bardzo dobrze, przykład elektryfikacji odbywającej się szybko i zgodnie z planem tego świetnie dowodzi, jedyne poważne problemy na linii były podczas powodzi a i wtedy szybko doprowadzono linię do przejezdności, rozkład obecnie jest remontowy do końca elektryfikacji, po niej wróci do normy i będzie lepiej, za małe pociągi to zaś nie jest kwestia PKM tylko braku taboru u przewoźników co w sumie nie dziwi bo obecny tabor według planu miał w przyszłym roku zniknąć z PKM i być zastąpiony elektrycznym, tak się nie stanie z winy pkp plk które ma wieloletnie opóźnienie na swojej części planowanej elektryfikacji

          • 4 2

      • ... odezwał się Dyzio Marzyciel.

        • 1 1

      • (5)

        Oczywiście, kierowcy się mają przesiąść do zapchanych w godzinach szczytu, niepunktualnych i drogich autobusów, które jadą godzinę po kilka kilometrów, wtedy wszystkie problemy znikną.

        • 18 16

        • (3)

          Jak się większość przesiądzie to nie będzie korka i autobus będzie punktualny - czego nie rozumiesz? 30 lat temu nie było korków, bo mało kto jeździł samochodem.

          • 16 6

          • (2)

            A ty rozumiesz, że autobusy w godzinach szczytu są pełne. Jak się wszyscy przesiądą, to zostaną na przystanku, tak jak zawsze wtedy kiedy się przesiadają na PKM

            • 3 7

            • jak więcej osób się przesiądzie to pojawią się nowe pojazdy (1)

              Trwają właśnie Gdańskie Badania Ruchu, zobaczymy co z nich wyniknie

              • 1 6

              • Akurat. Będą jeździć stłoczeni jak w wagonach bydlęcych. Jak chce się ludzi do czegoś przekonać, to trzeba najpierw pokazać pozytywne zmiany.

                • 4 0

        • ja pamiętam czasy gdy na ulicach było tyle samo busów i dwa razy mniej samochodów

          mieszkańców miasta było tyle samo a nie było korków, wszyscy się do autobusów mieścili a jechały one znacznie szybciej niż teraz mimo że to były ikarusy albo jelcze o słabszych silnikach i prymitywniejszej technologii niż współczesne autobusy, jechały szybko bo miały pustą drogę, a więc tak, jest możliwe żeby ci wszyscy kierowcy którzy nie jeżdżą w jakiś nietypowych relacjach albo za miasto się wszyscy przesiedli do komunikacji zbiorowej i tak, to rozwiąże problem korków

          • 9 3

    • autobus = ulica PKP = tory

      PiS zdecydowanie nie równa się nauka czy inteligencja

      • 1 4

  • Śmiechu warte

    No codziennie rano ja też mam opóźnienia kolejki bynajmniej 5 minut. W dzień w dzień jest spóźniona ta Skm-ka!! rozkład jest pozmieniany co któraś jeździ do Śródmieścia .. ta skm-ka to jest śmiechu warta..

    • 0 0

  • kiedyś z jakieś 7,8 lat temu była strona internetowa na której w teorii pokazywano składy skm w czasie rzeczywistym. Nie wiem na ile ten projekt jeszcze funkcjonuje ale to jest właśnie coś czego ludzie potrzebują w aplikacjach na smartfonie

    • 1 0

  • łoooooo a to nowość!

    Czy jest remont czy go nie ma SKM wciąż ma spóźnienia.
    Od czasów szkolnych z lat 90 wciąż to samo bagno, więc autem w korkach wolę stać swobodnie :)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane