• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy wstrzymać remont ul. Morskiej na lato?

Michał Sielski
4 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Zwężenie do jednego pasa będzie przez całe lato. Zwężenie do jednego pasa będzie przez całe lato.

Z powodu przebudowy ul. Morskiej korki sięgają nawet 5 km w głąb obwodnicy. W drugą stronę stoi się już czasem od połowy Rumi. Pomysły na zmniejszenie korków mają zarówno radni, jak i nasi czytelnicy. ZDiZ: robimy wszystko, by było lepiej, zmian dokonujemy na bieżąco, czasem nawet dwa razy dziennie. Korków jednak całkiem nie unikniemy.



Informujesz urzędników/radnych, gdy masz pomysł na poprawę przepustowości jakiegoś fragmentu drogi lub skrzyżowania?

Rozbudowę ul. Morskiej na odcinku od ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Kcyńskiej zobacz na mapie Gdyni prowadzi Strabag. Za 17,5 mln zł przebudowane zostanie uzbrojenie przy skrzyżowaniach na ul. Morskiej, zmieni się także geometria, dobudowane zostaną pasy do skrętu i oczywiście nowa nawierzchnia.

Remont ma zakończyć się w październiku. Największe utrudnienia, polegające na zamknięciu po jednym z pasów w każdym kierunku, są właśnie teraz. Spodziewać się ich możemy aż do września. Korki doskwierają kierowcom zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. W ostatnią niedzielę po południu z Rumi do skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą jechało, a raczej stało się ok. 1,5 godziny, gdy normalnie dystans można pokonać w kilka minut. W drugą stronę korek zaczyna się już na obwodnicy i często sięga 5 km.

- Zwężenie oczywiście jest tego główną przyczyną, ale niemały wpływ mają też na to światła. A przecież sygnalizację świetlną na remontowanym odcinku można nie tylko przeprogramować, ale wręcz wyłączyć - przekonuje nasz czytelnik, pan Edward, który codziennie pokonuje tę trasę.

Według mieszkańca Gdyni korek potęgowany jest przez światła na remontowanym odcinku. Twierdzi, że na dwóch skrzyżowaniach ul. Morskiej z wjazdami w osiedla, można by całkowicie wyłączyć sygnalizację. Pieszych nie ma tam wielu, więc spokojnie przeszliby na drugą stronę. Zwłaszcza, że na remontowanym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, a z powodu fatalnej nawierzchni, mało kto choć minimalnie tę prędkość przekracza. Równie mało jest też samochodów wyjeżdżających z dróg podporządkowanych.

Urzędnicy przekonują, że robią wszystko, by korki jak najmniej doskwierały mieszkańcom i turystom.

- Po wprowadzeniu każdej zmiany w organizacji ruchu obserwujemy sytuację i staramy się dopasować do natężenia ruchu. Korekty wykonywane są dosłownie z dnia na dzień, czasem nawet dwukrotnie jednego popołudnia. Bierzemy pod uwagę wszystkie sygnały i każdy analizujemy. Zwężenie do jednego pasa oraz ograniczenie prędkości powoduje jednak, że korków nie unikniemy, ale zrobimy wszystko, by je ograniczyć - tłumaczy Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Inny pomysł ma radny PO Łukasz Cichowski, który postuluje wręcz wstrzymanie remontu na okres lipca i sierpnia.

- Doszedłem do wniosku, że jedynym ratunkiem przed letnią katastrofą komunikacyjną będzie przeprowadzenie remontu w taki sposób, aby w lipcu i sierpniu nie wyłączać z użytkowania pasów ruchu na ul. Morskiej lub - jeśli to niemożliwe - nawet wstrzymanie remontu na okres lipca i sierpnia przy jednoczesnym wydłużeniu okresu realizacji inwestycji - mówi radny, który wysłał już w tej sprawie interpelację do prezydenta Gdyni.

Nie ma jednak mowy o wstrzymaniu remontu na okres lipca i sierpnia. Takiej możliwości przede wszystkim nie dopuszcza umowa miasta z inwestorem.

- Nie miałoby to też sensu ze względu na przeciągnięcie prac na kolejny rok. W końcowej fazie remontu układane będą ostatnie warstwy nawierzchni, a do tego potrzebna jest dobra pogoda. W listopadzie trudno na nią liczyć, a zostawienie drogi w takim stanie na zimę i dokańczanie prac wiosną nie wchodzi w grę - podkreśla Maciej Karmolisńki, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (237) 4 zablokowane

  • a ja rower + bilet na skm

    w Gdańsku tramwaj. i się okazuje, ze taniej, zdrowiej, mniej nerwów. W godzinach szczytu na pewno szybciej. W pozostałych samochodem może i lepiej. Jednak z 200zł na paliwo zostaje w kieszeni, naprawy, ubezpieczenie, utrzymanie ogólne samochodu (mycie, odkurzania itp.)

    • 1 2

  • WŁĄCZYĆ ZIELONE DLA SAMOCHODOW...

    ... a dla pieszych człowieka który będzie pilnował czy bezpiecznie przechodzą. Przecież tam pieszych prawie wcale nie ma, ale cały kordon samochodów musi się zatrzymać - po co? Prawoskręt jednym pasem na obwodnice może być włączony non stop przecież - nie koliduje to nikomu.Oprócz pieszym, więc tam też człowieka niech postawią.

    • 4 2

  • Czy dowiem się, kiedy publicznie, w tych sprawach, wypowie się niejaki Wojciech Szczurek,

    nijaki prezydent Gdyni ? Czy ktoś go jeszcze kojarzy ?

    • 14 2

  • OPAT (1)

    celowe działanie szczura, zeby warszafka wylozyla kase na OPAT, postoja w korkach to zmienia zdanie ze to inwestycja lokalna ;-)

    • 7 1

    • I takie podejście do sprawy OPAT jest prawidłowe .

      Chcecie (wy ze stolicy) jeżdzić na półwysep ! PŁACIĆ !!

      • 4 0

  • NORDIKA - robi remont a nie strabag

    brawo dla firmy NORDIKA, która nie umie robić remontów

    • 0 4

  • Nie ma jak w Gdyni..

    Pamiętam te mentorskie rady i uwagi z Gdyni, gdy Gdańsk korkowały inwestycje przed Euro. Jak to podkpiwano z nieumiejętności planowania, organizacji prac!.. A tu raptem 2 inwestycje i Gdynia stoi! Może odszczekacie?

    • 8 8

  • ja mam takie (1)

    marzenie, jestem kierowcą KM i często jeżdżę na 173, chciałby chociaż raz tak jak kierowcy z W-wy że robią tylko 4 kursy przez 9 godzin pracy, przez korki. Mam nadzieję że marzenie się spełni w sezonie wakacyjnym. To będzie extra, wyobrażacie sobie że bez remontu korki od Redy do obwodnicy w drugim kierunku od Chyloni do Redy no i obwodnica w tym kierunku zahaczona. A z remontem to będzie ......... Żeby chociaż na obwodnicy na ten czas zamontowali tablice świetlne z zalecanym objazdem przez Chwaszczyno-Wejherowo-Reda.

    • 7 1

    • jest w Gdyni remont to nie blokuj jeszcze Wejherowa

      a już teraz rondo w Chwaszczynie stoi w korku cały dzień

      • 0 0

  • remont (4)

    a nie można prowadzic prac noca ???
    może to mniejsze zlo

    • 4 2

    • (3)

      Można, ale wtedy firma remontująca musiałaby zapłacić pracownikom za pracę nocną... a wtedy prezesi tej firmy będą niezadowoleni bo zyski spadną :)

      • 4 0

      • Ale okoliczni mieszkańcy też gdzieś pracują i chcą mieć w nocy spokój . (2)

        • 6 4

        • (1)

          w Polsce mamy demokrację dlatego Ci ludzie dla dobra większości powinni się trochę przemęczyć a prace planowane winny być tak aby nocą robić jak najmniej uciążliwe roboty

          • 2 3

          • Ale znając polskie realia ,

            w dzień będzie się robić łopatą , a w nocy kompresorem i młotami . Jeśli ja muszę robić w nocy , to niechaj wszyscy o tym wiedzą i słyszą . Ja pracuję , to nikomu nie wolno spać !!!

            • 1 0

  • (1)

    bardziej debilnego remontu nie widziałem nigdy totalny burdel totalny brak organizacji rozwalili pasy w obie strony nie dzieje się nic rozwalili po obu stronach chodniki piesi chodzą na przełaj po wertepach komunikacja miejska jeździ jak chce bo nie ma mozliwości dojechać na Cisową od Obwodnicy w czasie przewidzianego postoju na pętli.Jakość wykonania żenująca jakieś słupy wstawiane na środek chodnika asfalt na chodnikach zastąpiony tandetną kostką bauma lenie i obiboki w soboty pracują sobie do 14 w niedziele w ogóle nie pracują.Komunikat ZKM mówi że do 4 czerwca mieli udrożnić wyjazd z Owsianej na Morską ale do tej pory nie ma tam wylanych 2 warstw asfaltu na placu budowy robi 5 czy 10 firm i każda robi jak chce kiedy chce itd.Robole ciągle siedzą w samochodach czy w krzakach i się opalają a tysiące ludzi w ostatni długi weekend tkwiło w mega korkach dlaczego nikt już na Obwodnicy nie kierował ich na alternatywne trasy?

    • 17 4

    • Masz całkowita rację, ale na przyszłość używaj więcej znaków interpunkcyjnych :)

      • 3 3

  • (3)

    Jaki ma sens wstrzymywanie prac i pozostawienie korków (bo przecież nie znikną, jak wszystko zostanie rozkopane). Chyba lepiej jak już zaorali pół Morskiej to niech ja kończą jak najszybciej. A korki będą tak czy siak.

    • 10 2

    • Panie Chemik (2)

      Zostałem nieprecyzyjnie zacytowany lub niezrozumiano mojej wypowiedzi. Chodzi o to aby dokończyć ten etap prac ( ten odcinek) wylać asfalt itd. i wówczas ( najpewniej będzie to koniec czerwca, początek lipca) nie zaczynać kolejnego etapu na innym odcinku tylko wstrzymać się do września i potem przyśpieszyć pracę, m.in. w trybie 3 zmianowym by skończyć przed zimą. ewentualnie kontynuować pracę latem, ale poza pasem drogowym, tak by nie zwężać jezdni. Przypomnę, ze remont dotyczy nie tylko jezdni, ale i chodników oraz ścieżek rowerowych. Pragnę zwrócić uwagę, że część prac na samym początku prowadzona była w taki sposób, że nie powodowało to utrudnień w ruchu i tego rodzaju prace mogłyby tez być prowadzone latem. A jeśli pasy drogowe będą zajęte w lipcu i sierpniu to moim skromnym zdaniem czeka nas całkowity , drogowy armagedon. Co roku w sezonie były korki, a to co będzie teraz to wolę nie myśleć. Pozdrawiam

      • 3 2

      • Panie Łukaszu (1)

        W takim razie pełna zgoda. Jedno jednak nie wchodzi w rachubę... praca trzyzmianowa. Nikt nie zapłaci pracownikom wykonującym remont za pracę nocną :)

        • 1 1

        • owszem...

          Wiem, że to dodatkowe koszty:) Natomiast trzeba jakoś ratować sytuację, bo czarno to widzę. Pojawiają się argumenty, że latem Gdynianie wyjeżdżają na urlopy wiec ich korki wtedy ominą, tyle że nie wszyscy, nawet zakładając że w każde 2 tyg wakacji wyjedzie nawet 20% Gdynian, to pozostałe 80% plus turyści będą stać w kolosalnych korkach. Poza tym wówczas taki korek przeleje się na Chylońską, Kcyńska, Hutniczą itd. Mieszkańcy Cisowej w zasadzie będą uziemieni nie mogąc się z domu ruszyć.

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane