• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy wstrzymać remont ul. Morskiej na lato?

Michał Sielski
4 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Zwężenie do jednego pasa będzie przez całe lato. Zwężenie do jednego pasa będzie przez całe lato.

Z powodu przebudowy ul. Morskiej korki sięgają nawet 5 km w głąb obwodnicy. W drugą stronę stoi się już czasem od połowy Rumi. Pomysły na zmniejszenie korków mają zarówno radni, jak i nasi czytelnicy. ZDiZ: robimy wszystko, by było lepiej, zmian dokonujemy na bieżąco, czasem nawet dwa razy dziennie. Korków jednak całkiem nie unikniemy.



Informujesz urzędników/radnych, gdy masz pomysł na poprawę przepustowości jakiegoś fragmentu drogi lub skrzyżowania?

Rozbudowę ul. Morskiej na odcinku od ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Kcyńskiej zobacz na mapie Gdyni prowadzi Strabag. Za 17,5 mln zł przebudowane zostanie uzbrojenie przy skrzyżowaniach na ul. Morskiej, zmieni się także geometria, dobudowane zostaną pasy do skrętu i oczywiście nowa nawierzchnia.

Remont ma zakończyć się w październiku. Największe utrudnienia, polegające na zamknięciu po jednym z pasów w każdym kierunku, są właśnie teraz. Spodziewać się ich możemy aż do września. Korki doskwierają kierowcom zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. W ostatnią niedzielę po południu z Rumi do skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą jechało, a raczej stało się ok. 1,5 godziny, gdy normalnie dystans można pokonać w kilka minut. W drugą stronę korek zaczyna się już na obwodnicy i często sięga 5 km.

- Zwężenie oczywiście jest tego główną przyczyną, ale niemały wpływ mają też na to światła. A przecież sygnalizację świetlną na remontowanym odcinku można nie tylko przeprogramować, ale wręcz wyłączyć - przekonuje nasz czytelnik, pan Edward, który codziennie pokonuje tę trasę.

Według mieszkańca Gdyni korek potęgowany jest przez światła na remontowanym odcinku. Twierdzi, że na dwóch skrzyżowaniach ul. Morskiej z wjazdami w osiedla, można by całkowicie wyłączyć sygnalizację. Pieszych nie ma tam wielu, więc spokojnie przeszliby na drugą stronę. Zwłaszcza, że na remontowanym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, a z powodu fatalnej nawierzchni, mało kto choć minimalnie tę prędkość przekracza. Równie mało jest też samochodów wyjeżdżających z dróg podporządkowanych.

Urzędnicy przekonują, że robią wszystko, by korki jak najmniej doskwierały mieszkańcom i turystom.

- Po wprowadzeniu każdej zmiany w organizacji ruchu obserwujemy sytuację i staramy się dopasować do natężenia ruchu. Korekty wykonywane są dosłownie z dnia na dzień, czasem nawet dwukrotnie jednego popołudnia. Bierzemy pod uwagę wszystkie sygnały i każdy analizujemy. Zwężenie do jednego pasa oraz ograniczenie prędkości powoduje jednak, że korków nie unikniemy, ale zrobimy wszystko, by je ograniczyć - tłumaczy Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Inny pomysł ma radny PO Łukasz Cichowski, który postuluje wręcz wstrzymanie remontu na okres lipca i sierpnia.

- Doszedłem do wniosku, że jedynym ratunkiem przed letnią katastrofą komunikacyjną będzie przeprowadzenie remontu w taki sposób, aby w lipcu i sierpniu nie wyłączać z użytkowania pasów ruchu na ul. Morskiej lub - jeśli to niemożliwe - nawet wstrzymanie remontu na okres lipca i sierpnia przy jednoczesnym wydłużeniu okresu realizacji inwestycji - mówi radny, który wysłał już w tej sprawie interpelację do prezydenta Gdyni.

Nie ma jednak mowy o wstrzymaniu remontu na okres lipca i sierpnia. Takiej możliwości przede wszystkim nie dopuszcza umowa miasta z inwestorem.

- Nie miałoby to też sensu ze względu na przeciągnięcie prac na kolejny rok. W końcowej fazie remontu układane będą ostatnie warstwy nawierzchni, a do tego potrzebna jest dobra pogoda. W listopadzie trudno na nią liczyć, a zostawienie drogi w takim stanie na zimę i dokańczanie prac wiosną nie wchodzi w grę - podkreśla Maciej Karmolisńki, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (237) 4 zablokowane

  • polska rzeczywistość (1)

    PRAWDA taka, jak nie remontują to źle bo dziury i nic nie robią, jak remontują to też źle bo korki. ludzie opanujcie się! remontów nie można robić w grudniu czy styczniu!! Toć nie od dziś wiadomo i nie bez powodu, że całe budownictwo rusza pełną parą maj-wrzesień- październik. Ale oczywiście nam polakom jak zwykle źle. Robią estakadę to źle, robią morską źle, robili Chylońską to też źle. Najlepiej nie róbmy nic i czekajmy aż droga będzie w takim stanie że nie będzie czego remontować! A w ogóle najlepiej to chcielibyśmy, żeby robotnicy pracowali w godzinach kiedy się obudzimy żeby nie obudzić najlepiej od 9 a skończyli przed powrotem z pracy do domów koło 14, broń boże nocą! Wsiądźcie w SKM i na rowery i niema problemu. ja tak zrobiłem a codziennie jadę Rumia Gdynia i zpowrotem i nie mam nic przeciw tym korkom- niech remontują. Powinni tylko pracować na 3 zmiany w weekendy również i mieć w poważaniu ludzi którym palma odbiła do głowy.

    • 7 2

    • róbmy z głową dlaczego ja nie mogę dojść do domu żadną stroną Morskiej bo wszystko jest rozwalone?Jakim idiotą trzeba być żeby rozpieprzyć w drobny maj chodniki po obu stronach ulicy i dopiero po 2 miesiącach ułożyć nowe?Widziałeś jak tam się pracuje?Robią jak muchy w smole

      • 0 1

  • pracowałem w niemczech przy takich pracach wiele lat.

    juz w latach 80tych prace odbywały się w nocy by nie przeszkadzac i przyśpieszyć robote.jak patrze na ten polski naród i na te polską organizacje to sie dziwię że ten kraj jeszcze funkcjonuje.w niemczech przez 7 lat zarobiłem na dom,samochody i wczasy zagraniczne przynajmiej raz w roku a teraz pracuje na budowie 9 godzin dziennie plus wszystkie soboty za 2600 zł przy elewacjach i układaniu cegieł.żenada.cieszę się że niemcy dali mi możliwość na godność.

    • 9 1

  • kiedyś jeden turysta ze szwecji powiedział:

    polska jest dla obcokrajowców.

    • 5 1

  • głupców w polsce nie brakuje. (1)

    • 0 4

    • Widzę,że kolega pisze z krajowego IPka

      • 0 0

  • Ciekawe, czy pełnomocnik Śzczurka ds.rowerów tzn. koleś Trzebiatowski z kliki samorządności jaka panuje w Gdyni, zadbał o drogi rowerowe?

    • 1 2

  • może zacząć od przebudowy i remontu w UM i w ZDiZ ?...

    to tam tkwi cały problem !!!

    • 2 1

  • dopuki nie wsadzimy tej szajki gamoni na taczki i nie wywieziemy z miasta będziemy stać w korkach !

    • 4 3

  • TUNEL ALBO KLADKA DLA AUT PUCKA-CHYLOŃSKA TO JEST POTRZEBNE DLA AUT

    i wtedy moga sobie robic remont nawet 2 lata

    • 4 4

  • Najgorsze przed nami. (1)

    Skoro nie można wstrzymać remontu to należy odwołać przyjazd tysięcy miłośników Opener'a.

    • 3 2

    • Odwołać narkoimpre "OPENER" na zawsze !!!!!

      Skończyć z tym hałasem !

      • 3 0

  • Nowe etaty ?

    Po co komisje specjalistów d.s zauważania korków ?. Widocznie urzędnicy zarabiają od analizy, a nie za likwidację utrudnień. Natomiast właściwe służby unikają miejsc remontowych wszelkimi siłami. Już drogówka nie nadaje się do ruchu drogowego ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane